Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Reisorganisaties concurreren op prijs en productniveau en verliezen hiermee het contact met hun klanten. De reiziger die tijdens de reis door een reisorganisatie wordt bijgestaan met tips en informatie voelt zich echt ondersteund en is meer geneigd om opnieuw voor deze reisorganisatie te kiezen. Travel with Zoey B.V. helpt reisorganisaties met een chatfunctie genaamd Zoey om weer in contact met de reizigers te komen. Om dit uit te kunnen voeren voor de eerste klanten is Travel with Zoey B.V. op zoek naar een lening van € 100.000,- gedurende 60 maanden. In ruil bieden zij investeerders een rentepercentage aan van 8,5%. Het bedrijf Ons verhaal begint bij de Customer Journey (klantervaring) van de reiziger die een reis boekt: Als reiziger kom je binnen bij een reisorganisatie, maak je een boeking en daarna sta je er in feite alleen voor. Je hebt alleen nog maar contact met je reisorganisatie na de reis en in het ergste geval tijdens de reis als er een klacht is. Terwijl de behoefte aan informatie over de geboekte bestemming nog altijd aanwezig is. Travel with Zoey (TwZ) vult dit gat op voor reizigers en helpt reisorganisaties de Customer Journey na boeking te verlengen door tijdens de reis leuke tips en tricks te bieden. Dit resulteert in tevreden reizigers die loyaler zijn aan hun reisorganisatie. Zoey functioneert als het ware als een digitale reisleidster en zorgt ervoor dat je als reisorganisatie een stapje dichter bij de reizigers komt te staan. Voor reisorganisaties is dit nodig nu reizen gemeengoed is geworden. Vanuit het oogpunt van de reiziger onderscheiden reisorganisaties zich niet meer omdat er voornamelijk op prijs- en productniveau wordt geconcurreerd. Reisorganisaties bieden vooral service op reisproduct niveau en niet op beleving en inspiratie niveau. Daar waar reisorganisaties zo veel mogelijk proberen te standaardiseren wordt het gat tussen wat de reiziger wil en wat de reisorganisatie kan bieden alleen maar groter. Zoey wordt in deze fase aangeboden als ‘White label’ oplossing aan reisorganisaties. Zo kan Zoey direct én met een eigen gezicht in contact treden met de klanten van reisorganisaties. Voor Travel with Zoey betekent deze manier van werken dat er in een keer veel data beschikbaar is om de Predictive Travel Engine (voorspel het gedrag) te optimaliseren zonder dat daar Ecommerce geld tegenover staat. Zoey gebruikt de data om tot gerichte klantprofielen te komen. Deze data bestaat uit de informatie die reisorganisaties ons aanleveren, maar ook de data de we verzamelen uit de gesprekken, cookies en sociale profielen. Zoey werkt via chat-services (Whatsapp en Facebook-messenger) en blijft zo in de communicatiekanalen die reizigers toch al gebruiken. Met Zoey kunnen reisorganisaties dus op een leuke en persoonlijke manier contact onderhouden met hun reizigers. Predictive Travel Engine De techniek die wordt toegepast op dit proces is een combinatie van Machine Learning en Natural Language Processing. Met Machine Learning worden met behulp van een machine op basis van vergaarde data -over in ons geval een reiziger- de juiste tips en adviezen gegenereerd die vervolgens via Zoey gegeven worden. Op basis van de feedback van de reiziger leert de machine of dit advies past bij de behoefte van de reiziger. Natural Language Processing wordt zowel voor, tijdens als na de reis ingezet om delen van het gesprek met de reiziger te automatiseren. Zoey is een keuzemogelijkheid voor de reiziger en er dient een akkoord gegeven te worden om gebruik te maken van Zoey. De Predictive Travel Engine is van Travel with Zoey. De klantdata is van de reisorganisaties. De inspiratie-content is in principe vrij beschikbaar. De data die we verzamelen over de reiziger geven we ook weer terug aan de reisorganisatie, zodat de eigen klantprofielen kunnen worden verrijkt. Organisatie Travel with Zoey B.V. is opgericht in juli 2017. Het Management Team bestaat uit vier leden en is er een chatteam bestaande uit 3 medewerkers en een coördinator. We hebben daarnaast een flexibele schil van medewerkers voor de uitbreiding van het chatteam klaarstaan. Het Management Team heeft een achtergrond in de reisbranche, customer service en IT. Daarnaast partneren we met partijen als Braincreators op AI-gebied, Next.Amsterdam voor Lean Startup en een aantal ervaren reisbranche ondernemers die ons van de nodige feedback en openingen voorzien. Rajneesh is grootaandeelhouder met EnP BV. Andre Snijder, IT ondernemer en Boy Lokhoff, serie-ondernemer in de reisbranche zullen in de toekomst beide een minderheidsbelang krijgen. Omzet en Groei Uit onderzoek van Google is gebleken dat 85% van alle reizigers pas gaat nadenken over wat er te doen is op een bestemming als ze er zijn. Daarnaast verwacht 90% van alle reizigers dat reisorganisaties proactief informatie verstrekken tijdens de reis. Tenslotte geeft 67% van alle reizigers aan loyaler te zijn naar een organisatie die hen tijdens de reis van relevante informatie voorziet. TwZ ziet kansen omdat er in de reismarkt bijna uitsluitend gemeten wordt in aantal boekingen en gerealiseerde omzet. TwZ ziet dat het bouwen en onderhouden van een goede relatie met de reiziger de sleutel is tot lange termijn succes voor reisorganisaties en zorgt er tevens voor dat dit op een schaalbare manier gedaan kan worden. Dit is uniek en daarom erg kansrijk. We merken dit ook aan het enthousiasme dat we van onze prospects terugkrijgen. Op dit moment werken we voor de lange termijn met twee klanten. De eerste is Zonvaart Reizen, onderdeel van de Dutch travel Alliance ( http://dta.travel ) en de tweede kunnen we nog niet noemen, maar betreft een reisorganisatie uit de top vijf in Nederland. In een volgende fase zal TwZ zich richten op de gehele Customer Journey en niet alleen op het deel na boeking. In eerste instantie zal de focus op de Nederlandse markt liggen waar een blauwdruk voor verdere uitrol naar andere markten zal worden gecreëerd. De focus ligt bij Travel with Zoey op buitenlandse vakanties. Rajneesh Badal 'In een markt waar er een hoge concurrentie-intensiteit is wordt het ook steeds moeilijker om met een unieke boodschap aan de voorkant te komen. Dit zie je ook terug in de consolidatieslag die er de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden en in de moeite die reisgerelateerde startups hebben om tot een rendabel businessmodel te komen.’ Financieringsbehoefte Travel with Zoey is op zoek naar € 100.000,- startkapitaal om de komende 12 maanden de gestelde targets te kunnen halen. Om 10 partnerships te realiseren -waarvan al 2 gerealiseerd en om door te groeien naar € 25.000,- omzet per maand maken wij kosten die wij door middel van deze lening willen financieren. In ruil bieden wij investeerders een rentepercentage aan van 8,5% gedurende 60 maanden. Waarom crowdfunding via Kapitaal Op Maat? Voor ons als startup lijkt investment aantrekken de meest voor de hand liggende stap, maar wij willen nu bouwen aan ons bedrijf en nog geen zeggenschap en eigendom opgeven. We realiseren al omzet en willen dit nu uitbreiden. We zijn erg blij met de mogelijkheid van crowdfunding die het mogelijk maakt dat wij nu kunnen focussen op groei zodat we straks een betere onderhandelingspositie hebben als we wel investeerders gaan laten participeren. Kapitaal Op Maat was voor ons de keuze omdat wij het een helder en toegankelijk platform vinden.

Haal het maximale rendement uit uw crowdfundingportefeuille met Crowdfundpanel.
Projectnaam Travel with Zoey
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 09-11-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 99.851
Rente 8,50%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Recreatie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

Reisorganisaties concurreren op prijs en productniveau en verliezen hiermee het contact met hun klanten. De reiziger die tijdens de reis door een reisorganisatie wordt bijgestaan met tips en informatie voelt zich echt ondersteund en is meer geneigd om opnieuw voor deze reisorganisatie te kiezen. Travel with Zoey B.V. helpt reisorganisaties met een chatfunctie genaamd Zoey om weer in contact met de reizigers te komen. Om dit uit te kunnen voeren voor de eerste klanten is Travel with Zoey B.V. op zoek naar een lening van € 100.000,- gedurende 60 maanden. In ruil bieden zij investeerders een rentepercentage aan van 8,5%. Het bedrijf Ons verhaal begint bij de Customer Journey (klantervaring) van de reiziger die een reis boekt: Als reiziger kom je binnen bij een reisorganisatie, maak je een boeking en daarna sta je er in feite alleen voor. Je hebt alleen nog maar contact met je reisorganisatie na de reis en in het ergste geval tijdens de reis als er een klacht is. Terwijl de behoefte aan informatie over de geboekte bestemming nog altijd aanwezig is. Travel with Zoey (TwZ) vult dit gat op voor reizigers en helpt reisorganisaties de Customer Journey na boeking te verlengen door tijdens de reis leuke tips en tricks te bieden. Dit resulteert in tevreden reizigers die loyaler zijn aan hun reisorganisatie. Zoey functioneert als het ware als een digitale reisleidster en zorgt ervoor dat je als reisorganisatie een stapje dichter bij de reizigers komt te staan. Voor reisorganisaties is dit nodig nu reizen gemeengoed is geworden. Vanuit het oogpunt van de reiziger onderscheiden reisorganisaties zich niet meer omdat er voornamelijk op prijs- en productniveau wordt geconcurreerd. Reisorganisaties bieden vooral service op reisproduct niveau en niet op beleving en inspiratie niveau. Daar waar reisorganisaties zo veel mogelijk proberen te standaardiseren wordt het gat tussen wat de reiziger wil en wat de reisorganisatie kan bieden alleen maar groter. Zoey wordt in deze fase aangeboden als ‘White label’ oplossing aan reisorganisaties. Zo kan Zoey direct én met een eigen gezicht in contact treden met de klanten van reisorganisaties. Voor Travel with Zoey betekent deze manier van werken dat er in een keer veel data beschikbaar is om de Predictive Travel Engine (voorspel het gedrag) te optimaliseren zonder dat daar Ecommerce geld tegenover staat. Zoey gebruikt de data om tot gerichte klantprofielen te komen. Deze data bestaat uit de informatie die reisorganisaties ons aanleveren, maar ook de data de we verzamelen uit de gesprekken, cookies en sociale profielen. Zoey werkt via chat-services (Whatsapp en Facebook-messenger) en blijft zo in de communicatiekanalen die reizigers toch al gebruiken. Met Zoey kunnen reisorganisaties dus op een leuke en persoonlijke manier contact onderhouden met hun reizigers. Predictive Travel Engine De techniek die wordt toegepast op dit proces is een combinatie van Machine Learning en Natural Language Processing. Met Machine Learning worden met behulp van een machine op basis van vergaarde data -over in ons geval een reiziger- de juiste tips en adviezen gegenereerd die vervolgens via Zoey gegeven worden. Op basis van de feedback van de reiziger leert de machine of dit advies past bij de behoefte van de reiziger. Natural Language Processing wordt zowel voor, tijdens als na de reis ingezet om delen van het gesprek met de reiziger te automatiseren. Zoey is een keuzemogelijkheid voor de reiziger en er dient een akkoord gegeven te worden om gebruik te maken van Zoey. De Predictive Travel Engine is van Travel with Zoey. De klantdata is van de reisorganisaties. De inspiratie-content is in principe vrij beschikbaar. De data die we verzamelen over de reiziger geven we ook weer terug aan de reisorganisatie, zodat de eigen klantprofielen kunnen worden verrijkt. Organisatie Travel with Zoey B.V. is opgericht in juli 2017. Het Management Team bestaat uit vier leden en is er een chatteam bestaande uit 3 medewerkers en een coördinator. We hebben daarnaast een flexibele schil van medewerkers voor de uitbreiding van het chatteam klaarstaan. Het Management Team heeft een achtergrond in de reisbranche, customer service en IT. Daarnaast partneren we met partijen als Braincreators op AI-gebied, Next.Amsterdam voor Lean Startup en een aantal ervaren reisbranche ondernemers die ons van de nodige feedback en openingen voorzien. Rajneesh is grootaandeelhouder met EnP BV. Andre Snijder, IT ondernemer en Boy Lokhoff, serie-ondernemer in de reisbranche zullen in de toekomst beide een minderheidsbelang krijgen. Omzet en Groei Uit onderzoek van Google is gebleken dat 85% van alle reizigers pas gaat nadenken over wat er te doen is op een bestemming als ze er zijn. Daarnaast verwacht 90% van alle reizigers dat reisorganisaties proactief informatie verstrekken tijdens de reis. Tenslotte geeft 67% van alle reizigers aan loyaler te zijn naar een organisatie die hen tijdens de reis van relevante informatie voorziet. TwZ ziet kansen omdat er in de reismarkt bijna uitsluitend gemeten wordt in aantal boekingen en gerealiseerde omzet. TwZ ziet dat het bouwen en onderhouden van een goede relatie met de reiziger de sleutel is tot lange termijn succes voor reisorganisaties en zorgt er tevens voor dat dit op een schaalbare manier gedaan kan worden. Dit is uniek en daarom erg kansrijk. We merken dit ook aan het enthousiasme dat we van onze prospects terugkrijgen. Op dit moment werken we voor de lange termijn met twee klanten. De eerste is Zonvaart Reizen, onderdeel van de Dutch travel Alliance ( http://dta.travel ) en de tweede kunnen we nog niet noemen, maar betreft een reisorganisatie uit de top vijf in Nederland. In een volgende fase zal TwZ zich richten op de gehele Customer Journey en niet alleen op het deel na boeking. In eerste instantie zal de focus op de Nederlandse markt liggen waar een blauwdruk voor verdere uitrol naar andere markten zal worden gecreëerd. De focus ligt bij Travel with Zoey op buitenlandse vakanties. Rajneesh Badal 'In een markt waar er een hoge concurrentie-intensiteit is wordt het ook steeds moeilijker om met een unieke boodschap aan de voorkant te komen. Dit zie je ook terug in de consolidatieslag die er de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden en in de moeite die reisgerelateerde startups hebben om tot een rendabel businessmodel te komen.’ Financieringsbehoefte Travel with Zoey is op zoek naar € 100.000,- startkapitaal om de komende 12 maanden de gestelde targets te kunnen halen. Om 10 partnerships te realiseren -waarvan al 2 gerealiseerd en om door te groeien naar € 25.000,- omzet per maand maken wij kosten die wij door middel van deze lening willen financieren. In ruil bieden wij investeerders een rentepercentage aan van 8,5% gedurende 60 maanden. Waarom crowdfunding via Kapitaal Op Maat? Voor ons als startup lijkt investment aantrekken de meest voor de hand liggende stap, maar wij willen nu bouwen aan ons bedrijf en nog geen zeggenschap en eigendom opgeven. We realiseren al omzet en willen dit nu uitbreiden. We zijn erg blij met de mogelijkheid van crowdfunding die het mogelijk maakt dat wij nu kunnen focussen op groei zodat we straks een betere onderhandelingspositie hebben als we wel investeerders gaan laten participeren. Kapitaal Op Maat was voor ons de keuze omdat wij het een helder en toegankelijk platform vinden.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000