Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?
  

Logo

Recensie HCN: de ondernemers hebben ruim voldoende (management)ervaring opgebouwd in de horeca en kennen het marktgebied goed. De huursom is bedrijfseconomisch verantwoord in relatie tot het beschikbare omzetpotentieel. De locatie beoordelen wij in algemene zin als aantrekkelijk evenals het eigen vermogen. De Amsterdamse horecamarkt is courant. Een 3 sterren classificatie is naar onze mening te rechtvaardigen. Het concept Alex+Pinard is een dyamische, open en toegankelijke wijnbar met een authentieke beleving zoals deze in Amsterdam nog niet bestaat. In steden als London en Parijs zijn er inmiddels vele zaken die de nadruk leggen op spannende, nieuwe en vaak biologische wijnen met een daarbij passende keuken met lichte en kleine gerechten. In Amsterdam Oost zijn er de laatste jaren een aantal drukke, nieuwe horecazaken bijgekomen. In het kwalitatief hoogwaardige segment ligt er echter nog veel ruimte. Gezien de demografische trends zal juist deze markt in de komende jaren sterk groeien. De buurt is immers sterk in opkomst en heeft zeer veel potentie voor de komende jaren. Om de hoek van de populaire Javastraat komt Alex+Pinard in een groot hoekpand aan de drukke Dappermarkt. De zaak beschikt over veel ramen, een hoog plafond en een prachtig terras met 60 zitplaatsen. Alex+Pinard zal 7 dagen per week geopend zijn. Op werkdagen is Alex+Pinard geopend vanaf 16.00 uur tot 01.00 uur. In de weekeinden vanaf 12.00 tot 03.00 uur. Alex+Pinard heeft een informele, moderne en dynamische uitstraling. De feel van de ruimte is open en toegankelijk. Er is gebruik gemaakt van hout, tegels, metaal en beton. De muren zijn wit en de aankleding geeft het gevoel dat er nonchalant is ingericht door speelse accenten in de verlichting en posters / schilderijen aan de muren. De gerechten op de menukaart zijn zo vormgegeven dat ze leuk zijn om te delen, maar ook vullend genoeg zijn voor de gasten die de hele avond willen blijven zitten. Zodoende hoeft men niet nog naar een restaurant om een hele maaltijd te nuttigen. De ondernemers Nathaniel Zuijderwijk, geboren en getogen in Amsterdam, begon zijn horeca-loopbaan op zijn zeventiende bij Taco Mundo. Binnen een paar maanden promoveerde hij tot manager. Na enige tijd daar startte hij in de keuken bij restaurant De Kroonluchter in Amsterdam. Na enkele jaren op verschillende plekken te hebben gewerkt als zelfstandig kok en (sous-)chef, ging hij aan de slag als chefkok bij de Gouden Reael. Hierna vond hij zijn weg naar The Seafood Bar. Hier werd hij al snel benoemd tot F&B manager en heeft hij onder andere het zeer succesvolle filiaal aan het Spui opgezet. Toen dit filiaal eenmaal liep, zette hij een structuur op voor The Seafood Bar om verder uit te breiden, met alle SOP’s, trainingen & e-courses die nodig zijn voor toekomstige groei. Ook Sanna Burggraaf is geboren en getogen in Amsterdam. Vanaf haar vijftiende werkt ze parttime in de horeca, eerst naast haar middelbare school en later naast haar studies Culturele Antropologie en Stadssociologie. In eerste instantie was het de bedoeling na die studies een tijdje fulltime in de horeca te werken en daarna een ‘echte baan’ te vinden. Maar ze kwam er al snel achter dat haar liefde voor goed eten en wijn, gecombineerd met haar aanleg voor gastvrijheid, organisatie en leiderschap genoeg reden was om van de horeca haar carrière te maken. Ze breidde haar vakkennis uit met een opleiding tot gastronoom/sommelier en een WSET3-wijncertificaat en werkte als sommelier en bedrijfsleider in diverse restaurants in Amsterdam. In november 2016 stopte ze met haar baan bij The Seafood Bar op het Spui om in maart 2017 een wijnwinkel in hartje Jordaan te openen. Met de winkel bedient ze zowel particulieren als de horeca. Ze importeert haar wijnen zelf. Nathaniel en Sanna kennen elkaar van de Universiteit van Amsterdam, waar ze samen Culturele Antropologie studeerden. Toen Nathaniel bij The Seafood Bar werkte en het pand aan het Spui werd gerealiseerd, benaderde hij Sanna om er bedrijfsleider te worden. De eerste anderhalf jaar dat The Seafood Bar op het Spui open was, hebben ze nauw samengewerkt. Ze kennen elkaars capaciteiten, sterktes, zwaktes en grillen. Omdat ze goed op elkaar zijn ingewerkt, twijfelen ze er niet aan deze onderneming samen met succes te kunnen uitbaten. De financiering De totale financieringsbehoefte bedraagt afgerond € 235.000. € 160.000 is bestemd voor de overname, verbouwing en inrichting van het pand, € 52.000 voor de voorfinanciering van de BTW, waarborgsommen en voorraad. € 23.000 is geprognosticeerd voor werkkapitaal. De eigen inbreng bedraagt afgerond € 50.000. De voorfinanciering BTW geschiedt door een familielid en een leverancier verstrekt een vooruitbetaalde bonus van € 10.000. Er resteert een langlopende financieringsbehoefte van €150.000. De vooruitzichten De omzet is geprognosticeerd op afgerond € 765.000 met een groei verwachting van slechts 1% per jaar. De EBITDA bij dit omzetniveau is begroot op afgerond € 134.000. Dit resulteert in een winst (na financieringslasten) van afgerond € 104.000. De kasstroom komt hiermee uit op € 122.000. Dat is na privé-opnamen voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen. Crowdfunding Naast het behalen van de beoogde financiering, zien we de crowdfundingcampagne als een goede manier om aandacht te trekken voor Alex+Pinard. Ook roept het ambassadeurs op voor ons concept. De adviezen en ervaring van de initiatiefnemers van Horeca Crowdfunding Nederland hebben we in de aanloopfase al op een waardevolle manier kunnen verwerken in onze plannen. Incentives We zien graag dat jullie, naast onze investeerders, ook onze ambassadeurs worden. Daarom bieden we jullie graag een incentive aan: Alle investeerders krijgen bij hun eerste bezoek een glas wijn en een oester, zodat je ons kunt leren kennen. Investering van €1.500 of meer: kom met je moeder/vader, geliefde of BFF langs en je krijgt een heerlijke fles wijn en 6 oesters. Investering van €5.000 of meer: een gehele VrijMiBo voor 5 personen. Jij en je vrienden kunnen komen genieten van een geheel verzorgd borrelarrangement.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam Alex + Pinard Amsterdam
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 25-08-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 150.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Horeca
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

Recensie HCN: de ondernemers hebben ruim voldoende (management)ervaring opgebouwd in de horeca en kennen het marktgebied goed. De huursom is bedrijfseconomisch verantwoord in relatie tot het beschikbare omzetpotentieel. De locatie beoordelen wij in algemene zin als aantrekkelijk evenals het eigen vermogen. De Amsterdamse horecamarkt is courant. Een 3 sterren classificatie is naar onze mening te rechtvaardigen. Het concept Alex+Pinard is een dyamische, open en toegankelijke wijnbar met een authentieke beleving zoals deze in Amsterdam nog niet bestaat. In steden als London en Parijs zijn er inmiddels vele zaken die de nadruk leggen op spannende, nieuwe en vaak biologische wijnen met een daarbij passende keuken met lichte en kleine gerechten. In Amsterdam Oost zijn er de laatste jaren een aantal drukke, nieuwe horecazaken bijgekomen. In het kwalitatief hoogwaardige segment ligt er echter nog veel ruimte. Gezien de demografische trends zal juist deze markt in de komende jaren sterk groeien. De buurt is immers sterk in opkomst en heeft zeer veel potentie voor de komende jaren. Om de hoek van de populaire Javastraat komt Alex+Pinard in een groot hoekpand aan de drukke Dappermarkt. De zaak beschikt over veel ramen, een hoog plafond en een prachtig terras met 60 zitplaatsen. Alex+Pinard zal 7 dagen per week geopend zijn. Op werkdagen is Alex+Pinard geopend vanaf 16.00 uur tot 01.00 uur. In de weekeinden vanaf 12.00 tot 03.00 uur. Alex+Pinard heeft een informele, moderne en dynamische uitstraling. De feel van de ruimte is open en toegankelijk. Er is gebruik gemaakt van hout, tegels, metaal en beton. De muren zijn wit en de aankleding geeft het gevoel dat er nonchalant is ingericht door speelse accenten in de verlichting en posters / schilderijen aan de muren. De gerechten op de menukaart zijn zo vormgegeven dat ze leuk zijn om te delen, maar ook vullend genoeg zijn voor de gasten die de hele avond willen blijven zitten. Zodoende hoeft men niet nog naar een restaurant om een hele maaltijd te nuttigen. De ondernemers Nathaniel Zuijderwijk, geboren en getogen in Amsterdam, begon zijn horeca-loopbaan op zijn zeventiende bij Taco Mundo. Binnen een paar maanden promoveerde hij tot manager. Na enige tijd daar startte hij in de keuken bij restaurant De Kroonluchter in Amsterdam. Na enkele jaren op verschillende plekken te hebben gewerkt als zelfstandig kok en (sous-)chef, ging hij aan de slag als chefkok bij de Gouden Reael. Hierna vond hij zijn weg naar The Seafood Bar. Hier werd hij al snel benoemd tot F&B manager en heeft hij onder andere het zeer succesvolle filiaal aan het Spui opgezet. Toen dit filiaal eenmaal liep, zette hij een structuur op voor The Seafood Bar om verder uit te breiden, met alle SOP’s, trainingen & e-courses die nodig zijn voor toekomstige groei. Ook Sanna Burggraaf is geboren en getogen in Amsterdam. Vanaf haar vijftiende werkt ze parttime in de horeca, eerst naast haar middelbare school en later naast haar studies Culturele Antropologie en Stadssociologie. In eerste instantie was het de bedoeling na die studies een tijdje fulltime in de horeca te werken en daarna een ‘echte baan’ te vinden. Maar ze kwam er al snel achter dat haar liefde voor goed eten en wijn, gecombineerd met haar aanleg voor gastvrijheid, organisatie en leiderschap genoeg reden was om van de horeca haar carrière te maken. Ze breidde haar vakkennis uit met een opleiding tot gastronoom/sommelier en een WSET3-wijncertificaat en werkte als sommelier en bedrijfsleider in diverse restaurants in Amsterdam. In november 2016 stopte ze met haar baan bij The Seafood Bar op het Spui om in maart 2017 een wijnwinkel in hartje Jordaan te openen. Met de winkel bedient ze zowel particulieren als de horeca. Ze importeert haar wijnen zelf. Nathaniel en Sanna kennen elkaar van de Universiteit van Amsterdam, waar ze samen Culturele Antropologie studeerden. Toen Nathaniel bij The Seafood Bar werkte en het pand aan het Spui werd gerealiseerd, benaderde hij Sanna om er bedrijfsleider te worden. De eerste anderhalf jaar dat The Seafood Bar op het Spui open was, hebben ze nauw samengewerkt. Ze kennen elkaars capaciteiten, sterktes, zwaktes en grillen. Omdat ze goed op elkaar zijn ingewerkt, twijfelen ze er niet aan deze onderneming samen met succes te kunnen uitbaten. De financiering De totale financieringsbehoefte bedraagt afgerond € 235.000. € 160.000 is bestemd voor de overname, verbouwing en inrichting van het pand, € 52.000 voor de voorfinanciering van de BTW, waarborgsommen en voorraad. € 23.000 is geprognosticeerd voor werkkapitaal. De eigen inbreng bedraagt afgerond € 50.000. De voorfinanciering BTW geschiedt door een familielid en een leverancier verstrekt een vooruitbetaalde bonus van € 10.000. Er resteert een langlopende financieringsbehoefte van €150.000. De vooruitzichten De omzet is geprognosticeerd op afgerond € 765.000 met een groei verwachting van slechts 1% per jaar. De EBITDA bij dit omzetniveau is begroot op afgerond € 134.000. Dit resulteert in een winst (na financieringslasten) van afgerond € 104.000. De kasstroom komt hiermee uit op € 122.000. Dat is na privé-opnamen voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen. Crowdfunding Naast het behalen van de beoogde financiering, zien we de crowdfundingcampagne als een goede manier om aandacht te trekken voor Alex+Pinard. Ook roept het ambassadeurs op voor ons concept. De adviezen en ervaring van de initiatiefnemers van Horeca Crowdfunding Nederland hebben we in de aanloopfase al op een waardevolle manier kunnen verwerken in onze plannen. Incentives We zien graag dat jullie, naast onze investeerders, ook onze ambassadeurs worden. Daarom bieden we jullie graag een incentive aan: Alle investeerders krijgen bij hun eerste bezoek een glas wijn en een oester, zodat je ons kunt leren kennen. Investering van €1.500 of meer: kom met je moeder/vader, geliefde of BFF langs en je krijgt een heerlijke fles wijn en 6 oesters. Investering van €5.000 of meer: een gehele VrijMiBo voor 5 personen. Jij en je vrienden kunnen komen genieten van een geheel verzorgd borrelarrangement.

Bron: Horecacrowdfunding d.d. 25-08-2017 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Horecacrowdfunding
Platformlink Ga naar Horecacrowdfunding
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 250 per project
Investeringskosten Eenmalige bemiddelingsfee 1,0% van uw investering

Lening - 5,00%

€400.000 / €500.000

Lendahand

Lening - 4,00%

€280.000 / €350.000

Lendahand

Lening - 6,50%

€344.214 / €435.714

Kapitaalopmaat

Lening - 5,00%

€89.652 / €298.841

Kapitaalopmaat

Lening - 3,00%

€21.240 / €26.550

Lendahand

Lening - 7,00%

€94.816 / €249.516

Kapitaalopmaat

Lening - 4,00%

€160.000 / €200.000

Lendahand

Lening - 3,00%

€24.520 / €30.650

Lendahand