Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Beleef het ontroerende verhaal van het zelfverzekerde, optimistische, roodharige weesmeisje Annie dat vastbesloten is haar ouders te vinden. Annie houdt zich staande na elke tegenslag en is zelfs in staat met de andere kinderen om de gemene Miss Hannigan om de tuin te leiden. Wanneer Annie de kerstvakantie mag doorbrengen bij miljardair Oliver ‘Daddy’ Warbucks, krijgt haar leven plotseling een bijzondere wending... Al decennia lang verovert deze musical de harten van jong en oud met beroemde hits als It’s a hard knock life en Tomorrow. Na de succesvolle film werd de musical op Broadway bekroond met 7 Tony Awards. Deze groots opgezette Nederlandstalige musical zal vanaf begin december 2019 tot en met mei 2020 te zien zijn in alle grote theaters van Nederland en België. De voorstelling wordt geproduceerd door Mark Vijn Theaterproducties in samenwerking met de 13 grootste theaters van Nederland, verenigd in de Theateralliantie. Mark Vijn Theaterproducties is een gerenommeerd theaterproductiebedrijf en startte in 1994 als Melody Musical Productions. Zowel grote als kleine, bekende en minder bekende musicalproducties kwamen onder leiding van producent Mark Vijn tot stand. Een kleine selectie van de 30 producties: Sweet Charity met Lone van Roosendaal, Anatevka en Chess met Henk Poort en Joke de Kruijf, die samen met Thom Hoffman en Mariska van Kolck ook te zien was in Chicago, en CopaCabana met Danny de Munk en Edwin Jonker. Laatstgenoemde zal de rol van Oliver ‘Daddy’ Warbuck vertolken in Annie. Wat doet een theaterproducent? Vaak begint het productieproces met een idee van de producent. Dat kan een uniek idee zijn, waarbij volledige nieuwe voorstellingen worden ontwikkeld (Soldaat van Oranje), maar het kunnen ook musicals zijn, die zich elders hebben bewezen en naar Nederland worden gehaald (Cats of Annie). Mark Vijn Theaterproducties doet beide. Voor de musical Annie hebben wij de licentie kunnen bemachtigen voor Nederland. Dit geeft ons het exclusieve recht om de musical te mogen produceren. De tweede stap is het samenstellen van het juiste creatieve team. Welke regisseur en welke ontwerpers passen het beste bij de productie? Tegelijkertijd worden theaters benaderd en enthousiast gemaakt voor de op handen zijnde musical. Schouwburgen boeken de voorstelling en de tournee begint vorm te krijgen. Daarna volgen de audities en worden bekende musicalsterren benaderd voor een hoofdrol. Voor de musical Annie reageerden meer dan 1.000 kinderen en hebben daarvan 600 kinderen auditie gedaan. Uiteindelijk zullen 49 kinderen in Annie te zien zijn, waarvan 7 met een titelrol. Na een intensieve repetitieperiode van zes weken worden de eerste voorstellingen gespeeld. De première is het hoogtepunt na 2,5 jaar voorbereiding en daarna volgt de landelijke tournee. Het is de taak van de producent om deze processen in gang te zetten en het financiële en creatieve proces te bewaken. Unieke samenwerking met de grootste theaters van Nederland Het afgelopen decennium is er ook in de theaterbranche veel veranderd. Het aanbod van grote musicalproducties is gestabiliseerd. Daardoor zijn hechtere samenwerkingen tussen theaters en producenten ontstaan. Het aanbod van musicals wordt beter afgestemd op de wensen van het publiek. Dat levert verrassende titels op, maar ook bekende shows als Evita en Annie blijven hun bestaansrecht bewijzen. Annie gaat op 1 december 2019 in het Chassé Theater in Breda in première en is daarna tot en met mei 2020 te zien in 12 Nederlandse theaters, die samen de Theateralliantie vormen: De Harmonie Leeuwarden MartiniPlaza Groningen Stadsschouwburg Utrecht Stadsschouwburg Nijmegen Zuiderstrandtheater Den Haag Nieuwe Luxor Theater Rotterdam Parkstad Limburg Theaters Heerlen Schouwburg Het Park Hoorn De La Mar Theater Amsterdam Zwolse Theaters Zwolle Theater Orpheus Apeldoorn Wilminktheater Enschede Annie zal ook in België worden opgevoerd; de productie is voor een periode van 4 weken verkocht aan het Belgische theaterproductiebedrijf Music Hall. Om de productie voor onze Zuiderburen nog aantrekkelijker te maken, zullen in deze periode naast de rol van Annie nog twee hoofdrollen worden vertolkt door bekende Belgische musicalacteurs. Marketing Mark Vijn Theaterproducties zal samen met De Theateralliantie zorg dragen voor nationale bekendheid van de productie. De plaatselijke publiciteit, dat wil zeggen het genereren van aandacht in een straal van 30 kilometer rondom het theater, wordt door de theaters zelf verzorgd. In het spectrum van musicals die in 2019 – 2020 te zien zullen zijn neemt Annie een unieke positie in, doordat het de enige reizende musical is die gemaakt is voor de hele familie. De toegangsprijzen zijn ook daarop afgestemd. Vanaf 21 maart start de landelijke kaartverkoop en zullen de namen van de andere hoofdrolspelers bekend worden gemaakt. Er zijn afspraken met goed bekeken tv programma’s: talkshows als Jinek en RTL Boulevard zullen regelmatig aandacht besteden aan de productie. Inmiddels hebben Tijd voor Max, relevante websites en de landelijke dagbladen al aandacht geschonken aan Annie. Het Jeugdjournaal en ZAPP zullen de jeugdige kijkers met Annie laten kennismaken. Een gedegen Social Media-campagne maakt een essentieel onderdeel uit van het hele marketingconcept. Prognoses De totale kosten voor deze productie bedragen € 2.720.000,- Deze kosten worden terugverdiend door de kaartverkoop. Annie is een musical geschikt voor de hele familie en daar is de entreeprijs ook op afgestemd. Door de prijsstelling wordt een zo breed mogelijk publiek aangesproken. De gezamenlijke capaciteit van alle theaters bedraagt afgerond 143.000 stoelen. Bij een gemiddelde zaalbezetting van 55% zijn alle kosten gedekt en wordt een break even cashflow bereikt. De verwachting is, gebaseerd op resultaten uit het verleden, dat er een zaalbezetting zal worden bereikt tussen de 70 en 75% waarbij geen kortingen op toegangsprijzen zijn meegerekend. De doelstelling is om tussen maart en december minimaal 100.000 stoelen te verkopen. Het Belgische Music Hall zorgt daarnaast een gegarandeerde omzet van minimaal € 465.000,-. Ter herinnering aan een mooie beleving is er bij een deel van het publiek altijd vraag naar een souvenirbrochure: een boek met prachtige foto’s en achtergrondverhalen. De productiekosten en opbrengsten daarvan zijn niet in de begroting opgenomen. Het is bekend dat gemiddeld 4% van de bezoekers een souvenirbrochure aanschaft. Bij het behalen van de doelstelling zal dit een aanvullend resultaat opleveren van € 35.000,- Meer financiële informatie over mijn eenmanszaak Mark Vijn Theaterproducties en Programmering leest u in de bijlage ‘Aanvullende informatie bij pitch 19458’.

Projectnaam Annie de musical
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 15-03-2019
Type financiering Lening
Streefbedrag € 300.000
Rente 6,00%
Looptijd (in maanden) 18 maanden
Branche Recreatie
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Objectfinanciering

Beleef het ontroerende verhaal van het zelfverzekerde, optimistische, roodharige weesmeisje Annie dat vastbesloten is haar ouders te vinden. Annie houdt zich staande na elke tegenslag en is zelfs in staat met de andere kinderen om de gemene Miss Hannigan om de tuin te leiden. Wanneer Annie de kerstvakantie mag doorbrengen bij miljardair Oliver ‘Daddy’ Warbucks, krijgt haar leven plotseling een bijzondere wending... Al decennia lang verovert deze musical de harten van jong en oud met beroemde hits als It’s a hard knock life en Tomorrow. Na de succesvolle film werd de musical op Broadway bekroond met 7 Tony Awards. Deze groots opgezette Nederlandstalige musical zal vanaf begin december 2019 tot en met mei 2020 te zien zijn in alle grote theaters van Nederland en België. De voorstelling wordt geproduceerd door Mark Vijn Theaterproducties in samenwerking met de 13 grootste theaters van Nederland, verenigd in de Theateralliantie. Mark Vijn Theaterproducties is een gerenommeerd theaterproductiebedrijf en startte in 1994 als Melody Musical Productions. Zowel grote als kleine, bekende en minder bekende musicalproducties kwamen onder leiding van producent Mark Vijn tot stand. Een kleine selectie van de 30 producties: Sweet Charity met Lone van Roosendaal, Anatevka en Chess met Henk Poort en Joke de Kruijf, die samen met Thom Hoffman en Mariska van Kolck ook te zien was in Chicago, en CopaCabana met Danny de Munk en Edwin Jonker. Laatstgenoemde zal de rol van Oliver ‘Daddy’ Warbuck vertolken in Annie. Wat doet een theaterproducent? Vaak begint het productieproces met een idee van de producent. Dat kan een uniek idee zijn, waarbij volledige nieuwe voorstellingen worden ontwikkeld (Soldaat van Oranje), maar het kunnen ook musicals zijn, die zich elders hebben bewezen en naar Nederland worden gehaald (Cats of Annie). Mark Vijn Theaterproducties doet beide. Voor de musical Annie hebben wij de licentie kunnen bemachtigen voor Nederland. Dit geeft ons het exclusieve recht om de musical te mogen produceren. De tweede stap is het samenstellen van het juiste creatieve team. Welke regisseur en welke ontwerpers passen het beste bij de productie? Tegelijkertijd worden theaters benaderd en enthousiast gemaakt voor de op handen zijnde musical. Schouwburgen boeken de voorstelling en de tournee begint vorm te krijgen. Daarna volgen de audities en worden bekende musicalsterren benaderd voor een hoofdrol. Voor de musical Annie reageerden meer dan 1.000 kinderen en hebben daarvan 600 kinderen auditie gedaan. Uiteindelijk zullen 49 kinderen in Annie te zien zijn, waarvan 7 met een titelrol. Na een intensieve repetitieperiode van zes weken worden de eerste voorstellingen gespeeld. De première is het hoogtepunt na 2,5 jaar voorbereiding en daarna volgt de landelijke tournee. Het is de taak van de producent om deze processen in gang te zetten en het financiële en creatieve proces te bewaken. Unieke samenwerking met de grootste theaters van Nederland Het afgelopen decennium is er ook in de theaterbranche veel veranderd. Het aanbod van grote musicalproducties is gestabiliseerd. Daardoor zijn hechtere samenwerkingen tussen theaters en producenten ontstaan. Het aanbod van musicals wordt beter afgestemd op de wensen van het publiek. Dat levert verrassende titels op, maar ook bekende shows als Evita en Annie blijven hun bestaansrecht bewijzen. Annie gaat op 1 december 2019 in het Chassé Theater in Breda in première en is daarna tot en met mei 2020 te zien in 12 Nederlandse theaters, die samen de Theateralliantie vormen: De Harmonie Leeuwarden MartiniPlaza Groningen Stadsschouwburg Utrecht Stadsschouwburg Nijmegen Zuiderstrandtheater Den Haag Nieuwe Luxor Theater Rotterdam Parkstad Limburg Theaters Heerlen Schouwburg Het Park Hoorn De La Mar Theater Amsterdam Zwolse Theaters Zwolle Theater Orpheus Apeldoorn Wilminktheater Enschede Annie zal ook in België worden opgevoerd; de productie is voor een periode van 4 weken verkocht aan het Belgische theaterproductiebedrijf Music Hall. Om de productie voor onze Zuiderburen nog aantrekkelijker te maken, zullen in deze periode naast de rol van Annie nog twee hoofdrollen worden vertolkt door bekende Belgische musicalacteurs. Marketing Mark Vijn Theaterproducties zal samen met De Theateralliantie zorg dragen voor nationale bekendheid van de productie. De plaatselijke publiciteit, dat wil zeggen het genereren van aandacht in een straal van 30 kilometer rondom het theater, wordt door de theaters zelf verzorgd. In het spectrum van musicals die in 2019 – 2020 te zien zullen zijn neemt Annie een unieke positie in, doordat het de enige reizende musical is die gemaakt is voor de hele familie. De toegangsprijzen zijn ook daarop afgestemd. Vanaf 21 maart start de landelijke kaartverkoop en zullen de namen van de andere hoofdrolspelers bekend worden gemaakt. Er zijn afspraken met goed bekeken tv programma’s: talkshows als Jinek en RTL Boulevard zullen regelmatig aandacht besteden aan de productie. Inmiddels hebben Tijd voor Max, relevante websites en de landelijke dagbladen al aandacht geschonken aan Annie. Het Jeugdjournaal en ZAPP zullen de jeugdige kijkers met Annie laten kennismaken. Een gedegen Social Media-campagne maakt een essentieel onderdeel uit van het hele marketingconcept. Prognoses De totale kosten voor deze productie bedragen € 2.720.000,- Deze kosten worden terugverdiend door de kaartverkoop. Annie is een musical geschikt voor de hele familie en daar is de entreeprijs ook op afgestemd. Door de prijsstelling wordt een zo breed mogelijk publiek aangesproken. De gezamenlijke capaciteit van alle theaters bedraagt afgerond 143.000 stoelen. Bij een gemiddelde zaalbezetting van 55% zijn alle kosten gedekt en wordt een break even cashflow bereikt. De verwachting is, gebaseerd op resultaten uit het verleden, dat er een zaalbezetting zal worden bereikt tussen de 70 en 75% waarbij geen kortingen op toegangsprijzen zijn meegerekend. De doelstelling is om tussen maart en december minimaal 100.000 stoelen te verkopen. Het Belgische Music Hall zorgt daarnaast een gegarandeerde omzet van minimaal € 465.000,-. Ter herinnering aan een mooie beleving is er bij een deel van het publiek altijd vraag naar een souvenirbrochure: een boek met prachtige foto’s en achtergrondverhalen. De productiekosten en opbrengsten daarvan zijn niet in de begroting opgenomen. Het is bekend dat gemiddeld 4% van de bezoekers een souvenirbrochure aanschaft. Bij het behalen van de doelstelling zal dit een aanvullend resultaat opleveren van € 35.000,- Meer financiële informatie over mijn eenmanszaak Mark Vijn Theaterproducties en Programmering leest u in de bijlage ‘Aanvullende informatie bij pitch 19458’.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 15-03-2019 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 8,00%

€0 / €25.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Lening - 9,00%

€88.030 / €139.730

Kapitaalopmaat

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Lening - 7,50%

€182.218 / €298.718

Kapitaalopmaat

Lening - 3,50%

€0 / €47.700

Lendahand