Zelf op zoek naar financiering?
  

Logo

Vooraf APOC Aviation gaat na 12 eerdere succesvolle crowdfundingcampagnes graag opnieuw de samenwerking aan met de investeerders van Geldvoorelkaar.nl. Recente ontwikkelingen Het team van APOC is recent versterkt met extra IT-specialisten, een tear down manager, een warehouse manager en een motorenspecialist, die een bewezen track record heeft met de aan- en verkoop van vliegtuigmotoren. Met deze expertise in huis zijn wij nu ook in staat om vliegtuigen inclusief motoren aan te kopen en daarmee onze inkoopmarkt te vergroten. De motoren bieden wij aan ter verkoop, lease of een combinatie van beide. Met de uitbreiding van de motorendivisie heeft APOC een derde pijler (naast airframe part-out en landing gear leasing), die zal bijdragen aan de groei en stabiliteit van de onderneming. Om deze groei te faciliteren is APOC recent verhuisd naar een nieuwe locatie in Berkel en Rodenrijs. Deze nieuwe locatie biedt onderdak aan zowel het kantoorpersoneel als het magazijn. Door het magazijn op deze nieuwe locatie te centraliseren, kunnen processen nog efficiënter worden ingericht. Deloitte reikt elk jaar awards uit aan de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. APOC wordt aangemerkt als een technologiebedrijf, omdat APOC zich met haar in-house softwaresysteem sterk van concurrenten onderscheidt. Tijdens een feestelijke avond in oktober heeft APOC met een groeipercentage van 1088% over de periode van 2015-2018 de 12e plaats behaald van de Nederlandse Deloitte "Technology Fast 50"! Inmiddels is het grootste deel van de geplande verkoopopbrengst in Project L gerealiseerd. Wij zullen daarom de lening van dit project voor 20 december 2019 vervroegd aflossen. In november heeft conform aflossingsschema een deelaflossing van € 700.000,- plaatsgevonden op APOC Project N. In de bijlage "Aanvullende informatie bij pitch 21183" treft u nadere toelichting op de status per project aan. De Onderneming APOC Aviation houdt zich bezig met de levering van gebruikte onderdelen, afkomstig uit de demontage van vliegtuigen, die door (lease)maatschappijen uit de vaart zijn genomen. Wij kopen hiertoe vliegtuigen, laten deze demonteren en verkopen vervolgens de onderdelen. Deze markt staat internationaal bekend als de aviation part-out markt. Grote en dure onderdelen - zoals landingsgestellen of motoren - die nog een lange resterende levensduur hebben, worden door APOC ook ter lease of huur-koop aangeboden en daarmee voorzien wij in de behoefte van luchtvaartmaatschappijen om dit soort onderdelen flexibel in te kunnen zetten. APOC Aviation is gestart in 2014 en opgericht door Max Lutje Wooldrik, een ondernemer in hart en nieren. "Toen ik 21 was, startte ik mijn eerste onderneming. Dit was erg leerzaam (en voor studentenbegrippen ook zeer lucratief). Sindsdien heb ik het ondernemerschap nooit meer losgelaten. Na mijn studie Small Business & Retail Management startte ik een bedrijf in telecommunicatie en tevens diverse softwareprojecten, die ik uiteindelijk verkocht heb aan concurrenten in de markt. De verkoop van mijn vorige bedrijf werd aangewakkerd door mijn passie voor vliegen. Sinds 2009 heb ik mijn vliegbrevet. Ik haalde zoveel lol uit het vliegen dat ik had besloten om mijn toenmalige bedrijf te verkopen om iets in de luchtvaart te gaan doen. Na een freelance-opdracht bij een bedrijf dat handelde in vliegtuigonderdelen, heb ik in augustus 2014 besloten om APOC Aviation op te zetten. Ik vind het werkelijk fantastisch wat ik doe: ik run een hard groeiende internationale organisatie in een sector waar ik echt van droomde om in te werken. De samenwerking met de investeerders van Geldvoorelkaar.nl is ontstaan in 2016. Vanaf dat moment hebben de investeerders een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan het realiseren van onze groei-ambities. Een succesvolle samenwerking, waarbij ik de investeerders dank voor hun vertrouwen!" De groei van de part-out markt wordt gestimuleerd door het nog steeds groeiende aantal vluchten in met name Azië, de opkomst van low cost airlines die voor veel concurrentie zorgen en de focus van luchtvaartmaatschappijen op kostenreductie. Het verschil in de prijs van een nieuw onderdeel en een gebruikt onderdeel is fors. Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen gebruiken inmiddels gebruikte onderdelen bij reparatie of onderhoud aan hun vloot. Een bedrijf als APOC Aviation profiteert sterk van deze trend en draagt hiermee ook bij aan de circulaire economie. APOC Leasing Luchtvaartmaatschappijen streven naar een minimalisatie van downtime (periode dat vliegtuigen voor onderhoud aan de grond staan). Verplicht onderhoud aan landingsgestellen vraagt echter een relatief lange periode, vooral wanneer het landingsgestel toe is aan revisie (na 10 jaar). In dat geval wordt het onderhoud en revisie uitbesteed aan een gespecialiseerde MRO (Maintenance, Repair & Overhaul) shop. Grote luchtvaartmaatschappijen beschikken vaak over een eigen interne shop. Kleine luchtvaartmaatschappijen zijn afhankelijk van externe shops, waar de landingsgestellen op locatie worden gereviseerd. De periode dat het landingsgestel uit de roulatie is, kan hiermee aanzienlijk zijn. MRO shops opereren in de huidige markt op de top van hun capaciteit, waardoor doorlooptijden langer worden. Gecombineerd met het toenemende aantal vluchten en de oplopende bezetting van de vloot van luchtvaartmaatschappijen, is er grote vraag naar flexibele inzetbaarheid van landingsgestellen om continuïteit van vluchten te waarborgen. APOC Leasing B.V. speelt hierop in door landingsgestellen aan te kopen en met een leasecontract te verhuren aan luchtvaartmaatschappijen, waarbij die partij vaak ook de optie heeft om het landingsgestel na de leasetermijn definitief over te nemen. In de huidige markt zijn er slechts een beperkt aantal landingsgestellen beschikbaar voor tijdelijke inzet, waardoor de vraag nu hoger is dan het aanbod. Businessmodel Om tot een aankoopprijs van een uit de vaart genomen vliegtuig te komen, dient eerst een potentiële opbrengst bepaald te worden. Wij gebruiken hiervoor zelf ontwikkelde geavanceerde softwaretools die de prijs conservatief benaderen. Hierbij wordt onder andere via verschillende online databases rekening gehouden met historisch betaalde prijzen voor vliegtuigonderdelen. Belangrijke factoren hierbij zijn de vliegtuigspecificaties, zoals het type vliegtuig, de leeftijd en de staat van het vliegtuig (in verband met kwaliteit van de onderdelen). Na aanschaf van het vliegtuig volgt demontage. Dit onderdeel besteden wij uit aan tear-down bedrijven. Zij zijn gespecialiseerd in het demonteren van vliegtuigen en gevestigd op diverse vliegvelden wereldwijd. De periode om een vliegtuig te demonteren bedraagt ongeveer drie tot zes weken. De onderdelen worden vervolgens naar ons magazijn in Berkel en Rodenrijs verzonden. Onder de afnemers van de onderdelen zijn onder meer MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) bedrijven, tussenhandelaren en, in toenemende mate, luchtvaartmaatschappijen met in-house onderhoud. APOC Aviation is bij steeds meer gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen approved als directe toeleverancier. Naast directe verkoop vanuit de vraag van onze klanten verkopen wij ook onderdelen via ons online webportal en via publieke, internationale online databases als ILS en AeroXchange. Organisatie Moedermaatschappij APOC Aviation opereert vanuit de entiteit Aircraft Part-Out Company Europe B.V. Aandeelhouders van deze entiteit zijn de algemeen directeur (42,5%), Antea Participaties (30%), een groep informele investeerders (25%) en Stichting Administratiekantoor (STAK) APOC (2,5%). In de STAK APOC zijn aandelen gereserveerd voor de participatie van medewerkers in Aircraft Part-Out Company Europe B.V. In 2017 is een Raad van Commissarissen geïnstalleerd, bestaande uit ervaren leden met onder andere ervaring in de luchtvaartindustrie en snelgroeiende bedrijven. Voor alle part-out projecten zijn aparte projectentiteiten (besloten vennootschappen) opgericht. In deze projectentiteiten worden de part-out toestellen aangekocht. Ter financiering van deze aankoop gaat de projectentiteit leningen aan met bijvoorbeeld de crowd of (informele) investeerders, waarbij de zekerheden van de leningen bestaan uit een pandrecht op activa (waaronder voorraden en debiteuren) van de desbetreffende projectentiteit. APOC Aviation voert vervolgens de demontage, revisie en verkoop van onderdelen ten behoeve van de projectentiteit uit. Deze structuur geeft de investeerders de zekerheden voor de terugbetaling van de lening. Naast de projectentiteiten zijn APOC Leasing B.V. en APOC Trading B.V. opgericht als dochtermaatschappijen. Hierin vinden lease-activiteiten van onderdelen en handelsactiviteiten van landingsgestellen en vliegtuigmotoren plaats. De combinatie van part-out projecten, lease- en handelsactiviteiten zorgt ervoor dat APOC haar klanten optimaal kan bedienen. Daarnaast zorgt de spreiding van inkomsten uit part-out projecten en uit de Leasing en Trading entiteiten voor een stabiele kasstroom. Recent is APOC Inventory B.V. opgericht. Hierin zal alle restantvoorraad worden opgenomen van projecten, waarvan de financiering volledig is afgelost. Hierna wordt de oorspronkelijke project entiteit geliquideerd. Op deze manier blijft de juridische structuur overzichtelijk en worden kosten voor het in stand houden van de entiteit geminimaliseerd. Voorafgaand aan de aankoop verzorgt APOC Aviation de acquisitie, onderhandeling, juridische documentatie, inspectie en tear down voorbereiding van het toestel. Aircraft Part-Out Company Europe B.V. financiert deze kosten uit eigen middelen en brengt eenmalig een vergoeding van 10% van de aanschafwaarde van het vliegtuig in rekening bij APOC Leasing B.V. Gedurende de looptijd van de lease brengt Aircraft Part-Out Company Europe B.V. daarnaast een beheerfee van 10% van de maandelijkse lease-inkomsten in rekening bij APOC Leasing B.V. Omzetontwikkeling APOC Aviation Vanaf 2014 is APOC Aviation uitgegroeid tot een gerenommeerde speler in de internationale part-out markt. In 2018 is een jaaromzet van ruim € 15 miljoen gerealiseerd. Dit is 37,6% hoger dan de gebudgetteerde omzet voor dat jaar (€ 10,9 miljoen). De voor 2019 gebudgetteerde omzet bedraagt € 19,6 miljoen. Door een groter aantal projecten en de toevoeging van de motorendivisie is het onze verwachting dat de omzet voor 2019 boven de € 25,0 miljoen zal uitkomen. De geconsolideerde jaarcijfers 2017 en 2018 zijn door HLB Den Hartog Accountants en Adviseurs gecontroleerd en van een goedkeurende accountantsverklaring voorzien. De prognoses zijn door onszelf opgesteld. Meer informatie treft u aan in de bijlage “Aanvullende informatie bij pitch 21183”. De Lening De financiering zal worden aangewend voor de aankoop van een BOEING 737-800 landingsgestel. Het landingsgestel wordt ondergebracht in APOC Leasing B.V. Dit landingsgestel wordt vanaf moment van aankoop tot 30-11-2020 geleased door een gerenommeerde Europese luchtvaartmaatschappij. Na de leaseperiode heeft deze maatschappij de mogelijkheid het landingsgestel aan te kopen. Mochten zij niet overgaan tot aankoop, dan zal het landingsgestel opnieuw ter lease worden aangeboden. De aflossing van deze lening zal derhalve voldaan worden uit ofwel de verkoopopbrengsten dan wel een herfinanciering. Investeringsbegroting Bestedingsdoel Bedrag Aankoop landingsgestel € 1.260.000,- Benodigd via Geldvoorelkaar.nl € 1.260.000,- Toelichting van Geldvoorelkaar.nl De lening wordt aangevraagd als een Flexlening met een rente van 7,0% en een looptijd van 11 maanden. Investeerders ontvangen gedurende de looptijd van de lening uitsluitend een maandelijkse rentebetaling. De volledige aflossing wordt aan het einde van looptijd terugbetaald. Het is de Geldnemer niet toegestaan om tussentijds gedeeltelijk of volledig vervroegd af te lossen. De Succesfee Investeerder bedraagt 0,4% per jaar looptijd. Deze succesfee wordt berekend over het uitstaande investeringsbedrag en wordt ingehouden op de rentebetalingen ingehouden (i.e. 0,1% per kwartaal). Geldnemer is APOC Leasing B.V. (externe creditratings: 0,26% PD / Creditsafe 55). Er is bij deze lening geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Omdat bij de aflossingsvrije lening geen sprake is van een reeks van rente- en aflossingsverplichtingen die betaald dienen te worden uit een continue kasstroom, wordt bij de aflossingsvrije lening geen classificatie toegekend (classificatie "n.v.t."). Onderstaande zekerheden zijn van toepassing op deze lening. Zekerheid (meer uitleg) Toelichting 1. Pandrecht (eerste rang) Voorraad, zijnde het aangekochte landingsgestel. Overige rechten, zijnde de rechten uit leasecontracten met betrekking tot dit specifieke landingsgestel. Overige rechten, zijnde de verzekeringspenningen betreffende dit specifieke landingsgestel. 2. Non-onttrekkingsverklaring Af te geven door de aandeelhouder van APOC Leasing B.V. Hierin wordt vastgelegd dat er geen dividenden worden uitgekeerd of terug storting van kapitaal zal plaatsvinden, voordat de lening van Geldvoorelkaar.nl geheel is afgelost. Het is Geldnemer wel toegestaan om de vrij beschikbare cashflow uit APOC Leasing B.V. aan Aircraft Part-Out Company Europe B.V. en haar dochtermaatschappijen ter beschikking te stellen. 3. Borgstelling Door Aircraft Part-Out Company Europe B.V. (externe creditratings: Graydon 1,54% PD / Creditsafe score 45) wordt voor de betaalverplichting van de restschuld en de overeengekomen renteverplichtingen gedurende de volledige looptijd van de lening een borgstelling afgegeven.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam APOC Leasing II
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 13-12-2019
Type financiering Lening
Streefbedrag € 1.260.000
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 11 maanden
Branche Groothandel
Organisatievorm Besloten Vennootschap
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Objectfinanciering

Vooraf APOC Aviation gaat na 12 eerdere succesvolle crowdfundingcampagnes graag opnieuw de samenwerking aan met de investeerders van Geldvoorelkaar.nl. Recente ontwikkelingen Het team van APOC is recent versterkt met extra IT-specialisten, een tear down manager, een warehouse manager en een motorenspecialist, die een bewezen track record heeft met de aan- en verkoop van vliegtuigmotoren. Met deze expertise in huis zijn wij nu ook in staat om vliegtuigen inclusief motoren aan te kopen en daarmee onze inkoopmarkt te vergroten. De motoren bieden wij aan ter verkoop, lease of een combinatie van beide. Met de uitbreiding van de motorendivisie heeft APOC een derde pijler (naast airframe part-out en landing gear leasing), die zal bijdragen aan de groei en stabiliteit van de onderneming. Om deze groei te faciliteren is APOC recent verhuisd naar een nieuwe locatie in Berkel en Rodenrijs. Deze nieuwe locatie biedt onderdak aan zowel het kantoorpersoneel als het magazijn. Door het magazijn op deze nieuwe locatie te centraliseren, kunnen processen nog efficiënter worden ingericht. Deloitte reikt elk jaar awards uit aan de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. APOC wordt aangemerkt als een technologiebedrijf, omdat APOC zich met haar in-house softwaresysteem sterk van concurrenten onderscheidt. Tijdens een feestelijke avond in oktober heeft APOC met een groeipercentage van 1088% over de periode van 2015-2018 de 12e plaats behaald van de Nederlandse Deloitte "Technology Fast 50"! Inmiddels is het grootste deel van de geplande verkoopopbrengst in Project L gerealiseerd. Wij zullen daarom de lening van dit project voor 20 december 2019 vervroegd aflossen. In november heeft conform aflossingsschema een deelaflossing van € 700.000,- plaatsgevonden op APOC Project N. In de bijlage "Aanvullende informatie bij pitch 21183" treft u nadere toelichting op de status per project aan. De Onderneming APOC Aviation houdt zich bezig met de levering van gebruikte onderdelen, afkomstig uit de demontage van vliegtuigen, die door (lease)maatschappijen uit de vaart zijn genomen. Wij kopen hiertoe vliegtuigen, laten deze demonteren en verkopen vervolgens de onderdelen. Deze markt staat internationaal bekend als de aviation part-out markt. Grote en dure onderdelen - zoals landingsgestellen of motoren - die nog een lange resterende levensduur hebben, worden door APOC ook ter lease of huur-koop aangeboden en daarmee voorzien wij in de behoefte van luchtvaartmaatschappijen om dit soort onderdelen flexibel in te kunnen zetten. APOC Aviation is gestart in 2014 en opgericht door Max Lutje Wooldrik, een ondernemer in hart en nieren. "Toen ik 21 was, startte ik mijn eerste onderneming. Dit was erg leerzaam (en voor studentenbegrippen ook zeer lucratief). Sindsdien heb ik het ondernemerschap nooit meer losgelaten. Na mijn studie Small Business & Retail Management startte ik een bedrijf in telecommunicatie en tevens diverse softwareprojecten, die ik uiteindelijk verkocht heb aan concurrenten in de markt. De verkoop van mijn vorige bedrijf werd aangewakkerd door mijn passie voor vliegen. Sinds 2009 heb ik mijn vliegbrevet. Ik haalde zoveel lol uit het vliegen dat ik had besloten om mijn toenmalige bedrijf te verkopen om iets in de luchtvaart te gaan doen. Na een freelance-opdracht bij een bedrijf dat handelde in vliegtuigonderdelen, heb ik in augustus 2014 besloten om APOC Aviation op te zetten. Ik vind het werkelijk fantastisch wat ik doe: ik run een hard groeiende internationale organisatie in een sector waar ik echt van droomde om in te werken. De samenwerking met de investeerders van Geldvoorelkaar.nl is ontstaan in 2016. Vanaf dat moment hebben de investeerders een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan het realiseren van onze groei-ambities. Een succesvolle samenwerking, waarbij ik de investeerders dank voor hun vertrouwen!" De groei van de part-out markt wordt gestimuleerd door het nog steeds groeiende aantal vluchten in met name Azië, de opkomst van low cost airlines die voor veel concurrentie zorgen en de focus van luchtvaartmaatschappijen op kostenreductie. Het verschil in de prijs van een nieuw onderdeel en een gebruikt onderdeel is fors. Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen gebruiken inmiddels gebruikte onderdelen bij reparatie of onderhoud aan hun vloot. Een bedrijf als APOC Aviation profiteert sterk van deze trend en draagt hiermee ook bij aan de circulaire economie. APOC Leasing Luchtvaartmaatschappijen streven naar een minimalisatie van downtime (periode dat vliegtuigen voor onderhoud aan de grond staan). Verplicht onderhoud aan landingsgestellen vraagt echter een relatief lange periode, vooral wanneer het landingsgestel toe is aan revisie (na 10 jaar). In dat geval wordt het onderhoud en revisie uitbesteed aan een gespecialiseerde MRO (Maintenance, Repair & Overhaul) shop. Grote luchtvaartmaatschappijen beschikken vaak over een eigen interne shop. Kleine luchtvaartmaatschappijen zijn afhankelijk van externe shops, waar de landingsgestellen op locatie worden gereviseerd. De periode dat het landingsgestel uit de roulatie is, kan hiermee aanzienlijk zijn. MRO shops opereren in de huidige markt op de top van hun capaciteit, waardoor doorlooptijden langer worden. Gecombineerd met het toenemende aantal vluchten en de oplopende bezetting van de vloot van luchtvaartmaatschappijen, is er grote vraag naar flexibele inzetbaarheid van landingsgestellen om continuïteit van vluchten te waarborgen. APOC Leasing B.V. speelt hierop in door landingsgestellen aan te kopen en met een leasecontract te verhuren aan luchtvaartmaatschappijen, waarbij die partij vaak ook de optie heeft om het landingsgestel na de leasetermijn definitief over te nemen. In de huidige markt zijn er slechts een beperkt aantal landingsgestellen beschikbaar voor tijdelijke inzet, waardoor de vraag nu hoger is dan het aanbod. Businessmodel Om tot een aankoopprijs van een uit de vaart genomen vliegtuig te komen, dient eerst een potentiële opbrengst bepaald te worden. Wij gebruiken hiervoor zelf ontwikkelde geavanceerde softwaretools die de prijs conservatief benaderen. Hierbij wordt onder andere via verschillende online databases rekening gehouden met historisch betaalde prijzen voor vliegtuigonderdelen. Belangrijke factoren hierbij zijn de vliegtuigspecificaties, zoals het type vliegtuig, de leeftijd en de staat van het vliegtuig (in verband met kwaliteit van de onderdelen). Na aanschaf van het vliegtuig volgt demontage. Dit onderdeel besteden wij uit aan tear-down bedrijven. Zij zijn gespecialiseerd in het demonteren van vliegtuigen en gevestigd op diverse vliegvelden wereldwijd. De periode om een vliegtuig te demonteren bedraagt ongeveer drie tot zes weken. De onderdelen worden vervolgens naar ons magazijn in Berkel en Rodenrijs verzonden. Onder de afnemers van de onderdelen zijn onder meer MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) bedrijven, tussenhandelaren en, in toenemende mate, luchtvaartmaatschappijen met in-house onderhoud. APOC Aviation is bij steeds meer gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen approved als directe toeleverancier. Naast directe verkoop vanuit de vraag van onze klanten verkopen wij ook onderdelen via ons online webportal en via publieke, internationale online databases als ILS en AeroXchange. Organisatie Moedermaatschappij APOC Aviation opereert vanuit de entiteit Aircraft Part-Out Company Europe B.V. Aandeelhouders van deze entiteit zijn de algemeen directeur (42,5%), Antea Participaties (30%), een groep informele investeerders (25%) en Stichting Administratiekantoor (STAK) APOC (2,5%). In de STAK APOC zijn aandelen gereserveerd voor de participatie van medewerkers in Aircraft Part-Out Company Europe B.V. In 2017 is een Raad van Commissarissen geïnstalleerd, bestaande uit ervaren leden met onder andere ervaring in de luchtvaartindustrie en snelgroeiende bedrijven. Voor alle part-out projecten zijn aparte projectentiteiten (besloten vennootschappen) opgericht. In deze projectentiteiten worden de part-out toestellen aangekocht. Ter financiering van deze aankoop gaat de projectentiteit leningen aan met bijvoorbeeld de crowd of (informele) investeerders, waarbij de zekerheden van de leningen bestaan uit een pandrecht op activa (waaronder voorraden en debiteuren) van de desbetreffende projectentiteit. APOC Aviation voert vervolgens de demontage, revisie en verkoop van onderdelen ten behoeve van de projectentiteit uit. Deze structuur geeft de investeerders de zekerheden voor de terugbetaling van de lening. Naast de projectentiteiten zijn APOC Leasing B.V. en APOC Trading B.V. opgericht als dochtermaatschappijen. Hierin vinden lease-activiteiten van onderdelen en handelsactiviteiten van landingsgestellen en vliegtuigmotoren plaats. De combinatie van part-out projecten, lease- en handelsactiviteiten zorgt ervoor dat APOC haar klanten optimaal kan bedienen. Daarnaast zorgt de spreiding van inkomsten uit part-out projecten en uit de Leasing en Trading entiteiten voor een stabiele kasstroom. Recent is APOC Inventory B.V. opgericht. Hierin zal alle restantvoorraad worden opgenomen van projecten, waarvan de financiering volledig is afgelost. Hierna wordt de oorspronkelijke project entiteit geliquideerd. Op deze manier blijft de juridische structuur overzichtelijk en worden kosten voor het in stand houden van de entiteit geminimaliseerd. Voorafgaand aan de aankoop verzorgt APOC Aviation de acquisitie, onderhandeling, juridische documentatie, inspectie en tear down voorbereiding van het toestel. Aircraft Part-Out Company Europe B.V. financiert deze kosten uit eigen middelen en brengt eenmalig een vergoeding van 10% van de aanschafwaarde van het vliegtuig in rekening bij APOC Leasing B.V. Gedurende de looptijd van de lease brengt Aircraft Part-Out Company Europe B.V. daarnaast een beheerfee van 10% van de maandelijkse lease-inkomsten in rekening bij APOC Leasing B.V. Omzetontwikkeling APOC Aviation Vanaf 2014 is APOC Aviation uitgegroeid tot een gerenommeerde speler in de internationale part-out markt. In 2018 is een jaaromzet van ruim € 15 miljoen gerealiseerd. Dit is 37,6% hoger dan de gebudgetteerde omzet voor dat jaar (€ 10,9 miljoen). De voor 2019 gebudgetteerde omzet bedraagt € 19,6 miljoen. Door een groter aantal projecten en de toevoeging van de motorendivisie is het onze verwachting dat de omzet voor 2019 boven de € 25,0 miljoen zal uitkomen. De geconsolideerde jaarcijfers 2017 en 2018 zijn door HLB Den Hartog Accountants en Adviseurs gecontroleerd en van een goedkeurende accountantsverklaring voorzien. De prognoses zijn door onszelf opgesteld. Meer informatie treft u aan in de bijlage “Aanvullende informatie bij pitch 21183”. De Lening De financiering zal worden aangewend voor de aankoop van een BOEING 737-800 landingsgestel. Het landingsgestel wordt ondergebracht in APOC Leasing B.V. Dit landingsgestel wordt vanaf moment van aankoop tot 30-11-2020 geleased door een gerenommeerde Europese luchtvaartmaatschappij. Na de leaseperiode heeft deze maatschappij de mogelijkheid het landingsgestel aan te kopen. Mochten zij niet overgaan tot aankoop, dan zal het landingsgestel opnieuw ter lease worden aangeboden. De aflossing van deze lening zal derhalve voldaan worden uit ofwel de verkoopopbrengsten dan wel een herfinanciering. Investeringsbegroting Bestedingsdoel Bedrag Aankoop landingsgestel € 1.260.000,- Benodigd via Geldvoorelkaar.nl € 1.260.000,- Toelichting van Geldvoorelkaar.nl De lening wordt aangevraagd als een Flexlening met een rente van 7,0% en een looptijd van 11 maanden. Investeerders ontvangen gedurende de looptijd van de lening uitsluitend een maandelijkse rentebetaling. De volledige aflossing wordt aan het einde van looptijd terugbetaald. Het is de Geldnemer niet toegestaan om tussentijds gedeeltelijk of volledig vervroegd af te lossen. De Succesfee Investeerder bedraagt 0,4% per jaar looptijd. Deze succesfee wordt berekend over het uitstaande investeringsbedrag en wordt ingehouden op de rentebetalingen ingehouden (i.e. 0,1% per kwartaal). Geldnemer is APOC Leasing B.V. (externe creditratings: 0,26% PD / Creditsafe 55). Er is bij deze lening geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Omdat bij de aflossingsvrije lening geen sprake is van een reeks van rente- en aflossingsverplichtingen die betaald dienen te worden uit een continue kasstroom, wordt bij de aflossingsvrije lening geen classificatie toegekend (classificatie "n.v.t."). Onderstaande zekerheden zijn van toepassing op deze lening. Zekerheid (meer uitleg) Toelichting 1. Pandrecht (eerste rang) Voorraad, zijnde het aangekochte landingsgestel. Overige rechten, zijnde de rechten uit leasecontracten met betrekking tot dit specifieke landingsgestel. Overige rechten, zijnde de verzekeringspenningen betreffende dit specifieke landingsgestel. 2. Non-onttrekkingsverklaring Af te geven door de aandeelhouder van APOC Leasing B.V. Hierin wordt vastgelegd dat er geen dividenden worden uitgekeerd of terug storting van kapitaal zal plaatsvinden, voordat de lening van Geldvoorelkaar.nl geheel is afgelost. Het is Geldnemer wel toegestaan om de vrij beschikbare cashflow uit APOC Leasing B.V. aan Aircraft Part-Out Company Europe B.V. en haar dochtermaatschappijen ter beschikking te stellen. 3. Borgstelling Door Aircraft Part-Out Company Europe B.V. (externe creditratings: Graydon 1,54% PD / Creditsafe score 45) wordt voor de betaalverplichting van de restschuld en de overeengekomen renteverplichtingen gedurende de volledige looptijd van de lening een borgstelling afgegeven.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 13-12-2019 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 8,00%

€0 / €100.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 8,25%

€121.500 / €225.000

Waardevoorjegeld

Aandelen

€59.400 / €60.000

Symbid

Lening - 5,00%

€0 / €220.000

Geldvoorelkaar

Lening - 9,00%

€63.247 / €234.247

Kapitaalopmaat

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid