Zelf geld lenen?
< vorige

Onze aangesloten adviseurs kunnen u persoonlijk helpen met het bepalen van de beste manier voor uw financiering (intake is gratis).

Gratis intake Liever digitale hulp
Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

APOC Aviation is een onderneming (besloten vennootschap) die zich bezighoudt met de levering van gebruikte onderdelen afkomstig uit de demontage van vliegtuigen die door (lease)maatschappijen uit de vaart zijn genomen. Zij koopt hiertoe vliegtuigen, laat deze demonteren en verkoopt vervolgens de onderdelen. Deze markt staat internationaal bekend als de aviation part-out markt. Als aanvulling op de part-out projecten heeft APOC Aviation recent een aparte lease-entiteit opgericht onder de naam APOC Leasing. APOC Leasing voorziet in de behoefte van luchtvaartmaatschappijen om onderdelen, zoals bijvoorbeeld landingsgestellen, middels een leaseconstructie flexibel in te kunnen zetten. De combinatie van part-out projecten met lease-oplossingen zorgt ervoor dat APOC haar klanten optimaal kan bedienen. Daarbij kunnen periodieke inkomsten uit part-out projecten gecombineerd worden met een continue kasstroom uit leaseprojecten. Businessmodel Om tot een aankoopprijs van een uit de vaart genomen vliegtuig te komen, dient eerst een potentiële opbrengst bepaald te worden. Wij gebruiken hiervoor zelf ontwikkelde geavanceerde softwaretools die de prijs conservatief benaderen. Hierbij wordt onder andere via verschillende online databases rekening gehouden met historisch betaalde prijzen voor vliegtuigonderdelen. Belangrijke factoren hierbij zijn de vliegtuigspecificaties, zoals het type vliegtuig, de leeftijd van het vliegtuig en de staat van het vliegtuig (in verband met kwaliteit van de onderdelen). Na aanschaf van het vliegtuig volgt demontage. Dit onderdeel besteden wij uit aan tear-down bedrijven. Zij zijn gespecialiseerd in het demonteren van vliegtuigen en gevestigd op diverse Europese vliegvelden. De periode om een vliegtuig te demonteren bedraagt ongeveer drie tot zes weken. De onderdelen worden vervolgens naar ons magazijn in Delft verzonden. Onze afnemers zijn onder meer MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) bedrijven, tussenhandelaren en in toenemende mate luchtvaartmaatschappijen met in-house onderhoud. Naast directe verkoop vanuit de vraag van onze klanten verkopen wij ook onderdelen via ons eigen online webportal en via publieke, internationale online databases als ILS en AeroXchange. APOC Aviation is gestart in 2014 en opgericht door Max Lutje Wooldrik, een ondernemer in hart en nieren. Vanaf 2014 is APOC Aviation uitgegroeid tot een gerenommeerde speler in de internationale part-out markt. In 2017 is een jaaromzet van ruim € 9 miljoen gerealiseerd. De actuele omzet tot en met 31 augustus 2018 bedraagt € 5,6 miljoen, waarbij APOC Aviation een forecast afgeeft met een omzetvolume van € 10,9 miljoen over geheel 2018. APOC Aviation is inmiddels goedgekeurd als directe toeleverancier van een aantal gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Belangrijke aandeelhouders van APOC Aviation zijn participatiemaatschappij Antea en een betrokken groep informal investors. Antea Participaties verstrekt risicodragend vermogen aan ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf. De aandacht is gericht op jongere bedrijven met een groeipotentieel en een track record van enkele jaren. APOC Aviation financiert haar groei verder in samenwerking met investeerders van Geldvoorelkaar.nl en ABN AMRO. De groei wordt gestimuleerd door het groeiende aantal vluchten in met name Azië. Zowel Airbus als Boeing hebben een grote orderportefeuille. Mede daardoor is de part-out markt sterk groeiend. Dit wordt versterkt door zowel de opkomst van low cost airlines die voor veel concurrentie zorgt als de focus van luchtvaartmaatschappijen op kostenreductie. Het verschil in de prijs van een nieuw onderdeel en een gebruikt onderdeel is fors. Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen gebruiken inmiddels gebruikte onderdelen bij reparatie of onderhoud aan hun vloot. Een bedrijf als APOC Aviation profiteert sterk van deze trend en draagt hiermee ook bij aan de circulaire economie.

Investeer snel en eenvoudig op het platform
met het grootste aanbod van Nederland.
Projectnaam APOC Project N
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 04-10-2018
Type financiering Lening
Streefbedrag € 1.375.000
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 24 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Objectfinanciering

APOC Aviation is een onderneming (besloten vennootschap) die zich bezighoudt met de levering van gebruikte onderdelen afkomstig uit de demontage van vliegtuigen die door (lease)maatschappijen uit de vaart zijn genomen. Zij koopt hiertoe vliegtuigen, laat deze demonteren en verkoopt vervolgens de onderdelen. Deze markt staat internationaal bekend als de aviation part-out markt. Als aanvulling op de part-out projecten heeft APOC Aviation recent een aparte lease-entiteit opgericht onder de naam APOC Leasing. APOC Leasing voorziet in de behoefte van luchtvaartmaatschappijen om onderdelen, zoals bijvoorbeeld landingsgestellen, middels een leaseconstructie flexibel in te kunnen zetten. De combinatie van part-out projecten met lease-oplossingen zorgt ervoor dat APOC haar klanten optimaal kan bedienen. Daarbij kunnen periodieke inkomsten uit part-out projecten gecombineerd worden met een continue kasstroom uit leaseprojecten. Businessmodel Om tot een aankoopprijs van een uit de vaart genomen vliegtuig te komen, dient eerst een potentiële opbrengst bepaald te worden. Wij gebruiken hiervoor zelf ontwikkelde geavanceerde softwaretools die de prijs conservatief benaderen. Hierbij wordt onder andere via verschillende online databases rekening gehouden met historisch betaalde prijzen voor vliegtuigonderdelen. Belangrijke factoren hierbij zijn de vliegtuigspecificaties, zoals het type vliegtuig, de leeftijd van het vliegtuig en de staat van het vliegtuig (in verband met kwaliteit van de onderdelen). Na aanschaf van het vliegtuig volgt demontage. Dit onderdeel besteden wij uit aan tear-down bedrijven. Zij zijn gespecialiseerd in het demonteren van vliegtuigen en gevestigd op diverse Europese vliegvelden. De periode om een vliegtuig te demonteren bedraagt ongeveer drie tot zes weken. De onderdelen worden vervolgens naar ons magazijn in Delft verzonden. Onze afnemers zijn onder meer MRO (Maintenance, Repair and Overhaul) bedrijven, tussenhandelaren en in toenemende mate luchtvaartmaatschappijen met in-house onderhoud. Naast directe verkoop vanuit de vraag van onze klanten verkopen wij ook onderdelen via ons eigen online webportal en via publieke, internationale online databases als ILS en AeroXchange. APOC Aviation is gestart in 2014 en opgericht door Max Lutje Wooldrik, een ondernemer in hart en nieren. Vanaf 2014 is APOC Aviation uitgegroeid tot een gerenommeerde speler in de internationale part-out markt. In 2017 is een jaaromzet van ruim € 9 miljoen gerealiseerd. De actuele omzet tot en met 31 augustus 2018 bedraagt € 5,6 miljoen, waarbij APOC Aviation een forecast afgeeft met een omzetvolume van € 10,9 miljoen over geheel 2018. APOC Aviation is inmiddels goedgekeurd als directe toeleverancier van een aantal gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen. Belangrijke aandeelhouders van APOC Aviation zijn participatiemaatschappij Antea en een betrokken groep informal investors. Antea Participaties verstrekt risicodragend vermogen aan ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf. De aandacht is gericht op jongere bedrijven met een groeipotentieel en een track record van enkele jaren. APOC Aviation financiert haar groei verder in samenwerking met investeerders van Geldvoorelkaar.nl en ABN AMRO. De groei wordt gestimuleerd door het groeiende aantal vluchten in met name Azië. Zowel Airbus als Boeing hebben een grote orderportefeuille. Mede daardoor is de part-out markt sterk groeiend. Dit wordt versterkt door zowel de opkomst van low cost airlines die voor veel concurrentie zorgt als de focus van luchtvaartmaatschappijen op kostenreductie. Het verschil in de prijs van een nieuw onderdeel en een gebruikt onderdeel is fors. Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen gebruiken inmiddels gebruikte onderdelen bij reparatie of onderhoud aan hun vloot. Een bedrijf als APOC Aviation profiteert sterk van deze trend en draagt hiermee ook bij aan de circulaire economie.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 04-10-2018 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering