Zelf op zoek naar financiering?
  

Logo

De doorbraak van Faja Lobiinvesteer


Faja Lobi is nu verkrijgbaar in 900 filialen van Albert Heijn en daarmee is het ons gelukt om landelijk door te breken op de Nederlandse markt. De groei zet nu door, want ook andere supermarktketens nemen Faja Lobi landelijk op en we verwachten binnenkort via Delhaize ook in België uitgerold te worden. Om de verwachte sterke groei te financieren, wensen wij additioneel werkkapitaal aan te trekken. Crowdfunding via Kapitaal Op Maat is ons goed bevallen en daarom vragen wij de investeerders om met ons mee te groeien en mee te profiteren. Wij wensen €280.000,- aan te trekken als werkkapitaal voor voorraaduitbreiding, alsmede voor een herfinanciering van onze rekening courant. Wij bieden de investeerders 7,5% rente gedurende 60 maanden en uiteraard een Faja Lobi incentive! Het bedrijf De Surinaamse keuken is populair in Nederland. De Surinaamse keuken behoort tot één van de snelst groeiende buitenlandse keukens op de Nederlandse markt, maar het is niet een gemakkelijke keuken. De Surinaamse huisvrouw doseert haar ingrediënten namelijk op gevoel en de beste Surinaamse recepten zijn geheim en ingewikkeld. Dit is voor de liefhebbers van de Surinaamse keuken echt een probleem. Dit verklaart mede het succes van Faja Lobi; de Faja Lobi producten zijn door ons ontwikkeld met de originele homemade familierecepten in een uitgebalanceerde samenstelling, teneinde liefhebbers van de Surinaamse keuken in staat te stellen met deze convenience producten simpel en snel authentieke Surinaamse gerechten zoals Roti, Kip Masala, Pom, Saoto, Moksie Metie zelf thuis te bereiden. Om tegemoet te komen aan het enthousiasme van onze klanten zijn we tevens gestart met het maken van culinaire kookvideo’s. Hierin wordt de bereiding van Surinaamse gerechten ook visueel kernachtig, stap voor stap op een duidelijke manier uitgelegd; Simpel & Snel bereid! We merken dat ook dit helpt bij onze groei en naamsbekendheid. Een andere belangrijke stap die wij gezet hebben is de introductie van een webshop http://www.surinaamsetenonline.nl met als doel ook die consumenten van dienst te zijn die wij niet via de reguliere handelspartners bereiken. We leveren hier ook foodboxen en spelen hiermee in op een belangrijke levensmiddelentrend. Faja Lobi is het meest bekende en populairste merk in Nederland voor producten uit de Surinaamse keuken met een merkbekendheid van ruim 70%. Sinds augustus 2015 zijn wij er in geslaagd om landelijk een vaste plaats te veroveren in de wereldkeuken van Albert Heijn en groeien we dus erg snel. Organisatie Faja Lobi Food B.V. is een gespecialiseerde producent van Surinaamse voedingsproducten en is hier ook groothandel in. Wij ontwikkelen en produceren alle recepten, producten, video’s, webshop en marketingconcepten in eigen beheer. Alleen de productie van de eindproducten (afvulling) is uitbesteed, zo blijven onze recepten geheim en garanderen wij de kwaliteit volgens de hoogste Europese kwaliteitsstandaarden onder andere HACCP, BRC. De logistiek is eveneens uitbesteed aan een full professional warehouse, die de gehele logistiek van het bedrijf (o.a. warehousing, orderpicking, transport) op een professionele wijze verzorgt. Mede dankzij deze uitbesteding kan het bedrijf tevens aan de verlangde leveringsbetrouwbaarheid van de grote supermarktketens, met een leveringsperformance van nagenoeg 100%, voldoen. Groei en toekomstperspectieven Faja Lobi Het gaat goed met Faja Lobi. Sinds september 2015 is Faja Lobi landelijk op de Nederlandse markt doorgebroken; Faja Lobi is namelijk opgenomen in de Wereldkeuken van 900 filialen van Albert Heijn, waardoor voor het eerst in Nederland authentieke producten uit de Surinaamse keuken via het supermarktmarktkanaal landelijk worden verkocht. Inmiddels heeft ook Jumbo Faja Lobi in de meeste van haar filialen uitgerold; verwacht wordt dat nu de meeste supermarktketens Faja Lobi geleidelijk aan landelijk zullen opnemen. Omdat Ahold de Belgische supermarktketen Delhaize heeft overgenomen zullen wij ook via die keten in België worden opgenomen. Dit gebeurt naar verwachting al in de loop van dit jaar. Faja Lobi wordt momenteel al met succes verkocht in de Belgische filialen van Albert Heijn. Via sociale media wordt ook duidelijk hoe succesvol Faja Lobi is. Onze circa 370.000 fans via Facebook, maar ook op Twitter, Instagram, Pinterest zijn heel tevreden en enthousiast. Zij zijn onze ambassadeurs en een krachtig marketinginstrument! Dankzij deze ambassadeurs behoort Faja Lobi tevens tot de grootste Nederlandse levensmiddelenfabrikant op Facebook qua audience. Inmiddels bereikt Faja Lobi via social media tot 1.5 miljoen unieke consumenten per week! De website van Faja Lobi www.surinaamseten.nl is 2 jaar op rij in 2014 alsmede in 2015 verkozen tot de Beste én Populairste Website v/h Jaar (Consumentengoederen) en heeft hiermee 4 prestigieuze awards binnengesleept, wat niet eerder door een foodconcept in Nederland is gerealiseerd. Financieringsbehoefte Vorig jaar deden wij al een succesvolle crowdfundingcampagne via Kapitaal Op Maat. (Binnen 1 dag werd onze financieringsbehoefte van 200K vervuld en we kregen enthousiaste reacties van investeerders). Sindsdien is het zoals hierboven aangegeven hard gegaan: Onze producten zijn in 900 filialen van Albert Heijn opgenomen en door de overname van Delhaize verwachten we ook via die keten in België onze producten nog dit jaar verder uit te rollen. De doorbraak in Nederland is een feit en we groeien nu echt! Om die verwachte groei mogelijk te maken moeten wij investeren in de voorraad en daar is voor de korte termijn additioneel €130.000,- werkkapitaal voor nodig. Daarnaast willen wij onze huidige rekening courant bij de Deutsche Bank in 1 keer aflossen € 150.000,- en de daarmee vrijgekomen zekerheden beschikbaar stellen aan de investeerders van de 1e tranche via Kapitaal Op Maat (vaste activa) én aan de investeerders van dit project (voorraad). Op deze wijze wil Faja Lobi de zekerheden aan haar investeerders van het eerste project alsnog veiligstellen, ondanks het feit dat de investering in de Rotimachine moest worden uitgesteld: Toen duidelijk werd dat wij opgenomen konden worden in 900 filialen van Albert Heijn is de investering van de 1e tranche aangewend om dit mogelijk te maken. Wij heben Kapitaal Op Maat hiervan op de hoogte gebracht. De geplande aanschaf van de Rotimachine is om deze reden voor bepaalde tijd uitgesteld, ook om de reden dat de machine bij inspectie nog niet aan de gestelde technische specificaties bleek te voldoen. Wij hebben Kapitaal Op Maat in augustus 2015 geïnformeerd over de koerswijziging. Sindsdien hebben wij hen regelmatig op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen van Faja Lobi. Zoals gezegd hebben wij het roti project (de machine) voor bepaalde tijd moeten uitstellen. Het binnenhalen van de 900 filialen van Albert Heijn was een unieke en eenmalige kans en kreeg de hoogste prioriteit. Hierdoor werd Faja Lobi in Nederland nog bekender. De nieuwe webshop is een uitstekende aanvulling hierop. In de tussentijd is het ons gelukt om de vulling en de speciale bakmeel van de roti zelf industrieel te produceren. Dit zouden wij anders bij derden duur moeten inkopen, mochten wij eerder met het roti project starten. Tegelijkertijd realiseren wij ons dat wij naar de investeerders van het eerste project goed moeten uitleggen waarom wij deze stap hebben genomen en geven daarin alle openheid van zaken. In totaal vragen wij de investeerders van Kapitaal Op Maat voor deze 2e tranche een lening van €280.000,- tegen 7,5% rente gedurende 60 maanden. Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat? De financiering van de eerste tranche via Kapitaal Op Maat is ons en onze investeerders, zoals wij dat hebben ervaren, goed bevallen. Uit respect voor het vertrouwen van de investeerders in Faja Lobi stellen wij hen nu in de gelegenheid om mee te profiteren van onze groei door de landelijke doorbraak van Faja Lobi op de Nederlandse markt. We hebben de crowdfunding als een positief traject ervaren en hebben er nieuwe klanten bij gekregen! Onze investeerders blijken tevens ambassadeurs van Faja Lobi te zijn! Ook nu bieden wij als incentive weer een pakket aan de investeerders en laten hen graag genieten van onze producten. Meer informatie? Bezoek onze website www.surinaamseten.nl of webshop www.surinaamsetenonline.nl

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam De doorbraak van Faja Lobi
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 05-04-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 280.000
Rente 7,50%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Groei
Doel van investering Objectfinanciering

Faja Lobi is nu verkrijgbaar in 900 filialen van Albert Heijn en daarmee is het ons gelukt om landelijk door te breken op de Nederlandse markt. De groei zet nu door, want ook andere supermarktketens nemen Faja Lobi landelijk op en we verwachten binnenkort via Delhaize ook in België uitgerold te worden. Om de verwachte sterke groei te financieren, wensen wij additioneel werkkapitaal aan te trekken. Crowdfunding via Kapitaal Op Maat is ons goed bevallen en daarom vragen wij de investeerders om met ons mee te groeien en mee te profiteren. Wij wensen €280.000,- aan te trekken als werkkapitaal voor voorraaduitbreiding, alsmede voor een herfinanciering van onze rekening courant. Wij bieden de investeerders 7,5% rente gedurende 60 maanden en uiteraard een Faja Lobi incentive! Het bedrijf De Surinaamse keuken is populair in Nederland. De Surinaamse keuken behoort tot één van de snelst groeiende buitenlandse keukens op de Nederlandse markt, maar het is niet een gemakkelijke keuken. De Surinaamse huisvrouw doseert haar ingrediënten namelijk op gevoel en de beste Surinaamse recepten zijn geheim en ingewikkeld. Dit is voor de liefhebbers van de Surinaamse keuken echt een probleem. Dit verklaart mede het succes van Faja Lobi; de Faja Lobi producten zijn door ons ontwikkeld met de originele homemade familierecepten in een uitgebalanceerde samenstelling, teneinde liefhebbers van de Surinaamse keuken in staat te stellen met deze convenience producten simpel en snel authentieke Surinaamse gerechten zoals Roti, Kip Masala, Pom, Saoto, Moksie Metie zelf thuis te bereiden. Om tegemoet te komen aan het enthousiasme van onze klanten zijn we tevens gestart met het maken van culinaire kookvideo’s. Hierin wordt de bereiding van Surinaamse gerechten ook visueel kernachtig, stap voor stap op een duidelijke manier uitgelegd; Simpel & Snel bereid! We merken dat ook dit helpt bij onze groei en naamsbekendheid. Een andere belangrijke stap die wij gezet hebben is de introductie van een webshop http://www.surinaamsetenonline.nl met als doel ook die consumenten van dienst te zijn die wij niet via de reguliere handelspartners bereiken. We leveren hier ook foodboxen en spelen hiermee in op een belangrijke levensmiddelentrend. Faja Lobi is het meest bekende en populairste merk in Nederland voor producten uit de Surinaamse keuken met een merkbekendheid van ruim 70%. Sinds augustus 2015 zijn wij er in geslaagd om landelijk een vaste plaats te veroveren in de wereldkeuken van Albert Heijn en groeien we dus erg snel. Organisatie Faja Lobi Food B.V. is een gespecialiseerde producent van Surinaamse voedingsproducten en is hier ook groothandel in. Wij ontwikkelen en produceren alle recepten, producten, video’s, webshop en marketingconcepten in eigen beheer. Alleen de productie van de eindproducten (afvulling) is uitbesteed, zo blijven onze recepten geheim en garanderen wij de kwaliteit volgens de hoogste Europese kwaliteitsstandaarden onder andere HACCP, BRC. De logistiek is eveneens uitbesteed aan een full professional warehouse, die de gehele logistiek van het bedrijf (o.a. warehousing, orderpicking, transport) op een professionele wijze verzorgt. Mede dankzij deze uitbesteding kan het bedrijf tevens aan de verlangde leveringsbetrouwbaarheid van de grote supermarktketens, met een leveringsperformance van nagenoeg 100%, voldoen. Groei en toekomstperspectieven Faja Lobi Het gaat goed met Faja Lobi. Sinds september 2015 is Faja Lobi landelijk op de Nederlandse markt doorgebroken; Faja Lobi is namelijk opgenomen in de Wereldkeuken van 900 filialen van Albert Heijn, waardoor voor het eerst in Nederland authentieke producten uit de Surinaamse keuken via het supermarktmarktkanaal landelijk worden verkocht. Inmiddels heeft ook Jumbo Faja Lobi in de meeste van haar filialen uitgerold; verwacht wordt dat nu de meeste supermarktketens Faja Lobi geleidelijk aan landelijk zullen opnemen. Omdat Ahold de Belgische supermarktketen Delhaize heeft overgenomen zullen wij ook via die keten in België worden opgenomen. Dit gebeurt naar verwachting al in de loop van dit jaar. Faja Lobi wordt momenteel al met succes verkocht in de Belgische filialen van Albert Heijn. Via sociale media wordt ook duidelijk hoe succesvol Faja Lobi is. Onze circa 370.000 fans via Facebook, maar ook op Twitter, Instagram, Pinterest zijn heel tevreden en enthousiast. Zij zijn onze ambassadeurs en een krachtig marketinginstrument! Dankzij deze ambassadeurs behoort Faja Lobi tevens tot de grootste Nederlandse levensmiddelenfabrikant op Facebook qua audience. Inmiddels bereikt Faja Lobi via social media tot 1.5 miljoen unieke consumenten per week! De website van Faja Lobi www.surinaamseten.nl is 2 jaar op rij in 2014 alsmede in 2015 verkozen tot de Beste én Populairste Website v/h Jaar (Consumentengoederen) en heeft hiermee 4 prestigieuze awards binnengesleept, wat niet eerder door een foodconcept in Nederland is gerealiseerd. Financieringsbehoefte Vorig jaar deden wij al een succesvolle crowdfundingcampagne via Kapitaal Op Maat. (Binnen 1 dag werd onze financieringsbehoefte van 200K vervuld en we kregen enthousiaste reacties van investeerders). Sindsdien is het zoals hierboven aangegeven hard gegaan: Onze producten zijn in 900 filialen van Albert Heijn opgenomen en door de overname van Delhaize verwachten we ook via die keten in België onze producten nog dit jaar verder uit te rollen. De doorbraak in Nederland is een feit en we groeien nu echt! Om die verwachte groei mogelijk te maken moeten wij investeren in de voorraad en daar is voor de korte termijn additioneel €130.000,- werkkapitaal voor nodig. Daarnaast willen wij onze huidige rekening courant bij de Deutsche Bank in 1 keer aflossen € 150.000,- en de daarmee vrijgekomen zekerheden beschikbaar stellen aan de investeerders van de 1e tranche via Kapitaal Op Maat (vaste activa) én aan de investeerders van dit project (voorraad). Op deze wijze wil Faja Lobi de zekerheden aan haar investeerders van het eerste project alsnog veiligstellen, ondanks het feit dat de investering in de Rotimachine moest worden uitgesteld: Toen duidelijk werd dat wij opgenomen konden worden in 900 filialen van Albert Heijn is de investering van de 1e tranche aangewend om dit mogelijk te maken. Wij heben Kapitaal Op Maat hiervan op de hoogte gebracht. De geplande aanschaf van de Rotimachine is om deze reden voor bepaalde tijd uitgesteld, ook om de reden dat de machine bij inspectie nog niet aan de gestelde technische specificaties bleek te voldoen. Wij hebben Kapitaal Op Maat in augustus 2015 geïnformeerd over de koerswijziging. Sindsdien hebben wij hen regelmatig op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen van Faja Lobi. Zoals gezegd hebben wij het roti project (de machine) voor bepaalde tijd moeten uitstellen. Het binnenhalen van de 900 filialen van Albert Heijn was een unieke en eenmalige kans en kreeg de hoogste prioriteit. Hierdoor werd Faja Lobi in Nederland nog bekender. De nieuwe webshop is een uitstekende aanvulling hierop. In de tussentijd is het ons gelukt om de vulling en de speciale bakmeel van de roti zelf industrieel te produceren. Dit zouden wij anders bij derden duur moeten inkopen, mochten wij eerder met het roti project starten. Tegelijkertijd realiseren wij ons dat wij naar de investeerders van het eerste project goed moeten uitleggen waarom wij deze stap hebben genomen en geven daarin alle openheid van zaken. In totaal vragen wij de investeerders van Kapitaal Op Maat voor deze 2e tranche een lening van €280.000,- tegen 7,5% rente gedurende 60 maanden. Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat? De financiering van de eerste tranche via Kapitaal Op Maat is ons en onze investeerders, zoals wij dat hebben ervaren, goed bevallen. Uit respect voor het vertrouwen van de investeerders in Faja Lobi stellen wij hen nu in de gelegenheid om mee te profiteren van onze groei door de landelijke doorbraak van Faja Lobi op de Nederlandse markt. We hebben de crowdfunding als een positief traject ervaren en hebben er nieuwe klanten bij gekregen! Onze investeerders blijken tevens ambassadeurs van Faja Lobi te zijn! Ook nu bieden wij als incentive weer een pakket aan de investeerders en laten hen graag genieten van onze producten. Meer informatie? Bezoek onze website www.surinaamseten.nl of webshop www.surinaamsetenonline.nl

Bron: Kapitaalopmaat d.d. 05-04-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 6,75%

€355.500 / €450.000

Waardevoorjegeld

Lening - 7,50%

€116.048 / €163.448

Kapitaalopmaat

Lening - 6,00%

€667.500 / €750.000

Geldvoorelkaar

Lening - 6,00%

€110.400 / €240.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,00%

€92.641 / €298.841

Kapitaalopmaat

Lening - 8,00%

€0 / €150.000

Kapitaalopmaat