Zelf geld lenen?
< vorige

Onze aangesloten adviseurs kunnen u persoonlijk helpen met het bepalen van de beste manier voor uw financiering (intake is gratis).

Gratis intake Liever digitale hulp
Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Thera Dirven gaat starten met Djonel Fashion. Thera heeft de unieke kans om in hartje centrum Oosterhout (NB) een winkel te starten in het volwassenen kleding segment voor de vrouw. Thera onderscheidt zich van haar concurrenten door haar specialisatie in grote maten mode. De locatie in de Nieuwstraat is goed, omdat deze straat rechtstreeks leidt richting het overdekte winkelcentrum Het Arendshof, waar dagelijks veel mensen shoppen. Naast kleding zullen er in de winkel ook aanvullende producten worden verkocht zoals sieraden, tassen en riemen. Financieringsbehoefte De totale investeringsbehoefte van Djonel Fashion bedraagt € 50.000,-. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 50.000,-. De looptijd is 60 maanden, waarvan de eerste 3 maanden aflossingsvrij. Vanaf de vierde maand geldt een lineaire maandelijkse aflossing in 57 maanden. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd. Risico Dun & Bradstreet kwalificeert de onderneming als Verhoogd risico. De Collin Credit Score is Voldoende. De debiteur is G.J.A. Dirven t.h.o.d.n. Djonel Fashion. Vanwege de gekozen rechtsvorm van een eenmanszaak is de onderneemster hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. Haar vader, J.J. Dirven geeft een persoonlijke borgstelling af voor € 50.000,-, gesecureerd met een derde hypothecaire inschrijving op de woning van J.J. Dirven (WOZ € 164.000,-). Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde. De huidige en toekomstige inventaris en voorraden van Djonel Fashion worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. Ten slotte wordt een overlijdensrisicoverzekering op het leven van G.J.A. Dirven voor een bedrag van € 50.000,- verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. Leendoel Om in het centrum van Oosterhout een kledingwinkel voor grote maten op te zetten is een startkapitaal nodig. Deze financiering is met name gericht op inventaris, marketingkosten, openingsactie, eerste voorraad en aanloopkosten. Met dit kapitaal kan Djonel Fashion opstarten en de vraag uit de markt optimaal gaan benutten. Ondernemer Thera Dirven (1970) is een energieke vrouw met gevoel en verstand van mode. Ze heeft jarenlange ervaring in de mode. Daar ligt haar passie. Op 16-jarige leeftijd is ze gestart in een kledingwinkel waar ze tot haar 25ste heeft gewerkt. Op 27-jarige leeftijd is ze gaan werken bij M&S-mode en daar heeft ze 18 jaar gewerkt. Vorige jaar is ze hier ontslagen wegens een reorganisatie en terecht gekomen in de WW. Deze uitkering wordt gedeeltelijk tot september 2018 uitgekeerd waardoor ze een prettige positie heeft om te starten. Een eigen winkel is al jaren haar droom en dit is het perfecte moment: de economie trekt aan, de kennis is er en ook de tijd om op te starten. De uitkering zal haar hierbij ondersteunen en ruimte geven in de eerste 6 maanden. Onderneming Thera Dirven gaat starten met Djonel Fashion (facebook). Thera heeft de unieke kans om in hartje centrum Oosterhout (NB) een winkel te starten in het volwassenen kleding segment voor de vrouw. Thera onderscheidt zich van haar concurrenten door haar specialisatie in grote maten mode. Ook hierin heb je kwalitatief mooie kleding voor een aantrekkelijke prijs. De locatie in de Nieuwstraat is goed, omdat deze rechtstreeks leidt richting het overdekte winkelcentrum Arendshof waar dagelijks veel mensen shoppen. Haar doelgroep zal dus vooral in Oosterhout en de omliggende dorpen te vinden zijn. Visie Thera wil graag een modezaak opzetten in Oosterhout voor haar doelgroep. Ze wil dat de vrouw met een grotere maat naar tevredenheid kan shoppen. Over 3 jaar moet ze een begrip zijn in Oosterhout en ver daarbuiten. Marktinformatie De verschillen in de moderetail worden steeds groter. Kleinere moderetailers met één of meerdere winkels zijn sterk afhankelijk van de aantrekkelijkheid van het winkelgebied waar men gevestigd is. Er is veel leegstand in de winkelgebieden, waardoor deze afhankelijkheid resulteert in een dalende omzet en een afnemende ‘zin om te ondernemen’. Grotere winkelketens pakken online retail steeds beter op. Zij hebben hard gewerkt aan het creëren van een merk met ‘online fans’ en zien dat onlinesales én aftersales winstgevender worden en een groter aandeel krijgen in de omzet. Voor zelfstandigen geldt juist dat zij meer en beter moeten samenwerken om tegenwicht te bieden aan de grote ketens. Ook moeten zij werken aan een onderscheidende formule en aan sneller wisselende collecties. Vestigingspunt Het vestigingspunt is van groot belang. Circa 75% van het aantal winkels in de modebranche is gevestigd in een binnenstad, hoofdwinkelcentrum of kern verzorgend winkelcentrum van een plaats. De grote binnensteden blijven onverminderd aantrekkelijk voor dit soort aankopen. Oosterhout is actief bezig met de propositie van het winkelgebied en profileert zich als shopping stad van de regio. Inkoop Er wordt ingekocht bij toonaangevende merken. Inkoop vindt plaats op basis van voororders. De onderneemster houdt deze voororders laag om gedurende het seizoen met korting extra te kunnen inkopen waardoor ze de marge op niveau houden. Veel merken hebben tegenwoordig meerdere collecties per seizoen waardoor de kleding in de winkel continu vernieuwt. Naast kleding zullen er in de winkel ook aanvullende producten worden verkocht zoals sieraden, tassen, riemen en andere snuisterijen.

(adv) Investeer snel en eenvoudig op het platform
met het grootste aanbod van Nederland.
Projectnaam Djonel Fashion
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 09-02-2018
Type financiering Lening
Streefbedrag € 50.000
Rente 7,50%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Detailhandel
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

Thera Dirven gaat starten met Djonel Fashion. Thera heeft de unieke kans om in hartje centrum Oosterhout (NB) een winkel te starten in het volwassenen kleding segment voor de vrouw. Thera onderscheidt zich van haar concurrenten door haar specialisatie in grote maten mode. De locatie in de Nieuwstraat is goed, omdat deze straat rechtstreeks leidt richting het overdekte winkelcentrum Het Arendshof, waar dagelijks veel mensen shoppen. Naast kleding zullen er in de winkel ook aanvullende producten worden verkocht zoals sieraden, tassen en riemen. Financieringsbehoefte De totale investeringsbehoefte van Djonel Fashion bedraagt € 50.000,-. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 50.000,-. De looptijd is 60 maanden, waarvan de eerste 3 maanden aflossingsvrij. Vanaf de vierde maand geldt een lineaire maandelijkse aflossing in 57 maanden. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd. Risico Dun & Bradstreet kwalificeert de onderneming als Verhoogd risico. De Collin Credit Score is Voldoende. De debiteur is G.J.A. Dirven t.h.o.d.n. Djonel Fashion. Vanwege de gekozen rechtsvorm van een eenmanszaak is de onderneemster hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag. Haar vader, J.J. Dirven geeft een persoonlijke borgstelling af voor € 50.000,-, gesecureerd met een derde hypothecaire inschrijving op de woning van J.J. Dirven (WOZ € 164.000,-). Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde. De huidige en toekomstige inventaris en voorraden van Djonel Fashion worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. Ten slotte wordt een overlijdensrisicoverzekering op het leven van G.J.A. Dirven voor een bedrag van € 50.000,- verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. Leendoel Om in het centrum van Oosterhout een kledingwinkel voor grote maten op te zetten is een startkapitaal nodig. Deze financiering is met name gericht op inventaris, marketingkosten, openingsactie, eerste voorraad en aanloopkosten. Met dit kapitaal kan Djonel Fashion opstarten en de vraag uit de markt optimaal gaan benutten. Ondernemer Thera Dirven (1970) is een energieke vrouw met gevoel en verstand van mode. Ze heeft jarenlange ervaring in de mode. Daar ligt haar passie. Op 16-jarige leeftijd is ze gestart in een kledingwinkel waar ze tot haar 25ste heeft gewerkt. Op 27-jarige leeftijd is ze gaan werken bij M&S-mode en daar heeft ze 18 jaar gewerkt. Vorige jaar is ze hier ontslagen wegens een reorganisatie en terecht gekomen in de WW. Deze uitkering wordt gedeeltelijk tot september 2018 uitgekeerd waardoor ze een prettige positie heeft om te starten. Een eigen winkel is al jaren haar droom en dit is het perfecte moment: de economie trekt aan, de kennis is er en ook de tijd om op te starten. De uitkering zal haar hierbij ondersteunen en ruimte geven in de eerste 6 maanden. Onderneming Thera Dirven gaat starten met Djonel Fashion (facebook). Thera heeft de unieke kans om in hartje centrum Oosterhout (NB) een winkel te starten in het volwassenen kleding segment voor de vrouw. Thera onderscheidt zich van haar concurrenten door haar specialisatie in grote maten mode. Ook hierin heb je kwalitatief mooie kleding voor een aantrekkelijke prijs. De locatie in de Nieuwstraat is goed, omdat deze rechtstreeks leidt richting het overdekte winkelcentrum Arendshof waar dagelijks veel mensen shoppen. Haar doelgroep zal dus vooral in Oosterhout en de omliggende dorpen te vinden zijn. Visie Thera wil graag een modezaak opzetten in Oosterhout voor haar doelgroep. Ze wil dat de vrouw met een grotere maat naar tevredenheid kan shoppen. Over 3 jaar moet ze een begrip zijn in Oosterhout en ver daarbuiten. Marktinformatie De verschillen in de moderetail worden steeds groter. Kleinere moderetailers met één of meerdere winkels zijn sterk afhankelijk van de aantrekkelijkheid van het winkelgebied waar men gevestigd is. Er is veel leegstand in de winkelgebieden, waardoor deze afhankelijkheid resulteert in een dalende omzet en een afnemende ‘zin om te ondernemen’. Grotere winkelketens pakken online retail steeds beter op. Zij hebben hard gewerkt aan het creëren van een merk met ‘online fans’ en zien dat onlinesales én aftersales winstgevender worden en een groter aandeel krijgen in de omzet. Voor zelfstandigen geldt juist dat zij meer en beter moeten samenwerken om tegenwicht te bieden aan de grote ketens. Ook moeten zij werken aan een onderscheidende formule en aan sneller wisselende collecties. Vestigingspunt Het vestigingspunt is van groot belang. Circa 75% van het aantal winkels in de modebranche is gevestigd in een binnenstad, hoofdwinkelcentrum of kern verzorgend winkelcentrum van een plaats. De grote binnensteden blijven onverminderd aantrekkelijk voor dit soort aankopen. Oosterhout is actief bezig met de propositie van het winkelgebied en profileert zich als shopping stad van de regio. Inkoop Er wordt ingekocht bij toonaangevende merken. Inkoop vindt plaats op basis van voororders. De onderneemster houdt deze voororders laag om gedurende het seizoen met korting extra te kunnen inkopen waardoor ze de marge op niveau houden. Veel merken hebben tegenwoordig meerdere collecties per seizoen waardoor de kleding in de winkel continu vernieuwt. Naast kleding zullen er in de winkel ook aanvullende producten worden verkocht zoals sieraden, tassen, riemen en andere snuisterijen.

Bron: Collin Crowdfund d.d. 09-02-2018 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Collin Crowdfund
Platformlink Ga naar Collin Crowdfund
Oprichtingsjaar platform 2014
Minimum investeringsbedrag € 500 per project
Investeringskosten Maandelijkse beheersvergoeding 0,1% over uw uitstaande bedrag * loyaliteitsprogramma vanaf 10 investeringen / € 15.000 met speciale kortingen

Lening - 7,00%

€0 / €60.000

Capital Circle

Lening - 7,00%

€0 / €100.000

Capital Circle

Lening - 12,99%

€37.800 / €60.000

Funding Circle

Lening - 12,99%

€23.250 / €25.000

Funding Circle

Lening - 7,99%

€0 / €25.000

Funding Circle

Lening - 7,00%

€0 / €600.000

Collin Crowdfund