Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

De franchiseformule Family is onderdeel van FHC Formulebeheer en heeft meer dan 120 aangesloten vestigingen. FHC Formulebeheer kreeg een zeer goede locatie aangeboden door Ahold. Namelijk naast één van de top 3 grootste Albert Hein XL vestigingen van Nederland. Omdat een dergelijke locatie alleen door een ervaren ondernemer kan worden geëxploiteerd, is FHC Formulebeheer opzoek gegaan naar een ondernemer met de benodigde kennis en ervaring binnen de formule. De ondernemer achter Family Tilburg is Oran Akan. Samen met zijn vrouw Meral exploiteren zij al 10 jaar zeer succesvol een family lunchroom in Etten-Leur, ook gevestigd naast een grote Ahold vestiging. De bestaande vestiging in Etten-Leur is vergelijkbaar met de locatie in Tilburg. Oran heeft 38 jaar ondernemerservaring binnen de horeca. In de regio is hij een bekende ondernemer en zijn Family wordt ook wel de huiskamer van Etten-Leur genoemd. Door de goede relatie met franchisegever en 10 jaar ervaring binnen Family, is hij de perfecte ondernemer voor de toplocatie in Tilburg. De financieringsbehoefte bedraagt € 220.000,- waarbij de ondernemers aan eigen vermogen € 70.000,- kunnen inbrengen. Samen met Capital Circle gaat de ondernemer op zoek naar investeerders om het bedrag van € 150.000,- bij elkaar te krijgen. De ondernemers Oran Akan is al 38 jaar actief als ondernemer in de horeca en heeft samen met zijn echtgenoot Meral verschillende succesvolle bedrijven geëxploiteerd. Sinds 2008 exploiteert het ondernemersechtpaar de lunchroom Family Etten Leur en hebben het bedrijf succesvol opgebouwd tot het bedrijf zoals het nu staat. Zij hebben deze vestiging op het Burchtplein in Etten Leur uitgebouwd tot middelpunt van het winkelhart en zijn tegenover de Albert Heijn gevestigd. Daarnaast exploiteren zij middels de formule Vital 4 Skool van franchiseorganisatie FHC Formulebeheer ook een gezonde schoolkantine op het Markenhage College in Breda. Deze activiteit is prima te combineren met de lunchroom vestigingen in Etten Leur en Tilburg en wordt door Meral Akan geëxploiteerd. Na een voorzichtige start in 2008 waarbij zij de vestiging in Etten Leur vanaf €0,- euro hebben moeten opbouwen generen zij momenteel een omzet van € 650.000,- euro op jaarbasis. Onder andere door de beschikking over een groot terras op het Burchtplein in Etten Leur kunnen zij in de zomermaanden extra omzet genereren. Family Tilburg Het project in Tilburg is op hun pad gekomen en sprak de ondernemers enorm aan door de 5,2 miljoen bezoekers op jaarbasis aan dit winkelcentrum. Zij hebben hier een unit kunnen huren in het winkelcentrum waar de Albert Heijn XL centraal staat. In dit bestaande winkelcentrum worden diverse winkels momenteel gereloceerd om de Albert Heijn XL vestiging te maken tot één van de grootste vestigingen van het concern. Horeca is voor Albert Heijn van groot belang, en derhalve is een positie gecreëerd om de horeca centraal in de nieuw te situeren winkelpassage te reloceren. Meral en Oran willen gaan inspelen op de horeca behoefte die hier zowel overdag als s ’avonds is, met o.a. de ruim 80 zitplaatsen welke deze vestiging zal krijgen. De franchiseformule De franchiseformule Family is onderdeel van FHC Formulebeheer en heeft meer dan 120 aangesloten vestigingen. Family is een aansprekende fast casual dining formule waar gasten van alle leeftijden zich thuis voelen en genieten van producten en gemak. Het eten is van kwaliteit en kan worden gegeten in het sfeervolle eethuis of worden afgehaald/thuisbezorgd. De bedrijven werken binnen de Family formule met een uniforme uitstraling, goed opgeleid personeel, sfeer en hygiënische werkwijze. Family staat voor een cafetaria/ lunchroom aan de bovenkant van de cafetariamarkt. De bedrijven worden geëxploiteerd door zelfstandige ondernemers. Het zijn te allen tijde sfeervolle bedrijven met veel mogelijkheden als zitplaatsen, take-away, catering, maaltijden, brood etc. FHC Formule faciliteert en begeleid de ondernemers intensief, een aantal kernpunten zijn: Marketing: Elke maand worden er landelijke marketingacties beschikbaar gesteld. Dit betreft zowel instore acties in de vestiging alsmede 6 verspreidingsacties per jaar. Hierdoor worden o.a. in de ‘Golden Mile’ rondom de vestiging Family flyers verspreid. Naast de landelijke acties kan de franchisenemer gebruik maken van lokale marketingacties. Hiervoor is een Local Store Marketing handboek ontwikkeld. Vestigingsadministratie en benchmark: Bedrijfseconomische ondersteuning en administratie verwerking is een wezenlijk onderdeel van het begeleidingspakket dat geleverd wordt aan de ondernemers. Op een correcte manier wordt omgegaan met de verwerking van de administratie van leden die dit wensen. Verder analyseren ervaren administratief medewerkers de financiële administratie. Zaken als brutomarge, specifieke lasten, belastingen etc. worden besproken en concrete adviezen zorgen voor een optimaal resultaat. In het FHC kennisnet worden de cijfers eenduidig en overzichtelijk gepresenteerd en geanalyseerd. Dit zorgt voor een zeer actuele benchmark binnen de organisatie. Coaching en workshops: Minimaal tien maal per jaar krijgen de Family franchiseondernemers bezoek van de bedrijfscoaches van Family. Tijdens een bezoek worden lopende zaken besproken en wordt aandacht gegeven aan problemen van de ondernemers. Door middel van trainingen voor zowel ondernemer als personeel worden de puntjes op de i gezet. In samenwerking met een extern bureau worden branchegerichte en zelfs locatiegerichte cursussen gegeven. In het FHC Trainingcenter in Nieuw Vennep worden regelmatig ondernemers ontvangen die proactief deelnemen aan workshops. Trainingen voor ondernemers betreffen: bedrijfseconomie, personeelsbeleid, hygiëne, allergenen wetgeving en algemene ondernemerskennis. Voor personeel zijn het met name trainingen op het gebied van klantvriendelijkheid, hygiëne en productbehandeling. Om de kwaliteit binnen de formule te waarborgen voeren externe bureaus visits en hygiëne onderzoeken uit. Middels deze bedrijfsanalyses worden zaken als hygiëne, klantvriendelijkheid, handelingsbekwaamheid, personeelsmanagement en verzorging onderzocht en vertaald in advies. Dit zorgt voor verrassende inzichten waarmee de service in de cafetaria kan worden verbeterd. De financiering: De totale investering bedraagt € 220.000,- waarbij de ondernemers aan eigen vermogen € 70.000,- kunnen inbrengen. Bouwkundig voorzieningen € 80.000 Inventaris en Apparatuur € 120.000 Opstart kosten € 20.000 Totaal € 220.000 Eigen inbreng € 70.000 Financieringsbehoefte € 150.000 Ratio’s De berekende ratio’s zijn ruim voldoende. • De solvabiliteit is vanaf het eerste jaar boven onze norm van >20%. In volgende jaren loopt dit belangrijke kengetal structureel op. • De rentabiliteit is in het eerste jaar voldoende maar zal zich naar verwachting ontwikkelen naar het gewenste niveau boven de 30%. • Door de eigen inbreng van de ondernemer, de financiering door Capital Circle en de gezonde cash-flow uit de vestiging Etten-Leur, is de liquiditeit vanaf de start voldoende. Doel is deze verder te verstevigen, dit kan worden gerealiseerd als de vestiging Tilburg uit de startfase is, in het 2e en 3e jaar van exploitatie. Cashflow Op basis van de prognose is de cash flow ruim voldoende/goed om aan de rente en aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen. Een stevige zekerheid is het exploitatieresultaat in Etten-Leur waar jaarlijks een resultaat > €.100.000,- wordt gerealiseerd. Zekerheden Capital Circle beoordeelt de combinatie van zekerheden als goed. • De ondernemer heeft een persoonlijke borgstelling afgegeven en brengt zelf € 70.000,- in voor de realisatie van de vestiging Tilburg. • Er is een pandrecht gevestigd op de inventaris en bouwkundige voorzieningen. • De ondernemer heeft een overlijdensrisicoverzekering afgesloten voor het gehele bedrag van de lening, de polis zal worden verpand aan Capital Circle. De ondernemer en zijn echtgenote hebben beide een inkomen uit de vestiging Etten-Leur waarmee ruim in de kosten van levensonderhoud kan worden voorzien. Het is niet nodig voor het levensonderhoud van de ondernemers dat er extra inkomen uit de vestiging Tilburg worden getrokken.

Haal het maximale rendement uit uw crowdfundingportefeuille met Crowdfundpanel.
Projectnaam Family Tilburg
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 28-11-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 150.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Horeca
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Werkkapitaal

De franchiseformule Family is onderdeel van FHC Formulebeheer en heeft meer dan 120 aangesloten vestigingen. FHC Formulebeheer kreeg een zeer goede locatie aangeboden door Ahold. Namelijk naast één van de top 3 grootste Albert Hein XL vestigingen van Nederland. Omdat een dergelijke locatie alleen door een ervaren ondernemer kan worden geëxploiteerd, is FHC Formulebeheer opzoek gegaan naar een ondernemer met de benodigde kennis en ervaring binnen de formule. De ondernemer achter Family Tilburg is Oran Akan. Samen met zijn vrouw Meral exploiteren zij al 10 jaar zeer succesvol een family lunchroom in Etten-Leur, ook gevestigd naast een grote Ahold vestiging. De bestaande vestiging in Etten-Leur is vergelijkbaar met de locatie in Tilburg. Oran heeft 38 jaar ondernemerservaring binnen de horeca. In de regio is hij een bekende ondernemer en zijn Family wordt ook wel de huiskamer van Etten-Leur genoemd. Door de goede relatie met franchisegever en 10 jaar ervaring binnen Family, is hij de perfecte ondernemer voor de toplocatie in Tilburg. De financieringsbehoefte bedraagt € 220.000,- waarbij de ondernemers aan eigen vermogen € 70.000,- kunnen inbrengen. Samen met Capital Circle gaat de ondernemer op zoek naar investeerders om het bedrag van € 150.000,- bij elkaar te krijgen. De ondernemers Oran Akan is al 38 jaar actief als ondernemer in de horeca en heeft samen met zijn echtgenoot Meral verschillende succesvolle bedrijven geëxploiteerd. Sinds 2008 exploiteert het ondernemersechtpaar de lunchroom Family Etten Leur en hebben het bedrijf succesvol opgebouwd tot het bedrijf zoals het nu staat. Zij hebben deze vestiging op het Burchtplein in Etten Leur uitgebouwd tot middelpunt van het winkelhart en zijn tegenover de Albert Heijn gevestigd. Daarnaast exploiteren zij middels de formule Vital 4 Skool van franchiseorganisatie FHC Formulebeheer ook een gezonde schoolkantine op het Markenhage College in Breda. Deze activiteit is prima te combineren met de lunchroom vestigingen in Etten Leur en Tilburg en wordt door Meral Akan geëxploiteerd. Na een voorzichtige start in 2008 waarbij zij de vestiging in Etten Leur vanaf €0,- euro hebben moeten opbouwen generen zij momenteel een omzet van € 650.000,- euro op jaarbasis. Onder andere door de beschikking over een groot terras op het Burchtplein in Etten Leur kunnen zij in de zomermaanden extra omzet genereren. Family Tilburg Het project in Tilburg is op hun pad gekomen en sprak de ondernemers enorm aan door de 5,2 miljoen bezoekers op jaarbasis aan dit winkelcentrum. Zij hebben hier een unit kunnen huren in het winkelcentrum waar de Albert Heijn XL centraal staat. In dit bestaande winkelcentrum worden diverse winkels momenteel gereloceerd om de Albert Heijn XL vestiging te maken tot één van de grootste vestigingen van het concern. Horeca is voor Albert Heijn van groot belang, en derhalve is een positie gecreëerd om de horeca centraal in de nieuw te situeren winkelpassage te reloceren. Meral en Oran willen gaan inspelen op de horeca behoefte die hier zowel overdag als s ’avonds is, met o.a. de ruim 80 zitplaatsen welke deze vestiging zal krijgen. De franchiseformule De franchiseformule Family is onderdeel van FHC Formulebeheer en heeft meer dan 120 aangesloten vestigingen. Family is een aansprekende fast casual dining formule waar gasten van alle leeftijden zich thuis voelen en genieten van producten en gemak. Het eten is van kwaliteit en kan worden gegeten in het sfeervolle eethuis of worden afgehaald/thuisbezorgd. De bedrijven werken binnen de Family formule met een uniforme uitstraling, goed opgeleid personeel, sfeer en hygiënische werkwijze. Family staat voor een cafetaria/ lunchroom aan de bovenkant van de cafetariamarkt. De bedrijven worden geëxploiteerd door zelfstandige ondernemers. Het zijn te allen tijde sfeervolle bedrijven met veel mogelijkheden als zitplaatsen, take-away, catering, maaltijden, brood etc. FHC Formule faciliteert en begeleid de ondernemers intensief, een aantal kernpunten zijn: Marketing: Elke maand worden er landelijke marketingacties beschikbaar gesteld. Dit betreft zowel instore acties in de vestiging alsmede 6 verspreidingsacties per jaar. Hierdoor worden o.a. in de ‘Golden Mile’ rondom de vestiging Family flyers verspreid. Naast de landelijke acties kan de franchisenemer gebruik maken van lokale marketingacties. Hiervoor is een Local Store Marketing handboek ontwikkeld. Vestigingsadministratie en benchmark: Bedrijfseconomische ondersteuning en administratie verwerking is een wezenlijk onderdeel van het begeleidingspakket dat geleverd wordt aan de ondernemers. Op een correcte manier wordt omgegaan met de verwerking van de administratie van leden die dit wensen. Verder analyseren ervaren administratief medewerkers de financiële administratie. Zaken als brutomarge, specifieke lasten, belastingen etc. worden besproken en concrete adviezen zorgen voor een optimaal resultaat. In het FHC kennisnet worden de cijfers eenduidig en overzichtelijk gepresenteerd en geanalyseerd. Dit zorgt voor een zeer actuele benchmark binnen de organisatie. Coaching en workshops: Minimaal tien maal per jaar krijgen de Family franchiseondernemers bezoek van de bedrijfscoaches van Family. Tijdens een bezoek worden lopende zaken besproken en wordt aandacht gegeven aan problemen van de ondernemers. Door middel van trainingen voor zowel ondernemer als personeel worden de puntjes op de i gezet. In samenwerking met een extern bureau worden branchegerichte en zelfs locatiegerichte cursussen gegeven. In het FHC Trainingcenter in Nieuw Vennep worden regelmatig ondernemers ontvangen die proactief deelnemen aan workshops. Trainingen voor ondernemers betreffen: bedrijfseconomie, personeelsbeleid, hygiëne, allergenen wetgeving en algemene ondernemerskennis. Voor personeel zijn het met name trainingen op het gebied van klantvriendelijkheid, hygiëne en productbehandeling. Om de kwaliteit binnen de formule te waarborgen voeren externe bureaus visits en hygiëne onderzoeken uit. Middels deze bedrijfsanalyses worden zaken als hygiëne, klantvriendelijkheid, handelingsbekwaamheid, personeelsmanagement en verzorging onderzocht en vertaald in advies. Dit zorgt voor verrassende inzichten waarmee de service in de cafetaria kan worden verbeterd. De financiering: De totale investering bedraagt € 220.000,- waarbij de ondernemers aan eigen vermogen € 70.000,- kunnen inbrengen. Bouwkundig voorzieningen € 80.000 Inventaris en Apparatuur € 120.000 Opstart kosten € 20.000 Totaal € 220.000 Eigen inbreng € 70.000 Financieringsbehoefte € 150.000 Ratio’s De berekende ratio’s zijn ruim voldoende. • De solvabiliteit is vanaf het eerste jaar boven onze norm van >20%. In volgende jaren loopt dit belangrijke kengetal structureel op. • De rentabiliteit is in het eerste jaar voldoende maar zal zich naar verwachting ontwikkelen naar het gewenste niveau boven de 30%. • Door de eigen inbreng van de ondernemer, de financiering door Capital Circle en de gezonde cash-flow uit de vestiging Etten-Leur, is de liquiditeit vanaf de start voldoende. Doel is deze verder te verstevigen, dit kan worden gerealiseerd als de vestiging Tilburg uit de startfase is, in het 2e en 3e jaar van exploitatie. Cashflow Op basis van de prognose is de cash flow ruim voldoende/goed om aan de rente en aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen. Een stevige zekerheid is het exploitatieresultaat in Etten-Leur waar jaarlijks een resultaat > €.100.000,- wordt gerealiseerd. Zekerheden Capital Circle beoordeelt de combinatie van zekerheden als goed. • De ondernemer heeft een persoonlijke borgstelling afgegeven en brengt zelf € 70.000,- in voor de realisatie van de vestiging Tilburg. • Er is een pandrecht gevestigd op de inventaris en bouwkundige voorzieningen. • De ondernemer heeft een overlijdensrisicoverzekering afgesloten voor het gehele bedrag van de lening, de polis zal worden verpand aan Capital Circle. De ondernemer en zijn echtgenote hebben beide een inkomen uit de vestiging Etten-Leur waarmee ruim in de kosten van levensonderhoud kan worden voorzien. Het is niet nodig voor het levensonderhoud van de ondernemers dat er extra inkomen uit de vestiging Tilburg worden getrokken.

Platform Capital Circle
Platformlink Ga naar Capital Circle
Oprichtingsjaar platform 2015
Minimum investeringsbedrag € 500 per project
Investeringskosten Jaarlijkse servicefee 1,0% van uw investering