Zelf op zoek naar financiering?
  

Logo

Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming? We hebben onder de naam fashionfitr een fittingtool ontwikkeld om te implementeren in webshops. Klanten van webshops kunnen met behulp van deze tool veel beter hun maat bepalen. Dit draagt bij aan een betere virtuele shopbeleving voor klanten en een hogere conversie (meer verkopen per bezoek aan de webwinkel). Tevens verminderen de retouren substantieel en daarmee dalen de kosten voor fashion webshopeigenaren. Naast de hogere conversie en kostenbesparing is fashionfitr duurzaam omdat er minder transport, handling, energie en verpakkingsmaterialen nodig zijn. Onze visie Het optimaliseren van de online fashionwereld en het verhogen van de online shopping beleving. Het team Robert J. Lugtenborg (directie; operations & marketing); 59 jaar en studeerde commerciële economie aan de Rijks Universiteit te Groningen. Na mijn afstuderen in 1988 heb ik ervaring opgedaan in de fashion op het gebied van groothandel, productie en retail. Als ondernemer ben ik resultaatgericht en pragmatisch. Ik geniet ervan om gestelde doelen te verwezenlijken, ben gedreven en heb een positieve levenshouding. Ellen Langelaar (engineering & development); 26 jaar en studeerde informatica en applicatie-ontwikkeling. Fashionfitr is gebouwd in MSQL, php (Laravel) en Javascript en heeft een achterliggende beveiligde database waar merken met hun eigen specifieke afmetingen in zijn opgenomen. Vanuit de maatgegevens zijn intelligente algoritmes ontwikkeld voor de diverse productcategorieën. Mehmet Bolat (sales & marketing); 26 jaar en studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Mehmet heeft ruime ervaring opgedaan als accountmanager bij ProSpex BV te Amsterdam en voldoet uitstekend aan het profiel van Sales Manager om fashionfitr op een adequate manier te vermarkten. Hij is onlangs bij ons begonnen omdat het product nu echt klaar is voor grootschalige verkoop. Het team wordt aangevuld met 4 stagiaires uit zowel het MBO als het HBO voor ondersteuning aan development en marketing. Het probleem Online winkelen is gemakkelijk, maar het probleem van online fashion kopen is dat de consument het product niet kan passen. Gegeven is dat merken voor dezelfde maat verschillende afmetingen gebruiken. Zo wordt door de consument vaak òf de verkeerde òf meerdere maten besteld. Hierdoor ontvangen fashion webshops vele retouren (35%-60%). Van dit retourpercentage is het merendeel (>80%) te wijten aan de verkeerde maatvoering. De kosten van een gemiddeld retour zijn meer dan €15,- (vracht-, handlingkosten, verpakkingsmaterialen, energie & derving). De oplossing Wij hebben fashionfitr ontwikkeld, een fittingtool welke wordt geïntegreerd in fashion webshops. Met deze service kan de klant de juiste maat bepalen van het product wat men online wil aanschaffen. Dit kan door het vergelijken met een kledingstuk wat men al heeft of door het meten en ingeven van een paar specifieke lichaamsafmetingen. Fashionfitr vergelijkt de maten en afmetingen en geeft de gebruiker het juiste maatadvies. Omdat we niet allemaal hetzelfde zijn - de één houd van wat strakker de ander heeft het liever wat ruimer - kan worden geklikt op een maat groter of een maat kleiner om te bepalen wat het beste past (zie demo op onze website). Dit laatste onderdeel is beschikbaar in de nieuwe versie, die in maart in de bestaande webshops wordt geïmplementeerd. In 2015 hebben we uitgebreid getest en de tool in een aantal webshops geïmplementeerd. Hieruit blijkt een vermindering van het aantal retouren met 27% en een verhoging van 3,6% in conversie. Het bewijs dat het werkt is dus ook al in de praktijk geleverd. Profiel_13256_2_091925.jpg Profiel_13256_2_164235.jpg perfecte pasvorm....... of een maatje groter........ Verdienmodel • Binnenland: Implementatiekosten. Dit is de eenmalige investering voor de klant om de module in te bouwen in zijn webshop. Commissie over het gebruik van fashionfitr. Elke keer als iemand gebruik maakt van fashionfitr wordt contact gezocht met de database voor het vergelijken van de maat. Op basis hiervan wordt dan afgerekend. De database blijft bij ons en van ons. Op deze manier kan niemand het systeem kopiëren. In het binnenland doen we de verkoop zelf via direct sales en via partners, zoals web-developers, die commissie ontvangen. • Buitenland: Verkoop van licenties. Wij verkopen niet zelf maar werken met wederverkopers die de implementatie regelen. Zij betalen voor de licentie in de vorm van een abonnement en verdienen aan de verkoop. Commissie over het gebruik van fashionfitr. Dit werkt hetzelfde als in het binnenland, alleen wordt dit gedeeld met de wederverkopers. • Maatwerk: Verkoop aan derden waar het geven van een maatadvies van belang is (bijvoorbeeld het ministerie van defensie heeft al belangstelling getoond om alle militairen van de juiste maat kleding te voorzien). Naast implementatie en commissie zal de opbrengst bestaan uit het op maat maken van het product voor deze gebruiker. Waar wordt de financiering voor aangewend? Tot op heden heeft FiftySix Avenue BV ruim 180K uitgegeven aan ontwikkeling en het opbouwen van een merken database, de middelen hiervoor kwamen uit eigen vermogen. De financiering via Geldvoorelkaar.nl wordt aangewend als werkkapitaal, voor het in de markt zetten van fashionfitr, het opschalen naar het buitenland, voor het bouwen van een app en het doorontwikkelen van fashionfitr. In 2014 is een startkrediet van Qredits verkregen. Wat is uw ervaring in deze branche? Ik heb ruim 30 jaar ervaring in de fashionbranche op het vlak van groothandel, productie en retail. In eerste instantie ben ik werkzaam geweest bij een onderneming die fashionmerken importeerde vanuit het buitenland. In 1993 heb ik de organisatie verlaten en ben een (soft)franchise organisatie begonnen onder de naam ‘Newport Blue’ (sports & leisurewear) wat uitgroeide tot 42 winkels. In 2008 kregen we te maken met een dalende trend van verkoop in de retail wat zich heeft doorgezet in de vervolgjaren. Het roer moest om naar een hard-franchise formule maar ik kreeg daar, ondanks geïnteresseerde investeerders, de handen niet op elkaar bij de franchisenemers wat resulteerde in een faillissement van de onderneming in 2008. De franchisenemers gingen vervolgens zelfstandig verder. Na een korte periode van rust om het e.e.a. weer op de rit te zetten ben ik begonnen om plannen uit te werken voor samenwerkende retailers in de fashion om voorraden te koppelen aan een centrale webshop. Gaandeweg deze ontwikkeling werd ik geconfronteerd met het grote aantal retouren bij fashionwebshops. Zo is het idee van fashionfitr ontstaan. Ik heb ruim twee jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van fashionfitr en het opzetten van een database met vergelijkbare merken. Na een intensieve testperiode en het doorontwikkelen van intelligente algoritmes is fashionfitr gereed om te worden vermarkt. De focus ligt nu volledig bij fashionfitr gezien de nationale en internationale potentie. Wat zijn de korte termijn vooruitzichten van de onderneming? De korte- en middellange termijn vooruitzichten zijn zeer positief. Het online (fashion) winkelen neemt jaar op jaar toe. In 2015 werd van de totale markt (14 miljard euro) 17% online besteed. De verwachting is dat dit zal groeien in 2020 naar 30% tot 35% (Brancherapport o.a. ING, ABN-Amro). Deze trend zien we niet alleen in Nederland maar ook in Europa en wereldwijd. Om een idee te krijgen wat het belang is van dergelijke innovaties, verwijzen wij u naar de Amerikaanse evenknie op het gebied van schoenen Shoefitr, die net iets langer bezig zijn en medio vorig jaar werd ingelijfd door Amazon. Hoe is de organisatorische structuur van de onderneming? Er is een holding (Pelican BV) waar alle logo’s, beeldmerken en het Intellectueel Eigendom (IE) zijn ondergebracht en een werkmaatschappij (FiftySix Avenue BV) waaronder alle activiteiten van fashionfitr plaatsvinden. Robert J. Lugtenborg is bestuurder en enige aandeelhouder. Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming? In 2015 hebben we na de eerste introductie en testfase een bescheiden omzet gerealiseerd van €46.000,-. Op basis van feedback van (test) fashion webshops hebben we een verbeterde versie ontwikkeld m.b.t. een pop-up waardoor we nog accurater het maatadvies kunnen geven. Vanaf heden kan de echte verkoop beginnen en zal de omzet snel gaan stijgen. De verwachtingen zijn in onderstaande grafiek weergegeven. In 2019 verwachten we te zijn doorgegroeid naar een omzet van €1.400.000,-. De break even omzet ligt op ongeveer op € 200.000,- . Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl? Geldvoorelkaar.nl is een ervaren en betrouwbare partner voor crowdfunding, heeft een goed track record en biedt hierdoor een betrouwbaar resultaat. Verder krijgen we door gebruik te maken van crowdfunding niet alleen toegang tot aanvullend kapitaal, maar bereiken we ook een grote groep mensen waarbij we fashionfitr onder de aandacht kunnen brengen. Daarnaast past een annuïteitenlening met oplopende aflossingen uitstekend omdat de piek van de behoefte tot aan het ‘break even point’ relatief kort is en daarna snel afneemt. Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal? Het geconsolideerde eigen vermogen is ruim 60% van het balanstotaal. Er staat geen onroerend goed op de balans. Is er voldoende cashflow om aan de verplichtingen te voldoen? Ja, er is voldoende cashflow om aan de verplichtingen te kunnen voldoen. Er is een liquiditeitsbegroting gemaakt van de verwachte omzet en kosten per maand. Hieruit blijkt dat er voldoende middelen zijn om de aanvangsperiode te overbruggen. De liquiditeitsbehoefte is het hoogst in het eerste en tweede kwartaal van 2016, daarna neemt de omzet en winstgevendheid fors toe. Ook is er rekening gehouden met een buffer om tegenvallers op te kunnen vangen. Zijn er naast deze lening externe partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen? Sinds 1 februari 2016 bestaat er de mogelijkheid om via het Innovatiefonds Overijssel een additionele lening te verkrijgen onder uiterst gunstige voorwaarden. FiftySix Avenue BV voldoet aan alle eisen welke dit fonds stelt en is in een vergevorderd stadium om € 65.000 aan te trekken welke, indien toegewezen, als extra buffer zal worden gebruikt. Noot van Geldvoorelkaar.nl: In de aanhef zijn het G-PD% en Creditsafe score van geldnemer Fiftysix Avenue B.V. weergegeven. Medegeldnemer is Pelican B.V. met een Creditsafe score van 67 punten en G-PD% van 1,75%. Tevens tekent de aandeelhouder R.J. Lugtenborg als medegeldnemer en daarmee voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. De heer Lugtenborg heeft een BKR score H (hoog risico). Dit heeft te maken met de afwikkeling van het genoemde faillissement van zijn bedrijf in 2008. Er zijn op dit moment geen achterstanden of schulden in privé.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam fashionfitr
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 02-03-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 100.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche ICT
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Groei
Doel van investering Objectfinanciering

Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming? We hebben onder de naam fashionfitr een fittingtool ontwikkeld om te implementeren in webshops. Klanten van webshops kunnen met behulp van deze tool veel beter hun maat bepalen. Dit draagt bij aan een betere virtuele shopbeleving voor klanten en een hogere conversie (meer verkopen per bezoek aan de webwinkel). Tevens verminderen de retouren substantieel en daarmee dalen de kosten voor fashion webshopeigenaren. Naast de hogere conversie en kostenbesparing is fashionfitr duurzaam omdat er minder transport, handling, energie en verpakkingsmaterialen nodig zijn. Onze visie Het optimaliseren van de online fashionwereld en het verhogen van de online shopping beleving. Het team Robert J. Lugtenborg (directie; operations & marketing); 59 jaar en studeerde commerciële economie aan de Rijks Universiteit te Groningen. Na mijn afstuderen in 1988 heb ik ervaring opgedaan in de fashion op het gebied van groothandel, productie en retail. Als ondernemer ben ik resultaatgericht en pragmatisch. Ik geniet ervan om gestelde doelen te verwezenlijken, ben gedreven en heb een positieve levenshouding. Ellen Langelaar (engineering & development); 26 jaar en studeerde informatica en applicatie-ontwikkeling. Fashionfitr is gebouwd in MSQL, php (Laravel) en Javascript en heeft een achterliggende beveiligde database waar merken met hun eigen specifieke afmetingen in zijn opgenomen. Vanuit de maatgegevens zijn intelligente algoritmes ontwikkeld voor de diverse productcategorieën. Mehmet Bolat (sales & marketing); 26 jaar en studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Mehmet heeft ruime ervaring opgedaan als accountmanager bij ProSpex BV te Amsterdam en voldoet uitstekend aan het profiel van Sales Manager om fashionfitr op een adequate manier te vermarkten. Hij is onlangs bij ons begonnen omdat het product nu echt klaar is voor grootschalige verkoop. Het team wordt aangevuld met 4 stagiaires uit zowel het MBO als het HBO voor ondersteuning aan development en marketing. Het probleem Online winkelen is gemakkelijk, maar het probleem van online fashion kopen is dat de consument het product niet kan passen. Gegeven is dat merken voor dezelfde maat verschillende afmetingen gebruiken. Zo wordt door de consument vaak òf de verkeerde òf meerdere maten besteld. Hierdoor ontvangen fashion webshops vele retouren (35%-60%). Van dit retourpercentage is het merendeel (>80%) te wijten aan de verkeerde maatvoering. De kosten van een gemiddeld retour zijn meer dan €15,- (vracht-, handlingkosten, verpakkingsmaterialen, energie & derving). De oplossing Wij hebben fashionfitr ontwikkeld, een fittingtool welke wordt geïntegreerd in fashion webshops. Met deze service kan de klant de juiste maat bepalen van het product wat men online wil aanschaffen. Dit kan door het vergelijken met een kledingstuk wat men al heeft of door het meten en ingeven van een paar specifieke lichaamsafmetingen. Fashionfitr vergelijkt de maten en afmetingen en geeft de gebruiker het juiste maatadvies. Omdat we niet allemaal hetzelfde zijn - de één houd van wat strakker de ander heeft het liever wat ruimer - kan worden geklikt op een maat groter of een maat kleiner om te bepalen wat het beste past (zie demo op onze website). Dit laatste onderdeel is beschikbaar in de nieuwe versie, die in maart in de bestaande webshops wordt geïmplementeerd. In 2015 hebben we uitgebreid getest en de tool in een aantal webshops geïmplementeerd. Hieruit blijkt een vermindering van het aantal retouren met 27% en een verhoging van 3,6% in conversie. Het bewijs dat het werkt is dus ook al in de praktijk geleverd. Profiel_13256_2_091925.jpg Profiel_13256_2_164235.jpg perfecte pasvorm....... of een maatje groter........ Verdienmodel • Binnenland: Implementatiekosten. Dit is de eenmalige investering voor de klant om de module in te bouwen in zijn webshop. Commissie over het gebruik van fashionfitr. Elke keer als iemand gebruik maakt van fashionfitr wordt contact gezocht met de database voor het vergelijken van de maat. Op basis hiervan wordt dan afgerekend. De database blijft bij ons en van ons. Op deze manier kan niemand het systeem kopiëren. In het binnenland doen we de verkoop zelf via direct sales en via partners, zoals web-developers, die commissie ontvangen. • Buitenland: Verkoop van licenties. Wij verkopen niet zelf maar werken met wederverkopers die de implementatie regelen. Zij betalen voor de licentie in de vorm van een abonnement en verdienen aan de verkoop. Commissie over het gebruik van fashionfitr. Dit werkt hetzelfde als in het binnenland, alleen wordt dit gedeeld met de wederverkopers. • Maatwerk: Verkoop aan derden waar het geven van een maatadvies van belang is (bijvoorbeeld het ministerie van defensie heeft al belangstelling getoond om alle militairen van de juiste maat kleding te voorzien). Naast implementatie en commissie zal de opbrengst bestaan uit het op maat maken van het product voor deze gebruiker. Waar wordt de financiering voor aangewend? Tot op heden heeft FiftySix Avenue BV ruim 180K uitgegeven aan ontwikkeling en het opbouwen van een merken database, de middelen hiervoor kwamen uit eigen vermogen. De financiering via Geldvoorelkaar.nl wordt aangewend als werkkapitaal, voor het in de markt zetten van fashionfitr, het opschalen naar het buitenland, voor het bouwen van een app en het doorontwikkelen van fashionfitr. In 2014 is een startkrediet van Qredits verkregen. Wat is uw ervaring in deze branche? Ik heb ruim 30 jaar ervaring in de fashionbranche op het vlak van groothandel, productie en retail. In eerste instantie ben ik werkzaam geweest bij een onderneming die fashionmerken importeerde vanuit het buitenland. In 1993 heb ik de organisatie verlaten en ben een (soft)franchise organisatie begonnen onder de naam ‘Newport Blue’ (sports & leisurewear) wat uitgroeide tot 42 winkels. In 2008 kregen we te maken met een dalende trend van verkoop in de retail wat zich heeft doorgezet in de vervolgjaren. Het roer moest om naar een hard-franchise formule maar ik kreeg daar, ondanks geïnteresseerde investeerders, de handen niet op elkaar bij de franchisenemers wat resulteerde in een faillissement van de onderneming in 2008. De franchisenemers gingen vervolgens zelfstandig verder. Na een korte periode van rust om het e.e.a. weer op de rit te zetten ben ik begonnen om plannen uit te werken voor samenwerkende retailers in de fashion om voorraden te koppelen aan een centrale webshop. Gaandeweg deze ontwikkeling werd ik geconfronteerd met het grote aantal retouren bij fashionwebshops. Zo is het idee van fashionfitr ontstaan. Ik heb ruim twee jaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van fashionfitr en het opzetten van een database met vergelijkbare merken. Na een intensieve testperiode en het doorontwikkelen van intelligente algoritmes is fashionfitr gereed om te worden vermarkt. De focus ligt nu volledig bij fashionfitr gezien de nationale en internationale potentie. Wat zijn de korte termijn vooruitzichten van de onderneming? De korte- en middellange termijn vooruitzichten zijn zeer positief. Het online (fashion) winkelen neemt jaar op jaar toe. In 2015 werd van de totale markt (14 miljard euro) 17% online besteed. De verwachting is dat dit zal groeien in 2020 naar 30% tot 35% (Brancherapport o.a. ING, ABN-Amro). Deze trend zien we niet alleen in Nederland maar ook in Europa en wereldwijd. Om een idee te krijgen wat het belang is van dergelijke innovaties, verwijzen wij u naar de Amerikaanse evenknie op het gebied van schoenen Shoefitr, die net iets langer bezig zijn en medio vorig jaar werd ingelijfd door Amazon. Hoe is de organisatorische structuur van de onderneming? Er is een holding (Pelican BV) waar alle logo’s, beeldmerken en het Intellectueel Eigendom (IE) zijn ondergebracht en een werkmaatschappij (FiftySix Avenue BV) waaronder alle activiteiten van fashionfitr plaatsvinden. Robert J. Lugtenborg is bestuurder en enige aandeelhouder. Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming? In 2015 hebben we na de eerste introductie en testfase een bescheiden omzet gerealiseerd van €46.000,-. Op basis van feedback van (test) fashion webshops hebben we een verbeterde versie ontwikkeld m.b.t. een pop-up waardoor we nog accurater het maatadvies kunnen geven. Vanaf heden kan de echte verkoop beginnen en zal de omzet snel gaan stijgen. De verwachtingen zijn in onderstaande grafiek weergegeven. In 2019 verwachten we te zijn doorgegroeid naar een omzet van €1.400.000,-. De break even omzet ligt op ongeveer op € 200.000,- . Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl? Geldvoorelkaar.nl is een ervaren en betrouwbare partner voor crowdfunding, heeft een goed track record en biedt hierdoor een betrouwbaar resultaat. Verder krijgen we door gebruik te maken van crowdfunding niet alleen toegang tot aanvullend kapitaal, maar bereiken we ook een grote groep mensen waarbij we fashionfitr onder de aandacht kunnen brengen. Daarnaast past een annuïteitenlening met oplopende aflossingen uitstekend omdat de piek van de behoefte tot aan het ‘break even point’ relatief kort is en daarna snel afneemt. Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal? Het geconsolideerde eigen vermogen is ruim 60% van het balanstotaal. Er staat geen onroerend goed op de balans. Is er voldoende cashflow om aan de verplichtingen te voldoen? Ja, er is voldoende cashflow om aan de verplichtingen te kunnen voldoen. Er is een liquiditeitsbegroting gemaakt van de verwachte omzet en kosten per maand. Hieruit blijkt dat er voldoende middelen zijn om de aanvangsperiode te overbruggen. De liquiditeitsbehoefte is het hoogst in het eerste en tweede kwartaal van 2016, daarna neemt de omzet en winstgevendheid fors toe. Ook is er rekening gehouden met een buffer om tegenvallers op te kunnen vangen. Zijn er naast deze lening externe partijen die participeren in het verkrijgen van de benodigde middelen? Sinds 1 februari 2016 bestaat er de mogelijkheid om via het Innovatiefonds Overijssel een additionele lening te verkrijgen onder uiterst gunstige voorwaarden. FiftySix Avenue BV voldoet aan alle eisen welke dit fonds stelt en is in een vergevorderd stadium om € 65.000 aan te trekken welke, indien toegewezen, als extra buffer zal worden gebruikt. Noot van Geldvoorelkaar.nl: In de aanhef zijn het G-PD% en Creditsafe score van geldnemer Fiftysix Avenue B.V. weergegeven. Medegeldnemer is Pelican B.V. met een Creditsafe score van 67 punten en G-PD% van 1,75%. Tevens tekent de aandeelhouder R.J. Lugtenborg als medegeldnemer en daarmee voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. De heer Lugtenborg heeft een BKR score H (hoog risico). Dit heeft te maken met de afwikkeling van het genoemde faillissement van zijn bedrijf in 2008. Er zijn op dit moment geen achterstanden of schulden in privé.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 02-03-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 8,00%

€0 / €110.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 6,25%

€265.040 / €331.300

Lendahand

Lening - 5,00%

€0 / €110.000

Kapitaalopmaat

Lening - 7,00%

€0 / €50.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,00%

€0 / €110.000

Kapitaalopmaat

Lening - 5,00%

€400.000 / €500.000

Lendahand

Converteerbare lening

€133.400 / €290.000

Symbid