Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Wij hebben de Intrapreneurship Conference als activiteit overgenomen van het Belgische Bottom Up Innovation, en willen met het nieuwe bedrijf de activiteiten rondom Intrapreneurship flink uitbreiden. Dit betekent: meer events over de hele wereld, en een betaalde online community met veel informatie over intrapreneurship. Daarmee positioneren we ons als kennis en educatiebedrijf waar bedrijven zich op kunnen abonneren, zodat we straks maandelijks fees binnenkrijgen naast een gezonde marge van 40% op de events. Om de nieuwe activiteiten te kunnen lanceren is uitbreiding van het team nodig, investeren we in een online platform en breiden we onze marketing activiteiten uit. Om deze stappen te kunnen zetten is werkkapitaal nodig en daarom vragen wij een lening van €25.000,- aan investeerders via Kapitaal Op Maat. In ruil bieden wij hen 8% rente gedurende 36 maanden. Het bedrijf Intrapreneurship Co BV is sinds 2011 hét platform ter promotie van “intrapreneurship”. Intrapreneurship is de verzamelnaam van allerlei manieren waarop corporates sneller en beter kunnen innoveren. Corporates willen graag innoveren om enerzijds hun medewerkers betrokken (“engaged”) te maken en anderzijds om als bedrijf toekomstbestendig te worden. Onder intrapreneurship valt bijvoorbeeld het toepassen van methodes als Business Model Canvas en Lean Startup, het experimenteren met hun eigen hackathons en idea-contests, of openen hun eigen innovatie lab. Elke corporate weet inmiddels dat verandering noodzakelijk is. Startups vormen een serieuze bedreiging omdat zij in staat zijn om sneller dan ooit producten op de markt te brengen die direct in competitie zijn met wat de corporate aanbiedt. Op dit moment is onze hoofdactiviteit het organiseren van events waar we corporates inspireren om te innoveren. We organiseren de 3-daagse Intrapreneurship Conference en 1-daagse training events voor innovatie managers, intrapreneurs en experts. Daarnaast ontwikkelen wij een online community waar deelnemers na lancering maandelijks betalen voor de beste content op het gebied van intrapreneurship. Onze activiteiten zijn erop gericht om Innovatie Managers van corporates te laten kennismaken met manieren om te innoveren. Het tweede belangrijke doel is om hen te laten netwerken met lot- en vakgenoten. Gezien hun eenzame positie binnen de corporate hebben ze een sterke en logische behoefte om te sparren over hun projecten, resultaten en uitdagingen. Er is veel vraag naar de informatie die wij corporates bieden en wij willen onze positie als het eerste, grootste én het beste platform voor intrapreneurship wereldwijd verstevigen. Lees ook ons interview met Amerikaans zakenblad Forbes De Organisatie De Intrapreneurship Conference was van 2011 tot september 2015 een succesvolle activiteit van de Belgische vennootschap Bottom Up Innovation gevestigd te Brussel. Wij, Anis Bedda (Belgische nationaliteit) en Hans Balmaekers (Nederlandse nationaliteit) hebben deze activiteit overgenomen en derhalve in september 2015 een nieuwe Nederlandse BV met de naam Intrapreneurship Co opgericht. De overname was een logische stap voor ons: Anis is als aandeelhouder van Bottom Up Innovation vanaf het begin betrokken geweest bij de Intrapreneurship Conference. Hans is als free betrokken sinds de zomer van 2014 als freelance manager. Op dit moment bestaat ons kern team uit drie personen. Door de grote vraag hebben wij dringend behoefte aan uitbreiding van het team. Omzet en Groei De Intrapreneurship Conference werd al gehouden in 2011 in Brussel, 2012 in Parijs, 2013 in Barcelona, 2014 in Eindhoven, 2015 in Londen en in New York. Deelnemers betalen een marktconforme ticketfee die varieert van €300,- tot €800,- voor 1-daagse events, en €1200 tot €2000 voor de 3-daagse conference. Voor onze laatste drie events hebben we ook sponsorinkomsten verwelkomd; met onze partnership packages gaan we deze inkomsten ook uitbreiden. In 2015 is er een omzet gerealiseerd van €200.000 met een resultaat (voor belasting) van bijna €80.000. Wij verwachten het komende jaar (Maart 2016- Maart 2017) een omzet van € €560.000,- te realiseren en daarbij een resultaat (voor belasting) van € 21.000,-. Voor 2016 hebben we al twee grote conferences gepland staan en tien 1-dag events. Ons nieuwste product is de online community die toegang geeft tot actuele content en uitwisseling mogelijk maakt. Voor lidmaatschap op dit door ons ontwikkelde platform betaalt de member €39 per maand; dit wordt dus een schaalbare en continue bron van inkomsten. Financieringsbehoefte Om onze positie te versterken is dít het moment om te investeren in groei. We intensiveren onze sales en marketing en daarnaast moeten we eenmalig investeren in de ontwikkeling van het community platform. Deze investering dient voor marketing activiteiten, het vergroten van het team (werknemer voor promotie en partnerships), het professionaliseren van de online community en als een buffer voor een wisselende cashflow. Wij vragen investeerders € 25.000 werkkapitaal via Kapitaal Op Maat om de noodzakelijke investeringen in kwartaal 1 en kwartaal 2 te financieren. De verwachting is dat de maandelijkse inkomsten daarna de uitgaven zullen overstijgen. We bieden een een rentepercentage van 8% gedurende 36 maanden. Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat? Wij promoten intrapreneurship en geloven dat dit de enige manier is voor corporates om te overleven in deze tijd waarin door technologie ontwikkelingen steeds sneller gaan. Wij geloven dat crowdfunding onderdeel is van de nieuwe tijd en het ligt in onze ogen voor de hand om transparant en met de crowd te groeien. Het voordeel van crowdfunding via Kapitaal Op Maat is bovendien dat wij op deze manier veel mensen bereiken en hen mogelijk inspireren over de mogelijkheden van intrapreneurship. Meer info? Bezoek onze website http://www.intrapreneurshipconference.com/

Projectnaam Intrapreneurship CO
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 23-03-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 25.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 36 maanden
Branche Dienstverlening
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Werkkapitaal

Wij hebben de Intrapreneurship Conference als activiteit overgenomen van het Belgische Bottom Up Innovation, en willen met het nieuwe bedrijf de activiteiten rondom Intrapreneurship flink uitbreiden. Dit betekent: meer events over de hele wereld, en een betaalde online community met veel informatie over intrapreneurship. Daarmee positioneren we ons als kennis en educatiebedrijf waar bedrijven zich op kunnen abonneren, zodat we straks maandelijks fees binnenkrijgen naast een gezonde marge van 40% op de events. Om de nieuwe activiteiten te kunnen lanceren is uitbreiding van het team nodig, investeren we in een online platform en breiden we onze marketing activiteiten uit. Om deze stappen te kunnen zetten is werkkapitaal nodig en daarom vragen wij een lening van €25.000,- aan investeerders via Kapitaal Op Maat. In ruil bieden wij hen 8% rente gedurende 36 maanden. Het bedrijf Intrapreneurship Co BV is sinds 2011 hét platform ter promotie van “intrapreneurship”. Intrapreneurship is de verzamelnaam van allerlei manieren waarop corporates sneller en beter kunnen innoveren. Corporates willen graag innoveren om enerzijds hun medewerkers betrokken (“engaged”) te maken en anderzijds om als bedrijf toekomstbestendig te worden. Onder intrapreneurship valt bijvoorbeeld het toepassen van methodes als Business Model Canvas en Lean Startup, het experimenteren met hun eigen hackathons en idea-contests, of openen hun eigen innovatie lab. Elke corporate weet inmiddels dat verandering noodzakelijk is. Startups vormen een serieuze bedreiging omdat zij in staat zijn om sneller dan ooit producten op de markt te brengen die direct in competitie zijn met wat de corporate aanbiedt. Op dit moment is onze hoofdactiviteit het organiseren van events waar we corporates inspireren om te innoveren. We organiseren de 3-daagse Intrapreneurship Conference en 1-daagse training events voor innovatie managers, intrapreneurs en experts. Daarnaast ontwikkelen wij een online community waar deelnemers na lancering maandelijks betalen voor de beste content op het gebied van intrapreneurship. Onze activiteiten zijn erop gericht om Innovatie Managers van corporates te laten kennismaken met manieren om te innoveren. Het tweede belangrijke doel is om hen te laten netwerken met lot- en vakgenoten. Gezien hun eenzame positie binnen de corporate hebben ze een sterke en logische behoefte om te sparren over hun projecten, resultaten en uitdagingen. Er is veel vraag naar de informatie die wij corporates bieden en wij willen onze positie als het eerste, grootste én het beste platform voor intrapreneurship wereldwijd verstevigen. Lees ook ons interview met Amerikaans zakenblad Forbes De Organisatie De Intrapreneurship Conference was van 2011 tot september 2015 een succesvolle activiteit van de Belgische vennootschap Bottom Up Innovation gevestigd te Brussel. Wij, Anis Bedda (Belgische nationaliteit) en Hans Balmaekers (Nederlandse nationaliteit) hebben deze activiteit overgenomen en derhalve in september 2015 een nieuwe Nederlandse BV met de naam Intrapreneurship Co opgericht. De overname was een logische stap voor ons: Anis is als aandeelhouder van Bottom Up Innovation vanaf het begin betrokken geweest bij de Intrapreneurship Conference. Hans is als free betrokken sinds de zomer van 2014 als freelance manager. Op dit moment bestaat ons kern team uit drie personen. Door de grote vraag hebben wij dringend behoefte aan uitbreiding van het team. Omzet en Groei De Intrapreneurship Conference werd al gehouden in 2011 in Brussel, 2012 in Parijs, 2013 in Barcelona, 2014 in Eindhoven, 2015 in Londen en in New York. Deelnemers betalen een marktconforme ticketfee die varieert van €300,- tot €800,- voor 1-daagse events, en €1200 tot €2000 voor de 3-daagse conference. Voor onze laatste drie events hebben we ook sponsorinkomsten verwelkomd; met onze partnership packages gaan we deze inkomsten ook uitbreiden. In 2015 is er een omzet gerealiseerd van €200.000 met een resultaat (voor belasting) van bijna €80.000. Wij verwachten het komende jaar (Maart 2016- Maart 2017) een omzet van € €560.000,- te realiseren en daarbij een resultaat (voor belasting) van € 21.000,-. Voor 2016 hebben we al twee grote conferences gepland staan en tien 1-dag events. Ons nieuwste product is de online community die toegang geeft tot actuele content en uitwisseling mogelijk maakt. Voor lidmaatschap op dit door ons ontwikkelde platform betaalt de member €39 per maand; dit wordt dus een schaalbare en continue bron van inkomsten. Financieringsbehoefte Om onze positie te versterken is dít het moment om te investeren in groei. We intensiveren onze sales en marketing en daarnaast moeten we eenmalig investeren in de ontwikkeling van het community platform. Deze investering dient voor marketing activiteiten, het vergroten van het team (werknemer voor promotie en partnerships), het professionaliseren van de online community en als een buffer voor een wisselende cashflow. Wij vragen investeerders € 25.000 werkkapitaal via Kapitaal Op Maat om de noodzakelijke investeringen in kwartaal 1 en kwartaal 2 te financieren. De verwachting is dat de maandelijkse inkomsten daarna de uitgaven zullen overstijgen. We bieden een een rentepercentage van 8% gedurende 36 maanden. Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat? Wij promoten intrapreneurship en geloven dat dit de enige manier is voor corporates om te overleven in deze tijd waarin door technologie ontwikkelingen steeds sneller gaan. Wij geloven dat crowdfunding onderdeel is van de nieuwe tijd en het ligt in onze ogen voor de hand om transparant en met de crowd te groeien. Het voordeel van crowdfunding via Kapitaal Op Maat is bovendien dat wij op deze manier veel mensen bereiken en hen mogelijk inspireren over de mogelijkheden van intrapreneurship. Meer info? Bezoek onze website http://www.intrapreneurshipconference.com/

Bron: Kapitaalopmaat d.d. 23-03-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000

Lening - 8,00%

€0 / €42.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 5,00%

€0 / €100.000

Geldvoorelkaar

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Lening - 7,50%

€214.971 / €298.571

Kapitaalopmaat

Lening - 9,00%

€113.100 / €130.000

Kapitaalopmaat

Lening - 5,00%

€70.380 / €153.000

Geldvoorelkaar