Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Transportonderneming;Mijn naam is Joep Derks en ik ben vrachtwagenchauffeur. Mijn beroep en passie is de transportwereld, vanaf jongs af aan ben ik geïnteresseerd, mijn vader was chauffeur en ik kon niet wachten tot de dag dat ik dit zelf ook zou zijn. Vanaf het moment dat het mocht en ik mijn rijbewijs had heb ik op een vrachtauto gewerkt. Ik rij al 12 jaar in het buitenland en 5 jaar geleden ben ik in een V.O.F. met nog 25 vennoten aan de gang gegaan. Nu ben ik niet alleen meer vrachtautochauffeur, ik ben ook ondernemer en vooral die combinatie trekt me aan: het contact onderhouden met de klanten, het plannen en de overige zaken die erbij komen kijken. Met mijn passie voor het chauffeursvak en al mijn jarenlange ervaring in binnen- en buitenland over heel Europa met meerdere vormen van transport, start ik op korte termijn mijn eigen, nieuwe transportonderneming.;Waar wordt de financiering voor aangewend?;De financiering heb ik nodig voor de start van mijn onderneming en dan specifiek voor de aanbetaling voor de lease van de truck en ik moet de eerste anderhalve maand aan kosten overbruggen. Het betreft een truck van het merk Volvo. Hiermee heb ik jarenlang met veel plezier en zonder ongemakken gereden. Het betreft een EURO-6 truck wat inhoudt dat deze zuinig in gebruik is en klaar is voor de toekomst en de nieuwe Europese regels. Daarnaast wordt er een onderhoudscontract op de truck afgesloten zodat eventuele tegenvallers achterwege zullen blijven.;Ik heb € 10.000,- aan eigen geld en dat steek ik natuurlijk in mijn nieuwe bedrijf.;Wat is uw ervaring in deze branche?;De afgelopen 5 jaar heb ik in het noorden van het land deelgenomen in een grote transportonderneming. Voor dat bedrijf had ik zelf diverse opdrachtgevers aangedragen, waar ik nog altijd naar volle tevredenheid voor rijd. Ik heb bijna heel Europa rondgereden met zowel containertransport als koeltransport, dat laatste is mijn specialiteit.;Administratief ben ik wat minder onderlegd, dit besteed ik daarom ook uit aan De Boekhouder Mill V.O.F. Zij gaan mijn administratie en alle bijkomende zaken behartigen, inclusief facturatie en debiteurenbeheer. Zelf ben ik zoveel mogelijk op de weg.;Op dit moment zijn er van drie ondernemingen wekelijkse opdrachten toegezegd voor een periode van minimaal 1 jaar. Daarmee heb ik al voor ruim 90% van de geprognotiseerde omzet binnen.;Rechtsvorm onderneming;De onderneming zal de eerste jaren worden geëxploiteerd in de vorm van een eenmanszaak. Dat heeft nog steeds de meeste fiscale voordelen en zal een positief effect hebben op de belastingdruk en werkt dus gunstig voor de cash-flow.;Omzet- en winstniveau;Als ik goed kan doorrijden zou ik op jaarbasis een omzet kunnen maken van bijna 1,5 ton. Ik maak dan een nettowinst van €40.000,--. In de door mijn boekhouder opgestelde liquiditeitsbegroting kan ik dan met een redelijk ondernemersinkomen goed aan mijn verplichtingen voldoen en ik houd ik zelfs wat als buffer over.;Waarom vraag ik geld via Geldvoorelkaar.nl?;Ik verwacht weinig van de reguliere banken ben daarom, op zoek naar een alternatieve manier van financiering. Het spreekt mij aan dat investeerders via hun bijdrage geloven in de start van de onderneming. Samen met vele investeerders gaan voor een doel is voor mij een vorm van financieren in de deeleconomie. Bovendien heeft Geldvoorelkaar zich ruimschoots bewezen als betrouwbare partner in crowdfunding.

Projectnaam JDKT Trucking
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 17-06-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag € 29.400
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Transport
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

Transportonderneming;Mijn naam is Joep Derks en ik ben vrachtwagenchauffeur. Mijn beroep en passie is de transportwereld, vanaf jongs af aan ben ik geïnteresseerd, mijn vader was chauffeur en ik kon niet wachten tot de dag dat ik dit zelf ook zou zijn. Vanaf het moment dat het mocht en ik mijn rijbewijs had heb ik op een vrachtauto gewerkt. Ik rij al 12 jaar in het buitenland en 5 jaar geleden ben ik in een V.O.F. met nog 25 vennoten aan de gang gegaan. Nu ben ik niet alleen meer vrachtautochauffeur, ik ben ook ondernemer en vooral die combinatie trekt me aan: het contact onderhouden met de klanten, het plannen en de overige zaken die erbij komen kijken. Met mijn passie voor het chauffeursvak en al mijn jarenlange ervaring in binnen- en buitenland over heel Europa met meerdere vormen van transport, start ik op korte termijn mijn eigen, nieuwe transportonderneming.;Waar wordt de financiering voor aangewend?;De financiering heb ik nodig voor de start van mijn onderneming en dan specifiek voor de aanbetaling voor de lease van de truck en ik moet de eerste anderhalve maand aan kosten overbruggen. Het betreft een truck van het merk Volvo. Hiermee heb ik jarenlang met veel plezier en zonder ongemakken gereden. Het betreft een EURO-6 truck wat inhoudt dat deze zuinig in gebruik is en klaar is voor de toekomst en de nieuwe Europese regels. Daarnaast wordt er een onderhoudscontract op de truck afgesloten zodat eventuele tegenvallers achterwege zullen blijven.;Ik heb € 10.000,- aan eigen geld en dat steek ik natuurlijk in mijn nieuwe bedrijf.;Wat is uw ervaring in deze branche?;De afgelopen 5 jaar heb ik in het noorden van het land deelgenomen in een grote transportonderneming. Voor dat bedrijf had ik zelf diverse opdrachtgevers aangedragen, waar ik nog altijd naar volle tevredenheid voor rijd. Ik heb bijna heel Europa rondgereden met zowel containertransport als koeltransport, dat laatste is mijn specialiteit.;Administratief ben ik wat minder onderlegd, dit besteed ik daarom ook uit aan De Boekhouder Mill V.O.F. Zij gaan mijn administratie en alle bijkomende zaken behartigen, inclusief facturatie en debiteurenbeheer. Zelf ben ik zoveel mogelijk op de weg.;Op dit moment zijn er van drie ondernemingen wekelijkse opdrachten toegezegd voor een periode van minimaal 1 jaar. Daarmee heb ik al voor ruim 90% van de geprognotiseerde omzet binnen.;Rechtsvorm onderneming;De onderneming zal de eerste jaren worden geëxploiteerd in de vorm van een eenmanszaak. Dat heeft nog steeds de meeste fiscale voordelen en zal een positief effect hebben op de belastingdruk en werkt dus gunstig voor de cash-flow.;Omzet- en winstniveau;Als ik goed kan doorrijden zou ik op jaarbasis een omzet kunnen maken van bijna 1,5 ton. Ik maak dan een nettowinst van €40.000,--. In de door mijn boekhouder opgestelde liquiditeitsbegroting kan ik dan met een redelijk ondernemersinkomen goed aan mijn verplichtingen voldoen en ik houd ik zelfs wat als buffer over.;Waarom vraag ik geld via Geldvoorelkaar.nl?;Ik verwacht weinig van de reguliere banken ben daarom, op zoek naar een alternatieve manier van financiering. Het spreekt mij aan dat investeerders via hun bijdrage geloven in de start van de onderneming. Samen met vele investeerders gaan voor een doel is voor mij een vorm van financieren in de deeleconomie. Bovendien heeft Geldvoorelkaar zich ruimschoots bewezen als betrouwbare partner in crowdfunding.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 17-06-2015 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 8,00%

€34.067 / €59.767

Kapitaalopmaat

Converteerbare lening

€100.000 / €500.000

Symbid

Converteerbare lening

€480.000 / €600.000

Symbid

Lening - 5,50%

€39.650 / €65.000

Geldvoorelkaar

Aandelen

€48.000 / €80.000

Symbid