Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?
  

Logo

Kruid & Druif VOF biedt Aziatische gerechten aan om thuis vers te koken. Deze gerechten zijn, met behulp van het duidelijk geschreven recept, eenvoudig zelf thuis te maken. Het gerecht is compleet met alle ingrediënten, in precies de juiste hoeveelheid. En... bij elk gerecht is een bijpassende wijn verkrijgbaar. In december 2012 is de winkel in Den Haag geopend. De Markt Het is 2011-2012, een nieuwe trend doet haar intrede in Nederland, een nieuwe manier van boodschappen doen. Per gerecht worden ingrediënten, precies op maat, samen met het recept aan de klant aangeboden (on- en offline). Kruid & Druif is op het juiste moment ontwikkeld en geïntroduceerd. Met haar authentieke, Aziatische gerechten zit Kruid & Druif in de niche van deze ingezette trend. Kruid (gerechten) Het aanbieden van alle afgemeten ingrediënten op maat voor een specifiek gerecht is juist geschikt voor de Aziatische keuken. De ingrediëntenlijsten zijn lang. Het vinden van de juiste kruiden en specerijen (in de Aziatische supermarkt) is een uitdaging. Vaak worden recepten verwesterd en verliest het gerecht zijn authenticiteit. Daarnaast worden specerijen in grote potten aangeboden terwijl er voor het gerecht slechts een theelepel nodig is. Vele potten kruiden, flessen met saus verdwijnen na een lange periode van de kast naar de prullenbak. De specerijen, kruiden, sauzen en pasta’s die nodig zijn voor de Kruid & Druif gerechten worden speciaal afgemeten voor het gerecht. In cups en zakjes worden deze verpakt in de “Spicebox”. Naast de Spicebox (kruiden) en het recept krijgt de klant alle ingrediënten mee die nodig zijn voor het gerecht (groenten, noedels, rijst, vlees/vis). Kruid & Druif heeft tot op heden meer dan 170 gerechten ontwikkeld. Deze gerechten komen uit 18 Aziatische landen van Vietnam tot Bhutan, van Sri-Lanka tot China. Het assortiment bestaat uit voor,-hoofd,-bij en nagerechten. Druif (wijnen) Het combineren van de juiste wijnen bij Aziatische gerechten is een specialisme waarmee Kruid & Druif zich onderscheidt. De ondernemers selecteren de wijnen zelf. De wijnen worden uitgebreid geproefd in combinatie met de gerechten. Hierna worden de wijnen in de winkel gepresenteerd. De wijnopleiding van Marloes biedt hiervoor de theoretische basis. In de winkel wordt gewerkt met kleurcodes zodat klanten, zelfstandig, de juiste wijn bij hun gerecht kunnen combineren. One-stop-shoppping Kruid & Druif is een one-stop-shop. Je bent in één keer klaar met je boodschappen. Vlees en vis worden bij lokale ondernemers ingekocht (lokale verankering). Ontwikkeling De afgelopen 3 jaar is het concept Kruid & Druif continue in ontwikkeling geweest. Communicatie, inrichting en routing zijn drie flink onder handen genomen. Verpakkingen van de sausjes zijn sinds kort van biologisch afbreekbaar materiaal. Er is een “Grab ‘n Go” gedeelte in de winkel waar de klanten efficiënt, zonder keuzestress hun boodschappen voor de avondmaaltijd kunnen doen. Door continue te luisteren naar klanten staat er een concept dat klaar is voor het grote publiek. De Financiering Voor de groeiplannen is een bedrag van € 70.000 nodig, € 25.000 brengen wij zelf in. Wij zijn dus op zoek naar € 45.000 die wij binnen 30 dagen willen realiseren. De financiering wordt aangewend voor: - Verhuizing naar de Frederik Hendriklaan in Den Haag - Automatisering productie(vul)proces - Online aanbieden van Spiceboxen en Marketing (salesacties voor fysieke en online afzet) 1) Verhuizen naar een A-locatie. Kruid & Druif is op de huidige locatie (Reinkenstraat Den Haag) niet meer op haar plek. De straat heeft een te grote buurtfunctie en de traffic is laag. Om de volgende groeifase in te gaan is het noodzakelijk om naar een bekende winkelstraat te verhuizen met een groot verzorgingsgebied en aantrekkingskracht voor de andere wijken. Dit wordt de Frederik Hendriklaan (A-locatie) in Den Haag. Op zijn 130 winkels gevestigd, een mix van zelfstandige winkeliers, ketens en horeca. In de afgelopen jaar 2 jaar kozen vernieuwende merken voor de Fred: Vlaams Broodhuis, Ibericus, Marqt, Zwarte Fietsenplan. Deze bekende winkelstraat ligt 2 km van de huidige locatie. De huidige klantenkring is op de hoogte van de verhuizing en verhuist mee naar nieuwe locatie. Quote: ”Ik kom sowieso elke week of om de week op de Fred, dan rij ik gelijk bij jullie langs”. Het is niet gemakkelijk een winkelpand te krijgen op de Frederik Hendriklaan. De straat is gewild en de beschikbare panden staan niet lang leeg. Tijdens onze zoektocht die nu 1,5 jaar duurt hebben we ons pand kunnen krijgen. Er waren meerdere partijen geïnteresseerd. De vastgoedbeheerder en investeerder van het pand kozen voor Kruid & Druif vanwege het innovatieve concept. Wij zijn trots dat we ons concept in zo’n mooie, kansrijke straat gaan etaleren. Ondernemen is kansen pakken en risico nemen: we zeiden direct ja tegen deze kans. Sinds 26 augustus 2015 hebben wij de sleutel, medio september gaan wij open. 2) Spicebox De Spicebox bevat alle houdbare afgemeten specerijen, kruiden en sauzen voor het gerecht. Deze Spicebox is hét onderscheidende element van ons concept. De standaard cups waar nu mee gewerkt wordt, zijn niet 100% lekvrij. Op de nieuwe A-locatie en bij het aangaan van partnerships moeten de cups lekvrij zijn. Op dit moment worden onze eigen sauscups getest (eigen mal), deze zijn gegarandeerd 100% lekvrij. Het vullen van de cups en zakjes wordt nu nog handmatig door ons gedaan. Om de beoogde groei te verwezenlijken is het een must om over te stappen op machinaal vullen. We willen 2 vulmachines aanschaffen voor droge en natte producten. 3) Online Per november aanstaande gaan we de Spicebox landelijk online aanbieden. De Spiceboxen zitten per 4-6 stuks (gerechten) verpakt in een (thema)pakket, zonder verse producten. De klant koopt de verse producten in eigen woonplaats. Met aanpassingen in de onze huidige website kunnen we gebruik maken van de huidige webshop. Partnerships In oktober zijn er 2 tests gepland met een online aanbieder van maaltijdpakketten. Eén van de drie gerechten in de box zal een Kruid & Druif gerecht zijn. Bij positieve testresultaten zal de samenwerking direct van start gaan. Onder de voorwaarde dat de cups lekvrij zijn. Doelstelling heden - 2018 Kruid & Druif is in 2018 een landelijke bekend merk met een grote schare fans. Men herkent de Kruid & Druif gerechten door de eenvoudigheid waarmee deze te maken zijn en de ongeëvenaarde, authentieke, verse, Aziatische smaken. Onze fans zijn te vinden in heel Nederland. Klanten bezoeken onze winkel(s) bezoeken maar ook op de schappen van de supermarkt zal een selectie van onze gerechten te vinden zijn. Daarnaast bestellen klanten hun Spiceboxen in onze webshop. De samenwerking met landelijke online maaltijdaanbieders resulteert in een vaste wekelijkse afzet. Klanten/testimonials “Wat een aanwinst voor Den Haag! Zo wordt koken echt een feest: geen hele dag op pad om de juiste ingrediënten te kopen. Een feestelijke tas met alle originele producten staat voor je klaar. Nieuwe kruiden om te ontdekken en goed beschreven recepten. En met als resultaat een bijzonder diner. Tot snel!” “Zojuist de Ceylon Beef Smore gegeten met de Seaglass Pinot Noir en de Cucumber salad voor de vitamines. Jemig, wat een genot zeg. Fantastische afsluiter van het weekend. En het eten wordt na een dagje bewaren nog beter, dat wordt smullen morgen. Tot snel weer!” Klanten zijn enthousiast over Kruid & Druif. Dit merken we aan de mond-op-mond reclame. Klanten komen met regelmaat terug en vertellen het door aan vrienden, familie en collega’s. Middels het nieuwe concept “Kruid & Druif” vinden klanten inspiratie en gemak om zelf vers Aziatisch te koken. Waarom Crowdfunding via kapitaalopmaat.nl? Het algemene gedachtegoed van Kruid & Druif NEXT is dat we gaan werken als een “fanbased company”. Fans die we betrekken bij onze plannen, die mee denken over ons Sustainability beleid. Fans die invloed hebben op ons assortiment aan gerechten. Wij vinden crowdfunding dé manier om een betrokken groep mensen aan ons te binden. Mensen die ons concept steunen en die achter ons staan. Wij kunnen hen bedanken door een aantrekkelijke rente te bieden. Het is extra leuk dat we via crowdfunding de mogelijkheid hebben om de investeerders te bedanken door ze kennis te laten maken met ons product (zie de incentives). Uit alle platforms hebben wij gekozen voor Kapitaal op Maat. Na desk research en op aanraden van vrienden hebben we een afspraak gemaakt. Het contact met Kapitaal Op Maat is goed. Het bezoek op kantoor bevestigt het gevoel: Kapitaal op Maat is een serieuze partij die waarde hecht aan transparantie voor de investeerders en de ondernemers. Meer informatie? Bezoek onze website http://kruidendruif.nl/ en/of facebookpagina https://www.facebook.com/Kruidendruif

Ondernemer en overweegt u crowdfunding in te zetten? Laat ons u adviseren of dat voor uw financiering de beste route is.
Projectnaam Kruid & Druif
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 28-08-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag € 45.000
Rente 8,50%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Detailhandel
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

Kruid & Druif VOF biedt Aziatische gerechten aan om thuis vers te koken. Deze gerechten zijn, met behulp van het duidelijk geschreven recept, eenvoudig zelf thuis te maken. Het gerecht is compleet met alle ingrediënten, in precies de juiste hoeveelheid. En... bij elk gerecht is een bijpassende wijn verkrijgbaar. In december 2012 is de winkel in Den Haag geopend. De Markt Het is 2011-2012, een nieuwe trend doet haar intrede in Nederland, een nieuwe manier van boodschappen doen. Per gerecht worden ingrediënten, precies op maat, samen met het recept aan de klant aangeboden (on- en offline). Kruid & Druif is op het juiste moment ontwikkeld en geïntroduceerd. Met haar authentieke, Aziatische gerechten zit Kruid & Druif in de niche van deze ingezette trend. Kruid (gerechten) Het aanbieden van alle afgemeten ingrediënten op maat voor een specifiek gerecht is juist geschikt voor de Aziatische keuken. De ingrediëntenlijsten zijn lang. Het vinden van de juiste kruiden en specerijen (in de Aziatische supermarkt) is een uitdaging. Vaak worden recepten verwesterd en verliest het gerecht zijn authenticiteit. Daarnaast worden specerijen in grote potten aangeboden terwijl er voor het gerecht slechts een theelepel nodig is. Vele potten kruiden, flessen met saus verdwijnen na een lange periode van de kast naar de prullenbak. De specerijen, kruiden, sauzen en pasta’s die nodig zijn voor de Kruid & Druif gerechten worden speciaal afgemeten voor het gerecht. In cups en zakjes worden deze verpakt in de “Spicebox”. Naast de Spicebox (kruiden) en het recept krijgt de klant alle ingrediënten mee die nodig zijn voor het gerecht (groenten, noedels, rijst, vlees/vis). Kruid & Druif heeft tot op heden meer dan 170 gerechten ontwikkeld. Deze gerechten komen uit 18 Aziatische landen van Vietnam tot Bhutan, van Sri-Lanka tot China. Het assortiment bestaat uit voor,-hoofd,-bij en nagerechten. Druif (wijnen) Het combineren van de juiste wijnen bij Aziatische gerechten is een specialisme waarmee Kruid & Druif zich onderscheidt. De ondernemers selecteren de wijnen zelf. De wijnen worden uitgebreid geproefd in combinatie met de gerechten. Hierna worden de wijnen in de winkel gepresenteerd. De wijnopleiding van Marloes biedt hiervoor de theoretische basis. In de winkel wordt gewerkt met kleurcodes zodat klanten, zelfstandig, de juiste wijn bij hun gerecht kunnen combineren. One-stop-shoppping Kruid & Druif is een one-stop-shop. Je bent in één keer klaar met je boodschappen. Vlees en vis worden bij lokale ondernemers ingekocht (lokale verankering). Ontwikkeling De afgelopen 3 jaar is het concept Kruid & Druif continue in ontwikkeling geweest. Communicatie, inrichting en routing zijn drie flink onder handen genomen. Verpakkingen van de sausjes zijn sinds kort van biologisch afbreekbaar materiaal. Er is een “Grab ‘n Go” gedeelte in de winkel waar de klanten efficiënt, zonder keuzestress hun boodschappen voor de avondmaaltijd kunnen doen. Door continue te luisteren naar klanten staat er een concept dat klaar is voor het grote publiek. De Financiering Voor de groeiplannen is een bedrag van € 70.000 nodig, € 25.000 brengen wij zelf in. Wij zijn dus op zoek naar € 45.000 die wij binnen 30 dagen willen realiseren. De financiering wordt aangewend voor: - Verhuizing naar de Frederik Hendriklaan in Den Haag - Automatisering productie(vul)proces - Online aanbieden van Spiceboxen en Marketing (salesacties voor fysieke en online afzet) 1) Verhuizen naar een A-locatie. Kruid & Druif is op de huidige locatie (Reinkenstraat Den Haag) niet meer op haar plek. De straat heeft een te grote buurtfunctie en de traffic is laag. Om de volgende groeifase in te gaan is het noodzakelijk om naar een bekende winkelstraat te verhuizen met een groot verzorgingsgebied en aantrekkingskracht voor de andere wijken. Dit wordt de Frederik Hendriklaan (A-locatie) in Den Haag. Op zijn 130 winkels gevestigd, een mix van zelfstandige winkeliers, ketens en horeca. In de afgelopen jaar 2 jaar kozen vernieuwende merken voor de Fred: Vlaams Broodhuis, Ibericus, Marqt, Zwarte Fietsenplan. Deze bekende winkelstraat ligt 2 km van de huidige locatie. De huidige klantenkring is op de hoogte van de verhuizing en verhuist mee naar nieuwe locatie. Quote: ”Ik kom sowieso elke week of om de week op de Fred, dan rij ik gelijk bij jullie langs”. Het is niet gemakkelijk een winkelpand te krijgen op de Frederik Hendriklaan. De straat is gewild en de beschikbare panden staan niet lang leeg. Tijdens onze zoektocht die nu 1,5 jaar duurt hebben we ons pand kunnen krijgen. Er waren meerdere partijen geïnteresseerd. De vastgoedbeheerder en investeerder van het pand kozen voor Kruid & Druif vanwege het innovatieve concept. Wij zijn trots dat we ons concept in zo’n mooie, kansrijke straat gaan etaleren. Ondernemen is kansen pakken en risico nemen: we zeiden direct ja tegen deze kans. Sinds 26 augustus 2015 hebben wij de sleutel, medio september gaan wij open. 2) Spicebox De Spicebox bevat alle houdbare afgemeten specerijen, kruiden en sauzen voor het gerecht. Deze Spicebox is hét onderscheidende element van ons concept. De standaard cups waar nu mee gewerkt wordt, zijn niet 100% lekvrij. Op de nieuwe A-locatie en bij het aangaan van partnerships moeten de cups lekvrij zijn. Op dit moment worden onze eigen sauscups getest (eigen mal), deze zijn gegarandeerd 100% lekvrij. Het vullen van de cups en zakjes wordt nu nog handmatig door ons gedaan. Om de beoogde groei te verwezenlijken is het een must om over te stappen op machinaal vullen. We willen 2 vulmachines aanschaffen voor droge en natte producten. 3) Online Per november aanstaande gaan we de Spicebox landelijk online aanbieden. De Spiceboxen zitten per 4-6 stuks (gerechten) verpakt in een (thema)pakket, zonder verse producten. De klant koopt de verse producten in eigen woonplaats. Met aanpassingen in de onze huidige website kunnen we gebruik maken van de huidige webshop. Partnerships In oktober zijn er 2 tests gepland met een online aanbieder van maaltijdpakketten. Eén van de drie gerechten in de box zal een Kruid & Druif gerecht zijn. Bij positieve testresultaten zal de samenwerking direct van start gaan. Onder de voorwaarde dat de cups lekvrij zijn. Doelstelling heden - 2018 Kruid & Druif is in 2018 een landelijke bekend merk met een grote schare fans. Men herkent de Kruid & Druif gerechten door de eenvoudigheid waarmee deze te maken zijn en de ongeëvenaarde, authentieke, verse, Aziatische smaken. Onze fans zijn te vinden in heel Nederland. Klanten bezoeken onze winkel(s) bezoeken maar ook op de schappen van de supermarkt zal een selectie van onze gerechten te vinden zijn. Daarnaast bestellen klanten hun Spiceboxen in onze webshop. De samenwerking met landelijke online maaltijdaanbieders resulteert in een vaste wekelijkse afzet. Klanten/testimonials “Wat een aanwinst voor Den Haag! Zo wordt koken echt een feest: geen hele dag op pad om de juiste ingrediënten te kopen. Een feestelijke tas met alle originele producten staat voor je klaar. Nieuwe kruiden om te ontdekken en goed beschreven recepten. En met als resultaat een bijzonder diner. Tot snel!” “Zojuist de Ceylon Beef Smore gegeten met de Seaglass Pinot Noir en de Cucumber salad voor de vitamines. Jemig, wat een genot zeg. Fantastische afsluiter van het weekend. En het eten wordt na een dagje bewaren nog beter, dat wordt smullen morgen. Tot snel weer!” Klanten zijn enthousiast over Kruid & Druif. Dit merken we aan de mond-op-mond reclame. Klanten komen met regelmaat terug en vertellen het door aan vrienden, familie en collega’s. Middels het nieuwe concept “Kruid & Druif” vinden klanten inspiratie en gemak om zelf vers Aziatisch te koken. Waarom Crowdfunding via kapitaalopmaat.nl? Het algemene gedachtegoed van Kruid & Druif NEXT is dat we gaan werken als een “fanbased company”. Fans die we betrekken bij onze plannen, die mee denken over ons Sustainability beleid. Fans die invloed hebben op ons assortiment aan gerechten. Wij vinden crowdfunding dé manier om een betrokken groep mensen aan ons te binden. Mensen die ons concept steunen en die achter ons staan. Wij kunnen hen bedanken door een aantrekkelijke rente te bieden. Het is extra leuk dat we via crowdfunding de mogelijkheid hebben om de investeerders te bedanken door ze kennis te laten maken met ons product (zie de incentives). Uit alle platforms hebben wij gekozen voor Kapitaal op Maat. Na desk research en op aanraden van vrienden hebben we een afspraak gemaakt. Het contact met Kapitaal Op Maat is goed. Het bezoek op kantoor bevestigt het gevoel: Kapitaal op Maat is een serieuze partij die waarde hecht aan transparantie voor de investeerders en de ondernemers. Meer informatie? Bezoek onze website http://kruidendruif.nl/ en/of facebookpagina https://www.facebook.com/Kruidendruif

Bron: Kapitaalopmaat d.d. 28-08-2015 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000

Lening - 7,00%

€0 / €245.000

Geldvoorelkaar

Lening - 7,00%

€0 / €35.000

Geldvoorelkaar

Lening - 8,00%

€0 / €800.000

Max Crowdfund

Lening - 8,00%

€0 / €520.000

Max Crowdfund

Lening - 8,00%

€0 / €174.000

Max Crowdfund

Lening - 3,00%

€312.400 / €355.000

Waardevoorjegeld

Lening - 3,00%

€24.520 / €30.650

Lendahand