Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

La casa del Habano Maastrichtinvesteer


Stanley en Dirk gaan La Casa del Habano in Maastricht overnemen. Een zeer exclusieve franchise in de wereld van de liefhebber en verzamelaar van Cubaanse sigaren. Deze franchise bestaat 25 jaar en er zijn slechts 153 vestigingen in de wereld. La Casa del Habano staat garant voor een zeer exclusief assortiment, kwaliteit en kennis. De markt voor sigaren ontwikkelt zich in de richting van exclusiviteit en verzamelen. Dit initiatief sluit daar volledig op aan. La Casa del Habano in Maastricht heeft naast een winkel ook een prachtige loungeruimte waar de liefhebbers en verzamelaars onder het genot van een drankje kunnen netwerken, ontspannen en in alle rust kunnen genieten van hun Cubaanse sigaar. In de omgeving Maastricht is deze exclusieve franchise voor liefhebbers en verzamelaars dan ook de enige plek om naar toe te gaan, de andere Nederlandse vestigingen bevinden zich in Den Haag, Amsterdam en Almere. Naast inwoners van Nederland vinden ook buitenlandse bezoekers hun weg naar deze exclusieve plek, mede door het internationale aanzicht van Maastricht. Beide ondernemers zijn zeer actief op het social media platform Instagram, waar beiden hun kennis van en passie voor sigaren delen met hun volgers. Samen zijn Stanley en Dirk goed voor 53.000 sigaar gerelateerde volgers op Instagram. Naast het succes op Instagram heeft Dirk een groeiend YouTube kanaal waarop hij sigaren en sigaar gerelateerde producten reviewt en zijn ervaringen deelt met zijn volgers. Het groeiende bereik op social media zal de verkopen van sigaren en accessoires, met name via de webshop, sterk doen toenemen. De ondernemers zijn beiden al jaren lang als liefhebber en klant verbonden aan de zaak in Maastricht. Zij zien veel mogelijkheden om naast het stimuleren van de online verkopen van sigaren ook andere aanverwante producten te verkopen via de webshop. Financieringsbehoefte De investering bedraagt € 225.000,- en is nodig om de huidige voorraden over te nemen en om werkkapitaal te verschaffen. De ondernemers brengen zelf € 25.000,- in. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 200.000,-. De looptijd is 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 8% gedurende de gehele looptijd. Risico Dun & Bradstreet kwalificeert LCDH Holland B.V. als Verhoogd risico. De Collin Credit Score is Voldoende. De debiteuren zijn LCDH Holland B.V. en de bovenliggende holdings van de ondernemers, zijnde Dutchcigars Holding B.V. en Stet Beheer B.V. LCDH B.V. geeft een niet-onttrekkingsverklaring af, zolang de solvabiliteit lager ligt dan 35%. De ondernemers Dirk Alkemade en Stanley Stet staan persoonlijk borg voor ieder € 100.000,-, deze borg. Deze borgstellingen hebben op dit moment een morele waarde. De voorraad wordt verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. De importeur heeft een terugkoopverklaring afgegeven voor de inkoopwaarde van de voorraad bij hun ingekochte sigaren. Leendoel De gevraagde financiering wordt aangewend om de huidige voorraden over te nemen van La Casa del Habano in Maastricht. Daarnaast wordt een deel als werkkapitaal gebruikt. Ondernemer Dirk Alkemade (1986) heeft een mbo-opleiding niveau 4 ondernemer detailhandel afgerond. Na zijn opleiding heeft hij altijd in de verkoop gewerkt, van het werken in een winkel tot corporate sales. Drie jaar geleden is hij zelfstandig ondernemer geworden in de VIP travel business. Op zijn 16de is hij begonnen met het roken van sigaren, sinds deze tijd heeft hij veel productkennis opgedaan. Daarnaast heeft hij door zijn Instagram en YouTube account een groot netwerk opgebouwd in deze business. Door zijn liefde voor het product en jarenlange ervaring vanuit klant perspectief heeft Dirk een duidelijk beeld hoe de perfecte winkel ervaring eruit moet zien. Stanley Cliff Stet (1992) heeft een mbo-opleiding niveau 4 stuurman/werktuigkundige afgerond en is momenteel werkzaam als militair bij de Koninklijke Marechaussee. Hier vervulde hij diverse functies. Naast zijn werk runde Stanley ook een webshop en een marktkraam in cosmetica. In 2010 rookte hij zijn eerste sigaar, sinds 2016 heeft hij een Instagram account waar hij in korte tijd een groot aantal volgers heeft verzameld. Stanley weet hoe de sigarenwereld werkt en ziet hoe deze aan het veranderen is. De doelgroep wordt jonger en er komt meer focus op onlinesales. Op dit gebied willen ze zich aanzienlijk gaan onderscheiden van de concurrerende winkels. Onderneming Doelstelling LCDH Holland heeft zich ten doel gesteld om de meest bekende La Casa del Habano in Nederland te worden waar iedereen welkom is en gegarandeerd van een goede service. Concept La Casa del Habano is een exclusief predicaat wat op dit moment door 153 winkels in de wereld gevoerd mag worden. Door dit predicaat weten klanten van over de hele wereld direct dat ze te maken hebben met kwaliteit en authenticiteit. Een winkel die een uitgebreid assortiment Cubaanse sigaren heeft, en voldoet aan de hoge kwaliteitseisen die door Habanos SA worden gesteld. Habanos SA is de in Cuba gevestigde leverancier van de sigaren die ervoor zorgt dat de winkel altijd beschikt over een exclusief assortiment en de juiste voorraad. Habanos SA ziet er tevens op toe dat zowel de winkel als de eigenaren voldoen aan de hoge standaard van kwaliteit en kennis, die nodig zijn om de La Casa del Habano licentie te mogen voeren. Het belangrijkste gedeelte van de winkel is de prachtige humidor. Bij binnenkomst is deze met een glazen wand afgesloten ruimte direct zichtbaar voor de klant. De humidor is een klimaat gestuurde ruimte waarin de temperatuur en de vochtigheidsgraad precies zijn afgestemd naar de best mogelijke omstandigheden voor Cubaanse sigaren. De ruimte heeft een hoog plafond waar optimaal gebruik van is gemaakt door middel van hoge kasten waar de sigaren op luxueuze wijze aan de klant worden gepresenteerd. In de winkel is een wand aanwezig met lockers, waar klanten de aangekochte sigaren in de juiste klimaatomstandigheden kunnen bewaren. De klant heeft tijdens de openingsuren van de winkel op ieder gewenst moment toegang tot hun privé locker. Door het huren van een locker wordt de klant automatisch lid van de winkel. Voor deze leden worden door het jaar heen exclusieve sigarenavonden georganiseerd. De ondernemers Dirk en Stanley kunnen beiden zowel de fysieke verkoop en advisering in de zaak in Maastricht op zich nemen als ook de online activiteiten zoals het onderhouden van hun Instagram en Youtube kanalen en de webshop. Het zijn ook vooral de online verkopen welke het grootste deel van de omzet genereren en waar, gezien ook de groeiende interesse vanuit het buitenland (o.a. verzamelaars), de meeste groeipotentie zit. De zaak in Maastricht zal vooral dienen als ontvangstlocatie. Maastricht heeft een bepaalde internationale aantrekkingskracht en ligt gunstig ten opzichte van Duitsland, België en Frankrijk. Locatie De La Casa del Habano Maastricht is een bestaande zaak die drie jaar geleden is geopend. Het monumentale pand staat in het centrum van Maastricht, op een prachtige zichtlocatie in de aanlooproute van het centraal station. De gehele binnenkant van het pand is drie jaar geleden grondig aangepakt en heeft een warme, luxueuze en toch huiselijke uitstraling wat ervoor zorgt dat iedere klant zich direct thuis voelt. Rondom het pand zijn meerdere parkeergelegenheden, waaronder een betaalbare Q-park parkeergarage. Doelgroep La Casa del Habano Maastricht richt zich op klanten die willen genieten van exclusieve sigaren, niet alleen om deze te roken, maar ook om ze te verzamelen. Daarnaast worden ze in de winkel of online uitgebreid geïnformeerd over de herkomst, vervaardiging en de wijze van behandeling. Dit zijn veelal sigarenliefhebbers, verzamelaars en young professionals in de leeftijd tussen 25 en 65 jaar. Concurrentie Er zijn in Nederland nog drie andere La Casa del Habanos winkels die ook actief zijn op Instagram. Dit zijn de winkels in Amsterdam (5.000 volgers), Almere (11.300 volgers) en Den Haag (3.300 volgers). Met 53.000 volgers beschikken Dirk en Stanley over het grootste bereik op Instagram van Nederland en zelfs wereldwijd. Deze winkels beschikken ook over een rooklounge, maar bevinden zich op minimaal 2 uur rijden van de winkel in Maastricht.

Projectnaam La casa del Habano Maastricht
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 30-04-2019
Type financiering Lening
Streefbedrag € 200.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Detailhandel
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Bedrijfsovername

Stanley en Dirk gaan La Casa del Habano in Maastricht overnemen. Een zeer exclusieve franchise in de wereld van de liefhebber en verzamelaar van Cubaanse sigaren. Deze franchise bestaat 25 jaar en er zijn slechts 153 vestigingen in de wereld. La Casa del Habano staat garant voor een zeer exclusief assortiment, kwaliteit en kennis. De markt voor sigaren ontwikkelt zich in de richting van exclusiviteit en verzamelen. Dit initiatief sluit daar volledig op aan. La Casa del Habano in Maastricht heeft naast een winkel ook een prachtige loungeruimte waar de liefhebbers en verzamelaars onder het genot van een drankje kunnen netwerken, ontspannen en in alle rust kunnen genieten van hun Cubaanse sigaar. In de omgeving Maastricht is deze exclusieve franchise voor liefhebbers en verzamelaars dan ook de enige plek om naar toe te gaan, de andere Nederlandse vestigingen bevinden zich in Den Haag, Amsterdam en Almere. Naast inwoners van Nederland vinden ook buitenlandse bezoekers hun weg naar deze exclusieve plek, mede door het internationale aanzicht van Maastricht. Beide ondernemers zijn zeer actief op het social media platform Instagram, waar beiden hun kennis van en passie voor sigaren delen met hun volgers. Samen zijn Stanley en Dirk goed voor 53.000 sigaar gerelateerde volgers op Instagram. Naast het succes op Instagram heeft Dirk een groeiend YouTube kanaal waarop hij sigaren en sigaar gerelateerde producten reviewt en zijn ervaringen deelt met zijn volgers. Het groeiende bereik op social media zal de verkopen van sigaren en accessoires, met name via de webshop, sterk doen toenemen. De ondernemers zijn beiden al jaren lang als liefhebber en klant verbonden aan de zaak in Maastricht. Zij zien veel mogelijkheden om naast het stimuleren van de online verkopen van sigaren ook andere aanverwante producten te verkopen via de webshop. Financieringsbehoefte De investering bedraagt € 225.000,- en is nodig om de huidige voorraden over te nemen en om werkkapitaal te verschaffen. De ondernemers brengen zelf € 25.000,- in. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 200.000,-. De looptijd is 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 8% gedurende de gehele looptijd. Risico Dun & Bradstreet kwalificeert LCDH Holland B.V. als Verhoogd risico. De Collin Credit Score is Voldoende. De debiteuren zijn LCDH Holland B.V. en de bovenliggende holdings van de ondernemers, zijnde Dutchcigars Holding B.V. en Stet Beheer B.V. LCDH B.V. geeft een niet-onttrekkingsverklaring af, zolang de solvabiliteit lager ligt dan 35%. De ondernemers Dirk Alkemade en Stanley Stet staan persoonlijk borg voor ieder € 100.000,-, deze borg. Deze borgstellingen hebben op dit moment een morele waarde. De voorraad wordt verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. De importeur heeft een terugkoopverklaring afgegeven voor de inkoopwaarde van de voorraad bij hun ingekochte sigaren. Leendoel De gevraagde financiering wordt aangewend om de huidige voorraden over te nemen van La Casa del Habano in Maastricht. Daarnaast wordt een deel als werkkapitaal gebruikt. Ondernemer Dirk Alkemade (1986) heeft een mbo-opleiding niveau 4 ondernemer detailhandel afgerond. Na zijn opleiding heeft hij altijd in de verkoop gewerkt, van het werken in een winkel tot corporate sales. Drie jaar geleden is hij zelfstandig ondernemer geworden in de VIP travel business. Op zijn 16de is hij begonnen met het roken van sigaren, sinds deze tijd heeft hij veel productkennis opgedaan. Daarnaast heeft hij door zijn Instagram en YouTube account een groot netwerk opgebouwd in deze business. Door zijn liefde voor het product en jarenlange ervaring vanuit klant perspectief heeft Dirk een duidelijk beeld hoe de perfecte winkel ervaring eruit moet zien. Stanley Cliff Stet (1992) heeft een mbo-opleiding niveau 4 stuurman/werktuigkundige afgerond en is momenteel werkzaam als militair bij de Koninklijke Marechaussee. Hier vervulde hij diverse functies. Naast zijn werk runde Stanley ook een webshop en een marktkraam in cosmetica. In 2010 rookte hij zijn eerste sigaar, sinds 2016 heeft hij een Instagram account waar hij in korte tijd een groot aantal volgers heeft verzameld. Stanley weet hoe de sigarenwereld werkt en ziet hoe deze aan het veranderen is. De doelgroep wordt jonger en er komt meer focus op onlinesales. Op dit gebied willen ze zich aanzienlijk gaan onderscheiden van de concurrerende winkels. Onderneming Doelstelling LCDH Holland heeft zich ten doel gesteld om de meest bekende La Casa del Habano in Nederland te worden waar iedereen welkom is en gegarandeerd van een goede service. Concept La Casa del Habano is een exclusief predicaat wat op dit moment door 153 winkels in de wereld gevoerd mag worden. Door dit predicaat weten klanten van over de hele wereld direct dat ze te maken hebben met kwaliteit en authenticiteit. Een winkel die een uitgebreid assortiment Cubaanse sigaren heeft, en voldoet aan de hoge kwaliteitseisen die door Habanos SA worden gesteld. Habanos SA is de in Cuba gevestigde leverancier van de sigaren die ervoor zorgt dat de winkel altijd beschikt over een exclusief assortiment en de juiste voorraad. Habanos SA ziet er tevens op toe dat zowel de winkel als de eigenaren voldoen aan de hoge standaard van kwaliteit en kennis, die nodig zijn om de La Casa del Habano licentie te mogen voeren. Het belangrijkste gedeelte van de winkel is de prachtige humidor. Bij binnenkomst is deze met een glazen wand afgesloten ruimte direct zichtbaar voor de klant. De humidor is een klimaat gestuurde ruimte waarin de temperatuur en de vochtigheidsgraad precies zijn afgestemd naar de best mogelijke omstandigheden voor Cubaanse sigaren. De ruimte heeft een hoog plafond waar optimaal gebruik van is gemaakt door middel van hoge kasten waar de sigaren op luxueuze wijze aan de klant worden gepresenteerd. In de winkel is een wand aanwezig met lockers, waar klanten de aangekochte sigaren in de juiste klimaatomstandigheden kunnen bewaren. De klant heeft tijdens de openingsuren van de winkel op ieder gewenst moment toegang tot hun privé locker. Door het huren van een locker wordt de klant automatisch lid van de winkel. Voor deze leden worden door het jaar heen exclusieve sigarenavonden georganiseerd. De ondernemers Dirk en Stanley kunnen beiden zowel de fysieke verkoop en advisering in de zaak in Maastricht op zich nemen als ook de online activiteiten zoals het onderhouden van hun Instagram en Youtube kanalen en de webshop. Het zijn ook vooral de online verkopen welke het grootste deel van de omzet genereren en waar, gezien ook de groeiende interesse vanuit het buitenland (o.a. verzamelaars), de meeste groeipotentie zit. De zaak in Maastricht zal vooral dienen als ontvangstlocatie. Maastricht heeft een bepaalde internationale aantrekkingskracht en ligt gunstig ten opzichte van Duitsland, België en Frankrijk. Locatie De La Casa del Habano Maastricht is een bestaande zaak die drie jaar geleden is geopend. Het monumentale pand staat in het centrum van Maastricht, op een prachtige zichtlocatie in de aanlooproute van het centraal station. De gehele binnenkant van het pand is drie jaar geleden grondig aangepakt en heeft een warme, luxueuze en toch huiselijke uitstraling wat ervoor zorgt dat iedere klant zich direct thuis voelt. Rondom het pand zijn meerdere parkeergelegenheden, waaronder een betaalbare Q-park parkeergarage. Doelgroep La Casa del Habano Maastricht richt zich op klanten die willen genieten van exclusieve sigaren, niet alleen om deze te roken, maar ook om ze te verzamelen. Daarnaast worden ze in de winkel of online uitgebreid geïnformeerd over de herkomst, vervaardiging en de wijze van behandeling. Dit zijn veelal sigarenliefhebbers, verzamelaars en young professionals in de leeftijd tussen 25 en 65 jaar. Concurrentie Er zijn in Nederland nog drie andere La Casa del Habanos winkels die ook actief zijn op Instagram. Dit zijn de winkels in Amsterdam (5.000 volgers), Almere (11.300 volgers) en Den Haag (3.300 volgers). Met 53.000 volgers beschikken Dirk en Stanley over het grootste bereik op Instagram van Nederland en zelfs wereldwijd. Deze winkels beschikken ook over een rooklounge, maar bevinden zich op minimaal 2 uur rijden van de winkel in Maastricht.

Bron: Collin Crowdfund d.d. 30-04-2019 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Collin Crowdfund
Platformlink Ga naar Collin Crowdfund
Oprichtingsjaar platform 2014
Minimum investeringsbedrag € 500 per project
Investeringskosten Maandelijkse beheersvergoeding 0,1% over uw uitstaande bedrag * loyaliteitsprogramma vanaf 10 investeringen / € 15.000 met speciale kortingen

Lening - 8,00%

€0 / €42.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Lening - 7,50%

€214.971 / €298.571

Kapitaalopmaat

Lening - 9,00%

€113.100 / €130.000

Kapitaalopmaat

Lening - 5,30%

€109.200 / €520.000

Geldvoorelkaar

Lening - 3,75%

€0 / €34.100

Lendahand