Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

LET'S CREATE A GREENTOMORROW!investeer


Investeer in de groenste kinderwagen ter wereld en bouw mee aan een duurzame toekomst SAMEN KLEUREN WE DE WERELD GROEN Greentom bouwt aan een groene wereld voor alle kinderen! In drie jaar tijd heeft het Nederlandse bedrijf Greentom met een innovatieve duurzame kinderwagen de traditionele babymarkt op zijn kop gezet. Al meer dan 12 duizend tevreden gebruikers wereldwijd omarmen het nieuwe concept. Investeer mee en kleur samen met ons de wereld groen! Greentom heeft al meer dan 250 verkooppunten wereldwijd En 12 duizend tevreden klanten Volgende stap is expansie naar China en de Verenigde Staten. MISSIE GREENTOM Greentom heeft een missie: het ontwerpen en produceren van slimme, functionele en duurzame kinderwagens, welke overal ter wereld gemaakt kunnen worden. Door het gebruik van lokale gerecycleerde grondstoffen, lokale productie en arbeidskrachten maken we de wereld en de toekomst voor onze kinderen een beetje groener. DUURZAAM ONTWERP Greentom is anders dan alle andere kinderwagens. In 2013 introduceerde dit Nederlandse bedrijf de eerste duurzame kinderwagen ter wereld, een ontwerp van oprichter Bart Bost. De kinderwagens worden gemaakt van hoogwaardig gerecycleerd plastic (PP), bio plastic en PET-flessen. Dit maakt de gepatenteerde Greentom kinderwagen niet alleen duurzaam, maar ook betaalbaar, licht en oersterk. Na gebruik kunnen de componenten opnieuw hergebruikt of gerecycleerd worden. SMART DUTCH DESIGN Het begint allemaal met Smart Dutch design. Het ontwerpen van een mooi, simpel en functioneel product, met een minimaal aantal componenten, waardoor er lokaal gebruik gemaakt kan worden van arbeidskrachten en duurzame grondstoffen. Hierdoor kunnen overal ter wereld kinderwagens geproduceerd worden dicht bij de afzetmarkt en is de productie makkelijk op te schalen. Naast het gebruik van slechts 3 grondstoffen, bestaat de kinderwagen uit niet meer dan 28 unieke onderdelen en kan de kinderwagen binnen 5 minuten overal ter wereld worden geassembleerd. Op dit moment assembleren we in Maastricht voor de Europese markt en in China voor de Aziatische markt. WAT HEEFT GREENTOM NODIG? Greentom streeft ernaar een bedrag op te halen van 750.000 euro. Greentom heeft sinds haar oprichting in 2013 hard gewerkt aan de introductie van de eerste groene kinderwagen en verkoopt in meer dan 20 landen. Tot nu toe zijn alle investeringen (productontwikkeling, inrichten operatie en verkoopkanalen) vanuit eigen middelen gedaan. Nadat we in 2015 in vrijwel alle Europese landen onze verkoopkanalen hebben opgezet zijn we nu druk bezig met de introductie in China. Deze verloopt voorspoedig en nu wordt de enorme potentie van deze markt voor ons product zichtbaar. Een deel van het opgehaalde geld zal dan ook gebruikt worden om verder in China door te groeien en zo meer ouders een mooi en groen alternatief te bieden. Vanuit de Verenigde Staten komt steeds meer de vraag wanneer Greentom haar producten gaat introduceren. Met de deze lening gaan we onze kinderwagens ook dit najaar in de US introduceren. Samenvattend gaan we de komende 6-12 maanden de volgende stappen maken: • Nieuwe markten: Uitbreiding in China en introductie in de Verenigde Staten (60% van de investering). • Nieuwe producten: Het introduceren van 2 nieuwe kinderwagens op basis van ons huidige frame concept (40% van de investering). Met het ophalen van ons doelbedrag van Euro 375.000 kunnen we in ieder geval de uitbreiding in China en een van de twee nieuwe producten financieren. Met het streefbedrag van Euro 750.000 zijn we in staat om uit te breiden in zowel China als de Verenigde Staten, maar ook beide nieuwe producten in de markt te zetten en zo het productassortiment te vergroten en daarmee Greentom verder op de kaart te zetten. De vooruitzichten zijn uitstekend en we verwachten de sterk groeiende lijn in omzet en resultaat vast te kunnen houden. De bovenstaande stappen stellen ons in staat om de lange termijn missie, van het lokaal produceren, te realiseren. Meer informatie over onze (financiële) resultaten en de voorwaarden van de gevraagde lening kunt u onder het kopje vinden. WAT MAAKT GREENTOM UNIEK? Greentom biedt als eerste en enige ter wereld een duurzame kinderwagen. Het contrast met de concurrentie is groot: waar de meeste kinderwagens inmiddels kostbare statussymbolen aan het worden zijn, gemaakt van een groot aantal (niet duurzame) onderdelen en met functionaliteiten die vrijwel niemand gebruikt, gaat Greentom uit van ‘less is more’. Een mooi en betaalbaar product met functionaliteiten die er voor de consument echt toe doen. Met duurzaamheid als DNA. ONE FRAME FITS ALL Het unieke “one frame fits all” concept vormt de basis voor 1 kinderwagen van geboorte tot 4 jaar. De wagens worden in 30 kleurcombinaties geleverd. De Greentom kinderwagen is uitermate licht, super wendbaar en makkelijk in te klappen. De reiswieg variant heeft een uniek matrasje, gemaakt van 100% natuurlijke lokale materialen als bio katoen, vlas en wol. Al onze producten en accessoires zijn gecertificeerd, veilig en vrij van schadelijke chemicaliën zoals pvc. AWARDS Het innovatieve ontwerp heeft diverse prijzen gewonnen, waaronder de Red Dot design award 2016, de Banta Award in Engeland en de Duitse Innovation award uitgereikt door de Kind und Jugend beurs in Keulen. MARKT EN MIJLPALEN Nieuwe ouders maken steeds bewustere keuzes. Behalve prijs spelen lifestyle, veiligheid en gebruiksgemak een grote rol bij het maken van keuzes als het om kinderwagens gaat. Ook duurzaamheid wordt een factor die bewuste ouders aantrekkelijk vinden, zeker als dit geen hogere prijs tot gevolg heeft. Deze doelgroep binnen een markt waar in 2015 1.5 miljard euro werd omgezet, is internationaal sterk groeiende. Door het simpele ontwerp en de minimale assemblage tijd is ons product perfect voor het online-kanaal. Je assembleert de kinderwagen binnen 5 minuten na ontvangst van de order, zodat de kinderwagen de volgende dag bij de klant is. We verwachten dan ook een verdere verschuiving van onze verkoop naar het online verkoopkanaal, waarbij onze exclusieve retailers onze showrooms vormen als de consument de Greentom wagen wil testen. We kiezen onze retailers met zorg, want zij zijn ons verlengstuk naar de klant en kunnen ook goed uitleggen wat onze wagens zo bijzonder maakt. In 2015 hebben we een goede verkoopbasis gelegd in 20 landen (voornamelijk in Europa, maar ook in Australië, Japan, Indonesië en Zuid-Korea). Op dit moment zijn er meer dan 250 verkooppunten (winkels) en groeit het onlinekanaal snel. In het begin van 2016 is Greentom een eigen bedrijf in China gestart. Naast productie en assemblage, verkopen wij sinds vijf maanden en verkopen nu evenveel in China als in Europa. We verwachten dan ook dat China de komende jaren een zeer belangrijke markt zal zijn voor Greentom. Ook in China is het onlinekanaal zeer belangrijk. Eind 2016 gaan we ook verkopen in de Verenigde Staten. Door het succes in Europa komen er steeds meer vragen vanuit deze markt om onze producten ook hier te verkopen. De voorbereidingen zijn gestart en een groot aantal onafhankelijke kinderwinkels hebben al besteld. Op termijn, als de volumes groter zijn, zullen we ook in de US lokaal produceren (‘made in the USA’). Dit zal voor de Amerikaanse consument een zeer belangrijk voordeel zijn. THE GREENTOM FAMILIE Ontwerper Bart Bost tekende 8 jaar geleden de eerste schets van de Greentom kinderwagen. Dit project groeide uit tot een revolutionair ontwerp. Dit jaar bekroond met de Red Dot Design Award. In Oktober 2013 toonde Greentom met een klein team de kinderwagen in de meest simpele variant op de belangrijke wereldwijde ‘Kind und Jugend’ beurs in Keulen. De bezoekers van deze beurs zijn internationale winkeliers en distributeurs. Deze professionals omarmden het product direct en zagen in dat Greentom zijn tijd ver vooruit is. Greentom kreeg direct de Innovation Award toegekend. Een zeer prestigieuze prijs. Vanaf dat moment hebben wij hard gewerkt en is het team binnen Greentom flink uitgebreid. We hebben een jong en gedreven talentvol team, maar natuurlijk ook een schat aan ervaring. Graag stellen we het managementteam even aan u voor. Bart Bost, oprichter en Creative Director, is industrieel ontwerper en werkbouwkundige. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in het ontwerpen en produceren van kinderwagens voor de grote wereldwijde merken. Bart heeft drie dochters en woont in Maastricht. Maarten Wellens, Managing Director, is opgeleid als bedrijfseconoom en heeft een brede financiële en operationele achtergrond. Maarten vervulde in de afgelopen 15 jaar diverse senior managementfuncties, bij onder meer ASML. Maarten heeft 6 kinderen en woont in Vise. Roger Scheffer, Sales Director, is opgeleid als econoom en heeft een brede commerciële achtergrond. Voordat hij bij Greentom startte werkte hij als Sales Director bij Center Parcs. Roger heeft drie dochters en woont in Amstelveen. Floor Wellens, Marketing Director, is na haar opleiding als bedrijfskundige in diverse (marketing) functies werkzaam geweest en heeft een schat aan ervaring in zowel B2B (Eli Lilly) als B2C (Day) marketing. Floor heeft drie zoons en woont in Amsterdam. WAT BIEDT GREENTOM? Greentom biedt een lening met een mooi rendement van 7% rente per jaar. De lening wordt in vier jaar terugbetaald. De jaarlijkse rente en aflossing wordt een maal per jaar uitgekeerd. Naast de rente van 7% geven voor iedere lening vanaf Euro 2.500 ook een kinderwagen cadeau (t.w.v. 249,-). Voor meer achtergrondinformatie, inzicht in de cijfers, prognoses en een beschrijving van de financieringsvoorwaarden verwijzen wij jullie ook graag naar de investment sheet. TOCH NOG VRAGEN? Kom gerust een keer bij ons langs in Maastricht om kennis te maken met onze kinderwagens en het Greentom team! Schrijf je in voor een rondleiding op een van onze open dagen vanaf 13.00 uur: Vrijdag 24 juni, Maandag 27 juni, Dinsdag 28 juni. Maak een afspraak via crowd@greentom.com. Kijk vooral ook op onze website: www.greentom.com FINANCIERINGSVORM EN VOORWAARDEN LENING Het betreft hier een lening met een looptijd van 48 maanden, oftewel 4 jaar. Aflossing geschiedt jaarlijks achteraf, in 4 gelijke termijnen. De ondernemer biedt een rentepercentage van 7% per jaar. Opgelopen rente wordt aan het eind van ieder jaar, tegelijkertijd met de jaarlijkse aflossing, uitbetaald. Het maximaal te lenen bedrag is op €750.000 gesteld. ACHTERSTELLING Zoals gebruikelijk is de crowd is achtergesteld aan toekomstige bankfinanciering. Op dit moment is er geen bankfinanciering verstrekt. ZEKERHEDEN EN BORGSTELLING Ondernemer verstrekt een eerste pandrecht aan de crowdfunders, tot zekerheid van de nakoming van verplichtingen. Het eerste pandrecht wordt gevestigd op de volgende zaken: • alle huidige en toekomstige vorderingen van de groep • alle roerende zaken van de groep Persoonlijke Borgstelling vanuit beide oprichters voor in totaal 50% van de crowdfundinglening. Download de investment sheet voor meer achtergrond en financiele informatie.

Projectnaam LET'S CREATE A GREENTOMORROW!
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 18-06-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 374.453
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Groei
Doel van investering Werkkapitaal

Investeer in de groenste kinderwagen ter wereld en bouw mee aan een duurzame toekomst SAMEN KLEUREN WE DE WERELD GROEN Greentom bouwt aan een groene wereld voor alle kinderen! In drie jaar tijd heeft het Nederlandse bedrijf Greentom met een innovatieve duurzame kinderwagen de traditionele babymarkt op zijn kop gezet. Al meer dan 12 duizend tevreden gebruikers wereldwijd omarmen het nieuwe concept. Investeer mee en kleur samen met ons de wereld groen! Greentom heeft al meer dan 250 verkooppunten wereldwijd En 12 duizend tevreden klanten Volgende stap is expansie naar China en de Verenigde Staten. MISSIE GREENTOM Greentom heeft een missie: het ontwerpen en produceren van slimme, functionele en duurzame kinderwagens, welke overal ter wereld gemaakt kunnen worden. Door het gebruik van lokale gerecycleerde grondstoffen, lokale productie en arbeidskrachten maken we de wereld en de toekomst voor onze kinderen een beetje groener. DUURZAAM ONTWERP Greentom is anders dan alle andere kinderwagens. In 2013 introduceerde dit Nederlandse bedrijf de eerste duurzame kinderwagen ter wereld, een ontwerp van oprichter Bart Bost. De kinderwagens worden gemaakt van hoogwaardig gerecycleerd plastic (PP), bio plastic en PET-flessen. Dit maakt de gepatenteerde Greentom kinderwagen niet alleen duurzaam, maar ook betaalbaar, licht en oersterk. Na gebruik kunnen de componenten opnieuw hergebruikt of gerecycleerd worden. SMART DUTCH DESIGN Het begint allemaal met Smart Dutch design. Het ontwerpen van een mooi, simpel en functioneel product, met een minimaal aantal componenten, waardoor er lokaal gebruik gemaakt kan worden van arbeidskrachten en duurzame grondstoffen. Hierdoor kunnen overal ter wereld kinderwagens geproduceerd worden dicht bij de afzetmarkt en is de productie makkelijk op te schalen. Naast het gebruik van slechts 3 grondstoffen, bestaat de kinderwagen uit niet meer dan 28 unieke onderdelen en kan de kinderwagen binnen 5 minuten overal ter wereld worden geassembleerd. Op dit moment assembleren we in Maastricht voor de Europese markt en in China voor de Aziatische markt. WAT HEEFT GREENTOM NODIG? Greentom streeft ernaar een bedrag op te halen van 750.000 euro. Greentom heeft sinds haar oprichting in 2013 hard gewerkt aan de introductie van de eerste groene kinderwagen en verkoopt in meer dan 20 landen. Tot nu toe zijn alle investeringen (productontwikkeling, inrichten operatie en verkoopkanalen) vanuit eigen middelen gedaan. Nadat we in 2015 in vrijwel alle Europese landen onze verkoopkanalen hebben opgezet zijn we nu druk bezig met de introductie in China. Deze verloopt voorspoedig en nu wordt de enorme potentie van deze markt voor ons product zichtbaar. Een deel van het opgehaalde geld zal dan ook gebruikt worden om verder in China door te groeien en zo meer ouders een mooi en groen alternatief te bieden. Vanuit de Verenigde Staten komt steeds meer de vraag wanneer Greentom haar producten gaat introduceren. Met de deze lening gaan we onze kinderwagens ook dit najaar in de US introduceren. Samenvattend gaan we de komende 6-12 maanden de volgende stappen maken: • Nieuwe markten: Uitbreiding in China en introductie in de Verenigde Staten (60% van de investering). • Nieuwe producten: Het introduceren van 2 nieuwe kinderwagens op basis van ons huidige frame concept (40% van de investering). Met het ophalen van ons doelbedrag van Euro 375.000 kunnen we in ieder geval de uitbreiding in China en een van de twee nieuwe producten financieren. Met het streefbedrag van Euro 750.000 zijn we in staat om uit te breiden in zowel China als de Verenigde Staten, maar ook beide nieuwe producten in de markt te zetten en zo het productassortiment te vergroten en daarmee Greentom verder op de kaart te zetten. De vooruitzichten zijn uitstekend en we verwachten de sterk groeiende lijn in omzet en resultaat vast te kunnen houden. De bovenstaande stappen stellen ons in staat om de lange termijn missie, van het lokaal produceren, te realiseren. Meer informatie over onze (financiële) resultaten en de voorwaarden van de gevraagde lening kunt u onder het kopje vinden. WAT MAAKT GREENTOM UNIEK? Greentom biedt als eerste en enige ter wereld een duurzame kinderwagen. Het contrast met de concurrentie is groot: waar de meeste kinderwagens inmiddels kostbare statussymbolen aan het worden zijn, gemaakt van een groot aantal (niet duurzame) onderdelen en met functionaliteiten die vrijwel niemand gebruikt, gaat Greentom uit van ‘less is more’. Een mooi en betaalbaar product met functionaliteiten die er voor de consument echt toe doen. Met duurzaamheid als DNA. ONE FRAME FITS ALL Het unieke “one frame fits all” concept vormt de basis voor 1 kinderwagen van geboorte tot 4 jaar. De wagens worden in 30 kleurcombinaties geleverd. De Greentom kinderwagen is uitermate licht, super wendbaar en makkelijk in te klappen. De reiswieg variant heeft een uniek matrasje, gemaakt van 100% natuurlijke lokale materialen als bio katoen, vlas en wol. Al onze producten en accessoires zijn gecertificeerd, veilig en vrij van schadelijke chemicaliën zoals pvc. AWARDS Het innovatieve ontwerp heeft diverse prijzen gewonnen, waaronder de Red Dot design award 2016, de Banta Award in Engeland en de Duitse Innovation award uitgereikt door de Kind und Jugend beurs in Keulen. MARKT EN MIJLPALEN Nieuwe ouders maken steeds bewustere keuzes. Behalve prijs spelen lifestyle, veiligheid en gebruiksgemak een grote rol bij het maken van keuzes als het om kinderwagens gaat. Ook duurzaamheid wordt een factor die bewuste ouders aantrekkelijk vinden, zeker als dit geen hogere prijs tot gevolg heeft. Deze doelgroep binnen een markt waar in 2015 1.5 miljard euro werd omgezet, is internationaal sterk groeiende. Door het simpele ontwerp en de minimale assemblage tijd is ons product perfect voor het online-kanaal. Je assembleert de kinderwagen binnen 5 minuten na ontvangst van de order, zodat de kinderwagen de volgende dag bij de klant is. We verwachten dan ook een verdere verschuiving van onze verkoop naar het online verkoopkanaal, waarbij onze exclusieve retailers onze showrooms vormen als de consument de Greentom wagen wil testen. We kiezen onze retailers met zorg, want zij zijn ons verlengstuk naar de klant en kunnen ook goed uitleggen wat onze wagens zo bijzonder maakt. In 2015 hebben we een goede verkoopbasis gelegd in 20 landen (voornamelijk in Europa, maar ook in Australië, Japan, Indonesië en Zuid-Korea). Op dit moment zijn er meer dan 250 verkooppunten (winkels) en groeit het onlinekanaal snel. In het begin van 2016 is Greentom een eigen bedrijf in China gestart. Naast productie en assemblage, verkopen wij sinds vijf maanden en verkopen nu evenveel in China als in Europa. We verwachten dan ook dat China de komende jaren een zeer belangrijke markt zal zijn voor Greentom. Ook in China is het onlinekanaal zeer belangrijk. Eind 2016 gaan we ook verkopen in de Verenigde Staten. Door het succes in Europa komen er steeds meer vragen vanuit deze markt om onze producten ook hier te verkopen. De voorbereidingen zijn gestart en een groot aantal onafhankelijke kinderwinkels hebben al besteld. Op termijn, als de volumes groter zijn, zullen we ook in de US lokaal produceren (‘made in the USA’). Dit zal voor de Amerikaanse consument een zeer belangrijk voordeel zijn. THE GREENTOM FAMILIE Ontwerper Bart Bost tekende 8 jaar geleden de eerste schets van de Greentom kinderwagen. Dit project groeide uit tot een revolutionair ontwerp. Dit jaar bekroond met de Red Dot Design Award. In Oktober 2013 toonde Greentom met een klein team de kinderwagen in de meest simpele variant op de belangrijke wereldwijde ‘Kind und Jugend’ beurs in Keulen. De bezoekers van deze beurs zijn internationale winkeliers en distributeurs. Deze professionals omarmden het product direct en zagen in dat Greentom zijn tijd ver vooruit is. Greentom kreeg direct de Innovation Award toegekend. Een zeer prestigieuze prijs. Vanaf dat moment hebben wij hard gewerkt en is het team binnen Greentom flink uitgebreid. We hebben een jong en gedreven talentvol team, maar natuurlijk ook een schat aan ervaring. Graag stellen we het managementteam even aan u voor. Bart Bost, oprichter en Creative Director, is industrieel ontwerper en werkbouwkundige. Hij heeft meer dan 25 jaar ervaring in het ontwerpen en produceren van kinderwagens voor de grote wereldwijde merken. Bart heeft drie dochters en woont in Maastricht. Maarten Wellens, Managing Director, is opgeleid als bedrijfseconoom en heeft een brede financiële en operationele achtergrond. Maarten vervulde in de afgelopen 15 jaar diverse senior managementfuncties, bij onder meer ASML. Maarten heeft 6 kinderen en woont in Vise. Roger Scheffer, Sales Director, is opgeleid als econoom en heeft een brede commerciële achtergrond. Voordat hij bij Greentom startte werkte hij als Sales Director bij Center Parcs. Roger heeft drie dochters en woont in Amstelveen. Floor Wellens, Marketing Director, is na haar opleiding als bedrijfskundige in diverse (marketing) functies werkzaam geweest en heeft een schat aan ervaring in zowel B2B (Eli Lilly) als B2C (Day) marketing. Floor heeft drie zoons en woont in Amsterdam. WAT BIEDT GREENTOM? Greentom biedt een lening met een mooi rendement van 7% rente per jaar. De lening wordt in vier jaar terugbetaald. De jaarlijkse rente en aflossing wordt een maal per jaar uitgekeerd. Naast de rente van 7% geven voor iedere lening vanaf Euro 2.500 ook een kinderwagen cadeau (t.w.v. 249,-). Voor meer achtergrondinformatie, inzicht in de cijfers, prognoses en een beschrijving van de financieringsvoorwaarden verwijzen wij jullie ook graag naar de investment sheet. TOCH NOG VRAGEN? Kom gerust een keer bij ons langs in Maastricht om kennis te maken met onze kinderwagens en het Greentom team! Schrijf je in voor een rondleiding op een van onze open dagen vanaf 13.00 uur: Vrijdag 24 juni, Maandag 27 juni, Dinsdag 28 juni. Maak een afspraak via crowd@greentom.com. Kijk vooral ook op onze website: www.greentom.com FINANCIERINGSVORM EN VOORWAARDEN LENING Het betreft hier een lening met een looptijd van 48 maanden, oftewel 4 jaar. Aflossing geschiedt jaarlijks achteraf, in 4 gelijke termijnen. De ondernemer biedt een rentepercentage van 7% per jaar. Opgelopen rente wordt aan het eind van ieder jaar, tegelijkertijd met de jaarlijkse aflossing, uitbetaald. Het maximaal te lenen bedrag is op €750.000 gesteld. ACHTERSTELLING Zoals gebruikelijk is de crowd is achtergesteld aan toekomstige bankfinanciering. Op dit moment is er geen bankfinanciering verstrekt. ZEKERHEDEN EN BORGSTELLING Ondernemer verstrekt een eerste pandrecht aan de crowdfunders, tot zekerheid van de nakoming van verplichtingen. Het eerste pandrecht wordt gevestigd op de volgende zaken: • alle huidige en toekomstige vorderingen van de groep • alle roerende zaken van de groep Persoonlijke Borgstelling vanuit beide oprichters voor in totaal 50% van de crowdfundinglening. Download de investment sheet voor meer achtergrond en financiele informatie.

Bron: Oneplanetcrowd d.d. 18-06-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Oneplanetcrowd
Platformlink Ga naar Oneplanetcrowd
Oprichtingsjaar platform 2012
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Beheerkosten: 0,2% per kwartaal (0,8% op jaarbasis) over het uitstaande leenbedrag. Dit bedrag houdt Oneplanetcrowd in bij de aflossingen en rentebetalingen van ondernemers aan investeerders.

Lening - 8,00%

€0 / €25.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Lening - 5,30%

€109.200 / €520.000

Geldvoorelkaar

Lening - 8,50%

€211.750 / €275.000

Collin Crowdfund

Lening - 5,00%

€70.380 / €153.000

Geldvoorelkaar