Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Mcs Jager V.O.F. is een nieuwe samenwerking tussen 2 bestaande binnenvaartbedrijven, die als vennoten met elkaar gaan samenwerken. De vennoten zijn de heer G. (Geurt) Heimensen (die nu een eenmanszaak heeft onder de naam Scheepvaartbedrijf G. Heimensen) en Maas Building & Partners B.V., waar de heer K.A.A. (Kevin) Romeijnders eigenaar van is. Geurt Heimensen is afkomstig uit een varende familie en is na het afronden van zijn binnenvaartopleiding in loondienst gaan werken in de binnenvaart. In 2009 is Geurt gestart als zelfstandig ondernemer met de aankoop van het ms Jager (bouwjaar 1964, 1038 ton). Dit schip is in verband met de voorgenomen aankoop van het ms Nautictrans (bouwjaar 1989, 3395 ton) verkocht. Kevin Romeijnders is ook afkomstig uit een binnenvaartfamilie. Na zijn lts heeft hij grond- weg- en waterbouw gestudeerd (MBO-4). In 2007 heeft hij Maasland Scheepvaart makelaardij opgericht dat in 2016 is omgedoopt tot Maasland Shipbrokers (www.maaslandshipbrokers.com). Tevens is Kevin directeur/grootaandeelhouder van Riveryards Beheer B.V. Via deze B.V. is hij (mede)eigenaar van diverse schepen met verschillende dochtermaatschappijen. Via zijn vennootschap Maas Building & Partners B.V. neemt hij als vennoot deel in mcs Jager V.O.F. Het is de bedoeling dat het aan te kopen schip op contractbasis ingezet gaat worden in het vervoer van containers voor de vaste opdrachtgever Pro-log uit Zwijndrecht. Financieringsbehoefte De totale investeringsbehoefte voor de aankoop van het schip Nautictrans en bijkomende kosten is € 1.950.000,-. Er wordt door een investeerder een lening verstrekt van € 1.300.000,-. Tevens wordt er door de verkoper een achtergestelde lening verstrekt van € 160.000,-. De vennoten brengen in totaliteit € 180.000,- eigen vermogen in. Het resterende deel van € 310.000,- is de gevraagde financiering via Collin Crowdfund. De looptijd is 84 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 8% gedurende de gehele looptijd. Risico De Dun & Bradstreet score noteert voor mcs Jager V.O.F. een Laag risico. De Collin Credit Score is Ruim voldoende. Er wordt een tweede hypotheek van € 310.000,- gevestigd op het schip Jager (ex Nautictrans). Tevens wordt een overlijdensrisicoverzekering ter hoogte van € 310.000,- op het leven van de heer Heimensen verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. De lening van € 160.000,- van Maas Building & Partners B.V. wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Intershipping Holding B.V. geeft een terugkoopverklaring af. Het schip is volledig gekeurd naar tevredenheid, hetgeen blijkt uit de ontvangen rapportages op het gebied van vlak- en kimmen en hoofdmotor. Leendoel De lening van Collin wordt gebruikt om de aankoop van het binnenvaartschip Nautictrans (te noemen Jager) mogelijk te maken. Ondernemer Geurt Heimensen (30 jaar) komt uit een varende familie. Ook zijn ouders en grootouders varen of hebben gevaren. Na de binnenvaartopleiding gedaan te hebben op het STC in Rotterdam is hij vanaf zijn 15e gaan varen. Geurt beschikt over de benodigde papieren, waaronder grootvaarbewijs en marifooncertificaat. Hij heeft een relatie met Beate Lakatos, die in het bezit is van een dienstboekje (matroos). Heimensen is begonnen met het vervoer van zand- en grind en is later overgestapt naar het vervoer van containers. In 2009 is hij gestart als zelfstandig ondernemer met de aankoop van het huidige schip ms Jager (bouwjaar 1964, 1038 ton). Met dit schip vaart hij containers met huisvuil van Delft naar de verbrandingsoven in Hengelo. Al die jaren vaart hij voor Pro-Log als opdrachtgever. Heimensen heeft geen huis meer aan de wal en woont permanent aan boord van het schip met zijn vriendin. Inmiddels heeft Geurt veel ervaring opgebouwd in het zelfstandig runnen van een binnenvaartschip inclusief het aansturen van personeel. Belangrijk om te vermelden is ook de bekendheid met de specifieke zaken die bij het varen met containers komen kijken. Kevin Romeijnders (31 jaar). Ook Kevin komt uit een schippersfamilie. Na zijn lts heeft hij grond- weg- en waterbouw gestudeerd (MBO-4). In 2007 heeft hij Maasland Scheepvaart makelaardij opgericht dat in 2016 is omgedoopt tot Maasland Shipbrokers (www.maaslandshipbrokers.com). Tevens is Kevin directeur-grootaandeelhouder (DGA) van Riveryards Beheer B.V. Via deze B.V. is hij (mede)eigenaar van diverse schepen met verschillende dochtermaatschappijen. Inmiddels beschikt de groep van bedrijven van Kevin over maar liefst 23 eigen schepen. Van een aantal schepen is Kevin alleen eigenaar. Bij de meeste schepen wordt het eigendom in compagnonschap gedeeld. Binnen Riveryards Beheer B.V. worden niet alleen binnenvaartschepen geëxploiteerd, maar vindt ook handel in schepen plaats. Ook de ouders van Kevin werken in zijn bedrijf en zijn een goede back-up bij nood. Kevin vaart zelf regelmatig mee op schepen uit zijn vloot en is onder andere in bezit van een groot vaarbewijs en radarcertificaat. Onderneming Kernprofiel en doelgroep Het bedrijf zal zich met name gaan richten op het vervoer van containers met hun aan te kopen schip. Er is binnen de onderneming veel ervaring aanwezig op het gebied van het vervoer van containers. Dit vervoer vergt een aantal specifieke kwaliteiten, met name waar het gaat om de juiste belading van het schip, met behulp van de daarvoor aanwezige beladingssoftware (stuwprogramma). De grote hoeveelheid laad- en losterminals die over het algemeen in de havens aangedaan moeten worden, vergt veel van de vaarkwaliteiten van de schipper. Geurt Heimensen is hiermee bekend en vertrouwd. Missie, visie en doelstelling Het ondernemingsdoel is om een goed door gerepareerd schip rendabel te exploiteren en op termijn een volgende stap te zetten naar een nog jonger schip. Hierbij is de doelstelling om kwaliteit te leveren naar de vaste opdrachtgever, waardoor de reeds lang bestaande relatie met deze partij verder wordt bestendigd. Concurrentiepositie en onderscheidend vermogen Een sterk punt is dat het een investering is in een relatief jong en goed door gerepareerd schip met zeer gunstige afmetingen. Schepen van deze lengte (110 meter) zijn het meest voorkomend in de binnenvaart. Het schip is dan ook inzetbaar voor nagenoeg alle soorten van vervoer van droge lading. Een ander sterk punt is de in 2014 ingebouwde katalysator waardoor het schip op milieugebied ook toekomstbestendig is met betrekking tot de wetgeving rondom de uitstoot van de motor. De afhankelijkheid van 1 bevrachter zou een mogelijke zwakte kunnen zijn, maar er zijn genoeg bevrachters waar het schip direct ingezet kan worden op het moment dat de bestaande relatie beëindigd zou worden. Hierbij komt het grote netwerk van met name Kevin Romeijnders goed van pas. Het aan te kopen schip komt net als het huidige ms. Jager in de bevrachting bij Pro-log te Zwijndrecht (www.pro-log.nl ). Geurt Heimensen vaart al sinds 2010 voor deze bevrachter en deze relatie wordt met het aan te kopen schip gecontinueerd. Pro-Log B.V. is gespecialiseerd in de logistieke dienstverlening en verzorgt de complete bevrachting voor een groot aantal container binnenvaartschepen. Pro-log is een gerenommeerd en financieel solide bedrijf en is gevestigd in Zwijndrecht. Pro-log beschikt over een vloot van 45 schepen en is daarmee 1 van de grootste spelers in Nederland. De vloot bestaat uit kleine schepen (afmetingen 63 x 7,20 meter, met een laadvermogen van 800 ton) voor het fijnmazige vaarwegennet van Nederland, België en Duitsland. Met deze kleine schepen wordt ongeveer 80% van de vaarwegen bereikt. Voor de grotere volumestromen, bijvoorbeeld tussen Rotterdam en Antwerpen of Rijnbestemmingen tot Zwitserland, worden eenheden ingezet met een capaciteit variërend tussen 90 en 350 TEU. Tot dit segment behoort ook het ms Jager. De schepen worden ingezet tussen terminals in Nederland, België, Noord-Frankrijk en op de Rijn van Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen tot Bazel. Bestemmingen op het Mittellandkanaal inclusief Hamburg en Bremen behoren ook tot de mogelijkheden. Naast containers verzorgt Pro-log ook de bevrachting voor bulk- en projectladingen. De (container)binnenvaartmarkt De Nederlandse binnenvaartvloot is veruit de grootste in Europa. De vloot is niet alleen groot in aantal, ze is ook groot in diversiteit. Dit is ook nodig om alle verschillende soorten en hoeveelheden lading naar de bestemmingen aan grote en kleine vaarwegen te kunnen vervoeren. Het kleinste schip kan circa 350 ton vervoeren (dat zijn 14 vrachtwagens) en de grootste duwstellen hebben een laadvermogen tot 16.000 ton (660 vrachtwagens). De schepen zijn te verdelen in soorten schepen waarbinnen diverse scheepstypen te onderscheiden zijn. Het aan te kopen schip is een motorvrachtschip, waarvan Nederland er 2700 telt. Deze schepen zijn vervolgens weer onder te verdelen in tonnenmaten. Het nieuwe schip meet bijna 3400 ton. Van de ruim 2700 vrachtschepen is 41% groter dan 2500 ton. Het schip valt dus in deze categorie en kan in principe op de meeste vaarwegen komen. Het aan te kopen schip heeft een (standaard) afmeting van 110 * 11,40. Deze maten zijn mede afgestemd op de afmetingen van een standaard container (TEU). Dit schip kan daardoor 208 TEU meenemen. Het containersegment is voor de binnenvaart een belangrijk segment. Een groot aantal inland terminals vormt een groot logistiek netwerk, die door binnenvaartschepen (en vaak ook spoor- en wegvervoer) aan elkaar worden geknoopt. Ook in Nederland worden nog steeds nieuwe terminals in bedrijf genomen. Het containervervoer wordt beheerst door een aantal grote spelers als Imperial, Rhenus, Danser en HTS. Ook de opdrachtgever van mcs Jager V.O.F., Pro-Log, is een behoorlijk grote speler op de markt. Binnen het containersegment zijn een aantal dikke vervoersstromen te definiëren: ARA verkeer (tussen Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen), het vervoer tussen Rotterdam/Antwerpen naar Rijn bestemmingen, het vervoer tussen Rotterdam en bestemmingen in Oost en Noord-Nederland en het vervoer tussen Rotterdam en een groot aantal terminals in Brabant en Limburg. De verwachtingen voor het vervoer van containers per binnenvaartschip zijn voor de komende jaren positief. De binnenvaart heeft wel te maken met congestie op diverse grote zee containerterminals door de stijgende volumes. De terminals kunnen de grote hoeveelheden containers die door de grote containerschepen tegelijkertijd worden aangevoerd, nog niet altijd efficiënt en vlot doorvoeren naar de binnenvaart. Er vinden gesprekken plaats tussen de diverse belanghebbenden om deze congestie te gaan aanpakken.

Projectnaam MCS Jager
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 17-09-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 310.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 84 maanden
Branche Transport
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Objectfinanciering

Mcs Jager V.O.F. is een nieuwe samenwerking tussen 2 bestaande binnenvaartbedrijven, die als vennoten met elkaar gaan samenwerken. De vennoten zijn de heer G. (Geurt) Heimensen (die nu een eenmanszaak heeft onder de naam Scheepvaartbedrijf G. Heimensen) en Maas Building & Partners B.V., waar de heer K.A.A. (Kevin) Romeijnders eigenaar van is. Geurt Heimensen is afkomstig uit een varende familie en is na het afronden van zijn binnenvaartopleiding in loondienst gaan werken in de binnenvaart. In 2009 is Geurt gestart als zelfstandig ondernemer met de aankoop van het ms Jager (bouwjaar 1964, 1038 ton). Dit schip is in verband met de voorgenomen aankoop van het ms Nautictrans (bouwjaar 1989, 3395 ton) verkocht. Kevin Romeijnders is ook afkomstig uit een binnenvaartfamilie. Na zijn lts heeft hij grond- weg- en waterbouw gestudeerd (MBO-4). In 2007 heeft hij Maasland Scheepvaart makelaardij opgericht dat in 2016 is omgedoopt tot Maasland Shipbrokers (www.maaslandshipbrokers.com). Tevens is Kevin directeur/grootaandeelhouder van Riveryards Beheer B.V. Via deze B.V. is hij (mede)eigenaar van diverse schepen met verschillende dochtermaatschappijen. Via zijn vennootschap Maas Building & Partners B.V. neemt hij als vennoot deel in mcs Jager V.O.F. Het is de bedoeling dat het aan te kopen schip op contractbasis ingezet gaat worden in het vervoer van containers voor de vaste opdrachtgever Pro-log uit Zwijndrecht. Financieringsbehoefte De totale investeringsbehoefte voor de aankoop van het schip Nautictrans en bijkomende kosten is € 1.950.000,-. Er wordt door een investeerder een lening verstrekt van € 1.300.000,-. Tevens wordt er door de verkoper een achtergestelde lening verstrekt van € 160.000,-. De vennoten brengen in totaliteit € 180.000,- eigen vermogen in. Het resterende deel van € 310.000,- is de gevraagde financiering via Collin Crowdfund. De looptijd is 84 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 8% gedurende de gehele looptijd. Risico De Dun & Bradstreet score noteert voor mcs Jager V.O.F. een Laag risico. De Collin Credit Score is Ruim voldoende. Er wordt een tweede hypotheek van € 310.000,- gevestigd op het schip Jager (ex Nautictrans). Tevens wordt een overlijdensrisicoverzekering ter hoogte van € 310.000,- op het leven van de heer Heimensen verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund. De lening van € 160.000,- van Maas Building & Partners B.V. wordt achtergesteld ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Intershipping Holding B.V. geeft een terugkoopverklaring af. Het schip is volledig gekeurd naar tevredenheid, hetgeen blijkt uit de ontvangen rapportages op het gebied van vlak- en kimmen en hoofdmotor. Leendoel De lening van Collin wordt gebruikt om de aankoop van het binnenvaartschip Nautictrans (te noemen Jager) mogelijk te maken. Ondernemer Geurt Heimensen (30 jaar) komt uit een varende familie. Ook zijn ouders en grootouders varen of hebben gevaren. Na de binnenvaartopleiding gedaan te hebben op het STC in Rotterdam is hij vanaf zijn 15e gaan varen. Geurt beschikt over de benodigde papieren, waaronder grootvaarbewijs en marifooncertificaat. Hij heeft een relatie met Beate Lakatos, die in het bezit is van een dienstboekje (matroos). Heimensen is begonnen met het vervoer van zand- en grind en is later overgestapt naar het vervoer van containers. In 2009 is hij gestart als zelfstandig ondernemer met de aankoop van het huidige schip ms Jager (bouwjaar 1964, 1038 ton). Met dit schip vaart hij containers met huisvuil van Delft naar de verbrandingsoven in Hengelo. Al die jaren vaart hij voor Pro-Log als opdrachtgever. Heimensen heeft geen huis meer aan de wal en woont permanent aan boord van het schip met zijn vriendin. Inmiddels heeft Geurt veel ervaring opgebouwd in het zelfstandig runnen van een binnenvaartschip inclusief het aansturen van personeel. Belangrijk om te vermelden is ook de bekendheid met de specifieke zaken die bij het varen met containers komen kijken. Kevin Romeijnders (31 jaar). Ook Kevin komt uit een schippersfamilie. Na zijn lts heeft hij grond- weg- en waterbouw gestudeerd (MBO-4). In 2007 heeft hij Maasland Scheepvaart makelaardij opgericht dat in 2016 is omgedoopt tot Maasland Shipbrokers (www.maaslandshipbrokers.com). Tevens is Kevin directeur-grootaandeelhouder (DGA) van Riveryards Beheer B.V. Via deze B.V. is hij (mede)eigenaar van diverse schepen met verschillende dochtermaatschappijen. Inmiddels beschikt de groep van bedrijven van Kevin over maar liefst 23 eigen schepen. Van een aantal schepen is Kevin alleen eigenaar. Bij de meeste schepen wordt het eigendom in compagnonschap gedeeld. Binnen Riveryards Beheer B.V. worden niet alleen binnenvaartschepen geëxploiteerd, maar vindt ook handel in schepen plaats. Ook de ouders van Kevin werken in zijn bedrijf en zijn een goede back-up bij nood. Kevin vaart zelf regelmatig mee op schepen uit zijn vloot en is onder andere in bezit van een groot vaarbewijs en radarcertificaat. Onderneming Kernprofiel en doelgroep Het bedrijf zal zich met name gaan richten op het vervoer van containers met hun aan te kopen schip. Er is binnen de onderneming veel ervaring aanwezig op het gebied van het vervoer van containers. Dit vervoer vergt een aantal specifieke kwaliteiten, met name waar het gaat om de juiste belading van het schip, met behulp van de daarvoor aanwezige beladingssoftware (stuwprogramma). De grote hoeveelheid laad- en losterminals die over het algemeen in de havens aangedaan moeten worden, vergt veel van de vaarkwaliteiten van de schipper. Geurt Heimensen is hiermee bekend en vertrouwd. Missie, visie en doelstelling Het ondernemingsdoel is om een goed door gerepareerd schip rendabel te exploiteren en op termijn een volgende stap te zetten naar een nog jonger schip. Hierbij is de doelstelling om kwaliteit te leveren naar de vaste opdrachtgever, waardoor de reeds lang bestaande relatie met deze partij verder wordt bestendigd. Concurrentiepositie en onderscheidend vermogen Een sterk punt is dat het een investering is in een relatief jong en goed door gerepareerd schip met zeer gunstige afmetingen. Schepen van deze lengte (110 meter) zijn het meest voorkomend in de binnenvaart. Het schip is dan ook inzetbaar voor nagenoeg alle soorten van vervoer van droge lading. Een ander sterk punt is de in 2014 ingebouwde katalysator waardoor het schip op milieugebied ook toekomstbestendig is met betrekking tot de wetgeving rondom de uitstoot van de motor. De afhankelijkheid van 1 bevrachter zou een mogelijke zwakte kunnen zijn, maar er zijn genoeg bevrachters waar het schip direct ingezet kan worden op het moment dat de bestaande relatie beëindigd zou worden. Hierbij komt het grote netwerk van met name Kevin Romeijnders goed van pas. Het aan te kopen schip komt net als het huidige ms. Jager in de bevrachting bij Pro-log te Zwijndrecht (www.pro-log.nl ). Geurt Heimensen vaart al sinds 2010 voor deze bevrachter en deze relatie wordt met het aan te kopen schip gecontinueerd. Pro-Log B.V. is gespecialiseerd in de logistieke dienstverlening en verzorgt de complete bevrachting voor een groot aantal container binnenvaartschepen. Pro-log is een gerenommeerd en financieel solide bedrijf en is gevestigd in Zwijndrecht. Pro-log beschikt over een vloot van 45 schepen en is daarmee 1 van de grootste spelers in Nederland. De vloot bestaat uit kleine schepen (afmetingen 63 x 7,20 meter, met een laadvermogen van 800 ton) voor het fijnmazige vaarwegennet van Nederland, België en Duitsland. Met deze kleine schepen wordt ongeveer 80% van de vaarwegen bereikt. Voor de grotere volumestromen, bijvoorbeeld tussen Rotterdam en Antwerpen of Rijnbestemmingen tot Zwitserland, worden eenheden ingezet met een capaciteit variërend tussen 90 en 350 TEU. Tot dit segment behoort ook het ms Jager. De schepen worden ingezet tussen terminals in Nederland, België, Noord-Frankrijk en op de Rijn van Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen tot Bazel. Bestemmingen op het Mittellandkanaal inclusief Hamburg en Bremen behoren ook tot de mogelijkheden. Naast containers verzorgt Pro-log ook de bevrachting voor bulk- en projectladingen. De (container)binnenvaartmarkt De Nederlandse binnenvaartvloot is veruit de grootste in Europa. De vloot is niet alleen groot in aantal, ze is ook groot in diversiteit. Dit is ook nodig om alle verschillende soorten en hoeveelheden lading naar de bestemmingen aan grote en kleine vaarwegen te kunnen vervoeren. Het kleinste schip kan circa 350 ton vervoeren (dat zijn 14 vrachtwagens) en de grootste duwstellen hebben een laadvermogen tot 16.000 ton (660 vrachtwagens). De schepen zijn te verdelen in soorten schepen waarbinnen diverse scheepstypen te onderscheiden zijn. Het aan te kopen schip is een motorvrachtschip, waarvan Nederland er 2700 telt. Deze schepen zijn vervolgens weer onder te verdelen in tonnenmaten. Het nieuwe schip meet bijna 3400 ton. Van de ruim 2700 vrachtschepen is 41% groter dan 2500 ton. Het schip valt dus in deze categorie en kan in principe op de meeste vaarwegen komen. Het aan te kopen schip heeft een (standaard) afmeting van 110 * 11,40. Deze maten zijn mede afgestemd op de afmetingen van een standaard container (TEU). Dit schip kan daardoor 208 TEU meenemen. Het containersegment is voor de binnenvaart een belangrijk segment. Een groot aantal inland terminals vormt een groot logistiek netwerk, die door binnenvaartschepen (en vaak ook spoor- en wegvervoer) aan elkaar worden geknoopt. Ook in Nederland worden nog steeds nieuwe terminals in bedrijf genomen. Het containervervoer wordt beheerst door een aantal grote spelers als Imperial, Rhenus, Danser en HTS. Ook de opdrachtgever van mcs Jager V.O.F., Pro-Log, is een behoorlijk grote speler op de markt. Binnen het containersegment zijn een aantal dikke vervoersstromen te definiëren: ARA verkeer (tussen Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen), het vervoer tussen Rotterdam/Antwerpen naar Rijn bestemmingen, het vervoer tussen Rotterdam en bestemmingen in Oost en Noord-Nederland en het vervoer tussen Rotterdam en een groot aantal terminals in Brabant en Limburg. De verwachtingen voor het vervoer van containers per binnenvaartschip zijn voor de komende jaren positief. De binnenvaart heeft wel te maken met congestie op diverse grote zee containerterminals door de stijgende volumes. De terminals kunnen de grote hoeveelheden containers die door de grote containerschepen tegelijkertijd worden aangevoerd, nog niet altijd efficiënt en vlot doorvoeren naar de binnenvaart. Er vinden gesprekken plaats tussen de diverse belanghebbenden om deze congestie te gaan aanpakken.

Bron: Collin Crowdfund d.d. 17-09-2017 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Collin Crowdfund
Platformlink Ga naar Collin Crowdfund
Oprichtingsjaar platform 2014
Minimum investeringsbedrag € 500 per project
Investeringskosten Maandelijkse beheersvergoeding 0,1% over uw uitstaande bedrag * loyaliteitsprogramma vanaf 10 investeringen / € 15.000 met speciale kortingen

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Lening - 9,00%

€122.200 / €130.000

Kapitaalopmaat

Lening - 8,50%

€0 / €70.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,30%

€109.200 / €520.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,00%

€70.380 / €153.000

Geldvoorelkaar

Lening - 7,50%

€227.618 / €291.818

Kapitaalopmaat