Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?
  

Logo

Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming?;Samen een dagje uit. Maximale beleving voor een lage prijs. Klimmen, klauteren, springen, spelen en u mag meedoen. Monkey Town is het leukste en spannendste indoorspeelparadijs van Nederland voor kinderen van 1 tot 12 jaar. Gestart in 2004 en inmiddels uitgegroeid tot een keten van 28 vestigingen in Nederland, Duitsland en Zweden. Monkey Town Leeuwarden is geopend sinds 2006 en loopt vanaf het begin prima.;Waar wordt de financiering voor aangewend?;Sinds december 2013 ben ik de trotse eigenaar van Monkey Town Leeuwarden. Het gaat op dit moment bijzonder goed, we hebben een luxe probleem en een duidelijke behoefte om extra ruimte te creëren. Nu doet zich de mogelijkheid voor om extra ruimte van 150 m2 en een opslagruimte van 40 m2 te verkrijgen in een naastgelegen pand. We breken de muur eruit zodat deze ruimte bij ons speelparadijs kan worden betrokken. De bedoeling is dat we deze ruimte in gaan kleden als multifunctionele (party)room. Wat gaan we hiermee concreet doen?;In deze superluxe partyruimte creëren wij 75 extra zitplekken én een supergave ruimte waar bijvoorbeeld 10 groepen tegelijkertijd kunnen feestvieren en eten. In deze ruimte komt een aparte bar waar ook onze gehele assortiment en menukaart te bestellen is. De activiteiten hebben we uitgewerkt in onderstaande onderdelen. Per jaar zullen wij hierdoor minimaal €22.500,- extra omzet genereren;• EXTRA FEESTJES;We kunnen hiermee in de drukke periode (oktober t/m april) minimaal 40 feestjes meer aannemen. Ook in de vakanties, deze mogelijkheid is nu uitgesloten. Tussen oktober en maart moeten wij in het weekend regelmatig feestjes weigeren omdat we geen ruimte hebben om deze te faciliteren. Gezien de gemiddelde besteding van €87,- per feestje betekent dit een additionele omzet van €3.500,-;• EXTRA ZITRUIMTE;Op ongeveer 20 dagen per jaar, met name in de vakanties, hebben wij niet genoeg zitplekken, staan we bij de voordeur mensen te weren en klanten lopen hierdoor weg. Voorzichtigheidshalve zouden wij op deze drukke dagen 20 extra kinderen per dag kunnen binnenhalen. Gezien de gemiddelde besteding per kind van €14,- zou dat €5.500,- extra omzet opleveren;• BEDRIJFSFEESTEN;We kunnen concrete aanvragen voor bedrijfsfeesten niet goed faciliteren waardoor we met name rond de Sinterklaasperiode 3 tot 4 feesten niet kunnen vastleggen zonder dat we ons bedrijf helemaal dicht moeten gooien. Wij hebben het beleid dat wij voor onze vaste klanten altijd open zijn en konden deze aanvragen in 2014 niet honoreren. Met deze partyroom kunnen wij wel deze mensen de privacy bieden. Deze feesten leveren per jaar €4.000,- omzet op. Nieuwe afspraken met de desbetreffende bedrijven zijn al gemaakt.;• KINDERDISCO;We hebben nu geen geschikte ruimte om 6-8 keer per jaar een kinderdisco te organiseren. Met deze partyroom, die we snel om kunnen toveren tot discopaleis mikken we op 300 kinderen die op vrijdagavond speciaal de disco bezoeken met een gemiddelde besteding van € 10,- per kind (arrangement). Concreet zijn dat €3.000,- aan inkomsten;• FAMILIEFEESTEN;We krijgen steeds meer aanvragen voor familiefeesten (groepen tussen de 20 en 45 man) die wij in onze huidige zaal niet goed kwijt kunnen. We zouden met deze partyroom pro-actief deze markt kunnen benaderen en wij zijn ervan overtuigd dat het mogelijk is om jaarlijks 12 extra familiefeesten in te boeken. Concreet €2.000,- aan extra inkomsten.;• OPSLAGRUIMTE & SPRINGKUSSENVERHUUR;De opslagruimte willen wij gaan benutten om een verhuurbedrijf van springkussens op te zetten. In eerste instantie willen we gaan werken met 3 springkussens, 2 kleine en 1 wat grotere. Dit idee is geboren omdat wij veel samenwerken met wijkverenigingen, dorpsbelangen, basisscholen, buurtverengingen, speciaal onderwijs, opvanglocaties, sportverenigingen (sponsoring) en kinderopvang organisaties. Vanuit hen krijgen we regelmatig de vraag of wij ook springkussens verhuren. Daarnaast heb ik gepolst in hoeverre zij nu gebruik maken van springkussens, welke leverancier zij hebben en waarom én tegen welke prijs & voorwaarden zij huren. Er zijn meer dan 15 bovengenoemde organisaties die dat bij ons willen huren omdat wij ook met hen samenwerken. Ook kan ik op prijs makkelijk concurreren.;Daarbij hebben wij jaarlijks zo’n 20.000 unieke kinderen en ouders op bezoek aan wie wij in de mooiweer-periode (mei t/m september) een springkussen kunnen verhuren ten behoeve van kinderfeestje buiten. Dit willen wij samen met een pakket van 6 leuke outdoorspelletjes aanbieden om te huren. Daarbij kunnen wij begeleiding faciliteren, eten/drinken/taart snoepzakjes etc. Bij slecht weer annuleren we de reservering en komen de kinderen naar Monkey Town! We geven alle bezoekers van Monkey Town een flyer met daarop onze nieuwe bedrijfsactiviteit.;In het eerste jaar mikken we voor op 50 verhuurdagen en 25 kinderfeestjes. In totaal een voorzichtige omzet van €4.500,-.;Wat is uw ervaring in deze branche?;Sinds december 2013 ben ik de eigenaar van Monkey Town. Ik ben van 2011 t/m 2013 werkzaam geweest als manager van een bedrijf met een identieke bedrijfsvoering in de fitnessbranche. Naast deze baan heb ik sinds maart 2011 een eigen onderneming. Voor vier buitenlandse bedrijven die wereldwijd werkzaam zijn in de speelgoedbranche (met licenties zoals Hello Kitty, Pixar, Mattel en Disney) behartig ik hun commerciële belangen bij grote Nederlandse retailers als AS Watson & Blokker Groep.;Daarvoor heb ik 12 jaar lang verantwoordelijke marketing-, sales-, en managementposities bekleed bij grote multinationals. Omdat ik 3 kinderen heb van 1, 7 en 9 zit ik goed in de belevingswereld van de doelgroep.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam MonkeyTown Leeuwarden
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 20-07-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag € 67.200
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Recreatie
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Werkkapitaal

Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming?;Samen een dagje uit. Maximale beleving voor een lage prijs. Klimmen, klauteren, springen, spelen en u mag meedoen. Monkey Town is het leukste en spannendste indoorspeelparadijs van Nederland voor kinderen van 1 tot 12 jaar. Gestart in 2004 en inmiddels uitgegroeid tot een keten van 28 vestigingen in Nederland, Duitsland en Zweden. Monkey Town Leeuwarden is geopend sinds 2006 en loopt vanaf het begin prima.;Waar wordt de financiering voor aangewend?;Sinds december 2013 ben ik de trotse eigenaar van Monkey Town Leeuwarden. Het gaat op dit moment bijzonder goed, we hebben een luxe probleem en een duidelijke behoefte om extra ruimte te creëren. Nu doet zich de mogelijkheid voor om extra ruimte van 150 m2 en een opslagruimte van 40 m2 te verkrijgen in een naastgelegen pand. We breken de muur eruit zodat deze ruimte bij ons speelparadijs kan worden betrokken. De bedoeling is dat we deze ruimte in gaan kleden als multifunctionele (party)room. Wat gaan we hiermee concreet doen?;In deze superluxe partyruimte creëren wij 75 extra zitplekken én een supergave ruimte waar bijvoorbeeld 10 groepen tegelijkertijd kunnen feestvieren en eten. In deze ruimte komt een aparte bar waar ook onze gehele assortiment en menukaart te bestellen is. De activiteiten hebben we uitgewerkt in onderstaande onderdelen. Per jaar zullen wij hierdoor minimaal €22.500,- extra omzet genereren;• EXTRA FEESTJES;We kunnen hiermee in de drukke periode (oktober t/m april) minimaal 40 feestjes meer aannemen. Ook in de vakanties, deze mogelijkheid is nu uitgesloten. Tussen oktober en maart moeten wij in het weekend regelmatig feestjes weigeren omdat we geen ruimte hebben om deze te faciliteren. Gezien de gemiddelde besteding van €87,- per feestje betekent dit een additionele omzet van €3.500,-;• EXTRA ZITRUIMTE;Op ongeveer 20 dagen per jaar, met name in de vakanties, hebben wij niet genoeg zitplekken, staan we bij de voordeur mensen te weren en klanten lopen hierdoor weg. Voorzichtigheidshalve zouden wij op deze drukke dagen 20 extra kinderen per dag kunnen binnenhalen. Gezien de gemiddelde besteding per kind van €14,- zou dat €5.500,- extra omzet opleveren;• BEDRIJFSFEESTEN;We kunnen concrete aanvragen voor bedrijfsfeesten niet goed faciliteren waardoor we met name rond de Sinterklaasperiode 3 tot 4 feesten niet kunnen vastleggen zonder dat we ons bedrijf helemaal dicht moeten gooien. Wij hebben het beleid dat wij voor onze vaste klanten altijd open zijn en konden deze aanvragen in 2014 niet honoreren. Met deze partyroom kunnen wij wel deze mensen de privacy bieden. Deze feesten leveren per jaar €4.000,- omzet op. Nieuwe afspraken met de desbetreffende bedrijven zijn al gemaakt.;• KINDERDISCO;We hebben nu geen geschikte ruimte om 6-8 keer per jaar een kinderdisco te organiseren. Met deze partyroom, die we snel om kunnen toveren tot discopaleis mikken we op 300 kinderen die op vrijdagavond speciaal de disco bezoeken met een gemiddelde besteding van € 10,- per kind (arrangement). Concreet zijn dat €3.000,- aan inkomsten;• FAMILIEFEESTEN;We krijgen steeds meer aanvragen voor familiefeesten (groepen tussen de 20 en 45 man) die wij in onze huidige zaal niet goed kwijt kunnen. We zouden met deze partyroom pro-actief deze markt kunnen benaderen en wij zijn ervan overtuigd dat het mogelijk is om jaarlijks 12 extra familiefeesten in te boeken. Concreet €2.000,- aan extra inkomsten.;• OPSLAGRUIMTE & SPRINGKUSSENVERHUUR;De opslagruimte willen wij gaan benutten om een verhuurbedrijf van springkussens op te zetten. In eerste instantie willen we gaan werken met 3 springkussens, 2 kleine en 1 wat grotere. Dit idee is geboren omdat wij veel samenwerken met wijkverenigingen, dorpsbelangen, basisscholen, buurtverengingen, speciaal onderwijs, opvanglocaties, sportverenigingen (sponsoring) en kinderopvang organisaties. Vanuit hen krijgen we regelmatig de vraag of wij ook springkussens verhuren. Daarnaast heb ik gepolst in hoeverre zij nu gebruik maken van springkussens, welke leverancier zij hebben en waarom én tegen welke prijs & voorwaarden zij huren. Er zijn meer dan 15 bovengenoemde organisaties die dat bij ons willen huren omdat wij ook met hen samenwerken. Ook kan ik op prijs makkelijk concurreren.;Daarbij hebben wij jaarlijks zo’n 20.000 unieke kinderen en ouders op bezoek aan wie wij in de mooiweer-periode (mei t/m september) een springkussen kunnen verhuren ten behoeve van kinderfeestje buiten. Dit willen wij samen met een pakket van 6 leuke outdoorspelletjes aanbieden om te huren. Daarbij kunnen wij begeleiding faciliteren, eten/drinken/taart snoepzakjes etc. Bij slecht weer annuleren we de reservering en komen de kinderen naar Monkey Town! We geven alle bezoekers van Monkey Town een flyer met daarop onze nieuwe bedrijfsactiviteit.;In het eerste jaar mikken we voor op 50 verhuurdagen en 25 kinderfeestjes. In totaal een voorzichtige omzet van €4.500,-.;Wat is uw ervaring in deze branche?;Sinds december 2013 ben ik de eigenaar van Monkey Town. Ik ben van 2011 t/m 2013 werkzaam geweest als manager van een bedrijf met een identieke bedrijfsvoering in de fitnessbranche. Naast deze baan heb ik sinds maart 2011 een eigen onderneming. Voor vier buitenlandse bedrijven die wereldwijd werkzaam zijn in de speelgoedbranche (met licenties zoals Hello Kitty, Pixar, Mattel en Disney) behartig ik hun commerciële belangen bij grote Nederlandse retailers als AS Watson & Blokker Groep.;Daarvoor heb ik 12 jaar lang verantwoordelijke marketing-, sales-, en managementposities bekleed bij grote multinationals. Omdat ik 3 kinderen heb van 1, 7 en 9 zit ik goed in de belevingswereld van de doelgroep.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 20-07-2015 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 5,00%

€89.652 / €298.841

Kapitaalopmaat

Lening - 6,50%

€507.350 / €695.000

Geldvoorelkaar

Lening - 6,50%

€344.214 / €435.714

Kapitaalopmaat

Lening - 7,00%

€94.816 / €249.516

Kapitaalopmaat

Lening - 3,00%

€21.240 / €26.550

Lendahand

Lening - 6,00%

€790.000 / €1.000.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,00%

€315.900 / €390.000

Geldvoorelkaar