Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?
  

Logo

People's Avenue - duurzame modeinvesteer


People’s Avenue is vooruitstrevend op het gebied van duurzame mode. Door samenwerkingen te sluiten met twee bekende mode bloggers Lizzy van der Ligt en Annic van Wonderen, voormalig hockey international Taeke Taekema, Katja Schuurman, stylist Mari van de Ven, Vogue en Glamour Magzaine zetten wij het commerciele karakter van het merk extra kracht bij. Het gaat goed met ons merk en daarom zijn nu op zoek naar werkkapitaal. We vragen de investeerders van Kapitaal Op Maat een lening van € 150.000,- gedurende 48 maanden en bieden hen in ruil een rentepercentage aan van 8%. We zijn ontzettend blij dat het bewustzijn voor duurzaamheid groeiende is en willen daar graag een bijdrage aan leveren door te laten zien dat commercieel en duurzaamheid samen gaan! Het Bedrijf People’s Avenue is een Amsterdams modemerk dat zich specialiseert in duurzame mode van hoge kwaliteit. Onze kleding is biologisch, eerlijk geproduceerd en heeft een commerciële uitstraling. People’s Avenue onderscheidt zich als merk door duurzame mode toegankelijk te maken voor een breed publiek. Wij zijn vooruitstrevend op het gebied van duurzame mode en maken zoveel mogelijk gebruik van biologische en gerecyclede materialen. We dragen er tevens zorg voor dat iedereen in het hele productie traject wordt behandeld op de manier waarop we zelf ook behandeld willen worden. Om succesvol te kunnen zijn als duurzaam merk geloven wij dat de kwaliteit van de producten minstens zo goed moet zijn als die van het niet-duurzame alternatief. Naast duurzaamheid zijn kwaliteit en merkbeleving bij People’s Avenue ontzettend belangrijk. Een voorbeeld van onze voortdurende afweging tussen duurzaamheid en kwaliteit is dat wij nog wel chemische verf gebruiken, omdat de kwaliteit van biologische verf nog niet goed genoeg is. People’s Avenue zal de eerste zijn die overstapt naar biologische verf op het moment dat de kwaliteit van deze verf vergelijkbaar is met de kwaliteit van chemische verf. We zorgen er wel voor dat we de minst vervuilende variant kiezen natuurlijk. Naast het gebruik van biologisch katoen zijn wij nu aan het testen met andere duurzame textiel soorten die of biologisch zijn of gerecycled en daarna weer recyclebaar zijn. Overigens wordt het verven in onze fabriek in India gedaan met een volledig gesloten water-recycle systeem. We zijn in oktober 2015 begonnen met twee eigen winkels gevestigd in Haarlem en Utrecht die dagelijks geopend zijn. Sinds 1 maart 2016 is onze webshop live en is de wholesale aan andere winkels begonnen en wij kunnen dit jaar al winstgevend afsluiten. Door de verschillende verkoopkanalen kunnen wij snel opschalen en spreiden wij tevens het risico. 2016 heeft vooral in het teken gestaan van de opbouw en uitbreiding van onze naamsbekendheid. Waar People’s Avenue zich in onderscheidt ten opzichte van andere duurzame mode merken is dat de People, de Planet en de Profit echt op gelijke voet staan. Wij zijn er heilig van overtuigd dat er alleen op commerciële manier een duurzaam bedrijf in stand gehouden kan worden en alleen op die manier dus ook de doelen bereikt kunnen worden. De 3 People’s Avenue winkels staan in Haarlem, 60m2 aan de Grote Houtstraat 156 en in Utrecht, 180m2 aan de Choorstraat 3. In Augustus 2016 is onze derde winkel geopend in Amsterdam op de Raadhuisstraat, 120m2. People’s Avenue richt zich op de doelgroep eind 20 tot midden 40, stadse, opgeleide mensen die bewust willen leven maar vooral mooie en kwalitatieve producten willen kopen. De ‘target groep’ generatie Y leeft in de grote steden, is opgeleid en heeft verregaande interesse in duurzame producten. En zij willen sportief en gezond leven. De praktijk heeft de eerste maanden echter al geleerd dat de klantenkring veel breder is. Er komen ook jongere en oudere klanten in de winkels die zich aangetrokken voelen tot het toegankelijke karakter en de prijs/kwaliteit verhouding. Organisatie People’s Avenue B.V. is in oktober 2015 opgericht door Roland Wiechert. Roland is in 2012 begonnen met INFACT. Dit bedrijf ontwerpt en produceert bedrijfskleding voor onder andere Marqt , Bagels & Beans en maakt promotiekleding voor merken als Vogue en Victor & Rolf. People’s Avenue is volgens dezelfde waarde opgezet, maar richt zich uitsluitend op de consumentenmarkt. Het moederbedrijf LBZ B.V. heeft 100% van de aandelen. Het team van People’s Avenue op het hoofdkantoor te Amsterdam bestaat uit 5 fulltime medewerkers. Daar willen wij op korte termijn 1 nieuwe medewerker bij zoeken voor Finance en ook willen we nog 2 stagiaires voor de assistentie bij productie en marketing. We hebben inmiddels 3 winkels en hier werken rond de 20 medewerkers. De organisatie van People's Avenue heeft een adviesraad achter zich staan met grote internationale zwaargewichten die hoge functies hebben (gehad) in verschillende bedrijfstakken. Duurzame materialen Wij betrekken onze kleding bij duurzame producenten die wij zelf een paar keer per jaar bezoeken. De eerste collectie van People’s Avenue bestond voor 90% uit biologisch katoen en voor 10% uit gerecyclede PET flessen. Een greep uit onze duurzame producten: - Biologisch katoen: is katoen dat niet met chemicaliën bespoten is en er zijn geen genetisch gemodificeerde zaden gebruikt. Hierdoor is de plant sterker geworden en dat zie je aan de kwaliteit van het katoen. Het is super zacht, krimpt minder snel en ademt beter. Hierdoor is het erg comfortabel om te dragen en is de kleding van hoge kwaliteit. - Recycled PET: wordt in een deel van de kleding gebruikt. Hiermee kan er in bepaalde kleding stukken strech gemaakt worden. Tevens gaan wij dit ook gebruiken voor de binnenkant van jassen. - Biologische wol: gebruiken wij voor de wintercollectie om truien te kunnen maken. Biologische wol betekent dat de dieren op een biologische manier leven en eten en de wol wordt niet chemisch behandeld. - Lyocell: is een natuurlijk en bijzonder duurzaam materiaal. Het wordt gewonnen uit hout en kan gebruikt worden voor de meer modieuze kleding zoals zomer tops en licht vallende jurken. Omzet en Groei De ontwikkeling van het merk naar de start van de verkoop heeft slechts 5 maanden gekost. In 2 maanden is de eerste collectie ontwikkeld en de 3 maanden daarna geproduceerd. Door deze enorme tijdsdruk zijn de ontwikkelingskosten relatief hoog geweest maar desondanks blijft er een gemiddelde marge van 70%. Deze marge kan toenemen tot 80% als wij de productie kunnen verhogen. People’s Avenue maakt gebruikt van drie kanalen voor de salesstrategie: Retail, Wholesale en E-commerce. Retail is tot nu toe verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van onze omzet en bestaat uit de verkoop in de winkels van People’s Avenue, waarin wij dagelijks de grootste hoeveelheid verkoop realiseren. Het huidige E-Commerce platform is nog klein, we zijn pas sinds 1 maart 2016 begonnen met de webshop. Het laatste kanaal van de People’s Avenue sales strategie bestaat uit Wholesale, hier wordt niet gekeken naar maximale omzet op korte termijn, maar naar de kwaliteitswinkels die passen in de strategie. In 2017 zal het franchise verkoopkanaal zijn opgezet om op grote schaal veel winkels te openen in verschillende internationale steden. Het franchise-concept zal People’s Avenue internationaal meer merkbekendheid bieden en het openen van meerdere winkels biedt ons de mogelijkheid om de productie flink op te schalen en onze marges te vergroten. Onze verwachte omzet voor 2016 bedraagt € 790.000 en we verwachten dat deze in 2017 zal oplopen naar € 1.870.000,-. Financieringsbehoefte Het gaat goed met ons merk en om te kunnen groeien is een investeringsronde nodig om ons team uit te kunnen breiden en de aanstaande collectie te kunnen voorfinancieren. Er is namelijk een snel groeiende vraag naar het merk door de unieke prijs / kwaliteit verhouding en de steeds verder toenemende vraag naar eerlijke kleding. Om deze groei te kunnen bewerkstelligen moet er € 150.000,- geinvesteerd worden. We zijn daarom op zoek naar een lening van € 150.000,- gedurende 48 maanden en bieden de investeerders van Kapitaal Op Maat in ruil een rentepercentage van 8% aan. Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat? Voor ons is de bekendheid van ons merk nu het allerbelangrijkst. Crowdfunding past daarnaast erg goed bij wat wij als merk willen uitdragen. Wij zijn van deze tijd en nemen onze verantwoordelijkheid. We vonden in Kapitaal Op Maat een erg fijne partner en gaan dit avontuur vol vertrouwen met hen aan! Meer informatie? Bezoek onze website http://www.peoplesavenue.com/

Ondernemer en overweegt u crowdfunding in te zetten? Laat ons u adviseren of dat voor uw financiering de beste route is.
Projectnaam People's Avenue - duurzame mode
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 10-10-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 150.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

People’s Avenue is vooruitstrevend op het gebied van duurzame mode. Door samenwerkingen te sluiten met twee bekende mode bloggers Lizzy van der Ligt en Annic van Wonderen, voormalig hockey international Taeke Taekema, Katja Schuurman, stylist Mari van de Ven, Vogue en Glamour Magzaine zetten wij het commerciele karakter van het merk extra kracht bij. Het gaat goed met ons merk en daarom zijn nu op zoek naar werkkapitaal. We vragen de investeerders van Kapitaal Op Maat een lening van € 150.000,- gedurende 48 maanden en bieden hen in ruil een rentepercentage aan van 8%. We zijn ontzettend blij dat het bewustzijn voor duurzaamheid groeiende is en willen daar graag een bijdrage aan leveren door te laten zien dat commercieel en duurzaamheid samen gaan! Het Bedrijf People’s Avenue is een Amsterdams modemerk dat zich specialiseert in duurzame mode van hoge kwaliteit. Onze kleding is biologisch, eerlijk geproduceerd en heeft een commerciële uitstraling. People’s Avenue onderscheidt zich als merk door duurzame mode toegankelijk te maken voor een breed publiek. Wij zijn vooruitstrevend op het gebied van duurzame mode en maken zoveel mogelijk gebruik van biologische en gerecyclede materialen. We dragen er tevens zorg voor dat iedereen in het hele productie traject wordt behandeld op de manier waarop we zelf ook behandeld willen worden. Om succesvol te kunnen zijn als duurzaam merk geloven wij dat de kwaliteit van de producten minstens zo goed moet zijn als die van het niet-duurzame alternatief. Naast duurzaamheid zijn kwaliteit en merkbeleving bij People’s Avenue ontzettend belangrijk. Een voorbeeld van onze voortdurende afweging tussen duurzaamheid en kwaliteit is dat wij nog wel chemische verf gebruiken, omdat de kwaliteit van biologische verf nog niet goed genoeg is. People’s Avenue zal de eerste zijn die overstapt naar biologische verf op het moment dat de kwaliteit van deze verf vergelijkbaar is met de kwaliteit van chemische verf. We zorgen er wel voor dat we de minst vervuilende variant kiezen natuurlijk. Naast het gebruik van biologisch katoen zijn wij nu aan het testen met andere duurzame textiel soorten die of biologisch zijn of gerecycled en daarna weer recyclebaar zijn. Overigens wordt het verven in onze fabriek in India gedaan met een volledig gesloten water-recycle systeem. We zijn in oktober 2015 begonnen met twee eigen winkels gevestigd in Haarlem en Utrecht die dagelijks geopend zijn. Sinds 1 maart 2016 is onze webshop live en is de wholesale aan andere winkels begonnen en wij kunnen dit jaar al winstgevend afsluiten. Door de verschillende verkoopkanalen kunnen wij snel opschalen en spreiden wij tevens het risico. 2016 heeft vooral in het teken gestaan van de opbouw en uitbreiding van onze naamsbekendheid. Waar People’s Avenue zich in onderscheidt ten opzichte van andere duurzame mode merken is dat de People, de Planet en de Profit echt op gelijke voet staan. Wij zijn er heilig van overtuigd dat er alleen op commerciële manier een duurzaam bedrijf in stand gehouden kan worden en alleen op die manier dus ook de doelen bereikt kunnen worden. De 3 People’s Avenue winkels staan in Haarlem, 60m2 aan de Grote Houtstraat 156 en in Utrecht, 180m2 aan de Choorstraat 3. In Augustus 2016 is onze derde winkel geopend in Amsterdam op de Raadhuisstraat, 120m2. People’s Avenue richt zich op de doelgroep eind 20 tot midden 40, stadse, opgeleide mensen die bewust willen leven maar vooral mooie en kwalitatieve producten willen kopen. De ‘target groep’ generatie Y leeft in de grote steden, is opgeleid en heeft verregaande interesse in duurzame producten. En zij willen sportief en gezond leven. De praktijk heeft de eerste maanden echter al geleerd dat de klantenkring veel breder is. Er komen ook jongere en oudere klanten in de winkels die zich aangetrokken voelen tot het toegankelijke karakter en de prijs/kwaliteit verhouding. Organisatie People’s Avenue B.V. is in oktober 2015 opgericht door Roland Wiechert. Roland is in 2012 begonnen met INFACT. Dit bedrijf ontwerpt en produceert bedrijfskleding voor onder andere Marqt , Bagels & Beans en maakt promotiekleding voor merken als Vogue en Victor & Rolf. People’s Avenue is volgens dezelfde waarde opgezet, maar richt zich uitsluitend op de consumentenmarkt. Het moederbedrijf LBZ B.V. heeft 100% van de aandelen. Het team van People’s Avenue op het hoofdkantoor te Amsterdam bestaat uit 5 fulltime medewerkers. Daar willen wij op korte termijn 1 nieuwe medewerker bij zoeken voor Finance en ook willen we nog 2 stagiaires voor de assistentie bij productie en marketing. We hebben inmiddels 3 winkels en hier werken rond de 20 medewerkers. De organisatie van People's Avenue heeft een adviesraad achter zich staan met grote internationale zwaargewichten die hoge functies hebben (gehad) in verschillende bedrijfstakken. Duurzame materialen Wij betrekken onze kleding bij duurzame producenten die wij zelf een paar keer per jaar bezoeken. De eerste collectie van People’s Avenue bestond voor 90% uit biologisch katoen en voor 10% uit gerecyclede PET flessen. Een greep uit onze duurzame producten: - Biologisch katoen: is katoen dat niet met chemicaliën bespoten is en er zijn geen genetisch gemodificeerde zaden gebruikt. Hierdoor is de plant sterker geworden en dat zie je aan de kwaliteit van het katoen. Het is super zacht, krimpt minder snel en ademt beter. Hierdoor is het erg comfortabel om te dragen en is de kleding van hoge kwaliteit. - Recycled PET: wordt in een deel van de kleding gebruikt. Hiermee kan er in bepaalde kleding stukken strech gemaakt worden. Tevens gaan wij dit ook gebruiken voor de binnenkant van jassen. - Biologische wol: gebruiken wij voor de wintercollectie om truien te kunnen maken. Biologische wol betekent dat de dieren op een biologische manier leven en eten en de wol wordt niet chemisch behandeld. - Lyocell: is een natuurlijk en bijzonder duurzaam materiaal. Het wordt gewonnen uit hout en kan gebruikt worden voor de meer modieuze kleding zoals zomer tops en licht vallende jurken. Omzet en Groei De ontwikkeling van het merk naar de start van de verkoop heeft slechts 5 maanden gekost. In 2 maanden is de eerste collectie ontwikkeld en de 3 maanden daarna geproduceerd. Door deze enorme tijdsdruk zijn de ontwikkelingskosten relatief hoog geweest maar desondanks blijft er een gemiddelde marge van 70%. Deze marge kan toenemen tot 80% als wij de productie kunnen verhogen. People’s Avenue maakt gebruikt van drie kanalen voor de salesstrategie: Retail, Wholesale en E-commerce. Retail is tot nu toe verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van onze omzet en bestaat uit de verkoop in de winkels van People’s Avenue, waarin wij dagelijks de grootste hoeveelheid verkoop realiseren. Het huidige E-Commerce platform is nog klein, we zijn pas sinds 1 maart 2016 begonnen met de webshop. Het laatste kanaal van de People’s Avenue sales strategie bestaat uit Wholesale, hier wordt niet gekeken naar maximale omzet op korte termijn, maar naar de kwaliteitswinkels die passen in de strategie. In 2017 zal het franchise verkoopkanaal zijn opgezet om op grote schaal veel winkels te openen in verschillende internationale steden. Het franchise-concept zal People’s Avenue internationaal meer merkbekendheid bieden en het openen van meerdere winkels biedt ons de mogelijkheid om de productie flink op te schalen en onze marges te vergroten. Onze verwachte omzet voor 2016 bedraagt € 790.000 en we verwachten dat deze in 2017 zal oplopen naar € 1.870.000,-. Financieringsbehoefte Het gaat goed met ons merk en om te kunnen groeien is een investeringsronde nodig om ons team uit te kunnen breiden en de aanstaande collectie te kunnen voorfinancieren. Er is namelijk een snel groeiende vraag naar het merk door de unieke prijs / kwaliteit verhouding en de steeds verder toenemende vraag naar eerlijke kleding. Om deze groei te kunnen bewerkstelligen moet er € 150.000,- geinvesteerd worden. We zijn daarom op zoek naar een lening van € 150.000,- gedurende 48 maanden en bieden de investeerders van Kapitaal Op Maat in ruil een rentepercentage van 8% aan. Waarom Crowdfunding via Kapitaal Op Maat? Voor ons is de bekendheid van ons merk nu het allerbelangrijkst. Crowdfunding past daarnaast erg goed bij wat wij als merk willen uitdragen. Wij zijn van deze tijd en nemen onze verantwoordelijkheid. We vonden in Kapitaal Op Maat een erg fijne partner en gaan dit avontuur vol vertrouwen met hen aan! Meer informatie? Bezoek onze website http://www.peoplesavenue.com/

Bron: Kapitaalopmaat d.d. 10-10-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000

Lening - 8,00%

€0 / €800.000

Max Crowdfund

Lening - 3,00%

€0 / €355.000

Waardevoorjegeld

Lening - 3,00%

€320.000 / €400.000

Lendahand

Lening - 5,00%

€344.000 / €400.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,00%

€400.000 / €500.000

Lendahand