Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?
  

Logo

Het concept Rawa Secrets produceert en verkoopt bewezen kwalitatief hoogwaardige producten – zoals parfums en huidverzorgingsproducten - die een gelijkwaardige beleving en kwaliteit bieden als de bekende topmerken. Echter tegen een acceptabele prijs zodat het bereikbaar is voor het grote publiek. Voor een topmerk als Chanel N5 betaal je al gauw euro 92,- voor 50 ml. De kostprijs ligt echter tussen de 5-8 euro, zo heeft de Rekenkamer van de VPRO geanalyseerd en uitgezocht. Het zijn de markering-, distributie- en retailkosten die het zo duur maken. Deze kosten heeft Rawa Secrets niet! Unique Selling Points De producten worden speciaal voor Rawa Secrets ontwikkelt en er wordt gebruik gemaakt van de beste van de beste ingrediënten. - Ieder product heeft haar eigen ‘secret’; een speciaal ingrediënt - De producten hebben een luxe uitstraling, zijn natuurlijk en hebben bijzondere geuren - De producten zijn alleen te koop via een uniek salessysteem waar advies, uitleg, flexibiliteit en passie voorop staan. - Rawa Secrets verkoopt voornamelijk verbruiksartikelen waardoor de omloopsnelheid hoog is. - De microvezel producten (o.a de huidreinigingswashandje) zijn gemaakt van een hele bijzondere microvezel die erg zacht is voor de huid en zeer goed reinigt; een bijzonder combinatie. - Rawa Secrets biedt aan iedereen met een ondernemersgeest de mogelijkheid om flexibel (parttime/fulltime, eigen tijd indelen) te kunnen werken; van student tot herintreder, van jonge moeder tot gepensioneerden. Verdienmodel De producten van Rawa Secrets zijn exclusief verkrijgbaar via de RS Webshop, RS HomeShop, RS One Day Shop. Deze worden gepromoot door het RS netwerk. Het RS netwerk bestaat uit Rawa Ondernemers, Rawa Pro’s (van Promoter en Professional) en Rawa Fan’s. Zij geven tijdens demonstraties advies en uitleg over de producten en zij verspreiden hun digitale visitekaartje. Door een unieke code die ze eenvoudig middels het digitale visitekaartje aan hun klanten geven, ontvangen zij verdiensten over de (na)bestellingen. Dat levert een voortdurende bron van inkomsten op. Uiteindelijk is het doel om zoveel mogelijk traffic te generen naar de RS Webshop. De prijzen van de RS producten liggen tussen de € 10,- en € 45,-. Tot nu toe bereikt - Vijf investeerders gevonden: totaal € 100.000. - De huidverzorgingslijn is ontwikkeld en heeft alle stabiliteitstesten doorstaan, waardoor ze allemaal gecertificeerd zijn. - Alle parfums zijn uitgezocht en getest. - Naam en logo zijn vastgelegd. - Verpakkingen zijn ontworpen. - Design website en de intelligentie m.b.t. unieke verdienmodel zijn gereed en getest. - Logistiek is onderzocht en met partijen contracten opgesteld (verzending). - Vele vruchtbare netwerk gesprekken gevoerd om RS Ondernemers en RS Pro’s te werven. Benodigde investering en gebruik van het geld Wij zijn opzoek naar een investering van € 40.000. Hiermee willen we marktrijp worden: de productie verder opstarten, diverse verpakkingen bestellen, de website definitief maken (o.a fotografie en communicatie) en voorraad opbouwen. Voor de investeerder Om Rawa Secrets werkelijkheid te laten worden en om ons doel te bereiken hebben wij jullie steun nodig. Al vanaf € 20,- word je mede-eigenaar en onderdeel van een groeiend bedrijf met wereldwijde potentie! Je investering wordt extra aantrekkelijk: Ieder nieuwe aandeelhouder kan zelf onze producten extra voordelig ervaren: voor het bedrag wat u inlegt, mag u voor hetzelfde bedrag producten inkopen tegen 50% korting! Stel: U investeert in Rawa Secrets met € 120,-, dan kunt u bijvoorbeeld twee huidverzorgingsproducten en twee parfums kopen ter waarde van € 120,- samen voor de prijs van € 60,-. Stagiaire Marketing & Communicatie Carmen is student marketing, communicatie & media aan de Hogeschool van Amsterdam. Haar interesses liggen in de online marketing en Social Media. Bij Rawa Secrets is zij verantwoordelijk voor de opzet en uitwerking van het marketingplan. ‘Stage lopen bij een start-up als Rawa Secrets is ontzettend leerzaam. Gezamenlijk naar een doel toe werken is inspirerend en geeft veel energie’ . Het product Dat een parfum en een huidverzorgingsproduct met een hoge kwaliteit zo duur zijn, wilden wij graag verder onderzoeken. De kostprijs versus consumentenprijs blijkt ver uit elkaar te liggen; het zijn puur de marketing-, retail- en distributie kosten plus de psychologische mindset dat een topmerk ‘goed is’ wat het product zo duur maakt. Dat bracht ons op het idee om parfums en huidverzorgings-producten te ontwikkelen en te produceren die dezelfde beleving en kwaliteit hebben als de topmerken. Daarnaast produceren en verkopen we hele bijzondere microvezelproducten met een zeer hoge kwaliteit. Ook deze producten (o.a de huidreinigingswashandjes) zijn aantrekkelijker geprijsd dan de eveneens duurdere bekende merken. Uniek De producten worden exclusief voor Rawa Secrets ontwikkeld en geproduceerd. Rawa Secrets maakt gebruikt van ingrediënten met bewezen hoogwaardige kwaliteit. Testresultaten laten dit ook zien. Ieder product heeft zijn eigen certificaat. Tevens hebben de producten een luxe uitstraling en zijn ze aantrekkelijk geprijsd. Hierdoor zijn de producten bereikbaar voor het grote publiek. Daarnaast is uniek aan Rawa Secrets dat de producten alleen te koop zijn via een uniek Salessysteem waar advies, flexibiliteit en passie voorop staan. Door een unieke code die de Ondernemers, Pro’s en Fans van Rawa Secrets aan hun klanten geven, ontvangen zij verdiensten over de nabestellingen. Dat levert voor hun een voortdurende bron van inkomsten op. Extra enthousiasme wordt hierdoor gecreëerd om te producten en de RS WebShop te promoten. Een RS Ondernemer en RS Pro hoeft niet te investeren in producten. Bij het aangaan van een samenwerkingsovereenkomst met RS ontvangen de RS Pro’s en RS Ondernemers een starterspakket t.w.v. € 2.400,- (consumentenprijs). Kostprijs € 600,-. Alle Ondernemers en Pro’s krijgen een producttraining bij het starten. Om up-to-date te blijven en informatie over nieuwe producten te ontvangen, volgen zij minimaal twee keer per jaar een producttraining en bijscholingstraining. Verdienmodel De producten van Rawa Secrets zijn exclusief verkrijgbaar via de RS Webshop, RS HomeShop, RS One Day Shop. Deze worden gepromoot door het RS netwerk. Het RS netwerk bestaat uit Rawa Ondernemers, Rawa Pro’s (van Promoter en Professional) en Rawa Fan’s. Zij geven tijdens demonstraties advies en uitleg over de producten en zij verspreiden hun digitale visitekaartje. Door een unieke code die ze eenvoudig middels het digitale visitekaartje aan hun klanten geven, ontvangen zij verdiensten over de (na)bestellingen. Dat levert een voortdurende bron van inkomsten op. Uiteindelijk is het doel om zoveel mogelijk traffic te generen naar de RS Webshop. De prijzen van de RS producten liggen tussen de € 10,- en € 45,-. Schaalbaarheid De organisatie van Rawa Secrets is qua productie en verkoop zo ingericht dat de schaalbaarheid groot is. De productie vindt grotendeels in Nederland plaats. Het bedrijf dat voor Rawa Secrets de producten ontwikkelt en produceert heeft reeds meerdere gerenommeerde merken voor andere bedrijven geleverd. De logistiek m.b.t. verzending van de bestellingen uit RS WebShop worden centraal vanuit Nederland verstuurd. Met dit bedrijf hebben we een samenwerkingsovereenkomst. We starten in Nederland met het uitrollen van ons concept zodat naamsbekendheid wordt opgebouwd. Bij bewezen succes rollen we het uit naar andere landen. Nu al lopen er gesprekken met importeurs buiten Nederland die geïnteresseerd zijn. Om de naamsbekendheid uit te breiden en om tegelijkertijd Ondernemers, Pro’s en Fans te werven gaan we ook op beurzen staan: denk aan bijv. Libelle zomerweek, Margriets Winterfair, de Christmas fair, schoonheidsspecialisten beurs en de Huishoudbeurs. Huidige status De productlijn is gedefinieerd, ontwikkeld, getest en klaar voor productie. We starten met: - Parfums: 80 parfums (60 damesgeuren en 20 herengeuren) - Beauty: 20 huidverzorgingsproducten producten: van een Cleansinggel o.b.v. Sugragel tot liftingcrème o.b.v. Illipe Butter, van een Lifttreatment o.b.v. frambozenolie tot een Facial Oil Treatment o.b.v. 9 verschillende oliën. Verdere ontwikkelingen Zodra de verkoop goed loopt, het netwerk zich goed ontwikkeld heeft, gaan we onze productlijnen uitbreiden met producten die ook in onze filosofie passen: het bieden van een gelijkwaardige kwaliteit en beleving als de topmerken echter tegen een acceptabele prijs. Markt Doelgroep Rawa Secrets focust zich op: - de gemiddelde consument – overwegend vrouw. - in de leeftijd van 18-80 die (veel) aandacht besteden aan uiterlijke verzorging en dat belangrijk vinden - belang hechten aan goede product uitleg over de juiste werking van het product - gevoelig zijn voor sfeer en design - het gebruik als een beleving ervaren - zichzelf verwennen met de aanschaf van de producten - de producten van Rawa Secrets ook graag cadeau geven. De consument wordt al een RS Fan bij aankoop van een bedrag > € 50,-. Iedere Fan krijgt een percentage korting op haar vervolg bestellingen. Bovendien kan zij door mond-op-mond reclame te maken en haar digitaal visitekaartje af te geven punten verdienen die zij kan inzetten voor het kopen van meer RS producten. Marktomvang Als indicatie gaan wij uit van de gemiddelde consument op de Nederlandse markt. Concurrentie Er zijn meerdere partijen die via directe verkoop hun producten verkopen. Wij onderscheiden ons door onze aantrekkelijke prijs, ons advies, de uitstraling en het verkoopsysteem. Huidige klanten Rawa Secrets gaat in april dit jaar van start met de verkoop van haar producten. De mensen aan wie wij het animatiefilmpje hebben laten zien zijn erg enthousiast en is het direct duidelijk. Wie wil dat nu niet: prachtige producten die dezelfde beleving en kwaliteit hebben als de topmerken, echter aanzienlijk goedkoper! Feedback van klanten Het testteam die de producten een aantal weken hebben getest op o.a. werking, geur, structuur en prijs waren allen onverdeeld heel enthousiast van de producten. Sales Verkoopverhaal De producten van Rawa Secrets behoeven persoonlijk advies en het uitproberen ervan ter plekke (het beleven). Dan alleen kan de consument overtuigt en enthousiast worden (kwaliteit). De producten zijn zo geprijsd dat het toegankelijk is voor iedereen. Wij maken het impossible possible. Ieder product van Rawa Secrets heeft haar eigen verhaal. That’s the Secret. Gedaan tot nu toe We hebben een Showroom die zo is ingericht dat in een huiselijke omgeving producttrainingen, interesse gesprekken met toekomstige Ondernemers en Pro’s, RS One Day Shops en Workshops gehouden kunnen worden. Alle producten staan in de showroom zo opgesteld dat men direct een live beeld krijgt van de producten en een beeld krijgt hoe een RS HomeShop en een RS One Day Shop ingericht kan worden. Marketing & sales kanalen De producten worden verkocht via de RS WebShop, RS HomeShop en RS OneDay Shops. Het RS netwerk – de RS Ondernemers, RS Pro’s en RS Fans, geven advies en uitleg over de producten. Tevens geven zij – waar ze ook zijn – hun digitale visitekaartje af waar hun code opstaat. De consument kan met de code inloggen bij de RS WebShop om de producten te bekijken en (na) te bestellen. Rawa Secrets maakt gebruik van directe Verkoop waardoor zij niet afhankelijk zijn van de grote retailketens zoals Douglas, Pour Vous en Bijenkorf etc.. Daarnaast heeft Rawa Secrets een eigen Facebookpagina waarop alle acties, informatie, filmpjes etc. te zien zijn. De RS Pros om dit te realiseren. Financiën Verwachte omzet De verwachte omzet over de eerste 3 jaar, start 1april 2016: Boekjaar 2016 : € 175.000 Boekjaar 2017 : € 500.000 Boekjaar 2018: € 1.250.000 Boekjaar 2019: € 2.500.000 Aannames Als doelstelling hebben we om op 1 april 2016 van start te gaan met de RS Webshop verkopen. Daarnaast gaan we verder met het werven van RS Ondernemers en RS Pro’s zodat zij ook snel met RS One Day Shops en RS HomeShops kunnen starten. De verkoopprijs van de producten liggen tussen de € 10,- en 44,50. RS Pro’s en RS Fan’s brengen minimaal € 500,- omzet per jaar door consumenten te motiveren hetgeen zeer laag is (redelijk is € 150,-per maand, aldus € 1.800,- per jaar). De marge van de RS Ondernemers is ook zeer conservatief ingeschat. Tot nu toe geinvesteerd Er is nu in totaal € 100.000 geïnvesteerd door vijf investeerders. Deze investeringen zijn onder andere aangewend voor de opstartkosten (deels op basis van afschrijvingen): businessplan, ontwikkeling producten, design/website ontwikkeling, merkenregistratie, ontwerp verpakkingen, markonderzoek, stabiliteitstesten en eerste voorraadbestellingen. Investeringsbehoefte De totale investeringsbehoefte is begroot op € 140.000. Met Crowdfunding willen wij € 40.000 funding realiseren. Daarbij geven wij 6% van de aandelen uit. Gebruik van de opgehaalde gelden De funding is bestemd voor: opstarten productie, bestellen diverse verpakkingen, inrichten showroom en definitief maken website (o.a fotografie en communicatie). Rendement Rawa Secrets realiseert, zoals is geprognotiseerd, een omzetgroei van ruim € 175.000 in 2016 (start 1 april) naar ruim € 2.500.000 in 2019. Het cumulatieve bedrijfsresultaat zal dan € 1.062.000 zijn. Deze cijfers zijn gebaseerd op het groeiende netwerk van Rawa Secrets in Nederland. Verkoop in het buitenland ligt in de lijn van verwachting zodra het concept is bewezen in Nederland. Risico's Het grootste risico zit in de opbouw van het netwerk. Het vinden van de juiste RS Ondernemers en RS Pro’s en de snelheid waarmee zij de markt bewerken. Echter door de ervaring m.b.t Groene Beer netwerk weten we wat het betekent om in 3-5 jaar een mooi internationaal netwerk op te bouwen. Productprestaties Door te werken met gerenommeerde parfum en cosmetica fabrikanten, zijn we er zeker van dat we de beste van de best mogelijke producten hebben ontwikkeld. Er is op generlei wijze bespaard op kwaliteit en uitstraling. Diverse testen hebben bewezen dat geur, uitstraling, kwaliteit en beleving zeer goed matchen met de verwachting(en) van de consument.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam Rawa Secrets!
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 08-03-2016
Type financiering Aandelen
Streefbedrag € 50.000
Rente 0,00%
Looptijd (in maanden) 0 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Werkkapitaal

Het concept Rawa Secrets produceert en verkoopt bewezen kwalitatief hoogwaardige producten – zoals parfums en huidverzorgingsproducten - die een gelijkwaardige beleving en kwaliteit bieden als de bekende topmerken. Echter tegen een acceptabele prijs zodat het bereikbaar is voor het grote publiek. Voor een topmerk als Chanel N5 betaal je al gauw euro 92,- voor 50 ml. De kostprijs ligt echter tussen de 5-8 euro, zo heeft de Rekenkamer van de VPRO geanalyseerd en uitgezocht. Het zijn de markering-, distributie- en retailkosten die het zo duur maken. Deze kosten heeft Rawa Secrets niet! Unique Selling Points De producten worden speciaal voor Rawa Secrets ontwikkelt en er wordt gebruik gemaakt van de beste van de beste ingrediënten. - Ieder product heeft haar eigen ‘secret’; een speciaal ingrediënt - De producten hebben een luxe uitstraling, zijn natuurlijk en hebben bijzondere geuren - De producten zijn alleen te koop via een uniek salessysteem waar advies, uitleg, flexibiliteit en passie voorop staan. - Rawa Secrets verkoopt voornamelijk verbruiksartikelen waardoor de omloopsnelheid hoog is. - De microvezel producten (o.a de huidreinigingswashandje) zijn gemaakt van een hele bijzondere microvezel die erg zacht is voor de huid en zeer goed reinigt; een bijzonder combinatie. - Rawa Secrets biedt aan iedereen met een ondernemersgeest de mogelijkheid om flexibel (parttime/fulltime, eigen tijd indelen) te kunnen werken; van student tot herintreder, van jonge moeder tot gepensioneerden. Verdienmodel De producten van Rawa Secrets zijn exclusief verkrijgbaar via de RS Webshop, RS HomeShop, RS One Day Shop. Deze worden gepromoot door het RS netwerk. Het RS netwerk bestaat uit Rawa Ondernemers, Rawa Pro’s (van Promoter en Professional) en Rawa Fan’s. Zij geven tijdens demonstraties advies en uitleg over de producten en zij verspreiden hun digitale visitekaartje. Door een unieke code die ze eenvoudig middels het digitale visitekaartje aan hun klanten geven, ontvangen zij verdiensten over de (na)bestellingen. Dat levert een voortdurende bron van inkomsten op. Uiteindelijk is het doel om zoveel mogelijk traffic te generen naar de RS Webshop. De prijzen van de RS producten liggen tussen de € 10,- en € 45,-. Tot nu toe bereikt - Vijf investeerders gevonden: totaal € 100.000. - De huidverzorgingslijn is ontwikkeld en heeft alle stabiliteitstesten doorstaan, waardoor ze allemaal gecertificeerd zijn. - Alle parfums zijn uitgezocht en getest. - Naam en logo zijn vastgelegd. - Verpakkingen zijn ontworpen. - Design website en de intelligentie m.b.t. unieke verdienmodel zijn gereed en getest. - Logistiek is onderzocht en met partijen contracten opgesteld (verzending). - Vele vruchtbare netwerk gesprekken gevoerd om RS Ondernemers en RS Pro’s te werven. Benodigde investering en gebruik van het geld Wij zijn opzoek naar een investering van € 40.000. Hiermee willen we marktrijp worden: de productie verder opstarten, diverse verpakkingen bestellen, de website definitief maken (o.a fotografie en communicatie) en voorraad opbouwen. Voor de investeerder Om Rawa Secrets werkelijkheid te laten worden en om ons doel te bereiken hebben wij jullie steun nodig. Al vanaf € 20,- word je mede-eigenaar en onderdeel van een groeiend bedrijf met wereldwijde potentie! Je investering wordt extra aantrekkelijk: Ieder nieuwe aandeelhouder kan zelf onze producten extra voordelig ervaren: voor het bedrag wat u inlegt, mag u voor hetzelfde bedrag producten inkopen tegen 50% korting! Stel: U investeert in Rawa Secrets met € 120,-, dan kunt u bijvoorbeeld twee huidverzorgingsproducten en twee parfums kopen ter waarde van € 120,- samen voor de prijs van € 60,-. Stagiaire Marketing & Communicatie Carmen is student marketing, communicatie & media aan de Hogeschool van Amsterdam. Haar interesses liggen in de online marketing en Social Media. Bij Rawa Secrets is zij verantwoordelijk voor de opzet en uitwerking van het marketingplan. ‘Stage lopen bij een start-up als Rawa Secrets is ontzettend leerzaam. Gezamenlijk naar een doel toe werken is inspirerend en geeft veel energie’ . Het product Dat een parfum en een huidverzorgingsproduct met een hoge kwaliteit zo duur zijn, wilden wij graag verder onderzoeken. De kostprijs versus consumentenprijs blijkt ver uit elkaar te liggen; het zijn puur de marketing-, retail- en distributie kosten plus de psychologische mindset dat een topmerk ‘goed is’ wat het product zo duur maakt. Dat bracht ons op het idee om parfums en huidverzorgings-producten te ontwikkelen en te produceren die dezelfde beleving en kwaliteit hebben als de topmerken. Daarnaast produceren en verkopen we hele bijzondere microvezelproducten met een zeer hoge kwaliteit. Ook deze producten (o.a de huidreinigingswashandjes) zijn aantrekkelijker geprijsd dan de eveneens duurdere bekende merken. Uniek De producten worden exclusief voor Rawa Secrets ontwikkeld en geproduceerd. Rawa Secrets maakt gebruikt van ingrediënten met bewezen hoogwaardige kwaliteit. Testresultaten laten dit ook zien. Ieder product heeft zijn eigen certificaat. Tevens hebben de producten een luxe uitstraling en zijn ze aantrekkelijk geprijsd. Hierdoor zijn de producten bereikbaar voor het grote publiek. Daarnaast is uniek aan Rawa Secrets dat de producten alleen te koop zijn via een uniek Salessysteem waar advies, flexibiliteit en passie voorop staan. Door een unieke code die de Ondernemers, Pro’s en Fans van Rawa Secrets aan hun klanten geven, ontvangen zij verdiensten over de nabestellingen. Dat levert voor hun een voortdurende bron van inkomsten op. Extra enthousiasme wordt hierdoor gecreëerd om te producten en de RS WebShop te promoten. Een RS Ondernemer en RS Pro hoeft niet te investeren in producten. Bij het aangaan van een samenwerkingsovereenkomst met RS ontvangen de RS Pro’s en RS Ondernemers een starterspakket t.w.v. € 2.400,- (consumentenprijs). Kostprijs € 600,-. Alle Ondernemers en Pro’s krijgen een producttraining bij het starten. Om up-to-date te blijven en informatie over nieuwe producten te ontvangen, volgen zij minimaal twee keer per jaar een producttraining en bijscholingstraining. Verdienmodel De producten van Rawa Secrets zijn exclusief verkrijgbaar via de RS Webshop, RS HomeShop, RS One Day Shop. Deze worden gepromoot door het RS netwerk. Het RS netwerk bestaat uit Rawa Ondernemers, Rawa Pro’s (van Promoter en Professional) en Rawa Fan’s. Zij geven tijdens demonstraties advies en uitleg over de producten en zij verspreiden hun digitale visitekaartje. Door een unieke code die ze eenvoudig middels het digitale visitekaartje aan hun klanten geven, ontvangen zij verdiensten over de (na)bestellingen. Dat levert een voortdurende bron van inkomsten op. Uiteindelijk is het doel om zoveel mogelijk traffic te generen naar de RS Webshop. De prijzen van de RS producten liggen tussen de € 10,- en € 45,-. Schaalbaarheid De organisatie van Rawa Secrets is qua productie en verkoop zo ingericht dat de schaalbaarheid groot is. De productie vindt grotendeels in Nederland plaats. Het bedrijf dat voor Rawa Secrets de producten ontwikkelt en produceert heeft reeds meerdere gerenommeerde merken voor andere bedrijven geleverd. De logistiek m.b.t. verzending van de bestellingen uit RS WebShop worden centraal vanuit Nederland verstuurd. Met dit bedrijf hebben we een samenwerkingsovereenkomst. We starten in Nederland met het uitrollen van ons concept zodat naamsbekendheid wordt opgebouwd. Bij bewezen succes rollen we het uit naar andere landen. Nu al lopen er gesprekken met importeurs buiten Nederland die geïnteresseerd zijn. Om de naamsbekendheid uit te breiden en om tegelijkertijd Ondernemers, Pro’s en Fans te werven gaan we ook op beurzen staan: denk aan bijv. Libelle zomerweek, Margriets Winterfair, de Christmas fair, schoonheidsspecialisten beurs en de Huishoudbeurs. Huidige status De productlijn is gedefinieerd, ontwikkeld, getest en klaar voor productie. We starten met: - Parfums: 80 parfums (60 damesgeuren en 20 herengeuren) - Beauty: 20 huidverzorgingsproducten producten: van een Cleansinggel o.b.v. Sugragel tot liftingcrème o.b.v. Illipe Butter, van een Lifttreatment o.b.v. frambozenolie tot een Facial Oil Treatment o.b.v. 9 verschillende oliën. Verdere ontwikkelingen Zodra de verkoop goed loopt, het netwerk zich goed ontwikkeld heeft, gaan we onze productlijnen uitbreiden met producten die ook in onze filosofie passen: het bieden van een gelijkwaardige kwaliteit en beleving als de topmerken echter tegen een acceptabele prijs. Markt Doelgroep Rawa Secrets focust zich op: - de gemiddelde consument – overwegend vrouw. - in de leeftijd van 18-80 die (veel) aandacht besteden aan uiterlijke verzorging en dat belangrijk vinden - belang hechten aan goede product uitleg over de juiste werking van het product - gevoelig zijn voor sfeer en design - het gebruik als een beleving ervaren - zichzelf verwennen met de aanschaf van de producten - de producten van Rawa Secrets ook graag cadeau geven. De consument wordt al een RS Fan bij aankoop van een bedrag > € 50,-. Iedere Fan krijgt een percentage korting op haar vervolg bestellingen. Bovendien kan zij door mond-op-mond reclame te maken en haar digitaal visitekaartje af te geven punten verdienen die zij kan inzetten voor het kopen van meer RS producten. Marktomvang Als indicatie gaan wij uit van de gemiddelde consument op de Nederlandse markt. Concurrentie Er zijn meerdere partijen die via directe verkoop hun producten verkopen. Wij onderscheiden ons door onze aantrekkelijke prijs, ons advies, de uitstraling en het verkoopsysteem. Huidige klanten Rawa Secrets gaat in april dit jaar van start met de verkoop van haar producten. De mensen aan wie wij het animatiefilmpje hebben laten zien zijn erg enthousiast en is het direct duidelijk. Wie wil dat nu niet: prachtige producten die dezelfde beleving en kwaliteit hebben als de topmerken, echter aanzienlijk goedkoper! Feedback van klanten Het testteam die de producten een aantal weken hebben getest op o.a. werking, geur, structuur en prijs waren allen onverdeeld heel enthousiast van de producten. Sales Verkoopverhaal De producten van Rawa Secrets behoeven persoonlijk advies en het uitproberen ervan ter plekke (het beleven). Dan alleen kan de consument overtuigt en enthousiast worden (kwaliteit). De producten zijn zo geprijsd dat het toegankelijk is voor iedereen. Wij maken het impossible possible. Ieder product van Rawa Secrets heeft haar eigen verhaal. That’s the Secret. Gedaan tot nu toe We hebben een Showroom die zo is ingericht dat in een huiselijke omgeving producttrainingen, interesse gesprekken met toekomstige Ondernemers en Pro’s, RS One Day Shops en Workshops gehouden kunnen worden. Alle producten staan in de showroom zo opgesteld dat men direct een live beeld krijgt van de producten en een beeld krijgt hoe een RS HomeShop en een RS One Day Shop ingericht kan worden. Marketing & sales kanalen De producten worden verkocht via de RS WebShop, RS HomeShop en RS OneDay Shops. Het RS netwerk – de RS Ondernemers, RS Pro’s en RS Fans, geven advies en uitleg over de producten. Tevens geven zij – waar ze ook zijn – hun digitale visitekaartje af waar hun code opstaat. De consument kan met de code inloggen bij de RS WebShop om de producten te bekijken en (na) te bestellen. Rawa Secrets maakt gebruik van directe Verkoop waardoor zij niet afhankelijk zijn van de grote retailketens zoals Douglas, Pour Vous en Bijenkorf etc.. Daarnaast heeft Rawa Secrets een eigen Facebookpagina waarop alle acties, informatie, filmpjes etc. te zien zijn. De RS Pros om dit te realiseren. Financiën Verwachte omzet De verwachte omzet over de eerste 3 jaar, start 1april 2016: Boekjaar 2016 : € 175.000 Boekjaar 2017 : € 500.000 Boekjaar 2018: € 1.250.000 Boekjaar 2019: € 2.500.000 Aannames Als doelstelling hebben we om op 1 april 2016 van start te gaan met de RS Webshop verkopen. Daarnaast gaan we verder met het werven van RS Ondernemers en RS Pro’s zodat zij ook snel met RS One Day Shops en RS HomeShops kunnen starten. De verkoopprijs van de producten liggen tussen de € 10,- en 44,50. RS Pro’s en RS Fan’s brengen minimaal € 500,- omzet per jaar door consumenten te motiveren hetgeen zeer laag is (redelijk is € 150,-per maand, aldus € 1.800,- per jaar). De marge van de RS Ondernemers is ook zeer conservatief ingeschat. Tot nu toe geinvesteerd Er is nu in totaal € 100.000 geïnvesteerd door vijf investeerders. Deze investeringen zijn onder andere aangewend voor de opstartkosten (deels op basis van afschrijvingen): businessplan, ontwikkeling producten, design/website ontwikkeling, merkenregistratie, ontwerp verpakkingen, markonderzoek, stabiliteitstesten en eerste voorraadbestellingen. Investeringsbehoefte De totale investeringsbehoefte is begroot op € 140.000. Met Crowdfunding willen wij € 40.000 funding realiseren. Daarbij geven wij 6% van de aandelen uit. Gebruik van de opgehaalde gelden De funding is bestemd voor: opstarten productie, bestellen diverse verpakkingen, inrichten showroom en definitief maken website (o.a fotografie en communicatie). Rendement Rawa Secrets realiseert, zoals is geprognotiseerd, een omzetgroei van ruim € 175.000 in 2016 (start 1 april) naar ruim € 2.500.000 in 2019. Het cumulatieve bedrijfsresultaat zal dan € 1.062.000 zijn. Deze cijfers zijn gebaseerd op het groeiende netwerk van Rawa Secrets in Nederland. Verkoop in het buitenland ligt in de lijn van verwachting zodra het concept is bewezen in Nederland. Risico's Het grootste risico zit in de opbouw van het netwerk. Het vinden van de juiste RS Ondernemers en RS Pro’s en de snelheid waarmee zij de markt bewerken. Echter door de ervaring m.b.t Groene Beer netwerk weten we wat het betekent om in 3-5 jaar een mooi internationaal netwerk op te bouwen. Productprestaties Door te werken met gerenommeerde parfum en cosmetica fabrikanten, zijn we er zeker van dat we de beste van de best mogelijke producten hebben ontwikkeld. Er is op generlei wijze bespaard op kwaliteit en uitstraling. Diverse testen hebben bewezen dat geur, uitstraling, kwaliteit en beleving zeer goed matchen met de verwachting(en) van de consument.

Bron: Symbid d.d. 08-03-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Symbid
Platformlink Ga naar Symbid
Oprichtingsjaar platform 2011
Minimum investeringsbedrag € 20 per project
Investeringskosten Eenmalige administratie 1,0% van uw investering; per transactie kosten van de bank

Lening - 7,00%

€94.816 / €249.516

Kapitaalopmaat

Lening - 6,50%

€344.214 / €435.714

Kapitaalopmaat

Lening - 5,00%

€89.652 / €298.841

Kapitaalopmaat

Lening - 3,00%

€24.520 / €30.650

Lendahand

Lening - 5,00%

€400.000 / €500.000

Lendahand

Lening - 4,00%

€160.000 / €200.000

Lendahand

Lening - 5,00%

€315.900 / €390.000

Geldvoorelkaar

Lening - 3,00%

€22.120 / €27.650

Lendahand