Zelf op zoek naar financiering?
  

Logo

Wat is uw drive geweest om een horeca-onderneming te gaan starten? Ik ben Daan Hoogeveen. Ik kom uit een ondernemende familie en vanaf mijn 18e ben ik al gedreven om een eigen onderneming te starten. 7 jaar geleden ben ik van start gegaan op basis van freelance kok. Naast het freelance werk exploiteer ik met succes een biologisch en duurzaam restaurant in Etten-Leur. Dit jaar is dit restaurant in Etten-Leur, binnen één jaar, in de ‘IENS top restaurant lijst’ gekomen. Zo hoorde ik bij de beste 500 restaurants van Nederland. Het restaurant in Etten-Leur liep goed en ik had circa 450 vaste gasten maar de capaciteit liet te wensen over. Daarom wil ik graag naar een grotere locatie. Dit om een nog grotere groep gasten te kunnen bedienen. Op mijn 18e ben ik begonnen als afwasser. Door diverse opleidingen en door veel ervaring op te doen heb ik mezelf omhoog gewerkt naar chef kok/ horeca ondernemer. Tijdens deze jaren heb ik op diverse plekken over de gehele wereld gewerkt onder andere op de Olympische spelen van Sydney in 2000 en van Londen in 2012 en ook in een wel bekend restaurant op St. Maarten, ‘Aqua’. Daarnaast heb in diverse horeca gelegenheden gewerkt, waaronder diverse top locaties. Waar wordt de financiering voor aangewend? De financiering ga ik gebruiken om het goedlopende restaurant De Saeck in ’t Ginneken (Breda) over te nemen. De huidige eigenaar heeft meerdere horecagelegenheden maar wil deze graag terugbrengen naar één restaurant in België. Dit vanwege privé omstandigheden. De totale financieringsbehoefte is € 120.000,-. Dit is voor de overname van de inventaris en goodwill, kleine verbouwingen en opstartkosten. Zelf breng ik € 30.000,- in dus blijft er nog een bedrag van € 90.000,- over. Wat zijn de onderscheidende kenmerken van uw restaurant? Het restaurant is gelegen in ‘t Ginneken, in een historische straat net buiten het centrum van Breda. Een locatie waar de betere eetgelegenheden van Breda zitten. En ook een omgeving met het betere publiek. Het restaurant geniet een goede naamsbekendheid en draait goed. Daarom wil ik niet veel veranderen aan het huidige succesvolle concept. Wel wil ik meer gebruik gaan maken van biologische en duurzame producten. Ik heb reeds het EKO-keurmerk omdat ik al gebruik maakte van dit keurmerk in mijn vorige restaurant. Ook wil ik extra aandacht geven aan speciale dieetwensen en vegetariërs. Naast de producten wil ik ook veel aandacht geven aan service. Ik vind het belangrijk dat mijn personeel voldoende productkennis heeft. Het restaurant wordt na overname gedreven in een eenmanszaak. Hoe ziet het toekomstperspectief eruit? Bij de bedrijfsoverdracht en financiering heb ik Peter Schuitmaker (BBO&F Breda) gevraagd mee te denken en mij te begeleiden. En onder toezicht van Horeca Crowdfunding is er een degelijke en betrouwbare exploitatiebegroting opgezet. Hierbij gaan we voor jaar 1 uit van een voorzichtige begroting op basis van een bezetting van 45% van de capaciteit. Daarbij komen we uit op een omzet in 2015 van € 260.000 en in 2016 een omzet van € 316.000,-. Door de overname en investeringen in verbeteringen verwacht ik een verdere groei met voldoende betaalcapaciteit om de rente en aflossing te kunnen voldoen. Qua bedrijfsvoering streef ik naar het leveren van een creatief en verantwoord culinair aanbod. Dit mede gebaseerd op biologisch en ecologisch verantwoorde producten. Mijn personeel zal ik ook aansturen gericht op productkennis en klantvriendelijkheid. Bedrijfseconomisch denk ik meer uit de onderneming te kunnen halen. Enerzijds door een goed inkoopbeleid: de juiste producten tegen de juiste prijzen en in de juiste hoeveelheden. Anderzijds door een goede planning van het bedienend en ondersteunend personeel. De economische crisis lijkt nu achter ons. En Breda zet zich toeristisch en zakelijk steeds meer in de markt. Bijvoorbeeld door investeringen in het historische winkelcentrum en de Benelux verbindingen zoals de aansluiting op het internationale spoornet. Dit zal de exploitatie van het restaurant zeker ten goede komen. Wat is uw gezinssituatie en woonsituatie? Mijn privé situatie is alleenstaand. Ik woon in een in huurhuis. Ik heb zo volledig de ruimte en mogelijkheid om het restaurant De Saeck in ’t Ginneken voort te zetten en uit te bouwen. Waarom vraagt u de lening aan via horecacrowdfunding? Zoals meerdere horeca ondernemers ervaren, is het bijna onhaalbaar om bij de bank een financiering te krijgen. Een goed alternatief is dan crowdfunding. Dit heb ik altijd al een heel mooi concept gevonden omdat je hier ook het publiek bij betrekt. Voor mijn vestiging in Etten-Leur heb ik ook gebruik gemaakt van crowdfunding. Horeca Crowdfunding Nederland is een platform waarbij (als de plannen goed zijn) gekeken wordt naar de mogelijkheden en niet op voorhand naar de onmogelijkheden. Ze gaan uitsluitend voor kwaliteit. Deze kenmerken sluiten aan bij mijn eigen visie op ondernemerschap en horeca. Tevens krijg ik zo coaching van horeca-experts.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam Restaurant 't Ginneken Breda
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 17-03-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag € 90.000
Rente 9,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Horeca
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Bedrijfsovername

Wat is uw drive geweest om een horeca-onderneming te gaan starten? Ik ben Daan Hoogeveen. Ik kom uit een ondernemende familie en vanaf mijn 18e ben ik al gedreven om een eigen onderneming te starten. 7 jaar geleden ben ik van start gegaan op basis van freelance kok. Naast het freelance werk exploiteer ik met succes een biologisch en duurzaam restaurant in Etten-Leur. Dit jaar is dit restaurant in Etten-Leur, binnen één jaar, in de ‘IENS top restaurant lijst’ gekomen. Zo hoorde ik bij de beste 500 restaurants van Nederland. Het restaurant in Etten-Leur liep goed en ik had circa 450 vaste gasten maar de capaciteit liet te wensen over. Daarom wil ik graag naar een grotere locatie. Dit om een nog grotere groep gasten te kunnen bedienen. Op mijn 18e ben ik begonnen als afwasser. Door diverse opleidingen en door veel ervaring op te doen heb ik mezelf omhoog gewerkt naar chef kok/ horeca ondernemer. Tijdens deze jaren heb ik op diverse plekken over de gehele wereld gewerkt onder andere op de Olympische spelen van Sydney in 2000 en van Londen in 2012 en ook in een wel bekend restaurant op St. Maarten, ‘Aqua’. Daarnaast heb in diverse horeca gelegenheden gewerkt, waaronder diverse top locaties. Waar wordt de financiering voor aangewend? De financiering ga ik gebruiken om het goedlopende restaurant De Saeck in ’t Ginneken (Breda) over te nemen. De huidige eigenaar heeft meerdere horecagelegenheden maar wil deze graag terugbrengen naar één restaurant in België. Dit vanwege privé omstandigheden. De totale financieringsbehoefte is € 120.000,-. Dit is voor de overname van de inventaris en goodwill, kleine verbouwingen en opstartkosten. Zelf breng ik € 30.000,- in dus blijft er nog een bedrag van € 90.000,- over. Wat zijn de onderscheidende kenmerken van uw restaurant? Het restaurant is gelegen in ‘t Ginneken, in een historische straat net buiten het centrum van Breda. Een locatie waar de betere eetgelegenheden van Breda zitten. En ook een omgeving met het betere publiek. Het restaurant geniet een goede naamsbekendheid en draait goed. Daarom wil ik niet veel veranderen aan het huidige succesvolle concept. Wel wil ik meer gebruik gaan maken van biologische en duurzame producten. Ik heb reeds het EKO-keurmerk omdat ik al gebruik maakte van dit keurmerk in mijn vorige restaurant. Ook wil ik extra aandacht geven aan speciale dieetwensen en vegetariërs. Naast de producten wil ik ook veel aandacht geven aan service. Ik vind het belangrijk dat mijn personeel voldoende productkennis heeft. Het restaurant wordt na overname gedreven in een eenmanszaak. Hoe ziet het toekomstperspectief eruit? Bij de bedrijfsoverdracht en financiering heb ik Peter Schuitmaker (BBO&F Breda) gevraagd mee te denken en mij te begeleiden. En onder toezicht van Horeca Crowdfunding is er een degelijke en betrouwbare exploitatiebegroting opgezet. Hierbij gaan we voor jaar 1 uit van een voorzichtige begroting op basis van een bezetting van 45% van de capaciteit. Daarbij komen we uit op een omzet in 2015 van € 260.000 en in 2016 een omzet van € 316.000,-. Door de overname en investeringen in verbeteringen verwacht ik een verdere groei met voldoende betaalcapaciteit om de rente en aflossing te kunnen voldoen. Qua bedrijfsvoering streef ik naar het leveren van een creatief en verantwoord culinair aanbod. Dit mede gebaseerd op biologisch en ecologisch verantwoorde producten. Mijn personeel zal ik ook aansturen gericht op productkennis en klantvriendelijkheid. Bedrijfseconomisch denk ik meer uit de onderneming te kunnen halen. Enerzijds door een goed inkoopbeleid: de juiste producten tegen de juiste prijzen en in de juiste hoeveelheden. Anderzijds door een goede planning van het bedienend en ondersteunend personeel. De economische crisis lijkt nu achter ons. En Breda zet zich toeristisch en zakelijk steeds meer in de markt. Bijvoorbeeld door investeringen in het historische winkelcentrum en de Benelux verbindingen zoals de aansluiting op het internationale spoornet. Dit zal de exploitatie van het restaurant zeker ten goede komen. Wat is uw gezinssituatie en woonsituatie? Mijn privé situatie is alleenstaand. Ik woon in een in huurhuis. Ik heb zo volledig de ruimte en mogelijkheid om het restaurant De Saeck in ’t Ginneken voort te zetten en uit te bouwen. Waarom vraagt u de lening aan via horecacrowdfunding? Zoals meerdere horeca ondernemers ervaren, is het bijna onhaalbaar om bij de bank een financiering te krijgen. Een goed alternatief is dan crowdfunding. Dit heb ik altijd al een heel mooi concept gevonden omdat je hier ook het publiek bij betrekt. Voor mijn vestiging in Etten-Leur heb ik ook gebruik gemaakt van crowdfunding. Horeca Crowdfunding Nederland is een platform waarbij (als de plannen goed zijn) gekeken wordt naar de mogelijkheden en niet op voorhand naar de onmogelijkheden. Ze gaan uitsluitend voor kwaliteit. Deze kenmerken sluiten aan bij mijn eigen visie op ondernemerschap en horeca. Tevens krijg ik zo coaching van horeca-experts.

Bron: Horecacrowdfunding d.d. 17-03-2015 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Horecacrowdfunding
Platformlink Ga naar Horecacrowdfunding
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 250 per project
Investeringskosten Eenmalige bemiddelingsfee 1,0% van uw investering

Lening - 8,00%

€0 / €110.000

Capital Circle

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Converteerbare lening

€133.400 / €290.000

Symbid

Lening - 8,50%

€75.212 / €174.912

Kapitaalopmaat

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Lening - 5,00%

€0 / €110.000

Kapitaalopmaat