Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Riversail B.V. exploiteert en koopt vrachtschepen. Riversail is een van de bedrijven van scheepvaartondernemer Kevin Romeijnders. Romeijnders is afkomstig uit een schippersfamilie en was al op jonge leeftijd actief als broker in de scheepvaart. Om een nieuw vrachtschip aan zijn vloot toe te kunnen voegen is Romeijnders nu op zoek naar nog €250.000.- (lineair) om de totale financiering van € 2.050.000,- te realiseren. De ING is medefinancier in deze zogenaamde stapelfinanciering. Riversail biedt investeerders een rentepercentage aan van 6% gedurende 90 maanden, waarvan de eerste 6 maanden aflossingsvrij. Het bedrijf De ondernemer Kevin Romeijnders komt uit een echte schippersfamilie en heeft al op jonge leeftijd laten zien dat hij over uitstekende ondernemerschapskwaliteiten beschikt. In 2007 startte hij op eigen kracht de onderneming Maasland Shipbrokers dat inmiddels een bedrijf van formaat is en een goede reputatie heeft. Naast het kopen en verkopen van schepen exploiteert Romeijnders ook zelf schepen. De heer Romeijnders bouwt zijn vloot gestaag uit en doet dat doorgaans in samenwerking met vele partners. Inmiddels bestaat zijn vloot uit 23 schepen. Deze aanvraag betreft de aankoop van een nieuw vrachtschip. Aangekocht gaat worden het vrachtschip Xena. Het betreft een stapelfinanciering samen met ING en de verkoper van het schip. Het schip Xena wordt na aankoop omgedoopt in Jaylen-R. Het is een in Roemenië op een gerenommeerde werf gebouwd vrachtschip dat in zeer goede staat van onderhoud verkeert. Alle Certificaten zijn vernieuwd voor de maximale geldigheidsperiode van 7 jaar. Ook de bevrachting loopt via een eigen bevrachtingskantoor. Het Schip is gebouwd in 2001. De afmetingen van het schip zijn 110m lengte en 11.45m breed. Het maximaal laadvermogen van het schip betreft 3101 ton. De hoofdmotor is een ABC 1800 pk. De laatste revisie hiervan werd gedaan in 2011. Alle Certificaten zijn ondertussen net vernieuwd voor de maximale periode van 7 jaar. De hoofdmotor wordt voorafgaande aan de koop nog gekeurd. De reden voor de verkoop is dat de huidige eigenaar een nieuw schip heeft laten bouwen. Organisatie Het bedrijf Riversail B.V. zal de aankoop en de exploitatie van het te financieren schip realiseren. Dit bedrijf is 100% eigendom van Riveryards Beheer B.V. en de ondernemer Romeijnders is de enige eigenaar. Binnen het bedrijf Riveryards worden niet alleen binnenvaartschepen geëxploiteerd maar vindt ook handel plaats. Ook zijn ouders werken in dit bedrijf, waardoor hij een goede backup heeft. Romeijnders vaart zelf ook en is onder andere in bezit van het groot vaarbewijs en het radarcertificaat. Omzet en Groei Na aankoop en aanlooptijd komt het schip in de bevrachting bij het eigen bevrachtingkantoor. De begrotingen van de exploitatie zijn gebaseerd op varen in de spotmarkt waarbij het uitgangspunt is een gemiddelde prijs per ton van 0.82 bij 3000 ton en 330 vaardagen per jaar. Het Schip zal worden ingezet voor 14-16 uur per dag. Het schip wordt door een echtpaar + zoon of matroos bemand. De prognose wordt gedaan op basis van ervaringscijfers en de cijfers van de vorige eigenaar. Financieringsbehoefte Het schip Xena wordt aangekocht voor € 2.050.000,- inclusief bijkomende kosten. De taxatiewaarde van het schip is € 2.385.000,-. Er is hier sprake van een zogenaamde stapelfinanciering. De eigen inbreng van Riversail is € 150.000,-. De ING financiert € 1.300.000,- en de verkoper van het schip financiert € 350.000,- (achtergesteld aan de Kapitaal Op Maat lening). Voor de resterende € 250.000,- wordt nu een lening gevraagd aan de investeerders via Kapitaal Op Maat. In ruil biedt Riversail BV de investeerders een rentepercentage aan van 6% gedurende 90 maanden. De eerste 6 maanden zullen aflossingsvrij zijn in verband met de opstart van de exploitatie. Waarom crowdfunding via Kapitaal Op Maat? De financiering van het schip wordt mogelijk gemaakt dankzij de samenwerking van traditionele en nieuwe financieringsvormen. Wij zijn enthousiast over crowdfunding en vinden het geweldig om een grote groep investeerders te betrekken bij deze aankoop.

Projectnaam Riversail
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 27-10-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 250.000
Rente 6,00%
Looptijd (in maanden) 90 maanden
Branche Transport
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Objectfinanciering

Riversail B.V. exploiteert en koopt vrachtschepen. Riversail is een van de bedrijven van scheepvaartondernemer Kevin Romeijnders. Romeijnders is afkomstig uit een schippersfamilie en was al op jonge leeftijd actief als broker in de scheepvaart. Om een nieuw vrachtschip aan zijn vloot toe te kunnen voegen is Romeijnders nu op zoek naar nog €250.000.- (lineair) om de totale financiering van € 2.050.000,- te realiseren. De ING is medefinancier in deze zogenaamde stapelfinanciering. Riversail biedt investeerders een rentepercentage aan van 6% gedurende 90 maanden, waarvan de eerste 6 maanden aflossingsvrij. Het bedrijf De ondernemer Kevin Romeijnders komt uit een echte schippersfamilie en heeft al op jonge leeftijd laten zien dat hij over uitstekende ondernemerschapskwaliteiten beschikt. In 2007 startte hij op eigen kracht de onderneming Maasland Shipbrokers dat inmiddels een bedrijf van formaat is en een goede reputatie heeft. Naast het kopen en verkopen van schepen exploiteert Romeijnders ook zelf schepen. De heer Romeijnders bouwt zijn vloot gestaag uit en doet dat doorgaans in samenwerking met vele partners. Inmiddels bestaat zijn vloot uit 23 schepen. Deze aanvraag betreft de aankoop van een nieuw vrachtschip. Aangekocht gaat worden het vrachtschip Xena. Het betreft een stapelfinanciering samen met ING en de verkoper van het schip. Het schip Xena wordt na aankoop omgedoopt in Jaylen-R. Het is een in Roemenië op een gerenommeerde werf gebouwd vrachtschip dat in zeer goede staat van onderhoud verkeert. Alle Certificaten zijn vernieuwd voor de maximale geldigheidsperiode van 7 jaar. Ook de bevrachting loopt via een eigen bevrachtingskantoor. Het Schip is gebouwd in 2001. De afmetingen van het schip zijn 110m lengte en 11.45m breed. Het maximaal laadvermogen van het schip betreft 3101 ton. De hoofdmotor is een ABC 1800 pk. De laatste revisie hiervan werd gedaan in 2011. Alle Certificaten zijn ondertussen net vernieuwd voor de maximale periode van 7 jaar. De hoofdmotor wordt voorafgaande aan de koop nog gekeurd. De reden voor de verkoop is dat de huidige eigenaar een nieuw schip heeft laten bouwen. Organisatie Het bedrijf Riversail B.V. zal de aankoop en de exploitatie van het te financieren schip realiseren. Dit bedrijf is 100% eigendom van Riveryards Beheer B.V. en de ondernemer Romeijnders is de enige eigenaar. Binnen het bedrijf Riveryards worden niet alleen binnenvaartschepen geëxploiteerd maar vindt ook handel plaats. Ook zijn ouders werken in dit bedrijf, waardoor hij een goede backup heeft. Romeijnders vaart zelf ook en is onder andere in bezit van het groot vaarbewijs en het radarcertificaat. Omzet en Groei Na aankoop en aanlooptijd komt het schip in de bevrachting bij het eigen bevrachtingkantoor. De begrotingen van de exploitatie zijn gebaseerd op varen in de spotmarkt waarbij het uitgangspunt is een gemiddelde prijs per ton van 0.82 bij 3000 ton en 330 vaardagen per jaar. Het Schip zal worden ingezet voor 14-16 uur per dag. Het schip wordt door een echtpaar + zoon of matroos bemand. De prognose wordt gedaan op basis van ervaringscijfers en de cijfers van de vorige eigenaar. Financieringsbehoefte Het schip Xena wordt aangekocht voor € 2.050.000,- inclusief bijkomende kosten. De taxatiewaarde van het schip is € 2.385.000,-. Er is hier sprake van een zogenaamde stapelfinanciering. De eigen inbreng van Riversail is € 150.000,-. De ING financiert € 1.300.000,- en de verkoper van het schip financiert € 350.000,- (achtergesteld aan de Kapitaal Op Maat lening). Voor de resterende € 250.000,- wordt nu een lening gevraagd aan de investeerders via Kapitaal Op Maat. In ruil biedt Riversail BV de investeerders een rentepercentage aan van 6% gedurende 90 maanden. De eerste 6 maanden zullen aflossingsvrij zijn in verband met de opstart van de exploitatie. Waarom crowdfunding via Kapitaal Op Maat? De financiering van het schip wordt mogelijk gemaakt dankzij de samenwerking van traditionele en nieuwe financieringsvormen. Wij zijn enthousiast over crowdfunding en vinden het geweldig om een grote groep investeerders te betrekken bij deze aankoop.

Bron: Kapitaalopmaat d.d. 27-10-2017 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000

Lening - 7,00%

€0 / €150.000

Horecacrowdfunding

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Lening - 7,00%

€65.700 / €90.000

Geldvoorelkaar

Lening - 3,75%

€48.800 / €61.000

Lendahand

Lening - 5,00%

€70.380 / €153.000

Geldvoorelkaar

Lening - 7,00%

€0 / €1.845.000

Geldvoorelkaar