Zelf op zoek naar financiering?
  

Logo

Safelocker: eerste vestiging in Baarninvesteer


Nu banken zich weer richten op hun corebusiness is ook de verhuur van bankkluisjes langzaam maar zeker afgeschaft. De consequentie is dat particulieren hun kostbaarheden thuis moeten opslaan. Dat is geen ideale situatie en wordt door de meeste mensen als erg onplezierig en onveilig ervaren. De ervaren ondernemers achter Safelocker maakten zich druk om deze kwestie en bedachten een slimme oplossing. Safelocker koppelt de verhuur van een bankkluis aan een verzekering tegen een scherpe prijs. Om de formule op te starten en de bouw van de eerste drie vestigingen mogelijk te maken vragen zij nu een lening in 3 delen van ieder € 95.000,-. In ruil bieden zij de investeerders van Kapitaal Op Maat een rentepercentage aan van 8.5% per jaar gedurende 48 maanden, waarvan de eerste 6 maanden aflossingsvrij en daarnaast een heel interessante incentive. Het bedrijf Safelocker Nederland B.V. (hierna Safelocker) is opgericht in 2016 en is gespecialiseerd in de verhuur van safeloketten. Het is de missie van Safelocker om de beveiligde opslag van persoonlijke bezittingen veiliger en toegankelijker te maken nu de bank deze dienst niet meer levert. Safelocker doet dit door de huur van de opslag te koppelen aan een volwaardige kostbaarhedenverzekering tegen een scherpe prijs. Safelocker is bedacht en opgericht door de eigenaren van Dujardin Brandkasten B.V.. Dujardin is een bedrijf dat al ruim 37 jaar gespecialiseerd is in kluizen en bouwkundige beveiliging en met deze kennis is de Safelocker formule ontwikkeld. Safelocker realiseert met een geautomatiseerde selfservice shop-in-shop formule de verhuur van bankkluisjes en combineert deze service met een kostbaarhedenverzekering. De extreem veilige kluiskamer en overige beveiligingsmaatregelen zorgen ervoor dat de eigendommen echt veilig zijn opgeslagen. De aangesloten verzekeraars zoals Allianz en Zurich erkennen dit en bieden om deze reden de aan de verhuur van de bankkluisjes gekoppelde kostbaarhedenverzekering aan. Shop-in-shop betekent dat Safelocker zich in bestaande winkels en bedrijven gaat vestigen. Met dit model wordt slim gebruik gemaakt van de aanwezige faciliteiten zoals personeel, parkeermogelijkheden en ruime openingstijden. Het aanwezige personeel van de vestiging zal samen met Safelocker de dienstverlening verzorgen. Voor retailers een waardevolle formule die extra inkomsten oplevert, omdat zij veelal winkelvloer oppervlakte in overvloed hebben. Naast het genereren van extra inkomsten zal er ook meer traffic naar de winkel gerealiseerd worden. Het unieke van Safelocker is dat het gehele proces volledig geautomatiseerd is. Men huurt het kluisje online via de website van Safelocker en krijgt dankzij de technologische mogelijkheden toegang tot de kluis zonder tussenkomst van een medewerker. De klant heeft volledig autonoom toegang tot zijn/ haar kluisje. Alleen tijdens het eerste bezoek meldt de klant zich in de vestiging en wordt geholpen bij het activeren van het toegangscontrole systeem. Met deze formule is het mogelijk om de safeloketten inclusief een goede verzekering tegen een concurrerende prijs aan te bieden. Deze combinatie vormt de kern van de propositie. Men huurt een kluisje inclusief een volwaardige kostbaarheden verzekering met een dekking van € 25.000 al vanaf € 14,95 per maand. Safelocker is een zeer veilige en toegankelijke locatie voor de opslag van uw kostbaarheden! De organisatie Safelocker Holding B.V. staat sinds 2016 ingeschreven in het handelsregister met haar werkmaatschappij onder de naam Safelocker Nederland B.V. en heeft als vestigingsplaats Leerdam. Safelocker is ontwikkeld en opgericht door de eigenaren van Dujardin Brandkasten B.V. Olivier Haverkate en Martin de Groot. Zij zijn de huidige eigenaren van Dujardin Brandkasten en zijn tevens de aandeelhouders van Safelocker Holding B.V. Menno Cloostermans is de 1e werknemer van Safelocker en ook hij heeft een aandeel in Safelocker. Safelocker Nederland B.V. is volledig in eigendom van de bovenliggende holding. In de Safelocker Holding B.V. zijn alle aandelen uitgegeven. De directie wordt gevoerd door Olivier Haverkate, een ervaren senior General Manager. Hij heeft vanuit Dujardin Safelocker geïnitieerd en is vanaf het begin betrokken. De operatie wordt, onder toezicht van Olivier, uitgevoerd door Menno. Het core team bestaat op dit moment uit Olivier en Menno. Safelocker wordt verder intensief ondersteund vanuit Dujardin door diverse technische- en administratieve medewerkers, directieleden, leveranciers en adviseurs. Na de eerste drie vestigingen zal het team moeten groeien. Tot die tijd worden diverse operationele werkzaamheden aan Dujardin uitbesteed. Omzet en groei Het realiseren van omzet gebeurt primair door de verhuur van safeloketten. Het aantal geplaatste safeloketten staat dus direct in verband met de maximale omzet. De omzet kan verhoogd worden door de verkoop van een aanvullende verzekeringsdekking. De eerste vestiging wordt naar verwachting in juni geopend in de populaire woonwinkel Nijhof in Baarn. Deze vestiging zal snel gevolgd worden door een tweede en derde in 2017. Per vestiging worden +/- 1.500 safeloketten geplaatst. De vestigingsplaats wordt gekozen op basis van de grootte van het verzorgingsgebied en de kwaliteit van de vestigingspartner. Voor de eerste drie vestigingen wordt een marktpotentie van tenminste driemaal het aantal safeloketten gehanteerd om op deze manier snel succesvol te zijn en op basis van dit succes verder te groeien. Naast de reguliere marketingkanalen gaat Safelocker middels partnerships en doorverwijzingen haar klanten werven. Belangrijke partners hierin zijn banken en de vestigingspartners zoals in eerste instantie Nijhof Bouw- en woonwarenhuis. Deze samenwerkingen bieden een uitstekend marketing platform met een relevante database voor het informeren en activeren van de consument. Na de lancering van de eerste drie Safelocker vestigingen wordt de formule verder landelijk uitgerold. Op langere termijn behoort het ook tot de mogelijkheden dat Safelocker vanuit eigen filialen met eigen personeel de verhuur van safeloketten gaat verzorgen. Financieringsbehoefte Voor de bouw van de eerste drie vestigingen, ontwikkeling van de formule en opstartfase van de onderneming is een financiering nodig van € 525.000,-. Wij brengen zelf € 240.000 in en vragen nu een lening van € 285.000 aan de investeerders van Kapitaal Op Maat. Wij doen dit in 3 delen en koppelen het aan de 3 te openen vestigingen. Voor de bouw van de eerste vestiging in Nijhof Baarn vragen wij nu een lening van € 95.000,- gedurende 48 maanden. In ruil bieden wij de investeerders van Kapitaal Op Maat een rentepercentage aan van 8.5%. In verband met de opstartfase zijn de 1e zes maanden aflossingsvrij. Waarom crowdfunding via Kapitaal Op Maat? De ontwikkeling en technische uitwerking van het concept Safelocker tot waar we nu staan is geheel gefinancierd door Dujardin. Daarnaast heeft ING een startkapitaal ter beschikking gesteld. Om de aanvullende financiering te realiseren is crowdfunding in deze fase voor ons de ideale manier. Door crowdfunding krijgen wij de kans om een grote groep mensen te vertellen over onze propositie. We hopen dat de investeerders van Kapitaal ook enthousiast zijn en ons aanbod delen in hun netwerk. Sinds de start van Safelocker hebben wij ons laten begeleiden door financieel specialist Cees de Lang en voor de Kapitaal op Maat aanvraag hebben wij Cygnus Finance Support ingeschakeld. Zij hebben allebei eerder goede resultaten behaald met Kapitaal op Maat en ons sprak de transparantie en het toegankelijke karakter van het platform aan.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam Safelocker: eerste vestiging in Baarn
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 14-04-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 95.000
Rente 8,50%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Dienstverlening
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Objectfinanciering

Nu banken zich weer richten op hun corebusiness is ook de verhuur van bankkluisjes langzaam maar zeker afgeschaft. De consequentie is dat particulieren hun kostbaarheden thuis moeten opslaan. Dat is geen ideale situatie en wordt door de meeste mensen als erg onplezierig en onveilig ervaren. De ervaren ondernemers achter Safelocker maakten zich druk om deze kwestie en bedachten een slimme oplossing. Safelocker koppelt de verhuur van een bankkluis aan een verzekering tegen een scherpe prijs. Om de formule op te starten en de bouw van de eerste drie vestigingen mogelijk te maken vragen zij nu een lening in 3 delen van ieder € 95.000,-. In ruil bieden zij de investeerders van Kapitaal Op Maat een rentepercentage aan van 8.5% per jaar gedurende 48 maanden, waarvan de eerste 6 maanden aflossingsvrij en daarnaast een heel interessante incentive. Het bedrijf Safelocker Nederland B.V. (hierna Safelocker) is opgericht in 2016 en is gespecialiseerd in de verhuur van safeloketten. Het is de missie van Safelocker om de beveiligde opslag van persoonlijke bezittingen veiliger en toegankelijker te maken nu de bank deze dienst niet meer levert. Safelocker doet dit door de huur van de opslag te koppelen aan een volwaardige kostbaarhedenverzekering tegen een scherpe prijs. Safelocker is bedacht en opgericht door de eigenaren van Dujardin Brandkasten B.V.. Dujardin is een bedrijf dat al ruim 37 jaar gespecialiseerd is in kluizen en bouwkundige beveiliging en met deze kennis is de Safelocker formule ontwikkeld. Safelocker realiseert met een geautomatiseerde selfservice shop-in-shop formule de verhuur van bankkluisjes en combineert deze service met een kostbaarhedenverzekering. De extreem veilige kluiskamer en overige beveiligingsmaatregelen zorgen ervoor dat de eigendommen echt veilig zijn opgeslagen. De aangesloten verzekeraars zoals Allianz en Zurich erkennen dit en bieden om deze reden de aan de verhuur van de bankkluisjes gekoppelde kostbaarhedenverzekering aan. Shop-in-shop betekent dat Safelocker zich in bestaande winkels en bedrijven gaat vestigen. Met dit model wordt slim gebruik gemaakt van de aanwezige faciliteiten zoals personeel, parkeermogelijkheden en ruime openingstijden. Het aanwezige personeel van de vestiging zal samen met Safelocker de dienstverlening verzorgen. Voor retailers een waardevolle formule die extra inkomsten oplevert, omdat zij veelal winkelvloer oppervlakte in overvloed hebben. Naast het genereren van extra inkomsten zal er ook meer traffic naar de winkel gerealiseerd worden. Het unieke van Safelocker is dat het gehele proces volledig geautomatiseerd is. Men huurt het kluisje online via de website van Safelocker en krijgt dankzij de technologische mogelijkheden toegang tot de kluis zonder tussenkomst van een medewerker. De klant heeft volledig autonoom toegang tot zijn/ haar kluisje. Alleen tijdens het eerste bezoek meldt de klant zich in de vestiging en wordt geholpen bij het activeren van het toegangscontrole systeem. Met deze formule is het mogelijk om de safeloketten inclusief een goede verzekering tegen een concurrerende prijs aan te bieden. Deze combinatie vormt de kern van de propositie. Men huurt een kluisje inclusief een volwaardige kostbaarheden verzekering met een dekking van € 25.000 al vanaf € 14,95 per maand. Safelocker is een zeer veilige en toegankelijke locatie voor de opslag van uw kostbaarheden! De organisatie Safelocker Holding B.V. staat sinds 2016 ingeschreven in het handelsregister met haar werkmaatschappij onder de naam Safelocker Nederland B.V. en heeft als vestigingsplaats Leerdam. Safelocker is ontwikkeld en opgericht door de eigenaren van Dujardin Brandkasten B.V. Olivier Haverkate en Martin de Groot. Zij zijn de huidige eigenaren van Dujardin Brandkasten en zijn tevens de aandeelhouders van Safelocker Holding B.V. Menno Cloostermans is de 1e werknemer van Safelocker en ook hij heeft een aandeel in Safelocker. Safelocker Nederland B.V. is volledig in eigendom van de bovenliggende holding. In de Safelocker Holding B.V. zijn alle aandelen uitgegeven. De directie wordt gevoerd door Olivier Haverkate, een ervaren senior General Manager. Hij heeft vanuit Dujardin Safelocker geïnitieerd en is vanaf het begin betrokken. De operatie wordt, onder toezicht van Olivier, uitgevoerd door Menno. Het core team bestaat op dit moment uit Olivier en Menno. Safelocker wordt verder intensief ondersteund vanuit Dujardin door diverse technische- en administratieve medewerkers, directieleden, leveranciers en adviseurs. Na de eerste drie vestigingen zal het team moeten groeien. Tot die tijd worden diverse operationele werkzaamheden aan Dujardin uitbesteed. Omzet en groei Het realiseren van omzet gebeurt primair door de verhuur van safeloketten. Het aantal geplaatste safeloketten staat dus direct in verband met de maximale omzet. De omzet kan verhoogd worden door de verkoop van een aanvullende verzekeringsdekking. De eerste vestiging wordt naar verwachting in juni geopend in de populaire woonwinkel Nijhof in Baarn. Deze vestiging zal snel gevolgd worden door een tweede en derde in 2017. Per vestiging worden +/- 1.500 safeloketten geplaatst. De vestigingsplaats wordt gekozen op basis van de grootte van het verzorgingsgebied en de kwaliteit van de vestigingspartner. Voor de eerste drie vestigingen wordt een marktpotentie van tenminste driemaal het aantal safeloketten gehanteerd om op deze manier snel succesvol te zijn en op basis van dit succes verder te groeien. Naast de reguliere marketingkanalen gaat Safelocker middels partnerships en doorverwijzingen haar klanten werven. Belangrijke partners hierin zijn banken en de vestigingspartners zoals in eerste instantie Nijhof Bouw- en woonwarenhuis. Deze samenwerkingen bieden een uitstekend marketing platform met een relevante database voor het informeren en activeren van de consument. Na de lancering van de eerste drie Safelocker vestigingen wordt de formule verder landelijk uitgerold. Op langere termijn behoort het ook tot de mogelijkheden dat Safelocker vanuit eigen filialen met eigen personeel de verhuur van safeloketten gaat verzorgen. Financieringsbehoefte Voor de bouw van de eerste drie vestigingen, ontwikkeling van de formule en opstartfase van de onderneming is een financiering nodig van € 525.000,-. Wij brengen zelf € 240.000 in en vragen nu een lening van € 285.000 aan de investeerders van Kapitaal Op Maat. Wij doen dit in 3 delen en koppelen het aan de 3 te openen vestigingen. Voor de bouw van de eerste vestiging in Nijhof Baarn vragen wij nu een lening van € 95.000,- gedurende 48 maanden. In ruil bieden wij de investeerders van Kapitaal Op Maat een rentepercentage aan van 8.5%. In verband met de opstartfase zijn de 1e zes maanden aflossingsvrij. Waarom crowdfunding via Kapitaal Op Maat? De ontwikkeling en technische uitwerking van het concept Safelocker tot waar we nu staan is geheel gefinancierd door Dujardin. Daarnaast heeft ING een startkapitaal ter beschikking gesteld. Om de aanvullende financiering te realiseren is crowdfunding in deze fase voor ons de ideale manier. Door crowdfunding krijgen wij de kans om een grote groep mensen te vertellen over onze propositie. We hopen dat de investeerders van Kapitaal ook enthousiast zijn en ons aanbod delen in hun netwerk. Sinds de start van Safelocker hebben wij ons laten begeleiden door financieel specialist Cees de Lang en voor de Kapitaal op Maat aanvraag hebben wij Cygnus Finance Support ingeschakeld. Zij hebben allebei eerder goede resultaten behaald met Kapitaal op Maat en ons sprak de transparantie en het toegankelijke karakter van het platform aan.

Bron: Kapitaalopmaat d.d. 14-04-2017 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Kapitaalopmaat
Platformlink Ga naar Kapitaalopmaat
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Eenmalige administratiefee 0,9% van uw investering; staffelkorting op investeringen boven € 10.000

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 7,50%

€116.048 / €163.448

Kapitaalopmaat

Lening - 8,00%

€0 / €30.000

Geldvoorelkaar

Lening - 6,00%

€180.000 / €240.000

Geldvoorelkaar

Lening - 6,50%

€139.500 / €450.000

Kapitaalopmaat

Lening - 6,00%

€0 / €110.000

Kapitaalopmaat

Lening - 8,00%

€32.864 / €298.764

Kapitaalopmaat