Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?
  

Logo

Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming? SapVers is een ambitieuze en innovatieve startup die een uniek programma heeft ontwikkeld, waarbij je 1, 3 of 5 dagen enkel functionele, vers geblende en hoogwaardige sappen en soepen drinkt onder persoonlijke begeleiding van voedingsdeskundige Sandra. Daarbij ontvang je een AfterSap-programma met handvatten om na het sappen met meer gemak gezonder te eten. Het doel van SapVers is om door middel van gezonde en lekkere voeding, in combinatie met sport en ontspanning, zoveel mogelijk mensen handvatten én de juiste stimulans te geven gezond te leven. Na een succesvolle pilot staat nu de groeifase gepland, met o.a. uitbreiding van het team, ontwikkeling van nieuwe innovatieve ‘Foodconcepten’ en de landelijke uitrol van de formule. Het product Op ambachtelijke wijze blendt SapVers iedere ochtend haar vezelrijke sappen met meer dan 50 verschillende soorten groenten, fruit, verse kruiden en specerijen. Tevens maakt SapVers haar huisgemaakte soepen met verse seizoensgroenten. Door het handmatige blendproces gebruikt SapVers het volledige product zoals de schil, zaden, vruchtvlees en vezels. Hierdoor zijn de sappen en soepen vezelrijk en rijk aan vitamines, mineralen, enzymen en voedingswaarden. De sappen en soepen zijn ultra-vers en gemaakt volgens unieke recepturen. Ze zijn 100% puur uit de natuur, zonder enige toevoegingen en niet bewerkt voor een langere houdbaarheid. Dagelijks bezorgd Iedere dag bezorgt SapVers de verse sappen en soepen aan huis, op het werk of bij een lokaal ophaalpunt naar keuze. Momenteel is SapVers actief in de provincies Noord-Brabant, Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. Voor goede ophaalpunten werkt SapVers samen met lokale ondernemers zoals groentewinkels, natuurwinkels en Fitnesscentra. Unieke propositie Door de unieke recepturen met bijzondere productcombinaties, ultra-verse producten, persoonlijke begeleiding, logistieke model en de conceptuele aanpak omtrent voeding, sport en ontspanning creëert SapVers een unieke propositie in deze snelgroeiende markt van gezond eten en leven. Programma’s met verrassende recepturen Na haar studie als voedingsdeskundige heeft Sandra een vernieuwend programma ontwikkeld waarbij je 1, 3 of 5 dagen enkel verse sappen drinkt en soepen eet. Terug naar de basis met pure en mooie versproducten. De recepturen die Sandra ontwikkelt, zijn uitgebalanceerd in vitamines, mineralen, enzymen en voedingswaarden. Ze bevatten bijzondere combinaties waardoor ieder sap een eigen karakter heeft. Sandra ontwikkelt jaarlijks een zomer- en wintercollectie met nieuwe sappen en soepen, waarbij ze zich laat inspireren door producten uit het seizoen. Soepen Het SapProgramma heeft als diner een ambachtelijke kant-en-klare soep. Huisgemaakt met seizoensgroenten, waarbij ook hier hele groenten worden gebruikt met schil, zaden en overige pulp. Door de soepen is het mogelijk om een nog grotere variëteit aan groenten te gebruiken zoals: prei, pompoen, bloemkool en courgette. Losse sappen Op verzoek van veel klanten en partners lanceert SapVers binnenkort haar lijn met sappen en soepen voor de losse verkoop. Ideaal als maaltijdvervanger (ontbijt, lunch en diner) of een gezond en verantwoord tussendoortje voor een energieboost of extra weerstand. Achtergrond - Waarom SapVers? We hebben maar 1 lichaam en daar zijn we zuinig op! Daarom werken we aan een goede gezondheid. Bewust en gezond eten en drinken zijn daar een essentieel onderdeel van. Echter, in deze wereld van volle agenda’s, hoge werkdruk, weinig tijd én overal toegang tot minder gezond eten - zoals fastfood, magnetronmaaltijden, bewerkte producten uit de supermarkt vol met suikers, zouten, conserveringsmiddelen en E-nummers - wordt het steeds moeilijker om gezond te eten. In de oertijd leefde men op onbewerkte versproducten uit de natuur. Puur natuur. Hier is je lichaam op gebouwd. Rauwe groenten, vers fruit, kruiden, specerijen, noten en zaden stonden toen op het menu. Hierdoor is bij voedingsdeskundige Sandra het idee ontstaan om een Programma te ontwikkelen met deze eerlijke en mooie producten, waardoor ze weer vaker het menu staan en je gemakkelijker bewust en gezond eet. Meer groente en fruit op het menu Nederland eet te weinig groente en fruit. Slechts ongeveer een kwart van de bevolking haalt de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. In 2015 kampte 43% van de Nederlandse bevolking met overgewicht. SapVers levert met haar producten en diensten een bijdrage om hier verandering in aan te brengen. Resultaten opstartfase In de afgelopen 9 maanden heeft SapVers in haar pilotfase het businessmodel getest en geoptimaliseerd op het gebied van: productontwikkeling, logistiek, ICT, marketing en klantbehoefte. Hierdoor heeft SapVers een onderscheidende positie ingenomen en aangetoond dat er vraag is naar producten en diensten van SapVers. Hieronder in het kort de resultaten van de opstartfase. Wat is de ervaring van de oprichters in deze branche? Sandra van Nunen - medeoprichter - is gediplomeerd voedingsdeskundige en een expert op het gebied van voeding en gezondheid. Daarbij heeft ze met de begeleiding van meer dan 1.750 deelnemers in de afgelopen periode (incl. een klantbeoordeling van een 8.8) haar praktijkervaring en bovenal de klantbehoefte in deze branche nog meer vergroot. Door haar rol als leidinggevende in haar carrière, beschikt Sandra over de vaardigheden voor het selecteren, samenbrengen, trainen en bovenal enthousiasmeren van een team en individu. Jan-Willem van Kempen - medeoprichter – is door de aandeelhouders aangesteld als Algemeen Directeur en Bestuurder. Na het behalen van zijn Bachelor of Commerce (BCom), International Business and Languages (IBL), heeft hij o.a. aan de Nyenrode Business Universiteit diverse masterclasses gevolgd op het gebied van Internet Marketing Strategie en Multichannel Management. Na meer dan 5 jaar voor diverse internationale bedrijven te hebben gewerkt in de marketing, sales en productontwikkeling, heeft hij zijn hart gevolgd en dus het pad naar zelfstandig ondernemerschap gekozen. Na 2 jaar voorbereiding heeft Jan-Willem mede met een team van investeerders en ondernemers de startup WijHoudenVanVers gelanceerd. WijHoudenVanVers is een online winkelstraat van lokale versspecialisten, zoals de plaatselijke bakker, slager, groenteman, vis- en kaaswinkel. Met eigen VersBezorgers worden de boodschappen ‘s- morgens in de winkels opgehaald en daarna direct bij je thuis bezorgd, tot in de keuken. Jan-Willem heeft zich in zijn carrière gespecialiseerd in marketing, sales en productontwikkeling. Deze 3 disciplines zijn aanvullend op het expertisegebied van zijn partner van Sandra. Daarbij vormen zij ook privé als levenspartners al 16 jaar een solide team. Van WijHoudenVanVers naar SapVers Dat ondernemen met pieken en dalen gaat, hebben Sandra en Jan-Willem aan den lijve ondervonden. Door de sterke concurrentie op het gebied van ‘vers online’ en de consument die niet eenvoudig haar kooppatroon verandert, bleek het businessmodel niet stand te houden en is uiteindelijk na diverse pogingen het tij te keren, het faillissement aangevraagd. Met een groep bestaande en nieuwe investeerders is onder begeleiding van Jan-Willem –wederom in de rol Algemeen Directeur en Bestuurder - een doorstart gerealiseerd, met als doel om in een afgeslankte versie met modificaties in het businessmodel de ‘online winkelstraat’ van WijHoudenVanVers rendabel te krijgen. Gaandeweg kreeg het nieuw ontwikkelde ‘5-daagse SapProgramma’ steeds een groter aandeel in de omzet en bij de terugkomende klanten. Daarentegen werd de concurrentie vanuit de hoek van de maaltijdboxen steeds sterker. Derhalve is afgelopen september in goed overleg met de betrokken versspecialisten en aandeelhouders besloten de koers van WijHoudenVanVers te wijzigen en zich volledig te focussen en specialiseren in het ontwikkelen en aanbieden van functionele en verse sappen en soepen, met programma’s rondom gezond eten en leven. Dit onder de vlag van het nieuwe merk SapVers. Ondernemerschap Sandra en Jan-Willem hebben geleerd van deze tegenslagen en door hun visie, lef en doorzettingsvermogen, samen met het team dat achter SapVers staat, een succesvolle pilot van SapVers weten te realiseren. Investeerders achter SapVers De groep investeerders achter SapVers bestaat uit ervaren ondernemers actief in de Foodbranche. Door hun ervaring en netwerk leveren zij een belangrijke bijdrage aan de start en uitrol van SapVers. Voor de afgelopen opstartfase is er vanuit de investeerdersgroep een bedrag van 75.000 euro geïnvesteerd. Hieronder leest u een korte introductie van de investeerders. Staay Food Group is een verzameling van bedrijven die allemaal actief zijn in de keten van groenten en fruit. Het telen en sourcen van groenten en fruit alsmede het produceren van convenience producten (gesneden groenten, maaltijdsalades en fruitsalades) en natuurlijk de sales en marketing van deze producten horen tot de kerntaken van hun bedrijf. Staay Food Group is actief in binnen- en buitenland en heeft een geconsolideerde omzet van ongeveer 500 miljoen Euro. “SapVers richt zich met haar concept op de moderne consument die kiest voor gezondheid in combinatie met gemak. Het ontwikkelen van diëten en gezonde voedingsconcepten voor bepaalde bevolkingsgroepen zal een vlucht nemen. “Functional foods” zullen steeds meer een vaste plek verwerven in ons voedingspatroon. Het is niet meer dan logisch dat ons bedrijf de ontwikkelingen van SapVers op de voet volgt en daarbij betrokken wil zijn” Rien Pannenman - Algemeen Directeur Rogier Arntz is een ervaren ondernemer met diverse successen op zijn naam. Met Boost werd hij in een paar jaar tijd Benelux-marktleider in shopper marketing. Hij weet dus hoe je het koopgedrag van de klant stuurt en een product nog succesvoller maakt. Het idee voor Streekselecties kreeg hij dan weer tijdens een bezoek aan Parma, waar hij zag hoe je eerlijke, lokale producten als Parmaham en Parmezaanse kaas toegankelijk kunt maken voor een breder publiek. “Ik ben aandeelhouder geworden van SapVers omdat ik als ondernemer in de food zie dat mensen steeds meer belang hechten aan versheid en puurheid van producten. SapVers heeft een unieke positie veroverd in de markt van sap kuren. Ze doet dat door onderscheidende en lekkere, vaak hele originele recepten. Gecombineerd met een hele goede begeleiding van voedingsdeskundige Sandra *** CONO Kaasmakers is een boerencoöperatie en bestaat al meer dan honderd jaar. Hun boeren en kaasmakers maken samen van de beste melk de lekkerste kaas. Met behoud van onze tradities en met gebruik van de meest duurzame moderne technieken. Deze boeren delen kennis in workshops en onze kaasmeesters geven hun unieke kennis van generatie op generatie door aan talentvolle jonge kaasmakers. “CONO Kaasmakers is oorspronkelijk in WijHoudenVanVers gestapt omdat wij grote mogelijkheden zagen om de kaasspeciaalzaken in Nederland op die manier via een modern businessmodel te kunnen helpen hun business uit te bouwen. Door onder andere verschuivingen in de markt is uiteindelijk terecht gekozen de bakens te verleggen naar SapVers. SapVers gaat een succes worden omdat de concepten en producten naadloos aansluiten bij verschillende bewegingen in de consumentenmarkt richting gezondheid, smaak, vers en natuurlijk. De ondernemer en huidige aandeelhouders hebben daarnaast unieke ervaring, connecties, creativiteit en doorzettingsvermogen, om voorloper te zijn en blijven in het gekozen segment. Ondanks dat SapVers niet tot de core-business van CONO (Kaasmakers) behoort willen wij graag SapVers helpen succesvol te worden. Het succes van SapVers zal ons ook weer helpen om onze gezamenlijke doelgroep in de toekomst beter te kunnen bedienen.” Jerry Griep - Commercial Managing Director Benelux & North America Participatie Ondernemerslift+ Naast bovenstaande ondernemers en ondernemingen, die medeaandeelhouders zijn naast Jan-Willem en Sandra is er onlangs een lening van € 50.000,- aangetrokken via Ondernemerslift+. Deze lening heeft zeer gunstige gunstige condities (4% rente en 3 jaar aflossingsvrij). De lening is verstrekt voor de verdere ontwikkeling van het WerkSap-programma. SapVers lanceert dit jaar het “WerkSap-programma”. Het project heeft als doel om medewerkers op de werkvloer handvatten te geven om met meer gemak gezonder te leven. Het doel is om niet alleen in de werkomgeving, maar ook thuis in de keuken een bijdrage te leveren om een gezond eetpatroon aan te meten. Ondernemerslift+ is een samenwerkingsverband van HAS Hogeschool, ZLTO, AgriFood Capital, Avans Hogeschool, de samenwerkende Rabobanken in Noordoost Brabant (6), ROC de Leijgraaf, ROC Koning Willem I College, Helicon, Stichting Starters Succes Oss, Stichting Startersmarktplaats Veghel Uden Schijndel en is mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en provincie Noord-Brabant. Als netwerk van Overheid, Ondernemers en Onderwijs ondersteunt, faciliteert en stimuleert OndernemersLift+ innovatieve startende en groeiende ondernemers in de regio Noordoost-Brabant. OndernemersLift+ biedt nadrukkelijk de mogelijkheid contact te leggen met haar partners, zodat deze direct van waarde kunnen zijn bij het creëren van groeikansen en realiseren van uw ideeën en ambities. “De drive van beide ondernemers, hun persoonlijke aanpak en hun vermogen om snel in te spelen op specifieke klantwensen maakt deze business case voor ons kansrijk. Daarnaast spelen de ondernemers in op de trend van gezonde voeding, vers bereid en met maximaal consumenten gemak naar de markt gebracht” Huub Dormans - Directeur Partners van SapVers SapVers werkt samen en kijkt naar samenwerking waarbij het gezamenlijk belang een meerwaarde biedt voor de consument om met meer gemak gezond en gelukkig te leven. Kernwoorden hierbij zijn: gezond, gemak, lekker, bewust, mooi van binnen en buiten en sportief. Lokale partners SapVers werkt samen met lokale ondernemers zoals groentewinkels, reformwinkels en fitnesscentra die optreden als verkoop-/ophaalpunt voor de verse sappen. Anderzijds werken wij gezamenlijk aan concepten rondom gezond eten en leven op het gebied van voeding, sport en ontspanning. Momenteel werkt SapVers samen met meer dan 25 lokale ondernemers in Noord-Brabant en regio Rotterdam. Strategische landelijke partners Voor een versnelde landelijke uitrol is SapVers momenteel in gesprek met verschillende partijen die actief en ervaren zijn op het gebied van: voeding, beauty, sport en ontspanning. Pilot Grootbedrijf / Corporates SapVers werkt achter de schermen aan een pilot met een landelijke bedrijfscateraar, om op deze wijze het SapProgramma binnen het Grootbedrijf (+100 medewerkers) te introduceren, waarvan Geldvoorelkaar.nl op de hoogte is. Wat zijn de risico’s en kansen van de onderneming? Risico’s Gezien de snelgroeiende trend van gezond eten steeds meer consumenten aanspreekt, is er concurrentie en dient SapVers haar ingenomen positie in de markt zo snel mogelijk uit te breiden. Hieronder zijn de 3 voornaamste risico’s opgesomd, met daarbij een toelichting van hoe SapVers hier mee omgaat. Snelheid. SapVers is een startup die momenteel bestaat uit een team 4 van personen. Hierdoor is er nog onvoldoende capaciteit om direct alle projecten in de markt te zetten. Gepland staat om het team verder uit te breiden met de extra financiering, waardoor de marktintroducties versneld worden. Bewijslast nieuwe producten. Om sneller een grotere doelgroep te bereiken breidt SapVers haar producten en diensten uit, waardoor het aantal toepassingen, klanten en herhalingsaankopen naar verwachting significant zullen stijgen. De lancering van deze nieuwe producten staat in 2016 en 2017 gepland en deze producten dienen zich nog te bewijzen. Door de korte time-to-market en goede contacten met de klanten door de persoonlijke begeleiding, is het mogelijk om nieuwe producten binnen 4 weken met minimale kosten als een pilot in de markt te introduceren. Hierdoor is het mogelijk om samen met de gebruikers snel verbeterpunten door te voeren en slagingskans van marktintroductie te vergroten. Imago sappen. Het imago van bepaalde typen sappen, bijvoorbeeld voorverpakte vruchtensappen ‘uit geconcentreerd vruchtensap’ en vers geperste sinaasappelsap uit een sapcentrifuge staan onder druk door recente uitspraken van de Voedingsraad. SapVers heeft echter een ander type sappen ontwikkeld dat hier niet onder valt. Dit komt enerzijds het door het ambachtelijke productieproces, waarbij de volledige producten (met hun schil, vezels en zaden) geblend worden tot een vezelrijke sap. SapVers werkt daarbij minimaal met fruit en legt haar focus op een diversiteit aan (seizoens)groenten, verse kruiden en specerijen in haar sappen en huisgemaakte soepen. Van pompoen, prei, broccoli en bloemkool. tot venkel, rode bieten, bleekselderij, andijvie en courgettes. Kansen Betrokken partijen zijn ervan overtuigd dat alle ingrediënten aanwezig zijn om SapVers versneld succesvol (inter)nationaal uit te rollen. Dit komt mede door: Succesvolle pilot (zie vraag “Resultaten opstartfase”) Nieuwe producten en diensten in ontwikkeling (zie vraag “besteding investering”) Betrokkenheid van de strategische investeerders (zie vraag “investeerders”) Prospect strategische landelijke partners in de Food, Sport, Beauty branche Toegewijd en enthousiast team Met de succesvolle pilotfase is de vraag naar producten van SapVers bevestigd. Daarbij blijft de behoefte naar gezond eten stijgen; zowel voor de consumenten als de bedrijfsmarkt. Tevens zijn er 3 huidige problemen waar SapVers met haar nieuwe propositie gericht op inspeelt. Te weinig consumptie groenten en fruit: slechts 25% van de Nederlanders eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit (bron: CBS). Nederlanders worden steeds dikker: 43,8% van alle Nederlanders had in 2014 overgewicht (bron: CBS). 91% van de managers, senior medewerkers en leidinggevenden vindt dat vitaliteit een onderdeel hoort te zijn van het bedrijfsbeleid (bron: onderzoek 2015 van De Baak onder 194 leiders). Waar wordt de financiering voor aangewend? Na een succesvolle pilot staat nu de groeifase gepland, met o.a. uitbreiding van het team, ontwikkeling van nieuwe, innovatieve ‘Foodconcepten’ en de landelijke uitrol van de formule. Bij het realiseren van het doelbedrag ad € 150.000,- zet SapVers deze investering in voor de uitrol van SapVers door onderstaande 4 pijlers. Profiel_13892_2_133449.jpg Extra innovatie en een versnelde groei Bij het realiseren van het streefbedrag ad € 200.000,- gebruikt SapVers deze extra investering ad € 50.000,- voor de ontwikkeling en marktintroductie van 3 Foodconcepten. Het 6-weekse vitaliteitsprogramma: met weekplanningen voor juiste voeding, sport en ontspanning onder persoonlijke begeleiding van voedingsdeskundigen en personal trainer. Vitaminepakket: 6 vitamineshots (samen meer dan 750 gram en groenten en fruit), gecombineerd met 6 gezonde recepten voor 2 dagen (ontbijt, lunch en diner). Ontbijtprogramma: variaties in smoothies en sappen als gezond en gemakkelijk ontbijt. bestemd voor consumentenmarkt en bedrijfsleven. Extra marketing en sales voor een versnelde uitrol van het WerkSap programma. Wat is het verwacht omzetniveau? Het management van SapVers heeft samen met haar investeerders en accountant een conservatief groeiplan opgesteld, waarbij een minimale maandelijkse groei van 10% per maand geprognosticeerd is (50% van huidige groei die komt op gemiddeld 20% per maand). Hierbij is de extra verwachte omzet voorvloeiend uit de strategische samenwerking met nieuwe (landelijke) partners buiten beschouwing gelaten. Hierdoor realiseert SapVers naar verwachting onderstaande omzetten en winsten, waarbij het businessmodel vanaf het 2de kwartaal van 2017 winstgevend is. Incentive Investeer jij ook in SapVers? Dan werken we samen aan een ‘gezonder Nederland’! Investeren in SapVers - en hiermee bijdragen aan het doel van SapVers om gezond eten gemakkelijker te maken – kan al vanaf € 100,-. Naast de 8% rente op je investering en de mogelijkheid om het bedrag van je lening plus opgebouwde rente op termijn ‘om te zetten’ (converteren) in een aandeel met daarop een korting tot wel 30% krijg je ook van SapVers een uniek en gezond cadeau. Zie hieronder de ‘Gezonde cadeauboom’ waarbij je bij verschillende bedragen andere cadeaus krijgt. Na het afronden van het crowdfunding traject ontvang je van SapVers een e-mail met alle details om je ‘gezond cadeau’ via SapVers.nl te bestellen. Hiervoor ontvang je een actiecode en kan je zelf kiezen uit een SapDag of het 3 en 5-daagse SapProgramma. Bovenstaande korting van 10% t/m 50% is geldig voor alle producten van SapVers en kan eenmalig gebruikt worden. SapVers bezorgt momenteel in de provincies: Noord-Brabant, Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. Indien je buiten het bezorggebied woonachtig bent, is het mogelijk om je gezonde cadeau te laten bezorgen op het moment dat we landelijk dekkend zijn. Dit is naar verwachting eind van dit jaar. Daarbij is het ook mogelijk om een SapDag op te halen bij de kick-off meeting. Het SapProgramma is opgebouwd uit 1, 3 of 5 SapDagen. Hieronder een overzicht van de inhoud van een SapDag. Meer weten? Kijk op http:// www.sapvers.nl/sap-programmas Kick-off meeting Mede door jouw investering kan SapVers haar doelstellingen waarmaken. Graag bedanken we je na het afronden van de crowdfunding persoonlijk en kijken we uit naar een kennismaking. Daarnaast laten we graag alle sappen en soepen proeven en vertellen we je graag alle details over de plannen. Een officiële uitnodiging met alle details voor deze Kick-off meeting volgt na het afronden van de crowdfunding. Wanneer kunnen investeerders de lening aan WHVV BV omzetten in certificaten van aandelen? Investeerders hebben eenmalig het recht de lening vermeerderd met opgebouwde rente te converteren in nieuw uit te geven certificaten van aandelen in WHVV BV. Er zijn verschillende conversiemomenten mogelijk: Een externe investeerder verwerft een aandelenbelang in WHVV BV van een totaalbedrag van € 300.000,- of meer. Er vindt een overname plaats van WHVV BV. Indien geval 1 en 2 zich niet voordoen moet 3 (drie) jaar na de startdatum van de lening conversie worden aangeboden. De prijs per certificaat waartegen zal worden geconverteerd wordt vastgesteld door een onafhankelijk, gekwalificeerd register valuator. Als investeerder krijgt u de keuze tot conversie voorgelegd en het is aan u om te beslissen of u geheel, ten dele of niet wilt converteren. Indien u niet (geheel) converteert loopt de lening met rente-bijschrijving door en wordt deze aan het einde van de looptijd afgelost. Welke korting op de aandelenprijs ontvangen investeerders, wanneer ze gebruik maken van hun conversierecht? Vindt de conversiegebeurtenis binnen 2 maanden na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 0%. Vindt de conversiegebeurtenis tussen 2 maanden en 1 jaar na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 15%. Vindt de conversiegebeurtenis tussen 1 jaar en 18 maanden na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 20%. Vindt de conversiegebeurtenis 18 maanden of later na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 30%. Noot van Geldvoorelkaar.nl: Geldnemer van deze achtergestelde converteerbare lening is WHVV BV. Er is een borgstelling voor het volledige leenbedrag en renteverplichting van WHVV holding BV (G-PD% 0,07% en Creditsafe score 49). Er zijn geen borgstellingen van andere (rechts)personen op deze lening. Indien het doelkapitaal van € 150.000,- binnen de beschikbare periode wordt gerealiseerd, heeft WHVV BV de mogelijkheid de aanvraag te verhogen tot maximaal € 200.000,- in verband met de genoemde extra doelen in de pitch. Meer uitleg over de achtergestelde converteerbare lening vindt u hier.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam SapVers
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 17-06-2016
Type financiering Converteerbare lening
Streefbedrag € 150.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Objectfinanciering

Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming? SapVers is een ambitieuze en innovatieve startup die een uniek programma heeft ontwikkeld, waarbij je 1, 3 of 5 dagen enkel functionele, vers geblende en hoogwaardige sappen en soepen drinkt onder persoonlijke begeleiding van voedingsdeskundige Sandra. Daarbij ontvang je een AfterSap-programma met handvatten om na het sappen met meer gemak gezonder te eten. Het doel van SapVers is om door middel van gezonde en lekkere voeding, in combinatie met sport en ontspanning, zoveel mogelijk mensen handvatten én de juiste stimulans te geven gezond te leven. Na een succesvolle pilot staat nu de groeifase gepland, met o.a. uitbreiding van het team, ontwikkeling van nieuwe innovatieve ‘Foodconcepten’ en de landelijke uitrol van de formule. Het product Op ambachtelijke wijze blendt SapVers iedere ochtend haar vezelrijke sappen met meer dan 50 verschillende soorten groenten, fruit, verse kruiden en specerijen. Tevens maakt SapVers haar huisgemaakte soepen met verse seizoensgroenten. Door het handmatige blendproces gebruikt SapVers het volledige product zoals de schil, zaden, vruchtvlees en vezels. Hierdoor zijn de sappen en soepen vezelrijk en rijk aan vitamines, mineralen, enzymen en voedingswaarden. De sappen en soepen zijn ultra-vers en gemaakt volgens unieke recepturen. Ze zijn 100% puur uit de natuur, zonder enige toevoegingen en niet bewerkt voor een langere houdbaarheid. Dagelijks bezorgd Iedere dag bezorgt SapVers de verse sappen en soepen aan huis, op het werk of bij een lokaal ophaalpunt naar keuze. Momenteel is SapVers actief in de provincies Noord-Brabant, Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. Voor goede ophaalpunten werkt SapVers samen met lokale ondernemers zoals groentewinkels, natuurwinkels en Fitnesscentra. Unieke propositie Door de unieke recepturen met bijzondere productcombinaties, ultra-verse producten, persoonlijke begeleiding, logistieke model en de conceptuele aanpak omtrent voeding, sport en ontspanning creëert SapVers een unieke propositie in deze snelgroeiende markt van gezond eten en leven. Programma’s met verrassende recepturen Na haar studie als voedingsdeskundige heeft Sandra een vernieuwend programma ontwikkeld waarbij je 1, 3 of 5 dagen enkel verse sappen drinkt en soepen eet. Terug naar de basis met pure en mooie versproducten. De recepturen die Sandra ontwikkelt, zijn uitgebalanceerd in vitamines, mineralen, enzymen en voedingswaarden. Ze bevatten bijzondere combinaties waardoor ieder sap een eigen karakter heeft. Sandra ontwikkelt jaarlijks een zomer- en wintercollectie met nieuwe sappen en soepen, waarbij ze zich laat inspireren door producten uit het seizoen. Soepen Het SapProgramma heeft als diner een ambachtelijke kant-en-klare soep. Huisgemaakt met seizoensgroenten, waarbij ook hier hele groenten worden gebruikt met schil, zaden en overige pulp. Door de soepen is het mogelijk om een nog grotere variëteit aan groenten te gebruiken zoals: prei, pompoen, bloemkool en courgette. Losse sappen Op verzoek van veel klanten en partners lanceert SapVers binnenkort haar lijn met sappen en soepen voor de losse verkoop. Ideaal als maaltijdvervanger (ontbijt, lunch en diner) of een gezond en verantwoord tussendoortje voor een energieboost of extra weerstand. Achtergrond - Waarom SapVers? We hebben maar 1 lichaam en daar zijn we zuinig op! Daarom werken we aan een goede gezondheid. Bewust en gezond eten en drinken zijn daar een essentieel onderdeel van. Echter, in deze wereld van volle agenda’s, hoge werkdruk, weinig tijd én overal toegang tot minder gezond eten - zoals fastfood, magnetronmaaltijden, bewerkte producten uit de supermarkt vol met suikers, zouten, conserveringsmiddelen en E-nummers - wordt het steeds moeilijker om gezond te eten. In de oertijd leefde men op onbewerkte versproducten uit de natuur. Puur natuur. Hier is je lichaam op gebouwd. Rauwe groenten, vers fruit, kruiden, specerijen, noten en zaden stonden toen op het menu. Hierdoor is bij voedingsdeskundige Sandra het idee ontstaan om een Programma te ontwikkelen met deze eerlijke en mooie producten, waardoor ze weer vaker het menu staan en je gemakkelijker bewust en gezond eet. Meer groente en fruit op het menu Nederland eet te weinig groente en fruit. Slechts ongeveer een kwart van de bevolking haalt de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. In 2015 kampte 43% van de Nederlandse bevolking met overgewicht. SapVers levert met haar producten en diensten een bijdrage om hier verandering in aan te brengen. Resultaten opstartfase In de afgelopen 9 maanden heeft SapVers in haar pilotfase het businessmodel getest en geoptimaliseerd op het gebied van: productontwikkeling, logistiek, ICT, marketing en klantbehoefte. Hierdoor heeft SapVers een onderscheidende positie ingenomen en aangetoond dat er vraag is naar producten en diensten van SapVers. Hieronder in het kort de resultaten van de opstartfase. Wat is de ervaring van de oprichters in deze branche? Sandra van Nunen - medeoprichter - is gediplomeerd voedingsdeskundige en een expert op het gebied van voeding en gezondheid. Daarbij heeft ze met de begeleiding van meer dan 1.750 deelnemers in de afgelopen periode (incl. een klantbeoordeling van een 8.8) haar praktijkervaring en bovenal de klantbehoefte in deze branche nog meer vergroot. Door haar rol als leidinggevende in haar carrière, beschikt Sandra over de vaardigheden voor het selecteren, samenbrengen, trainen en bovenal enthousiasmeren van een team en individu. Jan-Willem van Kempen - medeoprichter – is door de aandeelhouders aangesteld als Algemeen Directeur en Bestuurder. Na het behalen van zijn Bachelor of Commerce (BCom), International Business and Languages (IBL), heeft hij o.a. aan de Nyenrode Business Universiteit diverse masterclasses gevolgd op het gebied van Internet Marketing Strategie en Multichannel Management. Na meer dan 5 jaar voor diverse internationale bedrijven te hebben gewerkt in de marketing, sales en productontwikkeling, heeft hij zijn hart gevolgd en dus het pad naar zelfstandig ondernemerschap gekozen. Na 2 jaar voorbereiding heeft Jan-Willem mede met een team van investeerders en ondernemers de startup WijHoudenVanVers gelanceerd. WijHoudenVanVers is een online winkelstraat van lokale versspecialisten, zoals de plaatselijke bakker, slager, groenteman, vis- en kaaswinkel. Met eigen VersBezorgers worden de boodschappen ‘s- morgens in de winkels opgehaald en daarna direct bij je thuis bezorgd, tot in de keuken. Jan-Willem heeft zich in zijn carrière gespecialiseerd in marketing, sales en productontwikkeling. Deze 3 disciplines zijn aanvullend op het expertisegebied van zijn partner van Sandra. Daarbij vormen zij ook privé als levenspartners al 16 jaar een solide team. Van WijHoudenVanVers naar SapVers Dat ondernemen met pieken en dalen gaat, hebben Sandra en Jan-Willem aan den lijve ondervonden. Door de sterke concurrentie op het gebied van ‘vers online’ en de consument die niet eenvoudig haar kooppatroon verandert, bleek het businessmodel niet stand te houden en is uiteindelijk na diverse pogingen het tij te keren, het faillissement aangevraagd. Met een groep bestaande en nieuwe investeerders is onder begeleiding van Jan-Willem –wederom in de rol Algemeen Directeur en Bestuurder - een doorstart gerealiseerd, met als doel om in een afgeslankte versie met modificaties in het businessmodel de ‘online winkelstraat’ van WijHoudenVanVers rendabel te krijgen. Gaandeweg kreeg het nieuw ontwikkelde ‘5-daagse SapProgramma’ steeds een groter aandeel in de omzet en bij de terugkomende klanten. Daarentegen werd de concurrentie vanuit de hoek van de maaltijdboxen steeds sterker. Derhalve is afgelopen september in goed overleg met de betrokken versspecialisten en aandeelhouders besloten de koers van WijHoudenVanVers te wijzigen en zich volledig te focussen en specialiseren in het ontwikkelen en aanbieden van functionele en verse sappen en soepen, met programma’s rondom gezond eten en leven. Dit onder de vlag van het nieuwe merk SapVers. Ondernemerschap Sandra en Jan-Willem hebben geleerd van deze tegenslagen en door hun visie, lef en doorzettingsvermogen, samen met het team dat achter SapVers staat, een succesvolle pilot van SapVers weten te realiseren. Investeerders achter SapVers De groep investeerders achter SapVers bestaat uit ervaren ondernemers actief in de Foodbranche. Door hun ervaring en netwerk leveren zij een belangrijke bijdrage aan de start en uitrol van SapVers. Voor de afgelopen opstartfase is er vanuit de investeerdersgroep een bedrag van 75.000 euro geïnvesteerd. Hieronder leest u een korte introductie van de investeerders. Staay Food Group is een verzameling van bedrijven die allemaal actief zijn in de keten van groenten en fruit. Het telen en sourcen van groenten en fruit alsmede het produceren van convenience producten (gesneden groenten, maaltijdsalades en fruitsalades) en natuurlijk de sales en marketing van deze producten horen tot de kerntaken van hun bedrijf. Staay Food Group is actief in binnen- en buitenland en heeft een geconsolideerde omzet van ongeveer 500 miljoen Euro. “SapVers richt zich met haar concept op de moderne consument die kiest voor gezondheid in combinatie met gemak. Het ontwikkelen van diëten en gezonde voedingsconcepten voor bepaalde bevolkingsgroepen zal een vlucht nemen. “Functional foods” zullen steeds meer een vaste plek verwerven in ons voedingspatroon. Het is niet meer dan logisch dat ons bedrijf de ontwikkelingen van SapVers op de voet volgt en daarbij betrokken wil zijn” Rien Pannenman - Algemeen Directeur Rogier Arntz is een ervaren ondernemer met diverse successen op zijn naam. Met Boost werd hij in een paar jaar tijd Benelux-marktleider in shopper marketing. Hij weet dus hoe je het koopgedrag van de klant stuurt en een product nog succesvoller maakt. Het idee voor Streekselecties kreeg hij dan weer tijdens een bezoek aan Parma, waar hij zag hoe je eerlijke, lokale producten als Parmaham en Parmezaanse kaas toegankelijk kunt maken voor een breder publiek. “Ik ben aandeelhouder geworden van SapVers omdat ik als ondernemer in de food zie dat mensen steeds meer belang hechten aan versheid en puurheid van producten. SapVers heeft een unieke positie veroverd in de markt van sap kuren. Ze doet dat door onderscheidende en lekkere, vaak hele originele recepten. Gecombineerd met een hele goede begeleiding van voedingsdeskundige Sandra *** CONO Kaasmakers is een boerencoöperatie en bestaat al meer dan honderd jaar. Hun boeren en kaasmakers maken samen van de beste melk de lekkerste kaas. Met behoud van onze tradities en met gebruik van de meest duurzame moderne technieken. Deze boeren delen kennis in workshops en onze kaasmeesters geven hun unieke kennis van generatie op generatie door aan talentvolle jonge kaasmakers. “CONO Kaasmakers is oorspronkelijk in WijHoudenVanVers gestapt omdat wij grote mogelijkheden zagen om de kaasspeciaalzaken in Nederland op die manier via een modern businessmodel te kunnen helpen hun business uit te bouwen. Door onder andere verschuivingen in de markt is uiteindelijk terecht gekozen de bakens te verleggen naar SapVers. SapVers gaat een succes worden omdat de concepten en producten naadloos aansluiten bij verschillende bewegingen in de consumentenmarkt richting gezondheid, smaak, vers en natuurlijk. De ondernemer en huidige aandeelhouders hebben daarnaast unieke ervaring, connecties, creativiteit en doorzettingsvermogen, om voorloper te zijn en blijven in het gekozen segment. Ondanks dat SapVers niet tot de core-business van CONO (Kaasmakers) behoort willen wij graag SapVers helpen succesvol te worden. Het succes van SapVers zal ons ook weer helpen om onze gezamenlijke doelgroep in de toekomst beter te kunnen bedienen.” Jerry Griep - Commercial Managing Director Benelux & North America Participatie Ondernemerslift+ Naast bovenstaande ondernemers en ondernemingen, die medeaandeelhouders zijn naast Jan-Willem en Sandra is er onlangs een lening van € 50.000,- aangetrokken via Ondernemerslift+. Deze lening heeft zeer gunstige gunstige condities (4% rente en 3 jaar aflossingsvrij). De lening is verstrekt voor de verdere ontwikkeling van het WerkSap-programma. SapVers lanceert dit jaar het “WerkSap-programma”. Het project heeft als doel om medewerkers op de werkvloer handvatten te geven om met meer gemak gezonder te leven. Het doel is om niet alleen in de werkomgeving, maar ook thuis in de keuken een bijdrage te leveren om een gezond eetpatroon aan te meten. Ondernemerslift+ is een samenwerkingsverband van HAS Hogeschool, ZLTO, AgriFood Capital, Avans Hogeschool, de samenwerkende Rabobanken in Noordoost Brabant (6), ROC de Leijgraaf, ROC Koning Willem I College, Helicon, Stichting Starters Succes Oss, Stichting Startersmarktplaats Veghel Uden Schijndel en is mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken en provincie Noord-Brabant. Als netwerk van Overheid, Ondernemers en Onderwijs ondersteunt, faciliteert en stimuleert OndernemersLift+ innovatieve startende en groeiende ondernemers in de regio Noordoost-Brabant. OndernemersLift+ biedt nadrukkelijk de mogelijkheid contact te leggen met haar partners, zodat deze direct van waarde kunnen zijn bij het creëren van groeikansen en realiseren van uw ideeën en ambities. “De drive van beide ondernemers, hun persoonlijke aanpak en hun vermogen om snel in te spelen op specifieke klantwensen maakt deze business case voor ons kansrijk. Daarnaast spelen de ondernemers in op de trend van gezonde voeding, vers bereid en met maximaal consumenten gemak naar de markt gebracht” Huub Dormans - Directeur Partners van SapVers SapVers werkt samen en kijkt naar samenwerking waarbij het gezamenlijk belang een meerwaarde biedt voor de consument om met meer gemak gezond en gelukkig te leven. Kernwoorden hierbij zijn: gezond, gemak, lekker, bewust, mooi van binnen en buiten en sportief. Lokale partners SapVers werkt samen met lokale ondernemers zoals groentewinkels, reformwinkels en fitnesscentra die optreden als verkoop-/ophaalpunt voor de verse sappen. Anderzijds werken wij gezamenlijk aan concepten rondom gezond eten en leven op het gebied van voeding, sport en ontspanning. Momenteel werkt SapVers samen met meer dan 25 lokale ondernemers in Noord-Brabant en regio Rotterdam. Strategische landelijke partners Voor een versnelde landelijke uitrol is SapVers momenteel in gesprek met verschillende partijen die actief en ervaren zijn op het gebied van: voeding, beauty, sport en ontspanning. Pilot Grootbedrijf / Corporates SapVers werkt achter de schermen aan een pilot met een landelijke bedrijfscateraar, om op deze wijze het SapProgramma binnen het Grootbedrijf (+100 medewerkers) te introduceren, waarvan Geldvoorelkaar.nl op de hoogte is. Wat zijn de risico’s en kansen van de onderneming? Risico’s Gezien de snelgroeiende trend van gezond eten steeds meer consumenten aanspreekt, is er concurrentie en dient SapVers haar ingenomen positie in de markt zo snel mogelijk uit te breiden. Hieronder zijn de 3 voornaamste risico’s opgesomd, met daarbij een toelichting van hoe SapVers hier mee omgaat. Snelheid. SapVers is een startup die momenteel bestaat uit een team 4 van personen. Hierdoor is er nog onvoldoende capaciteit om direct alle projecten in de markt te zetten. Gepland staat om het team verder uit te breiden met de extra financiering, waardoor de marktintroducties versneld worden. Bewijslast nieuwe producten. Om sneller een grotere doelgroep te bereiken breidt SapVers haar producten en diensten uit, waardoor het aantal toepassingen, klanten en herhalingsaankopen naar verwachting significant zullen stijgen. De lancering van deze nieuwe producten staat in 2016 en 2017 gepland en deze producten dienen zich nog te bewijzen. Door de korte time-to-market en goede contacten met de klanten door de persoonlijke begeleiding, is het mogelijk om nieuwe producten binnen 4 weken met minimale kosten als een pilot in de markt te introduceren. Hierdoor is het mogelijk om samen met de gebruikers snel verbeterpunten door te voeren en slagingskans van marktintroductie te vergroten. Imago sappen. Het imago van bepaalde typen sappen, bijvoorbeeld voorverpakte vruchtensappen ‘uit geconcentreerd vruchtensap’ en vers geperste sinaasappelsap uit een sapcentrifuge staan onder druk door recente uitspraken van de Voedingsraad. SapVers heeft echter een ander type sappen ontwikkeld dat hier niet onder valt. Dit komt enerzijds het door het ambachtelijke productieproces, waarbij de volledige producten (met hun schil, vezels en zaden) geblend worden tot een vezelrijke sap. SapVers werkt daarbij minimaal met fruit en legt haar focus op een diversiteit aan (seizoens)groenten, verse kruiden en specerijen in haar sappen en huisgemaakte soepen. Van pompoen, prei, broccoli en bloemkool. tot venkel, rode bieten, bleekselderij, andijvie en courgettes. Kansen Betrokken partijen zijn ervan overtuigd dat alle ingrediënten aanwezig zijn om SapVers versneld succesvol (inter)nationaal uit te rollen. Dit komt mede door: Succesvolle pilot (zie vraag “Resultaten opstartfase”) Nieuwe producten en diensten in ontwikkeling (zie vraag “besteding investering”) Betrokkenheid van de strategische investeerders (zie vraag “investeerders”) Prospect strategische landelijke partners in de Food, Sport, Beauty branche Toegewijd en enthousiast team Met de succesvolle pilotfase is de vraag naar producten van SapVers bevestigd. Daarbij blijft de behoefte naar gezond eten stijgen; zowel voor de consumenten als de bedrijfsmarkt. Tevens zijn er 3 huidige problemen waar SapVers met haar nieuwe propositie gericht op inspeelt. Te weinig consumptie groenten en fruit: slechts 25% van de Nederlanders eet dagelijks de aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit (bron: CBS). Nederlanders worden steeds dikker: 43,8% van alle Nederlanders had in 2014 overgewicht (bron: CBS). 91% van de managers, senior medewerkers en leidinggevenden vindt dat vitaliteit een onderdeel hoort te zijn van het bedrijfsbeleid (bron: onderzoek 2015 van De Baak onder 194 leiders). Waar wordt de financiering voor aangewend? Na een succesvolle pilot staat nu de groeifase gepland, met o.a. uitbreiding van het team, ontwikkeling van nieuwe, innovatieve ‘Foodconcepten’ en de landelijke uitrol van de formule. Bij het realiseren van het doelbedrag ad € 150.000,- zet SapVers deze investering in voor de uitrol van SapVers door onderstaande 4 pijlers. Profiel_13892_2_133449.jpg Extra innovatie en een versnelde groei Bij het realiseren van het streefbedrag ad € 200.000,- gebruikt SapVers deze extra investering ad € 50.000,- voor de ontwikkeling en marktintroductie van 3 Foodconcepten. Het 6-weekse vitaliteitsprogramma: met weekplanningen voor juiste voeding, sport en ontspanning onder persoonlijke begeleiding van voedingsdeskundigen en personal trainer. Vitaminepakket: 6 vitamineshots (samen meer dan 750 gram en groenten en fruit), gecombineerd met 6 gezonde recepten voor 2 dagen (ontbijt, lunch en diner). Ontbijtprogramma: variaties in smoothies en sappen als gezond en gemakkelijk ontbijt. bestemd voor consumentenmarkt en bedrijfsleven. Extra marketing en sales voor een versnelde uitrol van het WerkSap programma. Wat is het verwacht omzetniveau? Het management van SapVers heeft samen met haar investeerders en accountant een conservatief groeiplan opgesteld, waarbij een minimale maandelijkse groei van 10% per maand geprognosticeerd is (50% van huidige groei die komt op gemiddeld 20% per maand). Hierbij is de extra verwachte omzet voorvloeiend uit de strategische samenwerking met nieuwe (landelijke) partners buiten beschouwing gelaten. Hierdoor realiseert SapVers naar verwachting onderstaande omzetten en winsten, waarbij het businessmodel vanaf het 2de kwartaal van 2017 winstgevend is. Incentive Investeer jij ook in SapVers? Dan werken we samen aan een ‘gezonder Nederland’! Investeren in SapVers - en hiermee bijdragen aan het doel van SapVers om gezond eten gemakkelijker te maken – kan al vanaf € 100,-. Naast de 8% rente op je investering en de mogelijkheid om het bedrag van je lening plus opgebouwde rente op termijn ‘om te zetten’ (converteren) in een aandeel met daarop een korting tot wel 30% krijg je ook van SapVers een uniek en gezond cadeau. Zie hieronder de ‘Gezonde cadeauboom’ waarbij je bij verschillende bedragen andere cadeaus krijgt. Na het afronden van het crowdfunding traject ontvang je van SapVers een e-mail met alle details om je ‘gezond cadeau’ via SapVers.nl te bestellen. Hiervoor ontvang je een actiecode en kan je zelf kiezen uit een SapDag of het 3 en 5-daagse SapProgramma. Bovenstaande korting van 10% t/m 50% is geldig voor alle producten van SapVers en kan eenmalig gebruikt worden. SapVers bezorgt momenteel in de provincies: Noord-Brabant, Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. Indien je buiten het bezorggebied woonachtig bent, is het mogelijk om je gezonde cadeau te laten bezorgen op het moment dat we landelijk dekkend zijn. Dit is naar verwachting eind van dit jaar. Daarbij is het ook mogelijk om een SapDag op te halen bij de kick-off meeting. Het SapProgramma is opgebouwd uit 1, 3 of 5 SapDagen. Hieronder een overzicht van de inhoud van een SapDag. Meer weten? Kijk op http:// www.sapvers.nl/sap-programmas Kick-off meeting Mede door jouw investering kan SapVers haar doelstellingen waarmaken. Graag bedanken we je na het afronden van de crowdfunding persoonlijk en kijken we uit naar een kennismaking. Daarnaast laten we graag alle sappen en soepen proeven en vertellen we je graag alle details over de plannen. Een officiële uitnodiging met alle details voor deze Kick-off meeting volgt na het afronden van de crowdfunding. Wanneer kunnen investeerders de lening aan WHVV BV omzetten in certificaten van aandelen? Investeerders hebben eenmalig het recht de lening vermeerderd met opgebouwde rente te converteren in nieuw uit te geven certificaten van aandelen in WHVV BV. Er zijn verschillende conversiemomenten mogelijk: Een externe investeerder verwerft een aandelenbelang in WHVV BV van een totaalbedrag van € 300.000,- of meer. Er vindt een overname plaats van WHVV BV. Indien geval 1 en 2 zich niet voordoen moet 3 (drie) jaar na de startdatum van de lening conversie worden aangeboden. De prijs per certificaat waartegen zal worden geconverteerd wordt vastgesteld door een onafhankelijk, gekwalificeerd register valuator. Als investeerder krijgt u de keuze tot conversie voorgelegd en het is aan u om te beslissen of u geheel, ten dele of niet wilt converteren. Indien u niet (geheel) converteert loopt de lening met rente-bijschrijving door en wordt deze aan het einde van de looptijd afgelost. Welke korting op de aandelenprijs ontvangen investeerders, wanneer ze gebruik maken van hun conversierecht? Vindt de conversiegebeurtenis binnen 2 maanden na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 0%. Vindt de conversiegebeurtenis tussen 2 maanden en 1 jaar na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 15%. Vindt de conversiegebeurtenis tussen 1 jaar en 18 maanden na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 20%. Vindt de conversiegebeurtenis 18 maanden of later na de startdatum van de lening plaats, dan is de korting op de aandelenprijs 30%. Noot van Geldvoorelkaar.nl: Geldnemer van deze achtergestelde converteerbare lening is WHVV BV. Er is een borgstelling voor het volledige leenbedrag en renteverplichting van WHVV holding BV (G-PD% 0,07% en Creditsafe score 49). Er zijn geen borgstellingen van andere (rechts)personen op deze lening. Indien het doelkapitaal van € 150.000,- binnen de beschikbare periode wordt gerealiseerd, heeft WHVV BV de mogelijkheid de aanvraag te verhogen tot maximaal € 200.000,- in verband met de genoemde extra doelen in de pitch. Meer uitleg over de achtergestelde converteerbare lening vindt u hier.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 17-06-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 8,00%

€0 / €140.000

Horecacrowdfunding

Lening - 6,50%

€344.214 / €435.714

Kapitaalopmaat

Lening - 5,00%

€89.652 / €298.841

Kapitaalopmaat

Lening - 6,00%

€790.000 / €1.000.000

Geldvoorelkaar

Lening - 3,00%

€320.000 / €400.000

Lendahand

Lening - 5,00%

€400.000 / €500.000

Lendahand

Lening - 3,00%

€21.240 / €26.550

Lendahand