Wat is uw drive om voor u zelf te beginnen? Ik ben een people manager en ondernemerschap zit in het bloed van de familie. Deze kenmerken wilde ik graag combineren in de bedrijfsvoering van een eigen onderneming. Na de succesvolle start van de eerste Subway vestiging zie ik grote kansen voor uitbreiding naar meerdere vestigingen. Wat is uw ervaring in deze branche? Vanaf 1999 heb ik als restaurantmanager gewerkt bij diverse vestigingen van McDonalds in en rondom Amsterdam, en daarna als restaurantmanager, troubleshooter en productontwikkelaar bij KFC. Een getuigschrift meldde het volgende: “Kardou heeft een jarenlange ervaring als het gaat om het runnen van quick service restaurants. Hij kent alle ins en outs en is zeer ervaren in het succesvol operationeel aansturen van dergelijke horecavestigingen“. In 2013 vond ik het tijd om al mijn ervaring en kennis en kunde in een eigen onderneming te steken. Na een uitgebreid onderhandelingsproces heb ik op 28 mei 2014 het bestaande SUBWAY® restaurant aan de Krocht in Haarlem overgenomen en in een hoog tempo gereorganiseerd en succesvol gemaakt. Het was altijd al mijn bedoeling om meerdere locaties te openen en die gelegenheid deed zich sneller voor dan gedacht met de nieuwe SUBWAY® locatie aan de Grote Houtstraat in Haarlem. Kunt u een beschrijving geven van uw onderneming (inclusief rechtsvorm) en wat uw onderscheidende kenmerken zijn? De huidige Subway vestiging aan de Krocht in Haarlem valt onder mijn eenmanszaak, de 2de nieuwe vestiging op de Grote Houtstraat in Haarlem zal daar ook onder vallen. Opvallende kenmerken van mijn ondernemerschap zijn onder meer: kostenbewust zijn op inkoop en personeelskosten, people manager en intensieve lokale marketing. De landelijke ondersteuning vindt plaats vanuit de Verenigde Staten en vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam, terwijl de lokale operationele ondersteuning wordt aangeboden door vijf Development Agents (DA’s) die daarin een vergaande autonomie hebben. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam worden de franchiseondernemers ondersteund door specialisten op het gebied van marketing, financiën, makelaardij, horeca, interieurontwerp en –bouw, etc. De inkoop van goederen en diensten vindt plaats op Europees niveau (www.eipc.eu) en levert grote inkoopvoordelen op terwijl de kwaliteit gegarandeerd is. De landelijke marketingondersteuning bestaat uit reclame-uitingen op radio en televisie, daarnaast beschikt de formule over een uitgebreide landelijke informatievoorziening via het internet (www.subway.nl). De formule SUBWAY® is in Nederland, na een aarzelend begin, vooral de laatste jaren spectaculair gegroeid. De professionaliteit van de formule heeft gelijke tred gehouden met deze groei en is zowel strategisch en tactisch als operationeel sterk toegenomen. De keuze voor nieuwe ondernemers en locaties vindt daarbij via een uitgebreide screening plaats, waardoor in de afgelopen jaren slechts sporadisch een locatie “in default” is geraakt. De beoogde locaties worden sinds enige jaren, met enkele uitzonderingen, gehuurd door SUBWAY® Realty en onderverhuurd aan de franchisenemer om daarmee deze locaties voor de formule te behouden en, indien noodzakelijk, snel nieuwe ondernemers te kunnen installeren mocht het onverhoopt mis gaan. De ondersteuning en advisering van (potentiële) franchisenemers tijdens het financieringsproces van hun nieuwe onderneming vindt steeds vaker door onafhankelijke en objectieve derden plaats. Daarbij worden tevens objectieve omzetanalyses van onafhankelijke derden ingezet om de haalbare omzet en daarmee het te behalen resultaat te bepalen. Alle contracten en overeenkomsten tussen SUBWAY® en haar franchisenemers worden opgesteld in het Engels en zijn vanuit de Verenigde Staten verplicht gesteld. Men heeft daarvoor gekozen om uniformiteit te garanderen en om de overheadkosten te beperken. De formule kan daarom slechts 12,5% omzet gerelateerde fee hanteren, waarvan bovendien 4,5% bedoeld is voor de uitvoering van de centraal georganiseerde marketinginspanningen. SUBWAY® is lid van de Europese Franchise Federatie (EFF) Na ruim 40 jaar is SUBWAY® in 2007 veruit de grootste sandwich franchiseketen ter wereld geworden en leidend in de internationale groei van de “quickservice restaurant markt”. Voor de beeldvorming, eind jaren negentig van de vorige eeuw onttroonde SUBWAY®, qua aantal vestigingen, McDonald’s als grootste food franchiseketen in de Verenigde Staten. Sinds 2011 heeft SUBWAY® wereldwijd meer vestigingen dan McDonald’s. Wat is uw gezinssituatie en woonsituatie? Ik woon samen in een koophuis en ik heb een zoon en twee dochters.

Investeert u bij meerdere platformen? Verkrijg automatisch inzicht in uw totale portefeuille met onze tool investID.
Projectnaam Subway Haarlem
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 31-07-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag € 220.000
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Horeca
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Startend
Doel van investering Objectfinanciering

Wat is uw drive om voor u zelf te beginnen? Ik ben een people manager en ondernemerschap zit in het bloed van de familie. Deze kenmerken wilde ik graag combineren in de bedrijfsvoering van een eigen onderneming. Na de succesvolle start van de eerste Subway vestiging zie ik grote kansen voor uitbreiding naar meerdere vestigingen. Wat is uw ervaring in deze branche? Vanaf 1999 heb ik als restaurantmanager gewerkt bij diverse vestigingen van McDonalds in en rondom Amsterdam, en daarna als restaurantmanager, troubleshooter en productontwikkelaar bij KFC. Een getuigschrift meldde het volgende: “Kardou heeft een jarenlange ervaring als het gaat om het runnen van quick service restaurants. Hij kent alle ins en outs en is zeer ervaren in het succesvol operationeel aansturen van dergelijke horecavestigingen“. In 2013 vond ik het tijd om al mijn ervaring en kennis en kunde in een eigen onderneming te steken. Na een uitgebreid onderhandelingsproces heb ik op 28 mei 2014 het bestaande SUBWAY® restaurant aan de Krocht in Haarlem overgenomen en in een hoog tempo gereorganiseerd en succesvol gemaakt. Het was altijd al mijn bedoeling om meerdere locaties te openen en die gelegenheid deed zich sneller voor dan gedacht met de nieuwe SUBWAY® locatie aan de Grote Houtstraat in Haarlem. Kunt u een beschrijving geven van uw onderneming (inclusief rechtsvorm) en wat uw onderscheidende kenmerken zijn? De huidige Subway vestiging aan de Krocht in Haarlem valt onder mijn eenmanszaak, de 2de nieuwe vestiging op de Grote Houtstraat in Haarlem zal daar ook onder vallen. Opvallende kenmerken van mijn ondernemerschap zijn onder meer: kostenbewust zijn op inkoop en personeelskosten, people manager en intensieve lokale marketing. De landelijke ondersteuning vindt plaats vanuit de Verenigde Staten en vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam, terwijl de lokale operationele ondersteuning wordt aangeboden door vijf Development Agents (DA’s) die daarin een vergaande autonomie hebben. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam worden de franchiseondernemers ondersteund door specialisten op het gebied van marketing, financiën, makelaardij, horeca, interieurontwerp en –bouw, etc. De inkoop van goederen en diensten vindt plaats op Europees niveau (www.eipc.eu) en levert grote inkoopvoordelen op terwijl de kwaliteit gegarandeerd is. De landelijke marketingondersteuning bestaat uit reclame-uitingen op radio en televisie, daarnaast beschikt de formule over een uitgebreide landelijke informatievoorziening via het internet (www.subway.nl). De formule SUBWAY® is in Nederland, na een aarzelend begin, vooral de laatste jaren spectaculair gegroeid. De professionaliteit van de formule heeft gelijke tred gehouden met deze groei en is zowel strategisch en tactisch als operationeel sterk toegenomen. De keuze voor nieuwe ondernemers en locaties vindt daarbij via een uitgebreide screening plaats, waardoor in de afgelopen jaren slechts sporadisch een locatie “in default” is geraakt. De beoogde locaties worden sinds enige jaren, met enkele uitzonderingen, gehuurd door SUBWAY® Realty en onderverhuurd aan de franchisenemer om daarmee deze locaties voor de formule te behouden en, indien noodzakelijk, snel nieuwe ondernemers te kunnen installeren mocht het onverhoopt mis gaan. De ondersteuning en advisering van (potentiële) franchisenemers tijdens het financieringsproces van hun nieuwe onderneming vindt steeds vaker door onafhankelijke en objectieve derden plaats. Daarbij worden tevens objectieve omzetanalyses van onafhankelijke derden ingezet om de haalbare omzet en daarmee het te behalen resultaat te bepalen. Alle contracten en overeenkomsten tussen SUBWAY® en haar franchisenemers worden opgesteld in het Engels en zijn vanuit de Verenigde Staten verplicht gesteld. Men heeft daarvoor gekozen om uniformiteit te garanderen en om de overheadkosten te beperken. De formule kan daarom slechts 12,5% omzet gerelateerde fee hanteren, waarvan bovendien 4,5% bedoeld is voor de uitvoering van de centraal georganiseerde marketinginspanningen. SUBWAY® is lid van de Europese Franchise Federatie (EFF) Na ruim 40 jaar is SUBWAY® in 2007 veruit de grootste sandwich franchiseketen ter wereld geworden en leidend in de internationale groei van de “quickservice restaurant markt”. Voor de beeldvorming, eind jaren negentig van de vorige eeuw onttroonde SUBWAY®, qua aantal vestigingen, McDonald’s als grootste food franchiseketen in de Verenigde Staten. Sinds 2011 heeft SUBWAY® wereldwijd meer vestigingen dan McDonald’s. Wat is uw gezinssituatie en woonsituatie? Ik woon samen in een koophuis en ik heb een zoon en twee dochters.

Bron: Geldvoorelkaar d.d. 31-07-2015 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Geldvoorelkaar
Platformlink Ga naar Geldvoorelkaar
Oprichtingsjaar platform 2010
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Jaarlijkse succesfee 0,4% van uw investering

Lening - 8,00%

€575.250 / €975.000

Max Crowdfund

Lening - 8,00%

€0 / €180.000

Geldvoorelkaar

Lening - 8,00%

€197.800 / €230.000

Geldvoorelkaar

Lening - 6,50%

€0 / €80.000

Geldvoorelkaar

Lening - 7,50%

€0 / €25.000

Geldvoorelkaar

Lening - 6,00%

€48.000 / €60.000

Geldvoorelkaar

Hulp nodig bij uw zakelijke financiering?