Zelf op zoek naar financiering?
  

Logo

ruime hoeveelheid vast werk in het specifieke vervoer van cement. Na overname van het schip door John, zal Peters het schip minimaal 3 jaar van werk blijven voorzien. Hiertoe is een bevrachtingsovereenkomst gesloten tussen Peters Scheepsexploitatiemaatschappij B.V. en John van den Kieboom. In dit contract zijn ook vrachtprijzen voor vaste trajecten opgenomen, alsmede clausules voor laagwater en (hoge) olieprijzen. In 2016 is het schip voorzien van een nieuw NSI certificaat (geldig tot 2023) en is er veel in het schip geïnvesteerd. Er is o.a. een nieuwe stuurhut geplaatst inclusief betimmering, stuurwerk aangepast en de roeren zijn vernieuwd. De belangrijkste gegevens van het motorschip Cooperation zijn: •Bouwjaar: 1965 •Tonnage: 1080 ton •Afmetingen: 73 * 8,20 * 2,72 = Lengte * Breedte * Diepgang •Hoofdmotor: 1000 pk Mitsubishi hoofdmotor, bouwjaar 2005. Voor een dergelijke tonnage is dit een ‘zware’ hoofdmotor, hetgeen betekent dat de pk’s niet volledig benut behoeven te worden, hetgeen de duurzaamheid van de motor ten goede komt. Markt Het aan te kopen schip is een motorvrachtschip. Nederland telt er ruim 2700 van. Deze schepen zijn vervolgens weer onder te verdelen in afmetingen en zogenaamde tonnenmaten. Het aan te kopen schip meet 1080 ton. Het aantal van dit soort schepen neemt jaarlijks af, doordat er in dit segment niet of nauwelijks nieuwe schepen zijn bijgekomen maar wel worden gesloopt. Het perspectief voor dit soort kleine schepen is onverkort goed, omdat er in West-Europa nog steeds veel vaarwegen zijn waar de grote schepen niet kunnen komen. Het aan te kopen schip kan op (nagenoeg) alle belangrijke bestemmingen komen. Punt van aandacht is wel dat ook de kleinere vaarwegen voldoende aandacht moeten blijven houden van de diverse nationale en provinciale overheden. Het onderhoud en de bevaarbaarheid van deze kleine vaarwegen zijn van wezenlijk belang voor de betrouwbaarheid van de binnenvaartbranche voor het vervoer naar bestemmingen die aan de kleine vaarwegen gelegen zijn (betoncentrales, veevoederbedrijven, kunstmestbedrijven en zand- en grindbedrijven). In veel rapporten over de toekomst van de binnenvaart (o.a. van het onderzoeksinstituut Panteia), worden de kansen van de kleine schepen in de markt als positief ingeschat. Er zal eerder een tekort ontstaan door de schepen die gesloopt worden, dan dat er in dit segment overschot is aan schepen/tonnage. Gelukkig is er zowel op Europees niveau (EU) als in de diverse voor de binnenvaart belangrijke landen, een groeiende aandacht voor het milieuvriendelijke vervoer over water. In het kader van het terugdringen van de uitstoot van schadelijke (fijn)stoffen, kan een toenemend vervoer over water een positieve rol spelen.

Al geïnvesteerd via crowdfunding? Beheer uw investeringen eenvoudig via Crowdfundpanel.
Projectnaam SVB van den Kieboom
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 05-10-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 220.000
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Transport
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Bedrijfsovername

ruime hoeveelheid vast werk in het specifieke vervoer van cement. Na overname van het schip door John, zal Peters het schip minimaal 3 jaar van werk blijven voorzien. Hiertoe is een bevrachtingsovereenkomst gesloten tussen Peters Scheepsexploitatiemaatschappij B.V. en John van den Kieboom. In dit contract zijn ook vrachtprijzen voor vaste trajecten opgenomen, alsmede clausules voor laagwater en (hoge) olieprijzen. In 2016 is het schip voorzien van een nieuw NSI certificaat (geldig tot 2023) en is er veel in het schip geïnvesteerd. Er is o.a. een nieuwe stuurhut geplaatst inclusief betimmering, stuurwerk aangepast en de roeren zijn vernieuwd. De belangrijkste gegevens van het motorschip Cooperation zijn: •Bouwjaar: 1965 •Tonnage: 1080 ton •Afmetingen: 73 * 8,20 * 2,72 = Lengte * Breedte * Diepgang •Hoofdmotor: 1000 pk Mitsubishi hoofdmotor, bouwjaar 2005. Voor een dergelijke tonnage is dit een ‘zware’ hoofdmotor, hetgeen betekent dat de pk’s niet volledig benut behoeven te worden, hetgeen de duurzaamheid van de motor ten goede komt. Markt Het aan te kopen schip is een motorvrachtschip. Nederland telt er ruim 2700 van. Deze schepen zijn vervolgens weer onder te verdelen in afmetingen en zogenaamde tonnenmaten. Het aan te kopen schip meet 1080 ton. Het aantal van dit soort schepen neemt jaarlijks af, doordat er in dit segment niet of nauwelijks nieuwe schepen zijn bijgekomen maar wel worden gesloopt. Het perspectief voor dit soort kleine schepen is onverkort goed, omdat er in West-Europa nog steeds veel vaarwegen zijn waar de grote schepen niet kunnen komen. Het aan te kopen schip kan op (nagenoeg) alle belangrijke bestemmingen komen. Punt van aandacht is wel dat ook de kleinere vaarwegen voldoende aandacht moeten blijven houden van de diverse nationale en provinciale overheden. Het onderhoud en de bevaarbaarheid van deze kleine vaarwegen zijn van wezenlijk belang voor de betrouwbaarheid van de binnenvaartbranche voor het vervoer naar bestemmingen die aan de kleine vaarwegen gelegen zijn (betoncentrales, veevoederbedrijven, kunstmestbedrijven en zand- en grindbedrijven). In veel rapporten over de toekomst van de binnenvaart (o.a. van het onderzoeksinstituut Panteia), worden de kansen van de kleine schepen in de markt als positief ingeschat. Er zal eerder een tekort ontstaan door de schepen die gesloopt worden, dan dat er in dit segment overschot is aan schepen/tonnage. Gelukkig is er zowel op Europees niveau (EU) als in de diverse voor de binnenvaart belangrijke landen, een groeiende aandacht voor het milieuvriendelijke vervoer over water. In het kader van het terugdringen van de uitstoot van schadelijke (fijn)stoffen, kan een toenemend vervoer over water een positieve rol spelen.

Bron: Collin Crowdfund d.d. 05-10-2017 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Collin Crowdfund
Platformlink Ga naar Collin Crowdfund
Oprichtingsjaar platform 2014
Minimum investeringsbedrag € 500 per project
Investeringskosten Maandelijkse beheersvergoeding 0,1% over uw uitstaande bedrag * loyaliteitsprogramma vanaf 10 investeringen / € 15.000 met speciale kortingen

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Lening - 7,50%

€131.200 / €160.000

Waardevoorjegeld

Lening - 8,00%

€11.188 / €74.588

Kapitaalopmaat

Lening - 6,00%

€347.900 / €490.000

Geldvoorelkaar

Lening - 7,50%

€116.048 / €163.448

Kapitaalopmaat

Lening - 8,00%

€32.864 / €298.764

Kapitaalopmaat

Lening - 5,50%

€63.000 / €180.000

Kapitaalopmaat

Lening - 6,00%

€80.290 / €217.000

Geldvoorelkaar