Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Ticketsplus is meer dan een ticket! Ticketsplus is jarenlang een succesvol e-commerce bedrijf gespecialiseerd in de verkoop van online tickets. De afgelopen jaren is de markt veranderd en zijn er veel aanbieders bijgekomen. Het bedrijf heeft daarom nieuwe ideeën en concepten ontwikkeld waarmee het de verblijfrecreatiebranche toegevoegde waarde biedt, helpt en ontzorgt bij het aanbieden van tickets voor uitjes en bezienswaardigheden voor zijn klanten. Dit heeft geresulteerd in Ticketsplus Regio dat in 3 varianten wordt aangeboden: •Basis: bestelshop receptie, voor met name de receptie bij campings en vakantieparken; •​Uitgebreid: het ticketplatform, een website met ticketshops welke gebruikt kan worden als loyaliteitsinstrument of extra verdienmodel tijdens pre- en-of postboekingen rondom een verblijf; •Expert: de experience service voor de meest uitgebreide service voor met name hotelgasten. De ondernemer Willem-Jan Brabers is zeer ervaren in deze branche en heeft bewezen dergelijke concepten in de markt te kunnen zetten. Financieringsbehoefte Voor de ontwikkeling van nieuwe software voor de concepten en voor werkkapitaal om deze op grote schaal in de markt te kunnen zetten, is er een financieringsbehoefte van € 200.000,-. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 200.000,-. De looptijd is 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd. Risico Dun & Bradstreet kwalificeert Ticketsplus B.V. als Laag risico. De overall Collin Credit Score komt uit op Ruim voldoende. De debiteuren voor deze financiering zijn Ticketsplus B.V., Brabers Beheer B.V., Punch 20 B.V. en Punch Media B.V. De ondernemer W.J. Brabers geeft een persoonlijke borgtocht af van € 100.000,-. Deze heeft op dit moment een materiële waarde. De inventaris en voorraad worden in eerste verband verpand ten behoeve van Collin Crowdfund. Leendoel De financieringsbehoefte bestaat uit middelen voor het doorontwikkelen van de software voor de nieuwe concepten en werkkapitaal om deze concepten op grote schaal in de markt te kunnen introduceren. Ondernemer Willem-Jan Brabers (45 jaar) is getrouwd met Jes Brabers-Robben. Samen hebben ze 3 dochters. Hij is ondernemer sinds 2005. Vanaf die tijd heeft hij Ticketsplus opgebouwd tot wat het nu is. Voor die tijd heeft hij kennis en ervaring opgedaan bij Exact software en Telegraaf Media. Hij kan worden getypeerd als een zeer gedreven, resultaatgerichte en commerciële ondernemer die op vele vlakken de samenwerking zoekt. Hij is actief in een zeer dynamische omgeving waarin hij ook nu weer bewijst tijdig te kunnen schakelen en een bedreiging om te zetten in kansen voor zijn bedrijf. Onderneming Historie Ticketsplus is opgericht in 2005. Willem-Jan Brabers is een van de oprichters van het eerste uur. Samen met zijn toenmalige compagnon richtte hij een e-commerce bedrijf op voor het online aanbieden van tickets. De wereld van e-commerce stond nog in de kinderschoenen en beide heren zagen enorme kansen in de vrijetijdssector. De eerste klanten waren o.a. themapark de Efteling en wellness resort Thermae 2OOO, die het concept van online tickets volledig omarmden en getriggerd werden door de ideeën van Ticketsplus. Met een compleet pakket aan standaardservices faciliteert Ticketsplus al meer dan 12 jaar eenvoudig, veilig en efficiënt het gehele traject. De standaardservices voorzien in het samenbrengen van partners en aanbieders, de aanvragen van campagnes, de ontwikkeling van een platform, transacties, het leveren van e-tickets, technische- en consumentensupport, real-time rapportages en de financiële afhandeling. Additioneel zijn services als consultancy, maatwerk design, grafische vormgeving, marketingondersteuning en het in kaart brengen van de beleving van de consument beschikbaar. Visie en strategie richting 2020 Inmiddels zijn de online tickets niet meer weg te denken uit de vrijetijdssector. Iedere consument is op elk gewenst moment en op elke locatie bereikbaar voor onder meer aanbiedingen en kortingsacties. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren enorm veel soortgelijke spelers bijgekomen, waarbij je kunt denken aan Ticketmaster, Ticketscript, queue up, Eventim en Redtickets. Sommige spelers hebben een hele specifieke richting gekozen en blinken bijvoorbeeld uit in consumentenacties met retailers (queue up) en andere juist weer in de evenementensector (Ticketmaster). Naast dit gegeven, merkt Ticketsplus de laatste jaren dat de markt redelijk aan het verzadigen is. Grote acties bij bekende merken behalen steeds minder tickets. Dit komt enerzijds door het enorme aanbod, van vakantieveilingen tot Groupon en van de ANWB tot aan Jumbo’s leukste dagje uit. Anderzijds is de trend dat de uitjes steeds minder makkelijk met kortingsacties meedoen, doordat de kortingen zo hoog oplopen en de marges onder druk staan. Tijd dus voor de volgende stap voor het bedrijf. Mediawaarde, zichtbaarheid bij nieuwe of relevante doelgroepen, het binnenhalen van nieuwe bezoekers en de ondersteuning in sales en/of marketing blijven de elementen waar wel behoefte aan blijft en dat is precies waar Ticketsplus als de beste bij assisteert. De kansen hiervoor liggen vooral in nichemarkten door het bewerken van nieuwe markten en de ontwikkeling van sterke business concepten. De missie van Ticketsplus: ‘’Wij zorgen ervoor dat online ticketverkoop toegankelijk is voor zowel kleine als grote spelers in diverse sectoren. Met altijd een passende oplossing voor ieder gewenste situatie zijn wij flexibel, resultaatgericht en deskundig.’’ De visie van Ticketsplus: ‘’Ticketsplus ziet kansen in de verblijfsrecreatie om het aanbod én de verkoop van tickets te verhogen. Ze speelt als koploper in op de behoeften van de hedendaagse consument en toerist. We onderscheiden ons door een internationaal platform te bieden waarmee toeristen in binnen- en buitenland zowel voor, tijdens als ook na het verblijf kunnen genieten van de leukste uitjes en activiteiten in de regio. Door het faciliteren van de transacties bouwen we aan de grootste database van belevenissen’’. Om deze missie te realiseren en deze visie in de praktijk te brengen introduceert Ticketsplus een nieuw concept: Ticketsplus Regio Een verbinding van de uitjes uit de regio met de verblijfsrecreatie. Ticketsplus gaat de beleving naar de accommodatie brengen. Met de kennis en expertise van hun leukste database aan uitjes willen ze de gasten verrassen. Ze bieden dit aan in 3 varianten; •Basis: bestelshop receptie Ook vanuit de campings en vakantieparken is er veel vraag om de technische afhandeling van tickets te automatiseren. Doordat deze verblijfsgasten zich steeds vaker oriënteren op uitjes buiten het park, willen de parkeigenaren hierin zowel een service- als ook een verdienmodel gaan creëren. De balie voorziet dan in de afhandeling van de tickets. De kaartenbakken met informatie over de uitjes bij de receptie voldoen dus niet meer. Het eerste aangesloten park is Roompot vakantieparken: http://roompot.weebly.com •Uitgebreid: Het ticketplatform Een vervolgstap is dat we ook in de pre- en post boeking onze tickets verkopen via een website met diverse uitjes. De gast kan tijdens zijn verblijf, maar ook zeker voor- en achteraf, op dit platform de tickets bestellen, betalen en printen. Dit verhoogt de loyaliteit richting het vakantiepark. http://www.roompottickets.nl •Expert: De experience service Dit platform zorgt ervoor dat de frontdesk van een hotel(keten) meer service kan verlenen aan haar hotelgasten. De juiste en relevante uitjes worden in een webomgeving aangeboden aan de verblijfsgasten in combinatie met een onafhankelijke redactie die wekelijks de leukste uitjes van zijn/haar stad beschrijft. Het hotel levert niet alleen service richting hotelgast, maar bouwt ook een database op met relevante informatie over de vrijetijdsbesteding van haar gasten. Daarnaast verdient het hotel aan de commissie op de aangekochte tickets. Het eerste hotel dat deze service gebruikt is: http://crowneplazathehague.joyn.today Markt Ticketsplus richt zich met name op het verbinden van de leisure- en entertainment markt met partners en resellers. Door vraag en aanbod van beleving beter op elkaar af te stemmen en de belevenismarkt transparanter te maken, vergroten we de markt, zorgen we voor betere en slimmere deals en wordt er aan het einde van de rit door gebruikers meer omzet gemaakt.

Haal het maximale rendement uit uw crowdfundingportefeuille met Crowdfundpanel.
Projectnaam TicketsPlus
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 11-11-2017
Type financiering Lening
Streefbedrag € 200.000
Rente 7,50%
Looptijd (in maanden) 60 maanden
Branche Dienstverlening
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Werkkapitaal

Ticketsplus is meer dan een ticket! Ticketsplus is jarenlang een succesvol e-commerce bedrijf gespecialiseerd in de verkoop van online tickets. De afgelopen jaren is de markt veranderd en zijn er veel aanbieders bijgekomen. Het bedrijf heeft daarom nieuwe ideeën en concepten ontwikkeld waarmee het de verblijfrecreatiebranche toegevoegde waarde biedt, helpt en ontzorgt bij het aanbieden van tickets voor uitjes en bezienswaardigheden voor zijn klanten. Dit heeft geresulteerd in Ticketsplus Regio dat in 3 varianten wordt aangeboden: •Basis: bestelshop receptie, voor met name de receptie bij campings en vakantieparken; •​Uitgebreid: het ticketplatform, een website met ticketshops welke gebruikt kan worden als loyaliteitsinstrument of extra verdienmodel tijdens pre- en-of postboekingen rondom een verblijf; •Expert: de experience service voor de meest uitgebreide service voor met name hotelgasten. De ondernemer Willem-Jan Brabers is zeer ervaren in deze branche en heeft bewezen dergelijke concepten in de markt te kunnen zetten. Financieringsbehoefte Voor de ontwikkeling van nieuwe software voor de concepten en voor werkkapitaal om deze op grote schaal in de markt te kunnen zetten, is er een financieringsbehoefte van € 200.000,-. De gevraagde financiering via Collin Crowdfund bedraagt € 200.000,-. De looptijd is 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing. De rente bedraagt 7,5% gedurende de gehele looptijd. Risico Dun & Bradstreet kwalificeert Ticketsplus B.V. als Laag risico. De overall Collin Credit Score komt uit op Ruim voldoende. De debiteuren voor deze financiering zijn Ticketsplus B.V., Brabers Beheer B.V., Punch 20 B.V. en Punch Media B.V. De ondernemer W.J. Brabers geeft een persoonlijke borgtocht af van € 100.000,-. Deze heeft op dit moment een materiële waarde. De inventaris en voorraad worden in eerste verband verpand ten behoeve van Collin Crowdfund. Leendoel De financieringsbehoefte bestaat uit middelen voor het doorontwikkelen van de software voor de nieuwe concepten en werkkapitaal om deze concepten op grote schaal in de markt te kunnen introduceren. Ondernemer Willem-Jan Brabers (45 jaar) is getrouwd met Jes Brabers-Robben. Samen hebben ze 3 dochters. Hij is ondernemer sinds 2005. Vanaf die tijd heeft hij Ticketsplus opgebouwd tot wat het nu is. Voor die tijd heeft hij kennis en ervaring opgedaan bij Exact software en Telegraaf Media. Hij kan worden getypeerd als een zeer gedreven, resultaatgerichte en commerciële ondernemer die op vele vlakken de samenwerking zoekt. Hij is actief in een zeer dynamische omgeving waarin hij ook nu weer bewijst tijdig te kunnen schakelen en een bedreiging om te zetten in kansen voor zijn bedrijf. Onderneming Historie Ticketsplus is opgericht in 2005. Willem-Jan Brabers is een van de oprichters van het eerste uur. Samen met zijn toenmalige compagnon richtte hij een e-commerce bedrijf op voor het online aanbieden van tickets. De wereld van e-commerce stond nog in de kinderschoenen en beide heren zagen enorme kansen in de vrijetijdssector. De eerste klanten waren o.a. themapark de Efteling en wellness resort Thermae 2OOO, die het concept van online tickets volledig omarmden en getriggerd werden door de ideeën van Ticketsplus. Met een compleet pakket aan standaardservices faciliteert Ticketsplus al meer dan 12 jaar eenvoudig, veilig en efficiënt het gehele traject. De standaardservices voorzien in het samenbrengen van partners en aanbieders, de aanvragen van campagnes, de ontwikkeling van een platform, transacties, het leveren van e-tickets, technische- en consumentensupport, real-time rapportages en de financiële afhandeling. Additioneel zijn services als consultancy, maatwerk design, grafische vormgeving, marketingondersteuning en het in kaart brengen van de beleving van de consument beschikbaar. Visie en strategie richting 2020 Inmiddels zijn de online tickets niet meer weg te denken uit de vrijetijdssector. Iedere consument is op elk gewenst moment en op elke locatie bereikbaar voor onder meer aanbiedingen en kortingsacties. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren enorm veel soortgelijke spelers bijgekomen, waarbij je kunt denken aan Ticketmaster, Ticketscript, queue up, Eventim en Redtickets. Sommige spelers hebben een hele specifieke richting gekozen en blinken bijvoorbeeld uit in consumentenacties met retailers (queue up) en andere juist weer in de evenementensector (Ticketmaster). Naast dit gegeven, merkt Ticketsplus de laatste jaren dat de markt redelijk aan het verzadigen is. Grote acties bij bekende merken behalen steeds minder tickets. Dit komt enerzijds door het enorme aanbod, van vakantieveilingen tot Groupon en van de ANWB tot aan Jumbo’s leukste dagje uit. Anderzijds is de trend dat de uitjes steeds minder makkelijk met kortingsacties meedoen, doordat de kortingen zo hoog oplopen en de marges onder druk staan. Tijd dus voor de volgende stap voor het bedrijf. Mediawaarde, zichtbaarheid bij nieuwe of relevante doelgroepen, het binnenhalen van nieuwe bezoekers en de ondersteuning in sales en/of marketing blijven de elementen waar wel behoefte aan blijft en dat is precies waar Ticketsplus als de beste bij assisteert. De kansen hiervoor liggen vooral in nichemarkten door het bewerken van nieuwe markten en de ontwikkeling van sterke business concepten. De missie van Ticketsplus: ‘’Wij zorgen ervoor dat online ticketverkoop toegankelijk is voor zowel kleine als grote spelers in diverse sectoren. Met altijd een passende oplossing voor ieder gewenste situatie zijn wij flexibel, resultaatgericht en deskundig.’’ De visie van Ticketsplus: ‘’Ticketsplus ziet kansen in de verblijfsrecreatie om het aanbod én de verkoop van tickets te verhogen. Ze speelt als koploper in op de behoeften van de hedendaagse consument en toerist. We onderscheiden ons door een internationaal platform te bieden waarmee toeristen in binnen- en buitenland zowel voor, tijdens als ook na het verblijf kunnen genieten van de leukste uitjes en activiteiten in de regio. Door het faciliteren van de transacties bouwen we aan de grootste database van belevenissen’’. Om deze missie te realiseren en deze visie in de praktijk te brengen introduceert Ticketsplus een nieuw concept: Ticketsplus Regio Een verbinding van de uitjes uit de regio met de verblijfsrecreatie. Ticketsplus gaat de beleving naar de accommodatie brengen. Met de kennis en expertise van hun leukste database aan uitjes willen ze de gasten verrassen. Ze bieden dit aan in 3 varianten; •Basis: bestelshop receptie Ook vanuit de campings en vakantieparken is er veel vraag om de technische afhandeling van tickets te automatiseren. Doordat deze verblijfsgasten zich steeds vaker oriënteren op uitjes buiten het park, willen de parkeigenaren hierin zowel een service- als ook een verdienmodel gaan creëren. De balie voorziet dan in de afhandeling van de tickets. De kaartenbakken met informatie over de uitjes bij de receptie voldoen dus niet meer. Het eerste aangesloten park is Roompot vakantieparken: http://roompot.weebly.com •Uitgebreid: Het ticketplatform Een vervolgstap is dat we ook in de pre- en post boeking onze tickets verkopen via een website met diverse uitjes. De gast kan tijdens zijn verblijf, maar ook zeker voor- en achteraf, op dit platform de tickets bestellen, betalen en printen. Dit verhoogt de loyaliteit richting het vakantiepark. http://www.roompottickets.nl •Expert: De experience service Dit platform zorgt ervoor dat de frontdesk van een hotel(keten) meer service kan verlenen aan haar hotelgasten. De juiste en relevante uitjes worden in een webomgeving aangeboden aan de verblijfsgasten in combinatie met een onafhankelijke redactie die wekelijks de leukste uitjes van zijn/haar stad beschrijft. Het hotel levert niet alleen service richting hotelgast, maar bouwt ook een database op met relevante informatie over de vrijetijdsbesteding van haar gasten. Daarnaast verdient het hotel aan de commissie op de aangekochte tickets. Het eerste hotel dat deze service gebruikt is: http://crowneplazathehague.joyn.today Markt Ticketsplus richt zich met name op het verbinden van de leisure- en entertainment markt met partners en resellers. Door vraag en aanbod van beleving beter op elkaar af te stemmen en de belevenismarkt transparanter te maken, vergroten we de markt, zorgen we voor betere en slimmere deals en wordt er aan het einde van de rit door gebruikers meer omzet gemaakt.

Platform Collin Crowdfund
Platformlink Ga naar Collin Crowdfund
Oprichtingsjaar platform 2014
Minimum investeringsbedrag € 500 per project
Investeringskosten Jaarlijkse beheersvergoeding 0,85% over uw uitstaande bedrag * loyaliteitsprogramma vanaf 10 investeringen / € 15.000 met speciale kortingen