Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Ussus Binnenvaartonderneminginvesteer


De ondernemers Mijn naam is Sjerp Boskma (1967) en ik ben al vanaf 1988 (met een enkele onderbreking) actief in de binnenvaartsector als schipper. Tot 2006 zelfstandig en daarna in dienst bij enkele ondernemingen. Ik ben zelf geboren op een schip en kom uit een schippersgezin dus kan me met recht een schippersjongen noemen. Na afronding van de middelbare school wilde ik dan ook maar één ding en dat was varen op een binnenvaartschip. Varen zit bijna letterlijk in mijn bloed. Vanaf 1988 ben ik dan ook, met een enkele korte onderbreking, werkzaam als schipper. Ik heb mijn diploma’s voor binnenvaartschipper behaald evenals het Rijnpatent. Ik heb voor diverse werkgevers gevaren en ben momenteel schipper op een cementtanker bij Bonte Scheepvaart uit Hasselt. Vanaf dat de kinderen redelijk zelfstandig waren vaart mijn vrouw Anja altijd met me mee als matroos & stuurman. Zij heeft haar papieren voor stuurman op de Rijn en is dan ook al jaren mijn trouwe steun en toeverlaat. We beschouwen het schip waarop we varen als ons ‘eigen’ schip en ook in vakanties ben ik vaak op het schip te vinden om (vrijwillig) onderhoud te plegen. Het schip en het varen is zowel mijn professie als mijn hobby om het maar zo te noemen. Onze zoon Herke zit nu op de maritieme academie in Harlingen op een leerwerktraject (3 weken varen, 1 week school per maand) voor de opleiding tot matroos en binnenschipper en zodra hij 18 jaar is en zijn diploma behaald heeft wil hij ook voltijds gaan varen. Hij vaart ook al regelmatig met mij en mijn vrouw mee aan boord als lichtmatroos/dekknecht. Na jaren van varen in loondienst wil ik nu graag met mijn vrouw onze droom verwezenlijken en dat is het gaan voeren van een eigen onderneming met een eigen schip. We willen nu graag een toekomst opbouwen op echt een eigen schip waarbij we ook onze zoon zijn toekomst mooi kunnen inpassen. Met onze vennootschap onder firma Ussus binnenvaartonderneming gaan we over tot de aankoop van de ‘Aquatique’. Onze zoon Herke zal na afronden van zijn opleiding dan ook toetreden tot de VOF en aan boord komen. Anja kan dan wat vaker thuis blijven (als ze dat zou willen). We hebben diverse schepen bekeken en zijn zeer te spreken over de ‘Aquatique’. We hebben diverse gesprekken met de huidige eigenaar en de makelaar gehad en zijn van mening dat dit schip onze toekomstige werkplaats gaat worden. Anja en ik hebben veel ervaring opgedaan op verschillende schepen door West-Europa (voornamelijk Duitsland, Belgie en Nederland) en ook met verschillende bevrachtingen (veevoer, cement etc.) en zijn klaar voor de nieuwe vaart in ons leven op de Aquatique! De onderneming De vennootschap Ussus Binnenvaartonderneming heeft als doel om vracht te transporteren over de binnenwateren van West-Europa. Dit willen wij doen met het 61 meter lange vrachtschip de “Aquatique”. Dit schip (1959) is zeer goed onderhouden en heeft in 2012 een nieuwe radar gekregen en in 2013 nieuwe roeren. Het schip voldoet aan alle eisen van deze tijd. Het Certificaat van Onderzoek is geldig tot 10 mei 2018. Het schip is tevens voorzien van een Certificaat van Goedkeuring voor het vervoer van ADNR goederen. Dit is eveneens geldig tot 10 mei 2018. De meetbrief is geldig tot 5 maart 2022. In juni 2015 is er een taxatierapport opgesteld door een gerenommeerd scheepsexpertisebureau en sindsdien hebben zich geen significante wijzigingen voorgedaan aan het schip. Het taxatierapport is op de website bijgevoegd. Wat dit schip speciaal maakt is de ruiminhoud en de vlakke vloer (zonder spanten/kimmen). Dit schip is daardoor uitermate geschikt voor het vervoeren van lichte producten zoals veevoer en granen, meststoffen en andere mengvoedergrondstoffen. Er worden veel partijen van 500 ton aangeboden en sommige producten hebben dan een volume van > 930 m3. De Aquatique heeft een groot laadvolume en is bovendien snel te lossen, schoonmaken en opnieuw te laden vanwege de eerder genoemde vloer en de elektrische aluminimum luiken. Opdrachtgever/ bevrachter Peterson Rotterdam B.V. heeft alle vertrouwen in onze onderneming en wil ook heel graag dit schip blijven bevrachten. Ze heeft ons daarom een jaarcontract aangeboden met een vaste dagvergoeding . Dit geeft ons het eerste jaar een stabiel inkomen en de gelegenheid om rustig ingewerkt te worden. Ook heeft Peterson haar vertrouwen in onze onderneming getoond door mede te investeren in ons door middel van een lening van € 10.000,00. --------------------------------------------------Weforsea---------------------------------------- Het Doelbedrag betreft een annuïtaire geldlening van €100.000 en wordt gedekt door een eerste hypothecaire inschrijving op het schip . De lening heeft een looptijd van 6 jaar. De rente is 7,00% p.a. over de looptijd. U ontvangt tijdens de hele looptijd een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing.

Projectnaam Ussus Binnenvaartonderneming
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 03-02-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 100.000
Rente 7,00%
Looptijd (in maanden) 72 maanden
Branche Transport
Organisatievorm Vennootschap onder firma
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Objectfinanciering

De ondernemers Mijn naam is Sjerp Boskma (1967) en ik ben al vanaf 1988 (met een enkele onderbreking) actief in de binnenvaartsector als schipper. Tot 2006 zelfstandig en daarna in dienst bij enkele ondernemingen. Ik ben zelf geboren op een schip en kom uit een schippersgezin dus kan me met recht een schippersjongen noemen. Na afronding van de middelbare school wilde ik dan ook maar één ding en dat was varen op een binnenvaartschip. Varen zit bijna letterlijk in mijn bloed. Vanaf 1988 ben ik dan ook, met een enkele korte onderbreking, werkzaam als schipper. Ik heb mijn diploma’s voor binnenvaartschipper behaald evenals het Rijnpatent. Ik heb voor diverse werkgevers gevaren en ben momenteel schipper op een cementtanker bij Bonte Scheepvaart uit Hasselt. Vanaf dat de kinderen redelijk zelfstandig waren vaart mijn vrouw Anja altijd met me mee als matroos & stuurman. Zij heeft haar papieren voor stuurman op de Rijn en is dan ook al jaren mijn trouwe steun en toeverlaat. We beschouwen het schip waarop we varen als ons ‘eigen’ schip en ook in vakanties ben ik vaak op het schip te vinden om (vrijwillig) onderhoud te plegen. Het schip en het varen is zowel mijn professie als mijn hobby om het maar zo te noemen. Onze zoon Herke zit nu op de maritieme academie in Harlingen op een leerwerktraject (3 weken varen, 1 week school per maand) voor de opleiding tot matroos en binnenschipper en zodra hij 18 jaar is en zijn diploma behaald heeft wil hij ook voltijds gaan varen. Hij vaart ook al regelmatig met mij en mijn vrouw mee aan boord als lichtmatroos/dekknecht. Na jaren van varen in loondienst wil ik nu graag met mijn vrouw onze droom verwezenlijken en dat is het gaan voeren van een eigen onderneming met een eigen schip. We willen nu graag een toekomst opbouwen op echt een eigen schip waarbij we ook onze zoon zijn toekomst mooi kunnen inpassen. Met onze vennootschap onder firma Ussus binnenvaartonderneming gaan we over tot de aankoop van de ‘Aquatique’. Onze zoon Herke zal na afronden van zijn opleiding dan ook toetreden tot de VOF en aan boord komen. Anja kan dan wat vaker thuis blijven (als ze dat zou willen). We hebben diverse schepen bekeken en zijn zeer te spreken over de ‘Aquatique’. We hebben diverse gesprekken met de huidige eigenaar en de makelaar gehad en zijn van mening dat dit schip onze toekomstige werkplaats gaat worden. Anja en ik hebben veel ervaring opgedaan op verschillende schepen door West-Europa (voornamelijk Duitsland, Belgie en Nederland) en ook met verschillende bevrachtingen (veevoer, cement etc.) en zijn klaar voor de nieuwe vaart in ons leven op de Aquatique! De onderneming De vennootschap Ussus Binnenvaartonderneming heeft als doel om vracht te transporteren over de binnenwateren van West-Europa. Dit willen wij doen met het 61 meter lange vrachtschip de “Aquatique”. Dit schip (1959) is zeer goed onderhouden en heeft in 2012 een nieuwe radar gekregen en in 2013 nieuwe roeren. Het schip voldoet aan alle eisen van deze tijd. Het Certificaat van Onderzoek is geldig tot 10 mei 2018. Het schip is tevens voorzien van een Certificaat van Goedkeuring voor het vervoer van ADNR goederen. Dit is eveneens geldig tot 10 mei 2018. De meetbrief is geldig tot 5 maart 2022. In juni 2015 is er een taxatierapport opgesteld door een gerenommeerd scheepsexpertisebureau en sindsdien hebben zich geen significante wijzigingen voorgedaan aan het schip. Het taxatierapport is op de website bijgevoegd. Wat dit schip speciaal maakt is de ruiminhoud en de vlakke vloer (zonder spanten/kimmen). Dit schip is daardoor uitermate geschikt voor het vervoeren van lichte producten zoals veevoer en granen, meststoffen en andere mengvoedergrondstoffen. Er worden veel partijen van 500 ton aangeboden en sommige producten hebben dan een volume van > 930 m3. De Aquatique heeft een groot laadvolume en is bovendien snel te lossen, schoonmaken en opnieuw te laden vanwege de eerder genoemde vloer en de elektrische aluminimum luiken. Opdrachtgever/ bevrachter Peterson Rotterdam B.V. heeft alle vertrouwen in onze onderneming en wil ook heel graag dit schip blijven bevrachten. Ze heeft ons daarom een jaarcontract aangeboden met een vaste dagvergoeding . Dit geeft ons het eerste jaar een stabiel inkomen en de gelegenheid om rustig ingewerkt te worden. Ook heeft Peterson haar vertrouwen in onze onderneming getoond door mede te investeren in ons door middel van een lening van € 10.000,00. --------------------------------------------------Weforsea---------------------------------------- Het Doelbedrag betreft een annuïtaire geldlening van €100.000 en wordt gedekt door een eerste hypothecaire inschrijving op het schip . De lening heeft een looptijd van 6 jaar. De rente is 7,00% p.a. over de looptijd. U ontvangt tijdens de hele looptijd een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing.

Bron: Weforsea d.d. 03-02-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Weforsea
Platformlink Ga naar Weforsea
Oprichtingsjaar platform 2015
Minimum investeringsbedrag € 250 per project
Investeringskosten Jaarlijkse rekeningskosten 0,5 % van uw investering

Lening - 7,00%

€0 / €150.000

Horecacrowdfunding

Lening - 5,10%

€7.000 / €35.000

Lenderspender

Aandelen

€142.500 / €150.000

Symbid

Aandelen

€51.200 / €80.000

Symbid

Lening - 7,00%

€65.700 / €90.000

Geldvoorelkaar

Lening - 5,00%

€400.000 / €500.000

Lendahand

Lening - 6,00%

€243.000 / €324.000

Geldvoorelkaar

Lening - 7,00%

€0 / €1.845.000

Geldvoorelkaar