Max Crowdfund

Aandelen

Blue Water App

Blue Water App

Het concept
De betalingsmarkt voor mobiele apps groeit explosief en bijna een kwart van de Nederlanders betaalde al contactloos voordat de 1,5 meter samenleving een feit was. Het was tot op heden altijd moeilijk om hetzelfde betalingsgemak aan te bieden in de ruim 1300 jachthavens in Nederland en België omdat deze betalingen alleen kunnen worden ontvangen met boot- en persoonsgegevens. Blue Water App biedt een unieke totaal oplossing voor vaarders en jachthavens waarmee vaarders vanaf de boot met hun telefoon het liggeld kunnen betalen, zonder in de rij te staan bij een havenkantoor. Deze service is nu nog relevanter voor havens omdat ze hiermee de klanten kunnen ontvangen binnen de 1,5 meter samenleving. De Blue Water App is de snelst groeiende fintech voor de watersport met bijna 100.000 downloads, 23.000 complete gebruikersprofielen en een spectaculaire transactie groei in 2019.

Algemene informatie Uitgifte:
Uitgevende partij: Blue Water App B.V.
Website uitgevende partij: www.bluewaterapp.nl
Soort uitgifte: Aandelen
Omvang uitgifte: minimum opbrengst €125.000 en maximum opbrengst €300.000
Minimale nominale waarde per participatie: €200
Uitgiftekoers: €200
Datum uitgifte: 20 juli 2020 tot 15 Oktober 2020
Doel Uitgifte: Investering in ICT, Marketing en Sales
Risicoprofiel: Hoog Risico (Risicoprofiel Hoog omdat het bedrijf wordt aangemerkt als een Groeier, klik hier voor meer informatie over de definitie van het risicoprofiel)
Kosten Symbid Uitgevende partij: Success fee 2% – 5% (Excl. BTW)
Kosten Symbid Investeerders: Administratie fee 1% (Excl. BTW)
Doelgroep uitgifte: Retail investeerders
Verwachte rendement: Niet vast, afhankelijk van prestatie uitgevende instelling

Een modern betalingssysteem voor vaarders en havens
Vaarders willen niet meer in de rij staan bij een havenkantoor na een lange dag op het water. Havens willen het oude bonnetjes systeem vervangen en 24/7 betalingen kunnen ontvangen met minder contant geld en lagere personeelskosten. De 1,5 meter regels hebben de noodzaak vergroot voor de invoering van mobiele betaaloplossingen die havens naast de betaling ook de boot- en persoonsgegevens geeft voor de betalingsadministratie en afdracht van toeristenbelasting. Blue Water App biedt deze functionaliteit in een unieke totaal oplossing voor vaarders en havens

Ontzorgen van Vaarders
Downloaden de app en maken in een paar stappen een gebruikersprofiel aan met de bootgegevens en de gewenste betalingswijze via iDeal of een creditkaart. Hierna kunnen ze bij aankomst in Blue Water App havens het liggeld betalen vanaf de boot met de telefoon. Ook is het mogelijk om ligplaatsen van te voren te boeken en zo is Blue Water App een combinatie van ParkMobile en Booking.com voor de vaarder. De Blue Water App geeft de vaarders veel extra gebruikersgemak, want naast betalen is het bijvoorbeeld ook mogelijk om toegang te krijgen tot steigers en toiletruimtes zonder de aanschaf van “toegangscontrole tags”en kunnen ze binnenkort walstroom betalen/aan- en uitzetten met de telefoon. In een aantal havens gebruikte meer dan 50% van de vaarders de Blue Water App drie maanden na de introductie.

De complete oplossing voor Havens
Ontvangen een compleet pakket aan services via het Blue Water Pay betalingssysteem, waarmee ze hun service aan klanten kunnen verbeteren, 24/7 betalingen kunnen ontvangen en de administratie kunnen moderniseren. Betalingen en persoons- en bootgegevens kunnen op afstand worden ontvangen via de Blue Water App of bij de havenmeester via een iPad, wat belangrijk is voor klanten die niet met een app willen betalen. Zo worden alle betalingen verwerkt in één systeem en kan de haven op elk moment in een dashboard zien wie er betaald heeft voor welke ligplaats. Dit bespaart het havenpersoneel veel tijd en ze zijn zeker dat ze de juiste boot- en klantgegevens ontvangen.
Veiligheid wordt steeds belangrijker in havens en het Blue Water Pay service pakket geeft de mogelijkheid om automatisch persoonlijke codes te sturen aan vaarders, waarmee ze voor de betaalde periode toegang krijgen tot steigers, toiletruimtes en vuilcontainers. Havens ontvangen altijd de juiste data en kunnen de marketing en communicatie optimaliseren via het automatisch versturen van berichten naar Blue Water App vaarders in omgeving via iBeacon technologie. Steeds meer gemeentes hebben interesse in het Blue Water Pay systeem om de betalingen van lig- en doorvaartgelden te automatiseren. Deze ontwikkeling is een eerste belangrijke stap voor de lancering van een nieuw betalingsplatform voor de professionele markt: rivier cruises, vracht en bruine vloot.

Unique Selling Points
Blue Water App is een unieke mobiele betalingsdienst omdat:
havens de boot- en persoonsgegevens krijgen samen met de betaling. Betalingsdiensten zoals Apple Pay, Tikkie, PayPal en Google Pay leveren deze gegevens niet.
havens alle betaalmogelijkheden in één systeem kunnen managen: betalingen via de app met de telefoon van vaarders en betalingen bij het havenpersooneel in contanten en met een kaart
havens op elk moment in een dashboard kunnen zien wie er betaald heeft voor welke ligplaats
havens berichten kunnen sturen naar gebruikers via iBeacons
vaarders het liggeld kunnen betalen vanaf de boot met de telefoon
vaarders automatisch persoonlijke toegangscodes kunnen ontvangen voor het openen van hekken en deuren
vaarders in de toekomst kunnen boeken
Blue Water App voldoet aan de AVG en Wwft wetgeving
Verdienmodel
Blue Water App ontvangt een fee van de havens en de vaarders. Havens kunnen het Blue Water Pay betalingssysteem gratis installeren en betalen een fee van gemiddeld 7% per transactie inclusief de kosten voor betalingsverkeer. Vaarders betalen dit jaar € 0,21 exclusief BTW service kosten voor elke transactie met de app.
Tot nu toe bereikt
Blue Water App heeft de laatste jaren belangrijke stappen gemaakt en heeft nu een bewezen platform met een snel stijgend aantal verwerkte transacties
Eind 2018 werd de nieuwe app met de betalingsoptie zonder reserveren gelanceerd en hiermee werd de oplossing veel interessanter voor vaarders en havens
In 2019 sluiten wij een strategisch partnership met Salto, een leverancier van automatische toegangscontrole
In 2019 groeide het aantal verwerkte transacties spectaculair met een totale verwerkte havenomzet van € 319.000
Blue Water App kan gebruikt worden op meer dan 50 ligplaats locaties in Nederland en België
De twee belangrijkste zee havens gebruiken Blue Water Pay met de geïntegreerde toegangscontrole voor 100% van hun passanten transacties
De Blue Water App is meer dan 97.000 keer gedownload en heeft 23.000 complete gebruikers profielen
Meer dan 8.100 Blue Water App vaarders hebben minimaal één maal via ons systeem betaald.
Het contract met de gemeente Zaanstad is getekend om alle liggeld en doorvaart betalingen te managen in 2020
Blue Water App is één van de drie finalisten voor een aanbesteding voor de digitalisering van de liggelden in een grote stad • De eerste Belgische haven gebruikt Blue Water Pay
Wij zijn in contact met verschillende havens in Duitsland en Engeland die Blue Water Pay in 2020 willen gebruiken
Een grote speler op het gebied van vakantieparken is geïnteresseerd om Blue Water Pay te gebruiken voor de havens en campers
Benodigde investering en gebruik van het geld
Blue Water App gaat nieuwe aandelen uitgeven voor een een bedrag van minimaal €125.000 tot maximaal € 300.000 voor financiering van de opschaling van de organisatie en diensten:
€ 70.000 tot 156.000 zal gebruikt worden voor de uitbreiding van het sales support team om nieuwe havens aan te sluiten in Nederland, België en Noord Europa
€ 50.000 tot 120.000 zal worden gebruikt voor software ontwikkeling van de app en het backend en de lancering van een nieuw platform voor de professionele vaart
€5.000 tot 24.000 wordt gebruikt voor de lancering van nieuwe services zoals de betalingen van campers op haventerreinen, keyless toegang en de koppeling met maaltijdenbezorging.
Voor de investeerder
Investeerders wordt de mogelijkheid aangeboden om aandelen te kopen in de snelst groeiende fintech voor de watersport markt. Dit is een risicovolle investering omdat Blue Water App nog nooit in haar bestaan winst heeft getoond, maar de transactiegroei in 2019 en de nieuwe aangesloten havens en gemeentes in 2020 geven een goede basis voor de projecties van een eerste positieve EBITDA in 2021 en een positieve kasstroom in 2022. Investeerders die minimaal € 25.000 inleggen worden uitgenodigd voor de jaarlijkse strategie bijeenkomst om de koers van Blue Water App te bespreken. Investeerders welke minimaal €150.000 inleggen krijgen een korting op de waardering (post money €1,5 MIO) plus stemrecht op hun aandelen buiten om de STAK.

Dividendbeleid
Blue Water App heeft als doel – op termijn – haar Aandeelhouders een adequaat dividend uit te keren, maar in de eerste jaren ligt de prioriteit in de groei van de business en zal de winst geïnvesteerd worden in het opschalen van de onderneming.

Exit strategie
De huidige aandeelhouders zijn met hart en ziel aan het werk om Blue Water App zo snel mogelijk te laten groeien, maar vanaf 2024 staan ze open voor gesprekken over verkoop van hun aandelen, wanneer de business een solide omzet en winst heeft. Potentiële kopers zijn online travel diensten zoals Booking.com en Airbnb, betalingsdiensten zoals Adyen of Ease2Pay en strategische partners in de watersport markt zoals Garmin, Jonas Software of Dockwa. De waardering van de business zal worden gebaseerd op een multiple van Ebitda, waarbij de waardering voor gelijkwaardige online betalingssystemen als richtlijn geldt.

Risico’s
Algemene risicofactoren van het investeren in het MKB:
Nadelige verandering van wet- en regelgeving door politieke besluiten
Wijziging in de macro-economische omstandigheden
Uitgevende instelling is afhankelijk van het functioneren van de bestuursleden
Concurrentierisico in markten waarin uitgevende instelling actief is
Risico op faillissement of surseance van de uitgevende instelling
Fiscaal risico door wetswijziging, nieuwe regelgeving of politieke besluitvorming
Bedrijfsspecifieke risico’s
Havens met een conservatief beleid hebben moeite om over te schakelen naar digitale technologieën en dit kan een barrière zijn voor toekomstige groei
De snelle ontwikkelingen in het mobiele betaalverkeer maken het mogelijk dat bestaande en nieuwe payment providers zich gaan richten op de watersport markt
Algemene risico’s investeren in aandelen:
Verlies van kapitaal investering eigen vermogen
Illiquiditeit van investering in eigen vermogen
Zeldzaamheid van dividenden bij start-ups
Verwatering bij toekomstige financieringsrondes

Verlies van kapitaal investering eigen vermogen
De meeste startups falen, en als investeerder in het eigen vermogen van een bedrijf op het platform is het waarschijnlijker dat men al het geïnvesteerde kapitaal verliest dan dat men geld terug verdient of zelfs winst maakt. Het is daarom verstandig niet meer te investeren op het platform dan men zich kan permitteren te verliezen zonder de levensstandaard te moeten verlagen. Wij ontraden iedere investeerders dan ook sterk om met geleend geld te crowdfunden of te investeren.

Liquiditeit van investering in eigen vermogen
Elke investering in eigen vermogen die een investeerder doet op het platform dient men als zeer illiquide te beschouwen. Er is geen markt voor het verkopen van de aandelen van een privaat bedrijf. Dit betekent dat het onwaarschijnlijk is dat de aandelen van het bedrijf te verkopen zijn totdat het bedrijf de aandelen op een publieke markt gaat verkopen of het gehele bedrijf wordt overgenomen. Zelfs voor een succesvol bedrijf is het echter onwaarschijnlijk dat een beursgang of volledige verkoop plaats zal vinden binnen een paar jaar nadat een investeerder heeft geïnvesteerd in het bedrijf.

Zeldzaamheid van dividenden bij start-ups
Startups betalen zelden dividend uit. Dit betekent dat als een investeerder investeert in het eigen vermogen van een bedrijf op het platform, dat het ondanks eventueel succes onwaarschijnlijk zal zijn dat men geld terug verdient via dividend of andere winstuitkeringen. Eventuele winst zal gemaakt moeten worden via verkoop van de aandelen van het bedrijf. Zelfs voor een succesvol bedrijf is het onwaarschijnlijk dat dit plaats zal vinden binnen een paar jaar nadat een investeerder heeft geïnvesteerd in het bedrijf.

Verwatering bij toekomstige financieringsrondes
Bij elke investering in eigen vermogen die via het platform verkregen wordt, kan verwatering optreden. Dit betekent dat als het bedrijf additioneel kapitaal ophaalt in een latere fase, het opnieuw aandelen van het bedrijf uitgeeft aan nieuwe investeerders. Op deze manier vermindert het percentage aandelen per investeerder in het bedrijf. Deze nieuwe aandelen zouden ook een zeker preferent dividendrecht, resultaten uit verkopen of andere rechten kunnen bevatten die in het nadeel van de investeerder werken. Een investering kan ook verwateren door het uitgeven van aandelenopties aan de medewerkers, de leveranciers of andere partijen verbonden aan het bedrijf

Verkrijg op onze algemene risicopagina verdere uitleg bij de hierboven genoemde risico’s en inzicht in de default rapportage van Symbid alvorens te investeren.
TeamNAAR BOVEN
Update_thumb_chris
Chris Drent
CEO/Founder
Ondernemer met uitgebreide ervaring. Lanceerde Blue Water App in 2013 nadat hij als fanatiek zeiler het succes had gezien van de parkeer apps. Chris heeft een diepe kennis van en een groot netwerk opgebouwd in de watersport sector en is verantwoordelijk voor de commerciële de activiteiten.
Update_thumb_joris
Joris van Wijk
Managing Partner
25 jaar ervaring als CEO en ondernemer in de internationale business media sector. Joris is investeerder en actief betrokken bij de strategische planning en marketing.
Update_thumb_mitchell
Mitchell de Waard
CTO
Oprichter en CEO van Notive, een snel groeiende software en app ontwikkelaar met klanten als Heineken, Sourcy en Magento. Notive is verantwoordelijk voor alle software ontwikkeling en Mitchell is ook investeerder in Blue Water App.
Update_thumb_bart
Bart Gelsing
Marina Succes Manager
Vervent watersporter en sinds kort onze nieuwe commerciële support voor de havens
Update_thumb_ferry
Ferry Koster
Hoofd Developer
Ferry leidt het development team en is ook investeerder in Blue Water App
Update_thumb_guido
Guido de Wolf
App Developer
Update_thumb_danny
Danny van der Waal
Back end Developer
Juridische structuur
De aanbieder is anders dan de uitgevende instelling van de Certificaten van aandelen.

De uitgevende instelling is Blue Water App BV opgericht op 12-12-2013 en gevestigd in Oegstgeest onder het KvK-nummer 59429267. Het adres van de uitgevende instelling is Willem de Zwijgerlaan 15, 341EG Oegstgeest. De website van de uitgevende instelling is www.bluewaterapp.nl Contactpersoon: Christiaan Drent, chris@bluewaterapp.com . De uitgevende instelling wordt bestuurd/beheerd door De Storm Company BV vertegenwoordigd door de heer Christiaan Martin Drent en daarnaast de heer Joris Anthonius van Wijk.

De aandelen in de uitgevende instelling worden voor 43,1% gehouden door Storm Company BV, de juridische entiteit van oprichter Chrisitaan Martin Drent, 47,41% door de heer Joris Anthonius van Wijk en de overige 9,48% van de aandelen wordt gehouden door Notive BV, de IT partij van Blue Water App BV.
Personele ontwikkeling
De Blue Water App organisatiestructuur is lean en de meeste functies zoals software ontwikkeling, marketing en financiën zijn uitbesteed aan partners en op deze wijze kan de business flexibel opereren en snel opschalen voor groei. Alle software ontwikkeling wordt gedaan door Notive, een snel groeiende app en software ontwikkelaar waarvan de directeuren erg betrokken zijn bij Blue Water App via een 9,48% aandeel in het kapitaal. Dit partnership geeft Blue Water App toegang tot de nieuwste software applicaties en speciale kortingen op ontwikkelingsuren. Wij zijn gevestigd in hetzelfde kantoor als Notive, waardoor we een optimale communicatie hebben met de ontwikkelingsteams. Dit jaar heeft Blue Water App een nieuwe Marina Succes Manager aangenomen, die werkt aan de optimalisering van het gebruik van Blue Water Pay bij bestaande klanten en de werving van nieuwe havens. In de komende drie jaar verwachten wij drie nieuwe medewerkers aan te nemen voor customer support en sales.
ProductNAAR BOVEN
Het product
Blue Water App biedt een app aan vaarders, waarmee zij havens kunnen betalen en ligplaatsen kunnen boeken. De Blue Water App is daarnaast een belangrijke bron voor informatie over meer dan 340 havens in Nederland en België. De app kan gratis worden gedownload voor iOS en Android smartphones. De vaarder kan eenvoudig een gebruikersprofiel aanmaken inclusief zijn of haar bootgegevens en kan een betaal optie kiezen met iDeal of creditkaart. Voor de vaarders is het heel gemakkelijk als ze met hun telefoon van de boot kunnen betalen, omdat ze zo niet meer in de rij hoeven te staan bij het havenkantoor, dat vaak op honderden meters afstand is van de ligplaats. De Blue Water App gaat automatisch in de betaalstand wanneer de vaarder aankomt bij een aangesloten haven en daarna kan het liggeld simpel betaald worden na het invullen van aan paar gegevens zoals datum van aankomst en vertrek, aantal passagiers en ligplaatsnummer. Hierna ontvangt de vaarder een bevestigings-email en de haven ontvangt de betaling samen met de persoons- en bootgegevens van de vaarder. Bij een aantal Blue Water App havens kan de vaarder ook van te voren boeken om zo de ligplaats te garanderen. Op deze manier is Blue Water App voor de vaarder een combinatie van ParkMobile en Booking.com voor boten.

Voor havens biedt Blue Water App het betalingssysteem Blue Water Pay dat alle app betalingen administreert, maar ook een module heeft voor een iPad zodat havenpersoneel betalingen met een kaart en contanten kan ontvangen van vaarders die niet met de telefoon willen betalen. Zo ontvangt de haven alle betalingen in één systeem en kan het personeel in een dashboard zien wie er betaald heeft voor welke ligplaats.

Blue Water Pay biedt havens veel voordelen:
Blue Water App is een goede oplossing om 24/7 havengeld te ontvangen
Blue Water Pay geeft de havens een betere controle met minder contant geld
Alleen Blue Water App geeft havens de exacte boot- en persoonsgegevens voor de betaling van de toeristenbelasting en marketing activiteiten. Andere betaal apps zoals Tikkie, Apple Pay en Google Pay bieden dit niet
De app betalingen besparen veel tijd van het havenpersoneel en hierdoor kan de haven efficiënter werken met minder personeel. In een aantal havens betaalde binnen een paar maanden meer dan 50% van de vaarders met de Blue Water App
De app kan gekoppeld worden aan het elektronische toegangssysteem van Salto en hiermee krijgen alleen klanten die betaald hebben toegang tot de faciliteiten voor een bepaalde periode en kunnen wanbetalingen worden verminderd
Havens kunnen behalve boten ook campers afrekenen met Blue Water Pay
Binnenkort kunnen havens nog meer tijd besparen omdat vaarders walstroom kunnen betalen met de app
Havens kunnen onze iBeacons installeren waarmee ze berichten kunnen sturen naar vaarders met de Blue Water App, die zich in de buurt bevinden van de havens .

Blue Water App is eigenaar van alle IP rechten voor de gebruikte software ontwikkeling voor de haven markt.
Uniek
Blue Water App is een unieke mobiele betalingsdienst omdat:
Havens de boot- en persoonsgegevens krijgen samen met de betaling. Betalingsdiensten zoals Apple Pay, Tikkie, PayPal en Google Pay leveren deze gegevens niet.
Havens alle betaalmogelijkheden in één systeem kunnen managen: betalingen via de app met de telefoon van vaarders en betalingen bij het havenpersoneel in contanten en met een kaart
Havens op elk moment op een dashboard kunnen zien wie er betaald heeft voor welke ligplaats
Havens berichten kunnen sturen naar gebruikers via iBeacons
Vaarders het liggeld kunnen betalen vanaf de boot met de telefoon
Vaarders automatisch persoonlijke toegangscodes kunnen ontvangen voor het openen van hekken en deuren
Vaarders in de toekomst kunnen boeken
Verdienmodel
Blue Water App ontvangt van de havens en de vaarders een fee per transactie. De havens betalen geen aansluitkosten of license fee voor Blue Water Pay, maar betalen voor het gebruik van het betalingssysteem een gemiddelde van 7% per transactie inclusief de betalingsverkeer kosten. De hoogte van het fee is afhankelijk van het transactievolume. Vaarders kunnen de app gratis downloaden en betalen een service fee van €,021 exclusief BTW voor elke betaling met de app. Dit fee wordt in de komende jaren verhoogd naar € 0,41 per transactie.

Schaalbaarheid
Blue Water App heeft een bewezen concept dat snel opgeschaald kan worden worden in Nederland, België en daarna in Duitsland, Engeland en Scandinavië. Het is eenvoudig en goedkoop om een nieuwe haven aan te sluiten op het Blue Water App systeem. Er zijn in Nederland en België 1300 havens met een jaarlijks volume van 1.1 miljoen passantentransacties en een totale havenomzet van € 28.6 miljoen. Wij verwachten binnen vijf jaar een marktaandeel van 30% te hebben. De schaalbaarheid van de watersport markt is beperkt, maar naast de watersport heeft Blue Water App verzoeken ontvangen voor een applicatie voor de beroepsvaart. Dit biedt belangrijke groeikansen buiten de watersport markt. De ontwikkeling van dit nieuwe product Blue Water Pro is in onderzoek en kan in 2021 gelanceerd worden.
Huidige status
Blue Water App heeft de laatste jaren belangrijke stappen gemaakt en heeft nu een bewezen platform met een snel stijgend aantal verwerkte transacties
Eind 2018 werd de nieuwe app gelanceerd met de betaaloptie zonder van te voren te reserveren en hiermee werd Blue Water App een oplossing voor vaarders en havens
Blue Water App is eigenaar van de IP rechten op de gebruikte software ontwikkeling voor havens
De nieuwe betaalfunctie gaf een grote push aan onze groei en in 2019 steeg het aantal transacties tot 11.000 met een totale verwerkte havenomzet van € 319.000
In 2019 werd een strategisch partnership met Salto toegangscontrole afgesloten en hiermee kunnen wij een geïntegreerd betalings- en toegangscontrole systeem aanbieden
Vaarders kunnen de Blue Water App gebruiken op 50 locaties in Nederland en Belgie en tot op dit moment zijn er dit jaar 15 nieuwe Blue Water Pay havens bijgekomen
Jachtclub Scheveningen en Seaport Marina IJmuiden, de twee belangrijkste Nederlandse zeehavens, gebruiken Blue Water Pay met de geïntegreerde toegangscontrole voor 100% van hun passanten transacties
De Blue Water App is meer dan 102.000 keer gedownload en heeft 24.300 complete gebruikersprofielen
Meer dan 8.100 Blue Water App vaarders hebben minimaal één maal via ons systeem betaald. • Het contract met de gemeente Zaanstad is getekend en vanaf dit jaar gaat Blue Water App alle liggeld- en doorvaartbetalingen managen. Wij verwachten dat alleen Zaanstad verantwoordelijk is voor 50% omzet groei dit jaar
De 1,5 meter samenleving regels zijn een belangrijke incentive voor havens om Blue Water App aan te bieden aan vaarders
De eerste Belgische haven gebruikt Blue Water Pay
Wij zijn in contact met verschillende havens in Duitsland en Engeland die Blue Water Pay in 2020 willen gebruiken
Blue Water App is één van de drie finalisten in een aanbesteding voor het digitaliseren van de betalingen van liggelden van een grote Nederlandse stad.
Havens kunnen nu ook campers afrekenen met Blue Water Pay
Binnenkort kunnen vaarders walstroom betalen met de Blue Water App
Blue Water App werkt volgens de laatste AVG en Wwft wetgeving
Verdere ontwikkelingen
Blue Water App heeft een vijf jaar CAPEX budget van € 235.000 voor upgrades van de app en de back-end. Nieuwe functies voor vaarders en havens zijn o.a. een keyless entry voor de Salto sloten, het betalen van walstroom en GPS localisering via iBeacons. De belangrijkste nieuwe ontwikkeling is de vraag van gemeentes voor een applicatie voor het managen van havengelden voor de professionele vaart zoals de binnenvaart, rivier cruise boten en de bruine vloot. De customization voor de gemeente Zaanstad vormt de basis voor dit nieuwe product met de naam Blue Water Pro. Bij voldoende belangstelling van andere gemeentes kan de nieuwe service in 2021 gelanceerd worden. Er zijn in Nederland 60 – 80 locaties met een geschatte havenomzet van € 10 miljoen die in aanmerking komen voor Blue Water Pro, deze nieuwe potentiële omzet is niet meegenomen in de financiële projecties van Blue Water App omdat de lancering van Blue Water Pro nog niet bevestigd is en omdat verkooptrajecten bij gemeentes 12 – 24 maanden kunnen duren.
MarktNAAR BOVEN
Doelgroep
Blue Water App richt zich op havens en vaarders. De doelgroep in het havensegment zijn de havens die passanten ontvangen en gemeentes die liggeld- en doorvaartbetalingen heffen. De havens kunnen onverdeeld worden in commerciële havens (58%), vereniging havens (36%) en gemeente havens (42%). Elk type haven heeft specifieke argumenten om Blue Water Pay te gaan gebruiken:
Commerciële havens zoeken naar oplossingen voor kostenbesparingen, het verhogen van de klanten service en marketing efficiëntie.
Vereniging havens hebben problemen om vrijwilligers te vinden om havengelden te innen en willen een eenvoudig controle systeem voor de betalingen.
Gemeente havens zijn geïnteresseerd in de digitalisering van betalingen, het verbeteren van controle functies en het verhogen van de veiligheid in havens.
Blue Water App heeft de prioriteit om zo snel mogelijk in Nederland en België te groeien, maar we kijken ook hoe we havens in Duitsland, Engeland en Scandinavië kunnen aansluiten vanuit ons kantoor in Nederland en via partnerships met locale ondernemingen. De doelgroep onder de vaarders zijn de Nederlandse en buitenlandse booteigenaren en de snelgroeiende groep van huurders van boten. Het aantal booteigenaren in Nederland wordt door Water Recreatie Advies geschat op 200.000.
Marktomvang
Water Recreatie Advies toont in hun laatste rapport dat er 1300 jachthavens zijn in Nederland en België die in totaal per jaar 1.1 miljoen transacties hebben met passanten. De gemiddelde transactiewaarde is €26 en daarmee is omzet van de passanten markt €28,6 miljoen. Blue Water App verwacht binnen vijf jaar een marktaandeel van 30% van de passanten markt.

Concurrentie
De belangrijkste concurrenten van Blue Water App zijn de oude systemen met bonnetjes die door de meeste havens nog gebruikt worden. Op het gebied van mobiele betalingen zijn er de algemene betaal apps zoals Tikie, Apple Pay, PayPal en Google Pay, maar deze diensten geven niet de boot- en persoonsgegevens aan havens en daarom is het nog steeds noodzakelijk dat vaarders deze afgeven bij het havenpersoneel. Blue Water App heeft één directe concurrent en dat is AanUit.net, waarmee vaarders walstroom en hun ligplaats kunnen betalen bij met name gemeente kades. AanUit.net werkt niet volgens de regels van de Nederlandse Bank en de Wwft wetgeving, omdat het gelden van derden ontvangt op haar eigen bankrekening. Verder biedt AanUit.net geen dashboard, kunnen vaarders niet van te voren boeken en werkt het met een minder geavanceerd platform.

Huidige klanten
Blue Water App heeft meer dan 97.000 downloads, waarvan 23.000 vaarders een gebruikersprofiel hebben aangemaakt met alle gegevens. Hiervan hebben 8100 vaarders minimaal één keer een transactie via Blue Water App gedaan. Dit aantal zou veel hoger zijn als er bij meer havens met de app betaald zou kunnen worden. De vaarders kunnen op 50 locaties betalen en dit jaar hebben 15 nieuwe havens een contract getekend om Blue Water Pay te gaan gebruiken. Het aantal verwerkte transacties groeide in 2019 en voor dit jaar projecteert Blue Water App een verviervoudiging van groei met in totaal 45.000 verwerkte transacties.
Feedback van klanten
klik hier voor de video: De havenmeester van Jachtclub Scheveningen: “Ik vind het verbazend goed gaan”

klik hier voor de video: Booteigenaar vertelt over de Blue Water App: “Het gebruik van de Blue Water App is vooral simpel en helemaal van deze tijd”

klik hier voor de video: De ervaringen van een vaarder: “Het is fantastisch en de voordelen zijn evident”
Nieuwe klanten
Blue Water App verwacht in de komende jaren gemiddeld 40 nieuwe havens te werven voor Blue Water Pay en door te groeien naar 220 Blue Water Pay havens in 2024. De groei van het aantal vaarders dat de Blue Water App gebruikt gaat gelijk op met het aantal locaties waar ze kunnen betalen, omdat de meeste vaarders een profiel aanmaken in de aangesloten havens. Wij verwachten dat het aantal complete gebruikersprofielen toeneemt tot 150.000 in 2024.

SalesNAAR BOVEN
Verkoopverhaal
Blue Water App verkoopt aan havens met de volgende argumenten:
Met Blue Water Pay kunnen de (personeels) kosten verlaagd worden, want vaarders betalen vanaf de boot en komen niet meer langs op kantoor
Havens kunnen 24/7 havengeld ontvangen zonder de aanschaf van dure betaalautomaten
Havens kunnen hun service naar klanten verbeteren en de administratie moderniseren
De haven kan efficiënter werken, omdat alle betalingen in een dashboard staan en dit scheelt veel tijd voor “het rondje op de steigers” om betalingen te innen
Er is meer controle over betalingen en er komt minder contant geld binnen
Havens kunnen zich met Blue Water App aanpassen voor de 1,5 meter samenleving
Havens krijgen de juiste klant- en bootgegevens wat belangrijk is voor de administratie en voor marketing activiteiten gedurende het jaar
De havens kunnen het aantal wanbetalers terugbrengen met de geïntegreerde toegangscontrole • De havens kunnen de veiligheid verhogen met de geïntegreerde toegangscontrole • De havens kunnen iBeacons gebruiken om (marketing) boodschappen sturen naar vaarders
Gemeentes zijn met name geïnteresseerd in de digitale en geautomatiseerde inning van havengelden, omdat deze vallen onder de gemeentebelastingen.
Vaarders betalen al vaak met hun telefoon voor parkeren en andere producten en services en zijn blij als ze ook het liggeld kunnen betalen vanaf de boot. Hiervoor zijn weinig verkoopargumenten nodig. Vaarders willen graag de Blue Water App gebruiken, maar ze vinden nog relatief weinig havens waar ze met de app kunnen betalen. De groei van het aantal aangesloten havens is heel belangrijk om het app gebruik te laten toenemen. Op dit moment wordt er nog weinig gebruikt gemaakt van de vooruit boeken optie, maar wij verwachten dat dit zal toenemen als meer vaarders gewend zijn om met de Blue Water App te betalen.
Gedaan tot nu toe
Het is erg belangrijk dat het aantal aangesloten havens toeneemt om het gebruik van de Blue Water App te groeien. De regels voor de 1,5 meter samenleving zijn daarnaast een belangrijke reden voor havens om Blue Water Pay te gebruiken want hiermee kunnen ze op afstand de vaarders ontvangen. Dit jaar hebben wij een promotie campagne gelanceerd waarmee havens Blue Water Pay 4 maanden gratis kunnen proberen zonder de betaling van de commissie. De havens worden benaderd via email marketing en de telefoon. We hebben de sales capaciteit uitgebreid met een nieuwe Marina Succes Manager zodat we steeds meer havens kunnen bezoeken om Blue Water Pay onder de aandacht te brengen. Wij gebruiken testimonials van tevreden klanten om de voordelen van Blue Water App aan havens en vaarders te communiceren. Blue Water App exposeert ieder jaar met een stand op de Metstrade vakbeurs voor havens om Blue Water Pay te promoten bij potentiële klanten. De vaarders hebben we tot vorig jaar bereikt via social media en Google, maar de dekkingsgraad van havens die Blue Water App gebruiken is nog relatief laag en er is een risico dat vaarders afhaken omdat ze de app niet kunnen gebruiken bij de havens die zij bezoeken. Dit jaar hebben we de strategie aangepast nadat we gezien hebben dat de meeste vaarders de Blue Water App downloaden en een profiel aanmaken als ze in een haven aankomen waar ze kunnen betalen met de app. Daarom zijn dit jaar de marketing activiteiten gefocust op de locaties en het meeste marketing budget gaat naar reclame materiaal in havens zoals borden, vlaggen en foldermateriaal. Havens ontvangen al het marketing materiaal gratis en hiermee genereren wij voor Blue Water App gerichte marketing en efficiënte promotie op de locaties waar de consumenten onze service kunnen gebruiken.

Marketing & sales kanalen
Blue Water App gaat door met de huidige marketing en sales kanalen en er is een nieuwe Marina Succes Manager aangenomen om meer havens te bezoeken en een goed contact op te bouwen met het havenpersoneel. Het dealer netwerk van Salto heeft ons een aantal sales leads gebracht in Nederland en het buitenland. Wanneer wij zien dat er meer interesse komt voor Blue Water App in Engeland en Duitsland dan zullen we kijken of we in deze markten kunnen groeien met een partner, die bijvoorbeeld al systemen of diensten levert aan havens. De groei van de dekkingsgraad in Nederland en België blijft onze prioriteit voor de komende twee jaren, zodat vaarders meer locaties hebben waar de Blue Water App gebruikt kan worden.
Marketing doel
Het doel van de marketing activiteiten naar havens is om zo snel mogelijk nieuwe locaties aan te sluiten op het Blue Water Pay systeem. De havenwereld is klein en havens zijn erg geïnteresseerd of andere havens al Blue Water Pay gebruiken. Zo kan een nieuwe klant makkelijk nieuwe leads binnenbrengen. Het persoonlijk contact is erg belangrijk en de manager en het personeel op de steiger moeten op een toegankelijke manier benaderd worden. Met vaarders wordt gecommuniceerd via Facebook en POS materiaal in de havens omdat we hiermee de meeste conversies ophalen. Mensen die de app gedownload hebben en nog geen gebruikersprofiel hebben, ontvangen een push message communicatie om het profiel af te maken.
Partnerships
Blue Water App heeft een partnership met Salto en het Salto dealer netwerk heeft al verschillende leads binnengebracht. Wij staan aan het begin van een samenwerking met het Watersportverbond dat met 400 verenigingen en 80.000 leden het belangrijkste orgaan is voor de watersport in Nederland. Wij zijn samen aan het onderzoeken hoe Blue Water App de wedstrijdlicenties kan managen via de app, wat een uitmuntende institutionele en marketing steun zal geven om het aantal gebruikersprofielen te verhogen. In de maand mei heeft het Watersportverbond een promotie campagne voor Blue Water Pay uitgestuurd naar al hun haven leden.

FinanciënNAAR BOVEN
Omzet tot nu toe
De uitgevende instelling is actief sinds 12-12-2013. De volgende financiële informatie is de meest recent beschikbare informatie.

Balans en zekerheden
De datum van deze informatie is van de openingsbalans op 01-07-2020:
Het eigen vermogen bedraagt € 96.843 en bestaat uit:
Geplaatst kapitaal € 232
Agio: € 954.162
Overige reserve: € – 857.551
Het vreemd vermogen bedraagt € 173.740 en bestaat uit:
Leningen o/g: € 122.697
Financieringen: € 12.721
Schulden aan leveranciers: € 34.458 (*95% van deze schulden zijn met aandeelhouder Notive).
Belastingen en sociale lasten: € 733
Overige schulden: € 3.131
De verhouding eigen vermogen/vreemd vermogen is 36/64.
Na de uitgifte van de certificaten van aandelen is deze verhouding 67/33
Het werkkapitaal bedraagt € 811 en bestaat uit:
Vorderingen € 33.462
Liquide middelen: € 5.671 -/-
kortlopende schulden: € 38.322
Het bedrag aan uitstaande leningen is € 122.697.
Dit zijn leningen van de aandeelhouders ter financiering van het werkkapitaal met een looptijd tot 31 december 2022 met 4% rente, geen aflossingsafspraken. De uitgevende instelling heeft geen zekerheden en geen garanties verleend

Resultatenrekening: De volgende informatie ziet op de periode 1 januari tot 30 juni 2020 en is de meest recent beschikbare informatie. De grootste omzet vindt plaats in het vaarseizoen in het derde kwartaal.
De omzet voor deze periode bedraagt € 7.293. De operationele kosten over deze periode bedragen € 49.896
De overige kosten over deze periode bedragen € 14.760.
De netto winst over deze periode bedraagt – € 57.364.
De solvabiliteit geeft de verhouding tussen het eigen vermogen en het vreemd vermogen. De solvabiliteit kan op twee manieren berekend worden:
Solvabiliteit = eigen vermogen / totaal vermogen
Solvabiliteit = eigen vermogen / vreemd vermogen
De solvabiliteit 1 ratio (eigen vermogen als % van totaal vermogen) bedraagt per 01 juli 2020 ongeveer 36%. De solvabiliteit 2 ratio (eigen/vreemd vermogen) bedraagt per 01 juli 2020 ongeveer 56%. De volgende informatie ziet op de situatie na uitgifte van certificaten van aandelen. De opbrengst van de aanbieding is naar verwachting €300.000. Het bedrag aan eigen vermogen dat wordt ingebracht, is €300.000,- Er wordt geen additionele financiering aangetrokken.

Het vreemd vermogen bedraagt €173.740. Na de uitgifte van de aandelen en is de verhouding eigen vermogen/vreemd vermogen 213%.

De solvabiliteit 1 ratio (eigen vermogen als % van totaal vermogen) zal dan ongeveer 77% bedragen. De solvabiliteit 2 ratio (eigen/vreemd vermogen) zal na toetreding van de investering coöperatie ongeveer 213% bedragen

Na de uitgifte van bedraagt het werkkapitaal €300.811 en bestaat uit:
Vorderingen: €33.462
Liquide middelen: €305.671 ( bij maximale opbrengst van €300.000)
Kortlopende schulden: -€38.322
Verwachte omzet
De omzet van Blue Water App is gebasseerd op het transactievolume en het totaal bedrag aan havengelden wat verwerkt wordt door het Blue Water Pay systeem. Het aantal aangesloten havens neemt snel toe en hiermee vindt er ook een snelle groei plaats van het aantal transacties en omzet. Tot juni hebben 15 nieuwe havens een contract getekend voor het gebruik van Blue Water Pay en deze zijn verantwoordelijk voor 300% groei van het transactievolume tot een totaal van 45.000 transacties met een omzet voor Blue Water App van € 77.000. De gemeente Zaandstad, die een groot aantal nieuwe transacties gaat genereren met de rondvaartboten, gaat Blue Water App gebruiken vanaf juli 2020. In de tabel hieronder is de omzet een geconsolideerd cijfer van de inkomsten van havens, die een percentage over de totale transactiewaarde betalen, en de vaarders, die een vast service fee voor elke app transactie betalen.

Aannames
Blue Water App heeft dit jaar 15 nieuwe havens aangesloten en hiermee is al 100% van het 2020 target bereikt en 90% van de verwachte transactie groei. Dit voorjaar is er een nieuwe Marina Succes Manager aangenomen die zich bezighoudt met het werven van nieuwe havens en het optimaliseren van het gebruik van Blue Water Pay bij bestaande klanten.Hij heeft een target om dit jaar minimaal 5 extra nieuwe havens aan te sluiten. In de komende jaren zullen drie nieuwe Sales Support medewerkers worden aangenomen voor de commerciële ondersteuning en support aan gebruikers. De havens die in mei / juni 2019 begonnen zijn met Blue Water Pay zullen dit jaar meer transacties verwerken omdat nu het volledige jaar gewerkt wordt met ons systeem. Blue Water App verwacht dat het aantal nieuwe havens elk jaar sneller groeit omdat steeds meer havens zien hoe goed het systeem werkt bij hun collega’s en vaarders steeds vaker met de app willen betalen. De groei targets zijn 30 nieuwe havens voor 2021 en 2022 en daarna 50 nieuwe havens per jaar. Elke haven genereert gemiddeld 1600 transacties en hiermee komt in 2024 het totaal aantal transacties op 350.000 met een verwerkte havenomzet van € 8.3 miljoen en een totale omzet voor Blue Water App van €731.400
Tot nu toe geinvesteerd
Joris van Wijk is in bezit van 47,41% van de aandelen en heeft hiervoor € 600.000 betaald, welk bedrag geinvesteerd is in Blue Water App B.V. Verder heeft Joris van Wijk tot juni 2020 in totaal € 70.000 uitgeleend aan Blue Water App voor werkkapitaal. De Storm Company van Christiaan Martin Drent heeft 43,10% van de aandelen en heeft in totaal € 52.696,79 uitgeleend aan Blue Water App voor werkkapitaal.
Investeringsbehoefte
Blue Water App wenst een bedrag van € 125.000 tot € 300.000 op te halen doormiddel van een uitgifte van maximaal 19% nieuwe aandelen.
Gebruik van de opgehaalde gelden
De opgehaalde gelden zullen gebruikt worden voor het opschalen van het team en software ontwikkeling:
€ 70.000 tot 156.000.000 zal gebruikt worden voor de uitbreiding van het sales support team om nieuwe havens aan te sluiten in Nederland, België en Noord Europa
€ 50.000 tot 120.000 zal worden gebruikt voor software ontwikkeling van de app en het back-end en de lancering van een nieuw platform voor de professionele vaart
€5.000 tot 24.000 wordt gebruikt voor de lancering van nieuwe services zoals de betalingen van campers op haventerreinen, keyless toegang en de koppeling met maaltijd bezorging.
De totale maximale opbrengst van de aanbieding bedraagt € 300.000
Dit bedrag kan ook lager zijn als niet op alle certificaten van aandelen wordt ingeschreven. De minimale opbrengst is €125.000
De opbrengst wordt gebruikt voor een uitbreiding van het Sales Support team en investeringen in software ontwikkeling.
De opbrengst is wel voldoende voor de uitbreiding val sales support, IT en lancering nieuwe services.
De uitgevende instelling heeft naast de kosten met betrekking tot de investering wel andere. Deze kosten bestaan uit notariskosten en administratieve kosten en bedragen:
Notaris kosten:
Oprichting van een STAK of uitgifte nieuwe lidmaatschappen: €650 (ex btw)
Aandelenuitgifte met notariële akte: €500 (ex btw)
Administratieve kosten:
Gemiddelde jaarlijkse kosten voor STAK: €500 (ex btw)
Rendement
De huidige aandeelhouders zijn met hart en ziel aan het werk om Blue Water App zo snel mogelijk te laten groeien, maar vanaf 2024 staan ze open voor gesprekken over verkoop van hun aandelen, wanneer de business een solide omzet en winst heeft. Potentiële kopers zijn online travel diensten zoals Booking.com en Airbnb, betalingsdiensten zoals Adyen of Ease2Pay en strategische partners in de watersport markt zoals Garmin, Jonas Software of Dockwa. De waardering van de business zal worden gebaseerd op een multiple van Ebitda, waarbij de waardering voor gelijkwaardige online betalingssystemen als richtlijn geldt.

Je investeert in een lidmaatschap van de Blue Water App STAK of in rechtstreekse aandelen Blue Water App (vanaf €150.000)

Voor elke succesvolle uitgifte van aandelen aangeboden via Symbid BV wordt er voor de investeerders een nieuwe STAK of cooperatie opgezet, één per uitgevende instelling. Dit gebeurt alleen op het moment dat het minimale benodigde doelbedrag is bereikt. Investeerders kopen indirect aandelen in de uitgevende instelling door te investeren in de STAK of cooperatie. Als investeerder ontvang je certificaten van de STAK of cooperatie ter waarde van jouw investering.

De functie van de STAK of cooperatie is niet alleen financieel, voor de ondernemer is de STAK of cooperatie ook een mogelijkheid om zijn investeerders te betrekken bij de bedrijfsvoering. De ondernemer kan de investeerders om advies vragen via de STAK of cooperatie. De STAK of cooperatie treedt op als de aandeelhouder zonder stemrecht. Meedoen kan vanaf € 200.

De STAK zal het totaal aan opgehaalde gelden gebruiken om aandelen te verkrijgen in Blue Water App BV. De minimale opbrengst van de uitgifte in deze ronde is €125.000 en vertegenwoordigt een aandelen percentage in Blue Water App van +/- 7,5%.

Het rendement wordt uitgekeerd in de vorm van dividend of door de verkoop van de STAK na een waardestijging van het bedrijf. Wanneer de kasstromen van het bedrijf het toelaten ontvangt de belegger het dividend jaarlijks. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering zal de gemaakte winst en de investeringsplannen voor de toekomstige jaren bepalen hoeveel van deze winst als dividend uitgekeerd kan worden. De dividenden zullen naar rato van het aandelenbelang worden uitgekeerd aan de investeerders en de STAK. Hierna zal er gekeken worden naar het aantal lidmaatschapsrechten per lid, om te bepalen op hoeveel dividend elk lid recht heeft. Er kan geen garantie worden afgegeven dat er dividenden uitbetaald gaan worden.

Waardering Blue Water App
De indicatieve waarde van Blue Water App is bepaald op post money €1,67 miljoen en pre money €1,42 miljoen, zie hiervoor bijgevoegde bijlage met uitleg. Voor investeerders welke vanaf €150.000 inleggen geld een korting op de waardering (post money €1,5 miljoen).
Risico’s
Geen wijziging van betekenis
Sinds de laatst gepubliceerde en gecontroleerde jaarrekening van de Uitgevende Instelling heeft zich geen negatieve wijziging van betekenis voorgedaan in de vooruitzichten van de Uitgevende Instelling.
Tendensen
Er zijn geen gegevens over bekende tendensen, onzekerheden, eisen, verplichtingen of gebeurtenissen waarvan redelijkerwijze mag worden aangenomen dat zij ten minste in het lopende Boekjaar wezenlijke gevolgen zullen hebben voor de vooruitzichten van de Uitgevende Instelling. Geen wijziging van betekenis in de financiële- of handelspositie Sinds de laatst gepubliceerde en gecontroleerde jaarrekening van de Uitgevende Instelling heeft zich geen wijziging van betekenis voorgedaan in de financiële of handelspositie van de Uitgevende Instelling en de groep waartoe de Uitgevende Instelling behoort.
Corporate Governance Code
Aangezien de Nederlandse corporate governance code slechts van toepassing is op vennootschappen met statutaire zetel in Nederland waarvan aandelen of certificaten van aandelen zijn toegelaten tot de officiële notering van een van overheidswege erkende gereglementeerde markt (effectenbeurs), past de Uitgevende Instelling (niet beursgenoteerd) deze code niet toe.
Potentiële tegenstrijdige belangen
Er is geen sprake van (potentiële) belangenconflicten tussen de plichten jegens de Uitgevende Instelling van de leden van het Bestuur van de Uitgevende Instelling enerzijds en hun eigen belangen en/of andere verplichtingen anderzijds.
Procedures
Er zijn geen overheidsingrepen, rechtszaken of arbitrages, met inbegrip van dergelijke procedures die, naar beste weten van de Uitgevende Instelling hangende zijn of kunnen worden ingeleid, over een periode van ten minste de voorafgaande 12 maanden die een invloed van betekenis kunnen hebben of in een recent verleden hebben gehad op de financiële positie of rentabiliteit van de Uitgevende Instelling of de groep waartoe de Uitgevende Instelling behoort.
Cijfers
Alle cijfers in dit Informatiememorandum zijn niet gecontroleerd, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven. Dit houdt in dat er geen accountantsverklaring op de cijfers zit. Een accountantsverklaring is een verklaring van een registeraccountant of accountant-administratieconsulent bij een overzicht met historische financiële informatie.
Symbid en het platform
Enige achtergrond Symbid
De activiteiten van Symbid bestaan grotendeels uit het aannemen en doorgeven van orders voor retail, vermogende en professionele beleggers. Door middel van haar activiteiten ondersteunt SC de interactie tussen betrokken beleggers en vooruitstrevende startende en groeiende bedrijven in het MKB in Nederland. Het gaat daarbij om de financiering van verschillende soorten projecten die met een betrokken groep investeerders of ambassadeurs positieve impact op de maatschappij realiseren. Ons platform verzorgt online een niet gepersonaliseerde aanbeveling bij een breed publiek door organisaties in staat te stellen om haar project op een transparante en financieel gedegen wijze te profileren en de relatie met haar financiers/beleggers professioneel op te bouwen en te onderhouden.
Verbonden agentschap
Symbid B.V. heeft een zoals gedefinieerd in de Wet Financieel Toezicht (Wft) Verbonden Agentschap met de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid genaamd, Ilfa Tools & Service B.V.; Ilfa is een beleggingsonderneming in de zin van de Wft, heeft hiervoor een vergunning van de AFM ontvangen als bedoeld in artikel 2:96 Wft en staat hiermee onder toezicht van de AFM.
Overige bij de uitgifte betrokken partijen
Structuur
Bij de uitgifte vervullen de volgende rechtspersonen een belangrijke rol:
Blue Water App B.V., een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, gevestigd te Oegstgeest, kantoor houdende te Zwijndrecht, aan de Scheepmakerij 220 ingeschreven in het handelsregister onder nummer 59429267 (de Uitgevende Instelling);
Symbid Crowdfunding, een handelsnaam van Symbid B.V., een BV, statutair gevestigd te Roosendaal, kantoorhoudende aan Bergrand 226, Roosendaal en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 52466825;
De nog op te richten STAK., een STAK met uitgesloten aansprakelijkheid, statutair gevestigd te •, kantoorhoudende aan • en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer •;

De STAK vervult een rol binnen het Symbid Crowdfunding concept voor aandelen crowdfunding. Alle deelnemende investeerders worden gebundeld in één op te richten STAK. De STAK geeft overdraagbare certificaten uit aan haar leden in ruil voor een inleg, van welke de STAK vervolgens het op het Symbid Crowdfunding platform overeengekomen aandelenpercentage in de onderliggende uitgevende instelling verkrijgt.

Project details

Platform
Type financiering
Aandelen
Streefbedrag
€ 300.000
Publicatie datum
30 september 2020
Minimaal € 100K
Nee
P2P lening
Nee
Land
Nederland
Investeringsdoel
Werkkapitaal
Branche
ICT
Ontwikkelfase
Groei
Investeer via Symbid
Symbid

Over Symbid

205 projecten, +/- € 34 miljoen gefinancierd

Symbid lanceerde in 2011 naar eigen zeggen het eerste aandelencrowdfunding-platform ter wereld. Hiermee maakt het durfkapitaal toegankelijk voor mkb-bedrijven. Via Symbid kun je op twee…

Meer over Symbid

Disclaimer: De beschrijving en project-details zijn opgesteld op basis van de plaatsing op Symbid. Ben jij eigenaar van dit project en wil je het aanpassen of verwijderen? Neem dan contact met ons op.

Vergelijkbare projecten

Alle projecten