Geschillencommissie Kifid opent nieuw loket voor mkb

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) opent op vraag van Stichting MKB Financiering een nieuw loket voor mkb’ers die een probleem hebben met hun erkende mkb-adviseur. Dat gebeurt op 1 april. ‘De erkend mkb-adviseur moet de gedragscode hebben getekend en houdt zich aan een aantal voorwaarden waaronder de klachtenregeling. En dan zijn wij het eindpunt van die regeling’, zegt Eveline Ruinaard, voorzitter van de geschillencommissie van Kifid en directeur van het klachteninstituut.

MKB-adviseur

Bij geschillencommissie Kifid kunnen mkb-ondernemers die problemen hebben met hun bank de hulp van Kifid inschakelen. Toch weten mkb’ers en zzp’ers het loket nog niet goed te vinden. Daarom opent Kifid een nieuw loket specifiek voor het mkb op 1 april. ‘De Stichting MKB Financiering heeft een loket voor problemen die je hebt met je financier. Per 1 april openen we op verzoek van die stichting een loket voor problemen met je erkend mkb-adviseur. Die moet de gedragscode hebben getekend en houdt zich aan een aantal voorwaarden waaronder de klachtenregeling. En dan zijn wij het eindpunt van die regeling.’

Keurmerk

De Stichting MKB Financiering hanteert een keurmerk om in de markt een onderscheid te maken op basis van de betrouwbaarheid van organisaties. ‘Die selectie ligt daar. Zij geven aan bij ons aan welke mensen al de vinkjes van hen hebben gekregen en dus kunnen aansluiten bij Kifid.’

‘Eerst bemiddelen’

Het zou kunnen dat het loket echter weinig werk krijgt. ‘We hebben straks drie loketten, maar we gaan altijd eerst bellen, vragen wat je opgelost wil zien, eerst proberen te bemiddelen. Als dat allemaal niet lukt, komt er een oordeel van de geschillencommissie.’

Bron: BNR.nl

Bron: BNR

Over de auteur

Over de auteur

Crowdfundmarkt is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten